Mágnes vasút Maglev.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gyakorló feladatsor – 2013/2014.
Advertisements

NYÍREGYHÁZI VASVÁRI PÁL GIMNÁZIUM
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (2) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
Energia és környezet © Gács Iván (BME) 1 Környezetvédelem (Energia és levegőkörnyezet) Az energiafelhasználás hatása a levegőkörnyezetre és.
MÉHES LÁSZLÓ ÉLETKÉPEK.
© 2004 DEHN + SÖHNEÜSS-Kompakt Schäden Villám-, és túlfeszültségkárok a gyakorlatból.
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
TOYOTA HIBRIDEK – a fenntartható mobilitás alternatívái
A kezdet október 10. Marsnyik-1.
Várpalota elkerülő építése
Szállítmányozás Készítette: K E K L.
FIP képzés - menetrend 01. – Bevezetés – Általános információk a FIP-ekről 02. – Közfeladatot ellátó szervek, közérdekű adatok közzététele 03. – ÁFSZ és.
1. Első körös fejlesztések Törzsadat csomag, mintaadatbázis Oktatási anyagok Ajánlatok, szerződéstervezetek
Az elektronikus menetjegy [eTicket] Észak Rajna Wesztfáliában Nils Zeino-Mahmalat 2006 Budapest.
BALATONAKARATTYA – BALATONKENESE ÁLLOMÁSOK KÖZÖTT – AZ AS380 JELŰ FÉNYSOROMPÓNÁL – AZ 1972 SZÁMÚ VONAT ÜTKÖZÉSE SZEMÉLYGÉPKOCSIVAL KBSZ SZAKMAI NAPOK -
Megy a gőzös, megy a gőzös….
Élelmiszeripari Ügyvitelszervezési és Gépi Adatfeldolgozó Vállalat
Klímaváltozás – fenntarthatóság - energiatermelés
Az Európai Unió és Magyarország
Halász Péter Zsolt – HAPPAAI.ELTE. Tagok  John Deacon Basszusgitár, ének  Brian May Gitár, ének  Freddie Mercury Billentyűsök, ének  Roger Meadows.
Könnyűzenei lexikon: Omega
Vincze Tibor életrajza
Széchenyi István Egyetem
Különleges közlekedési eszközök
Városi tömegközlekedés
Számítógépes alapismeretek Bemutató Könnyűzenei lexikon: Omega.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
1 AJTÓMŰKÖDÉSI VESZÉLYEK balesethez vezető hibák a x1-55 sorozatú személykocsiknál KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Budapest, november 24. Chikán Gábor.
ANDRÁSHIDAI ELÁGAZÁS – FEBRUÁR 11.
Történelmi visszatekintés
POLYCYSTÁS OVÁRIUM SZINDROMÁS CSALÁD
PÁSZTOR ÁDÁM NEMZETKÖZI TANULMÁNYOK V. ÉVF. BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM.
Fekete László Született: Csillagjegye: Vízöntő
Híres magyar nők.
Festményei 1. Michelangelo Buonarroti Zene: Gregorian Amazing Grace
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
TRANZITOLÓGIA IV. ELŐADÁS
Polski Fiat 126p Avagy Béla a lengyel Fiat-gyárban. Ezt az időszakot hívják még ma is a „lengyel ipar aranykorának”! Béla az utolsó pillanatban fogadta.
Ellenállás Ohm - törvénye
Zsibrita Mátyás – Fuvarozási módok Zsibrita Mátyás – március 20.
Európai közjog és politika Jogász szak (nappali/levelező képzés) 2006/2007./I. félév Széchenyi István Egyetem (Győr)
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
Mennyiségi sorelemzés
1 Szóródás Példák. 2 Szóródás munkatábla Árak nagysága (eЄ) xixi fifi didi
Makrogazdasági folyamatok és versenyképesség Csillag István Budapest, március 4.
Folyamatban lévő-és tervezett fejlesztések
Az Európai Unió regionális politikája
40).6-os szint X. feltörésnél az omlás ideiglenes biztosítása
Szünetmentes Hírközlési Áramellátó Rendszer
Készítette: Dormán Eszter Noske Borbála
Forrás allokáció LHH Ft/ 1 Euro HPME katalógus III. tengely Összforrás: Euro Ft LHH forrás: Euro Ft nem LHH.
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
A Tiszai Finomító története
KARSZTHIDROGEOLÓGIA (2012)
Vállalkozók új EBK oktatási rendszere
Kecskeméti Széchenyivárosi Arany János Általános Iskola Kecskemét
Szecessziós épület 1910 építési év 37 albetét 2013 május óta áll a kezelésünkben Új építésű két épületből álló lakópark 14 albetét 2008 szeptember óta.
Középiskolai továbbtanulás 2012/13 Készítette: Simon Zoltán ig.h.
VI/1. dia Az etoricoxib tolerálhatósági profilja.
Az elektromos autó, jövő a jelenben
Élelmiszeripari Ügyvitelszervezési és Gépi Adatfeldolgozó Vállalat /12.
4. 1. Definíciók Közlekedés: Közlekedési rendszer:
KARSZTHIDROGEOLÓGIA (2012)
Dr. Pallo József PhD. bv. ezredes
Arsenal Football Club. A következőkben az Arsenal labdarúgó csapatról tudhatunk meg fontosabb információkat.
50 éves a SZÉPHŐ Zrt. távhőszolgáltatási üzletága
Szennyező anyagok kibocsátásának trendje
Űrkutatás hét. Kisméretű műholdak  Indítási költség jelentős tényező (akár $/kg)  Nagy műholdak mellé befér,  ill. sok kisműhold egy.
Menetdiagram.
Cikloid hajtómű tervezése CAD Alkalmazásom 2. Mechatronika BSc szak
Előadás másolata:

Mágnes vasút Maglev

Mágnes vasút A lebegő mágnesvasút, vagy gyakran használt angol rövidítéssel maglev[1]vasút olyan vasúti rendszer, amelynél a járművek pályán tartását és hajtását a hagyományos kerekek helyett mágneses mező végzi. Ezzel a módszerrel akár arepülőgépekét megközelítő, 500 km/h-nál nagyobb sebesség is elérhetővé válik.

Költségek Pálya [szerkesztés] A Maglev számára teljesen különálló pálya szükséges. Nem használhatja a hagyományos vonatok pályáját, és a vonatok sem a maglev pályákat. Ez jelentősen megdrágítja a beruházást. Továbbá a maglev útját nem keresztezheti semmi. Emiatt vagy zárt pálya szükséges, vagy emelt. A kitérők is jóval bonyolultabbak és nagyobbak. Előnye viszont, hogy a járművek nagyobb emelkedőket is le tudnak győzni, kisebb ívek is elegendőek. Ez bizonyos helyeken olcsóbb pályát eredményezhet. Karbantartás [szerkesztés] Mivel nincs súrlódás, a pálya élettartama jóval nagyobb és kevesebb karbantartást igényel. Energiaköltségek [szerkesztés] Szintén a súrlódás hiánya miatt az energiafelhasználása jóval kedvezőbb a hagyományos vasútnál.

Sebességrekordok 1971 – Nyugat-Németország – Prinzipfahrzeug – 90 km/h 1971 – Nyugat-Németország – Transrapid 02 – 164 km/h 1972 – Japán – ML100 – 60 km/h – (emberi személyzettel) 1973 – Nyugat-Németország – Transrapid 04 – 250 km/h (emberi személyzettel) 1974 – Nyugat-Németország – EET-01 – 230 km/h (emberi személyzet nélkül) 1975 – Nyugat-Németország – Komet – 401 km/h (Rakéta meghajtással).(emberi személyzet nélkül) 1978 – Japán – HSST01 – 307 km/h (Rakéta meghajtással, készítő: Nissan).(emberi személyzet nélkül) 1978 – Japán – HSST02 – 110 km/h (emberi személyzettel) 1979 – Japán – ML500 – 517 km/h (emberi személyzet nélkül) 1987 – Nyugat-Németország – Transrapid 06 – 406 km/h (emberi személyzettel) 1987 – Japán – MLU001 – 400 km/h (emberi személyzet nélkül) 1988 – Nyugat-Németország – TR-06 – 412 km/h (emberi személyzettel) 1989 – Nyugat-Németország – TR-07 – 436 km/h (emberi személyzettel)  1993 – Németország – TR-07 – 450 km/h (emberi személyzettel) 1994 – Japán – MLU002N- 431 km/h (emberi személyzet nélkül) 1997 – Japán – MLX01 – 531 km/h (emberi személyzettel) 1997 – Japán – MLX01 – 550 km/h (emberi személyzet nélkül) 1999 – Japán – MLX01 – 548 km/h (emberi személyzet nélkül) 1999 – Japán – MLX01 – 552 km/h (emberi személyzettel/Five formation). Guinness világrekord 2003 – Németország – Transrapid 08 – 501 km/h (emberi személyzettel) 2003 – Japán – MLX01 – 581 km/h (emberi személyzettel/Three formation). Guinness világrekord

Köszi csáó!