Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Program

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Civil forrásteremtés Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Advertisements

Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Széchenyi Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP)
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Területi tervezési feladatok, a Terület- és Településfejlesztési Operatív Program lehetőségei ban Jármi Gyöngyi szakmai koordinátor Nemzetgazdasági.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
közötti uniós programozási időszak tervezése az egészségügy területén dr. Török Krisztina főigazgató.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
területi tervezési és értékelési referens
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Baranya Megyei Önkormányzat
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Gaálné Vörösmarty Éva Veszprém Megyei Közgyűlés tagja
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
as programozási időszak Balás Gábor Nemzeti Fejlesztési Hivatal.
NEMZETGAZDASÁGI MINISZTÉRIUM Területfejlesztési Tervezési Főosztály
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Megyei tervezési folyamat
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
A vidék fejlődését a sikeres programalkotást és megvalósítást veszélyeztető tényezők a as időszakban Finta István Ph.D.
GAZDASÁGFEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Integrált Területi Program
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Program
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Bükk – Térségi LEADER Egyesület
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Program
A Terület- és Település- fejlesztési Operatív Program (TOP) fejlesztési irányai önkormányzatoknak Kovács Zoltán fejlesztési igazgató DDRFÜ Nkft.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban tematikus konferencia
Gazdaságfejlesztési lehetőségek a Területi Operatív Programban ban Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI Zalai Mihály elnök Békés Megyei Önkormányzat Települési Önkormányzatok.
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
Szabályozási Főosztály
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
Program és Projektfelügyeleti Főosztály
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
Az állam hozzájárulása az urbanisztikai elképzelések megvalósításához
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
AZ IDŐS ÉS FOGYATÉKOS ELLÁTÁS FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI A HELYI ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROGRAMOKBAN JÚLIUS 3.
Nemzetgazdasági Minisztérium
A Pécsi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
A Terület- és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) gazdasági felzárkózást támogató intézkedései Kükedi Zsolt hálózatfejlesztési munkatárs Terület-
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Somogy megye Integrált Területi Programjának végrehajtása KAPOSVÁR DECEMBER 11.
A KÖZÖTTI EURÓPAI UNIÓS FEJLESZTÉSI IDŐSZAK ÖNKORMÁNYZATI LEHETŐSÉGEI PICHLER BALÁZS FŐOSZTÁLYVEZETŐ.
A területfejlesztés megújult rendszere február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
Közösen Hatvan kulturális fejlődéséért A TOP CLLD Program
TOP vas megyei aktualitásai
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
A határtérség.
Előadás másolata:

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Program 2014-2020 Előadó: Bánné dr. Gál Boglárka Dr. Varga Máté Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Önkormányzat 2013. október

Megyei önkormányzatok feladatai Korábban megszokott feladatok megszűntek (intézmény üzemeltetés) Új feladatok: Területfejlesztés Vidékfejlesztés Területrendezés Koordináció A megyei fejlesztési program elkészítése

Megyei tervezési folyamat logikája Megyei szintű helyzetfeltáró dokumentumok elkészítése (2012-ben elkészültek) Megyei területfejlesztési koncepció elkészítése (lezárult, közgyűlés elfogadta) Megyei területfejlesztési program elkészítése (megyei szintű középtávú programok elkészítése) A 2014-2020 közötti uniós programozási időszak tervezését segítő megyei területfejlesztési részdokumentumok elkészítése folyamatban van ( 2014 október 31.) Partnerség biztosítása (ágazati és járási egyeztetések) Területi koordináció ellátása Uniós forrásból támogatandó megyei projektötletek gyűjtése

Projektötletek gyűjtése Uniós forrásból támogatandó megyei projektötletek gyűjtése: Két ciklusban (2013 őszén, 2014 tavaszán) Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Fejlesztési Ügynökség végezte Személyes és online projektfeltöltési módszerrel Közel 4400 db projektjavaslat érkezett be

Megyei Program két része Megyei Stratégiai Program: Ágazati és járási egyeztetések alkalmával gyűjtött információkat és a megyei specifikumokat alapul véve került kidolgozásra 45 napos társadalmi egyeztetésen esett át A javaslatok beépítésre kerültek A megyei közgyűlés elfogadta (2014. július 2.) Megyei Operatív Program: A jogszabályok, tervezési sablonok és módszertanok alapján került kidolgozásra A TOP és az ágazati operatív programokból megvalósuló fejlesztéseket tartalmazza A megyei közgyűlés a holnapi ülésén fogadhatja el

Partnerség biztosítása Területi koordináció ellátása Borsod-Abaúj-Zemplén Megye Fejlesztési Koncepció és Program célrendszere Megyei szintű helyzetfeltáró dokumentumok elkészítése (2012-ben döntően elkészültek) Megyei területfejlesztési koncepció elkészítése (folyamatban van, a legtöbb megyében elfogadás előtt áll) Megyei területfejlesztési program elkészítése (megyei szintű középtávú programok elkészítése) A 2014-2020 közötti uniós programozási időszak tervezését segítő megyei területfejlesztési részdokumentumok elkészítése Partnerség biztosítása Területi koordináció ellátása Uniós forrásból támogatandó megyei projektötletek gyűjtése

Felhasználható forrás Terület és Településfejlesztési Operatív Program Borsod-Abaúj-Zemplén Megye: 49,51 MrdFt (450 MrdFt-ból, átlag 24 MrdFt) Kistérségek: indikatívan 27,238 MrdFt Megyei Jogú Város: 33 MrdFt --------------------------------------------------------------------- + Ágazati operatív programok forrásai

Felhasználható forrás (Kistérség → Járás) Forrás (M Ft) Abaúj-Hegyközi 1 054,5 Bodrogközi 1 166,9 Edelényi 1 856,8 Encsi 1 410,3 Kazincbarcikai 2 766,3 Mezőcsáti 1 042,2 Mezőkövesdi 2 128,3 Miskolci 3 722,6 Ózdi 3 159,3 Sárospataki 1 471,9 Sátoraljaújhelyi 1 338,5 Szerencsi 2 135,7 Szikszói 1 207,5 Tiszaújvárosi 1 765,1 Tokaji 1 012,7 Összesen 27 238,6

TOP prioritások – források felhasználása Prioritás/intézkedés Megyei keret Járás keret 1. Térségi gazdaságfejlesztés a foglalkoztatási helyzet javítása érdekében   1.1. Foglalkoztatás-bővítést szolgáló önkormányzati gazdaságfejlesztési akciók x 1.2. Foglalkoztatás-barát fejlesztések elsősorban a kis- és középvállalkozásoknál 1.3. A munkaerő mobilitás ösztönzését szolgáló közlekedésfejlesztés 1.4. A foglalkoztatás segítése és az életminőség javítása családbarát, munkába állást segítő intézmények, közszolgáltatások fejlesztésével 2. Vállalkozásbarát, népességmegtartó településfejlesztés 2.1. Vállalkozásbarát, népességmegtartó, városi fókuszú településfejlesztés 2.2. Társadalmi és környezeti szempontból fenntartható turizmusfejlesztés 3. Alacsony széndioxid kibocsátású gazdaságra való áttérés kiemelten a városi területeken 3.1. Fenntartható települési közlekedésfejlesztés 3.2. A települési önkormányzati intézményekben, ingatlanokban az energiahatékonyság növelés és a megújuló energia felhasználás, valamint a helyi alkalmazkodás támogatása 4. A helyi közösségi szolgáltatások fejlesztése és a társadalmi együttműködés erősítése 4.1. Egészségügyi alapellátás infrastrukturális fejlesztése 4.2. A szociális alapszolgáltatások infrastruktúrájának bővítése, fejlesztése 4.3. A meglévő, önkormányzati feladatellátást szolgáló intézmények akadálymentesítése, családbarát funkciók kialakítása 4.4. Leromlott városi területek rehabilitációja 5. Közösségi szinten irányított városi helyi fejlesztések (CLLD) 5.1. Kulturális és közösségi terek infrastrukturális fejlesztése 5.2. Helyi közösségszervezés a városi helyi fejlesztési stratégiához kapcsolódva 6. Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztések, foglalkoztatás-ösztönzés és társadalmi együttműködés 6.1. A helyi foglalkoztatási szint javítása megyei és helyi foglalkoztatási paktumok támogatásával 6.2. A térségi gazdaságfejlesztéshez kapcsolódó kiegészítő ESZA tevékenységek 6.3. A társadalmi együttműködés erősítését szolgáló helyi szintű komplex programok 6.4. A helyi identitás és kohézió erősítése

Megyei Operatív Program részei és intézkedései Gazdaságfejlesztési rész (prioritás) Járási infrastruktúra fejlesztési rész (prioritás) Ágazati operatív programokhoz kapcsolódó megyei területfejlesztési rész Megyei Operatív Program részei és intézkedései

Gazdaságfejlesztési rész Intézkedések és tevékenységek TOP forrás Költségvetés (MFt) 1. Borsod-Abaúj-Zemplén megye gazdasági teljesítményének és foglakoztatásának bővítése a kiemelt térségek legversenyképesebb ágazataiban   26 420 Kiemelt gazdasági ágazatok kijelölése az egyes kiemelt térségekben, melyek jelentős hozzáadott értékkel, export árbevétellel, foglalkoztatással, vagy és innovációs teljesítménnyel bírnak, vagy növekedési potenciállal rendelkeznek TOP 6.2 24 Új munkahelyek létesítését támogató infrastrukturális feltételek (ipari parkok kialakítása) kialakítása TOP 1.1 6 000 Pályázati konstrukció működtetése megyei koordináció mentén az egyes kiemelt térségek által kijelölt és preferált gazdasági ágazatokban TOP 1.2 11 640 Közösségi célú foglakoztatás ösztönzése, szociális gazdaság bővítése TOP 6.1 6 450 Befektetés-ösztönzés, marketing tevékenységek 945 Egyéb foglalkoztatás ösztönző, munkanélküliek mobilitását segítő támogatás 1 361 2. Innováció vezérelt gazdaságfejlesztés BAZ megyében 7 880 Vállalkozások innovációs tevékenységét ösztönző, illetve innovatív kezdő vállalkozások létesítésének és növekedésének tanácsadási programja 2 450 Innovatív kezdő Vállalkozások létesítéséhez és az innováció ösztönzéséhez szükséges telephelyi feltételek megteremtése 3 300 Pályázati Alap Vállalkozások számára innovációs célú projektek megvalósítására 2 130 3. A munkaerő mobilitás ösztönzését szolgáló közlekedésfejlesztés 13 500 Üzleti infrastruktúrák, iparterületek elérhetőségének támogatása TOP 1.3 2 600 A munkaerő-piaci központok, munkahelyek elérhetőségének javítása 10 900 4. Természeti és kulturális örökségértékek turisztikai célú fenntartható hasznosítása 1 710 Turisztikai desztinációk integrált fejlesztése kiemelt turisztikai attrakció GINOP turisztikai attrakciók TOP 2.1 turisztikai szolgáltatások Megyei szinten összehangolt turisztikai marketing és értékesítés-ösztönző tevékenység 5.Borsod-Abaúj-Zemplén megyei vállalkozások finanszírozási feltételeinek javítása Összesen 49 510

Járási infrastruktúra fejlesztési rész TOP Prioritás/Intézkedés Alap Borsod-Abaúj-Zemplén megyei járások (Ft) 1. Térségi gazdaságfejlesztés a foglalkoztatási helyzet javítása érdekében ERFA 3 927 489 024  1.4. A foglalkoztatás segítése és az életminőség javítása családbarát, munkába állást segítő intézmények, közszolgáltatások fejlesztésével 2. Vállalkozásbarát, népességmegtartó településfejlesztés 8 846 794 705 2.1. Vállalkozásbarát, népességmegtartó, városi fókuszú településfejlesztés 2.2. Társadalmi és környezeti szempontból fenntartható turizmusfejlesztés 3. Alacsony széndioxid kibocsátású gazdaságra való áttérés kiemelten a városi területeken 9 404 085 113 3.1. Fenntartható települési közlekedésfejlesztés 3.2. A települési önkormányzati intézményekben, ingatlanokban az energiahatékonyság növelés és a megújuló energia felhasználás, valamint a helyi alkalmazkodás támogatása 4. A helyi közösségi szolgáltatások fejlesztése és a társadalmi együttműködés erősítése 3 697 659 632 4.1. Egészségügyi alapellátás infrastrukturális fejlesztése 4.2. A szociális alapszolgáltatások infrastruktúrájának bővítése, fejlesztése 4.3. A meglévő, önkormányzati feladatellátást szolgáló intézmények akadálymentesítése, családbarát funkciók kialakítása 4.4. Leromlott városi területek rehabilitációja 6. Megyei és helyi emberi erőforrás fejlesztések, foglalkoztatás-ösztönzés és társadalmi együttműködés ESZA 1 362 571 525 6.3. A társadalmi együttműködés erősítését szolgáló helyi szintű komplex programok 6.4. A helyi identitás és kohézió erősítése ÖSSZESEN  27 238 600 000

Ózdi járás az operatív programban Projektgyűjtés széles körű igények érkeztek A települések részéről nagyrészt energetikai és településfejlesztési javaslatok A városi rangú települések: ipari park, inkubátorház, egyéb gazdaságfejlesztési akciók A Megyei Program Operatív részében: Üzleti szolgáltató és innováció központok létesítése Ózd-Sáta közútfejlesztés Kerékpáros útvonalhálózat fejlesztése, gyalogturizmus rendszerének kialakítása Szilvásvárad, Aggtelek és a Bükk hegység, illetve Gömöri dombság és Ózd irányába Ózdon a Manda projekthez illeszkedve interaktív kulturális bemutató központ létesítése Három barnaszénbánya újranyitása Farkaslyuk (tanbánya) Dubicsány és Tardona (mélyművelésű bányák) térségében Ózdi járás az operatív programban

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Honlapunk: www.baz.hu Elérhetőségeink: teruletfejlesztes@hivatal.baz.hu +36 46 517 782