EPISCON - program EPISCON - project Európai kulturális szakmérnöki PhD iskola European PhD in Science for Conservation ANNA RUGGERI Magyar Nemzeti Múzeum.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Advertisements

Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
2006. május Noszvaj Dr. Tóth Lajos tanszékvezető HOGYAN TOVÁBB A LOGISZTIKAI SZAKEMBER KÉPZÉSBEN? Széchenyi István Egyetem Logisztikai és Szállítmányozási.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
NJSZT Közgyűlés május 13. NJSZT KÖZGYŰLÉS május 13.
Technical University of Budapest
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program számokban Időtartam: Költségvetés: € – Ft/év Magyarországon.
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Műegyetem - Kutatóegyetem Bizalom-Minőség-Együttműködés 1 Hogyan tovább, Műegyetem? november 17.
ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Az ELTE Planetológiai Műhely bemutatása Sik András ELTE Természetföldrajzi Tanszék A program az ELTE jubileumi rendezvény-sorozatának.
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
Fizika alapszak az ELTE-n
A Geofizikai Tanszék története és jövőképe
A georeferálás pontossági kérdései
A Magyar Tudományos Akadémia Veszprémi Területi Bizottságának Nyelv- és Irodalomtudományi Szakbizottsága és a Pécsi Területi Bizottság Nyelv- és Irodalomtudományi.
1 A VAJDASÁGI PÁLYAKEZDŐ DIPLOMÁSOK MUNKÁBA ÁLLÁSI MODELLJE 7. Vajdasági Magyar Tudományos Diákköri Konferencia Újvidék, november Jenei Ervin.
Kultúra „harmadfokon” A harmadfokú képzésben részt vevő hallgatók viszonya a kultúrához Németh Nóra Veronika Debreceni Egyetem VI.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Felnőttképzések a Természettudományi Múzeumban Dr. Vásárhelyi Tamás
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
1914.
CreArt – Network of Cities for Artistic Creation Kultúra 2007–2013 Program.
Készítette: Kiss Éva.  A Maastrichti Szerződést követően kiépült oktatási politika alapjait a közösségi programok képezik  Szókratész program: feladata.
Filozófia Intézet Jelentkezhetnek BA vagy azzal egyenértékű végzettséggel rendelkező Bölcsészek Társadalomtudósok Pszichológusok T ermészettudósok, matematikusok.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
A muzeális intézményrendszer átalakítása
CSAPODY VERA március 29. – Budapest, november 6. "Az én hivatásom, hogy másoljam le a természet szépségeit. Mindegyiket, amennyire csak lehetséges."
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Dr. Tóth Anikó PhD Kőolaj és Földgáz Intézet Geotermikus mérnöktovábbképzés a Miskolci Egyetemen MMK Geotermikus Szakmai Szimpózium Miskolc, május.
Az érettségi utáni továbbtanulást meghatározó tényezők
Sikeres ipar-egyetemi együttműködés Pannon Egyetem - KÜRT Zrt. Dr Remzső Tibor pályázati igazgató egyetemi docens Microsoft Innovációs Nap november.
MIGRÁCIÓS SZAKIRÁNY Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Az egyetem létrehozásának célja
A Földtudományi kutatás-fejlesztési alprogram
Bolognai Folyamat a az európai és a hazai mérnökképzésben Jobbágy Ákos BME november 17.
ELTE informatikus vegyész szak
Archeometriai laboratórium a Régészettudományi Intézetben
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
Auditjelentés Személyes és bizalmas Jelen dokumentum bizalmas pénzügyi és technikai információkat tartalmaz. Jelen dokumentum - akár részleges - reprodukciójának.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
„Nemzetköziesítés az oktatásban és a képzésben” Az Egész életen át tartó tanulás program ( ) eredményei és a tapasztalatok hasznosítása az Erasmus+
Fókuszcsoportos interjú
A csemegekukorica termesztésének üzemgazdasági elemzése egy integrátor példáján keresztül VIVIEN KEREKES Debreceni Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
MAKE elnökségi beszámoló Fertő Imre Budapest, 2015.május 12.
Munkatársak alkalmasságának vizsgálata „Szolgálni, mint a fény”
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
Learning Hospitals projekt – az EU kórházaiban zajló betegoktatás fejlesztése Bethleni Zsuzsanna Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet Budapest.
ZALA MEGYEI VÁLLALKOZÁSFEJLESZTÉSI ALAPÍTVÁNY Nagy András Ügyvezető igazgató.
ANDRAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK ANDRAGÓGIAI FEJLESZTÉSEK Mentális gyakorlatok Európa börtöneiben Molnár Attila Károly.
Dávid Mária Online nemzetközi kurzusok a korszerű tanárképzésért Social Network in Teacher Education - Közösségi hálózatok a tanárképzésben Szakmódszertanos.
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Magyar Mudi Egyesület. Rövid történetünk február 21-én alakultunk 1 elnök 2 helyettes – 3 tagú elnökség 21 alapító tag és még ban 4 taggal.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
A régészeti örökség védelmének intézményrendszere.
Egy múzeumi műfaj.  A téma meghatározása, indokok  A téma megvalósításának lehetőségei (pályázat, önerő, kapcsolódás más projekthez)  Dátumok, időtartam,
Közösségszervezés BA.
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
GYÁRTÁSTECHNOLÓGUS A Caterpillar Magyarország gödöllői telephelyére
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Follow-up national seminar Implementation of European social partners’
Kooperatív Képzés - Avaya
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Follow-up national seminar Implementation of European social partners’
A MÚZEUMI HÁLÓZAT TARTALOM- ÉS TÁJÉKOZTATÓ SZOLGÁLTATÁSAI
Előadás másolata:

EPISCON - program EPISCON - project Európai kulturális szakmérnöki PhD iskola European PhD in Science for Conservation ANNA RUGGERI Magyar Nemzeti Múzeum H-1088 Budapest, Múzeum Krt MAGDALINI THEODORIDOU, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Kőzettani és Geokémiai Tanszék H-1117 Budapest, Pázmány Péter sétány 1/c

Nemzetközi Szeminárium Posztgraduális képzési lehetőség kulturális örökségvédelmi szakmérnöki képzésre (=Conservation Scientists) ICCROM – BOLOGNAI EGYETEM Bologna, November 1999 (“Bolognai dokumentum”) Ki/mi az a kulturális örökségvédelmi szakmérnök? Mi a feladata a kulturális örökségvédelmi szakmérnöknek? Képezhető a kulturális örökségvédelmi szakmérnök? Bolognai Nemzetközi Szeminárium 1999

Ki/mi az a kulturális örökségvédelmi szakmérnök ? - Olyan szakember, aki már rendelkezik valamilyen természettudományos vagy műszaki végzettséggel, és ehhez megfelelő ismereteket szerez a restaurálás és konzerválás, általában a műtárgyvédelem területén (etikai, történeti stb. ismeretekkel kiegészítve) ami lehetővé teszi, hogy a kulturális örökség védelmében egy interdiszciplináris csapat tagjaként dolgozzon

Mi a feladata a kulturális örökségvédelmi szakmérnöknek? (a “Bolognai dokumentum” szerint) Tanulmányozza és vizsgálja a kulturális örökség körébe tartozó javakat, figyelemmel kísérve azok és környezetük állapotát a konzerválás és megőrzés szempontjai szerint. Megállapítja, meghatározza és értékeli a konzerválási alapelveket, felhasznált anyagokat, lépéseket és módszereket, standardokat és útmutatókat alakít ki. Állapotfelméréseket készít a restaurlási folyamat előtt, alatt és után. Kutatásokat végez a kulturális örökség károsodását okozó folyamatokról és ezek okairól a megőrzés és megóvás céljából. Felhívja a figyelmet a restaurálásra kiható tudományos eredményekre és elősegíti ezek alkalmazását a restaurálás folyamatában. Együttműködik a többi szakterület képviselőjével.

Milyen ismeretekre és képességekre van szüksége egy kulturális örökségvédelmi szakmérnöknek? jó probléma megoldó képesség kutatói alkalmasság vizsgálatok megtervezésére és kivitelezésére legyen képes az elméleti megfontolásokat gyakorlatba átültetni legyen képes csapatmunkára egy interdiszciplináris közösségben jó kommunikációs képességek oktatói képességek emberi és anyagi erőforrásokkal való gazdálkodás képessége További készségek, melyek megléte előnyös:

restaurátorok restaurátorok régészek régészek (művészet) történészek (művészet) történészek gyűjtemény vezetők gyűjtemény vezetők múzeumi kurátorok múzeumi kurátorok fizikusok vegyészek biológusok geológusok mérnökök A kulturális örökség megőrzése közös feladata a következő szakembereknek:

A kulturális örökség megőrzésével foglalkozó szakemberek - muzeológusok és természettudósok - közötti együttműködés elősegítésére az Európai Közösség Marie Curie programja támogatja a kulturális örökségvédelmi szakmérnöki képzést: EPISCON - European Ph.D. in Science for Conservation. című programjában

A program koordinátora a Bolognai Egyetem (Olaszország), együttműködésben 6 másik európai egyetemmel és 4 múzeummal/restaurátor központtal School of Conservation Cppenhagen "Alexandru Ioan Cuza" University of Iasi Aristotle University Thessaloniki CNR - Firenze

Az EPISCON programban részt vevő fiatal szakemberek megoszlása országonként Összesen 16 fő  Olaszország (4)  Románia (2)  Kanada (1)  Cseh Köztársaság (1)  Dánia (1)  Ecuador (1)  Franciaország (1)  Görögország (1)  Magyarország (1)  Japán (1)  Lengyelország (1)  Spanyolország (1)

EPISCON képzési séma 11 tantárgyból álló alaptanfolyam Ravennában Minden fogadó intézménynél

EPISCON honlap: EPISCON honlap:

Köszönjük a figyelmet !