Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Advertisements

1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
2010. Augusztus 16. és Augusztus 17. hajnala.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
Tapasztó Dénes, szakmai vezető
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
Kormányzati vasútpolitikai célok és törekvések
műszaki osztályvezető
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Szabó György ÉM-i Regionális Fejlesztési Tanács elnöke
Az urbanizáció és városaink
Baranya Megyei Önkormányzat
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Hegyi Csilla osztályvezető Innovációs és K+F Főosztály
Beszámoló a szakaszolással érintett KÖZOP projektekről és ezek hatásáról a következő közlekedésfejlesztési programra Horváth Beatrix főosztályvezető-helyettes.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Az urbanizáció és városaink
Térszervezés a közoktatásban a statisztikai adatok tükrében A hazai helyzet reform előtt és után Gyimesi Péter MTA KRTK RKI Dunántúli Tudományos Intézet.
Az Észak-Alföldi régió bemutatása
szakmérnök hallgatók számára
A járási rendszer megújítása
Galovicz Mihály, IH vezető
A magyar vasút korszerűsítése, a tranzit forgalom fejlesztése,
Vasúti Infrastruktúra Fejlesztési Főosztály február Előadó: Gaál Gyula, a MÁV ZRt. elnök-vezérigazgatója Közlekedés- és logisztikai fejlesztési konferencia.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
A "Tanulás-fejlődés-életesély a Sajó-völgyében" (TÁMOP /2) projekt helye Sajószentpéter kulturális városfejlesztésének rendszerében Sajó.
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Milyen szakmai és finanszírozási kockázat
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
Bikal, október 18. Közösségi alapú tervezés az uniós finanszírozású területfejlesztésben Péti Márton NTH Október 28.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Prioritást élvező közúti fejlesztések a as időszakban
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
SZOLNOK VK és IVS sz. bemutató 2013 szeptember.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
A Pécsi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 5. Baranya Megyei Önkormányzat.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
Az európai uniós fejlesztések szerepe a V4 országok közlekedési hálózatának vonatkozásában Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra.
A Pécsváradi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 26. Baranya Megyei Önkormányzat.
A Szigetvári kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 6. Baranya Megyei Önkormányzat.
A határmenti programok aktuális állása
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Ózd kistérségének középtávú cselekvési terve
SUMP - kérdés Magyarországon
Előadás másolata:

Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek 2014. és 2020. között „Hagyomány és innováció” gazdaságfejlesztési konferencia Ózd, 2014. szeptember 16. Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály

Az előadásban érintett témák 1. Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) 2. Hogyan jussunk el Ózdra? 3. Integrált Közlekedésfejlesztési OP 4. Határmenti fejlesztési lehetőségek

Stratégia elfogadása Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) 3.000 oldalnyi megalapozó anyag Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégia 1486/2014. (VIII. 28.) Korm. határozat a Nemzeti Közlekedési Infrastruktúra-fejlesztési Stratégiáról Átfogó Közlekedési Stratégia 2014. november 30-ig kell a Kormány elé terjeszteni.

Nemzeti Közlekedési Stratégia Az Ózdi kistérség jelenleg a leghátrányosabb helyzetű kistérségek közé tartozik, társadalmi-gazdasági szempontból elmaradottnak tekinthető. Ennek köszönhetően kiemelt szerepet kapnak a társadalmi infrastruktúra fejlesztések. A regionális fejlesztési tengelyek és pólusok közül Ózd a miskolci fejlesztési pólus körzetébe tartozik, annak is külső perifériáján helyezkedik el. A Kassa felé irányuló regionális fejlesztési tengely mellett fekszik a város, bár a tengelytől való távolsága viszonylag nagy. Miskolc, mint kiemelt fejlesztési pólus, illetve regionális székhely közelsége a jövőben előnyt jelenthet Ózd számára. A fejlesztési pólushoz és tengelyhez való közelség hosszútávon is biztosítja a városnak, hogy az ország településhálózatába szervesen illeszkedjen. Ózd, mint Borsod-Abaúj-Zemplén megye második, a régió negyedik legnagyobb népességű városa, jelentős szerepet tölt be a megye, illetve a régió életében.

Funkcionális megközelítés Az ábra az NKS funkcionális vizsgálata eredményét mutatja, mely az Országos Fejlesztési és Területfejlesztési Koncepció (OFTK) alapján határozta meg az együttműködő térségeket, kitekintve a határon túli vonzáskörzetekre.

Stratégiai célok 1.) Kiemelt gazdaság-fejlesztési centrumok, ipari és technológiai központok közlekedési infrastruktúrájának fejlesztése. Nem egyenletes fejlesztési igénynek kell megfelelni, hanem ipari, technológiai központok köré – Ózd, Győr, Szentgotthárd, Miskolc, Debrecen, Szeged, Záhony – ezek 20-30 km körzetén belül gördülékeny közlekedés lehetőségének biztosítása szükséges minden közlekedési eszközzel. A busz/vasút módokat össze kell hangolni. … 4.) Megyeszékhelyek, megyei jogú városok gyorsforgalmi úti, vagy gyorsforgalmi úti jellegű, nagykapacitású, gyors elérést biztosító kapcsolata, gyorsforgalmi utak határokig elérése valósuljon meg. 5.) A vidéki – kiemelten a hátrányos helyzetű – kistelepülések lakossága munkába járási feltételeinek javítását célozva a megtett úttal arányos útdíjrendszer bevételeire alapozva a mellékúthálózat állapota jelentős mértékben javuljon.

Az előadásban érintett témák 1. Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) 2. Hogyan jussunk el Ózdra? 3. Integrált Közlekedésfejlesztési OP 4. Határmenti fejlesztési lehetőségek

Ózd megközelítése A térségben az elmúlt években több uniós beruházás is befejeződött. Kisebb rekonstrukciós munkák zajlottak a 26. sz. főúton 1,1 illetve 2,4 km hosszan, melyek 2006-ban illetve 2008-ban valósultak meg. 2005-2007 között valósult meg a Miskolc Északi elkerülő I. ütem a 0+000-2+669 km szelvények közötti szakaszon. 2010-ben fejeződött be a 37. sz. főút rekonstrukciója 2,6 km hosszan Szerencsnél. Jelenleg zajlik az M30 gyorsforgalmi útTornyosnémeti-országhatár között 1,7 km hosszan, mely előreláthatólag 2015-ben valósul meg. Épül az M30-26. sz. főút Miskolc északi elkerülő II. üteme 5,8 km hosszan. Várható befejezése 2015. A térségben további fejlesztések is várhatóak, többek között a 37. sz. főút rekonstrukciója Gesztely-Mád és Mád-Sátoraljaújhely között. Az előbbi 17. az utóbbi 40 km hosszan. A 26. sz. főúton két helyen is terveznek elkerülő út megépítését, melyek várható megépítése 2016-2018 között várható. Az egyik elkerülő Sajószentpétert kerüli el, a másik a Sajószentpéter-Kazincbarcika elkerülő. Az előbbi 3,9 ,az utóbbi 6,7 km hosszú lesz. A térség egyik legnagyobb fejlesztése az M30 Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakasz, mely 55 km hosszan épülne meg 2020-ig. Kormány 2014. május 14-i ülésén előzetesen kiemeltnek minősített projektek között szerepel a 23. -25. sz. főutak Bátonyterenye-Ózd közötti szakasz fejlesztése 56 km hosszan. Ennek fő oka és célja az ózdi ipari térség elérhetőségének javítása.

Ózd megközelítése 1. (Kisterenye) A térségben az elmúlt években több uniós beruházás is befejeződött. Kisebb rekonstrukciós munkák zajlottak a 26. sz. főúton 1,1 illetve 2,4 km hosszan, melyek 2006-ban illetve 2008-ban valósultak meg. 2005-2007 között valósult meg a Miskolc Északi elkerülő I. ütem a 0+000-2+669 km szelvények közötti szakaszon. 2010-ben fejeződött be a 37. sz. főút rekonstrukciója 2,6 km hosszan Szerencsnél. Jelenleg zajlik az M30 gyorsforgalmi útTornyosnémeti-országhatár között 1,7 km hosszan, mely előreláthatólag 2015-ben valósul meg. Épül az M30-26. sz. főút Miskolc északi elkerülő II. üteme 5,8 km hosszan. Várható befejezése 2015. A térségben további fejlesztések is várhatóak, többek között a 37. sz. főút rekonstrukciója Gesztely-Mád és Mád-Sátoraljaújhely között. Az előbbi 17. az utóbbi 40 km hosszan. A 26. sz. főúton két helyen is terveznek elkerülő út megépítését, melyek várható megépítése 2016-2018 között várható. Az egyik elkerülő Sajószentpétert kerüli el, a másik a Sajószentpéter-Kazincbarcika elkerülő. Az előbbi 3,9 ,az utóbbi 6,7 km hosszú lesz. A térség egyik legnagyobb fejlesztése az M30 Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakasz, mely 55 km hosszan épülne meg 2020-ig. Kormány 2014. május 14-i ülésén előzetesen kiemeltnek minősített projektek között szerepel a 23. -25. sz. főutak Bátonyterenye-Ózd közötti szakasz fejlesztése 56 km hosszan. Ennek fő oka és célja az ózdi ipari térség elérhetőségének javítása.

Ózd megközelítése 2. (Eger) A térségben az elmúlt években több uniós beruházás is befejeződött. Kisebb rekonstrukciós munkák zajlottak a 26. sz. főúton 1,1 illetve 2,4 km hosszan, melyek 2006-ban illetve 2008-ban valósultak meg. 2005-2007 között valósult meg a Miskolc Északi elkerülő I. ütem a 0+000-2+669 km szelvények közötti szakaszon. 2010-ben fejeződött be a 37. sz. főút rekonstrukciója 2,6 km hosszan Szerencsnél. Jelenleg zajlik az M30 gyorsforgalmi útTornyosnémeti-országhatár között 1,7 km hosszan, mely előreláthatólag 2015-ben valósul meg. Épül az M30-26. sz. főút Miskolc északi elkerülő II. üteme 5,8 km hosszan. Várható befejezése 2015. A térségben további fejlesztések is várhatóak, többek között a 37. sz. főút rekonstrukciója Gesztely-Mád és Mád-Sátoraljaújhely között. Az előbbi 17. az utóbbi 40 km hosszan. A 26. sz. főúton két helyen is terveznek elkerülő út megépítését, melyek várható megépítése 2016-2018 között várható. Az egyik elkerülő Sajószentpétert kerüli el, a másik a Sajószentpéter-Kazincbarcika elkerülő. Az előbbi 3,9 ,az utóbbi 6,7 km hosszú lesz. A térség egyik legnagyobb fejlesztése az M30 Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakasz, mely 55 km hosszan épülne meg 2020-ig. Kormány 2014. május 14-i ülésén előzetesen kiemeltnek minősített projektek között szerepel a 23. -25. sz. főutak Bátonyterenye-Ózd közötti szakasz fejlesztése 56 km hosszan. Ennek fő oka és célja az ózdi ipari térség elérhetőségének javítása.

Ózd megközelítése 3. (Miskolc) A térségben az elmúlt években több uniós beruházás is befejeződött. Kisebb rekonstrukciós munkák zajlottak a 26. sz. főúton 1,1 illetve 2,4 km hosszan, melyek 2006-ban illetve 2008-ban valósultak meg. 2005-2007 között valósult meg a Miskolc Északi elkerülő I. ütem a 0+000-2+669 km szelvények közötti szakaszon. 2010-ben fejeződött be a 37. sz. főút rekonstrukciója 2,6 km hosszan Szerencsnél. Jelenleg zajlik az M30 gyorsforgalmi útTornyosnémeti-országhatár között 1,7 km hosszan, mely előreláthatólag 2015-ben valósul meg. Épül az M30-26. sz. főút Miskolc északi elkerülő II. üteme 5,8 km hosszan. Várható befejezése 2015. A térségben további fejlesztések is várhatóak, többek között a 37. sz. főút rekonstrukciója Gesztely-Mád és Mád-Sátoraljaújhely között. Az előbbi 17. az utóbbi 40 km hosszan. A 26. sz. főúton két helyen is terveznek elkerülő út megépítését, melyek várható megépítése 2016-2018 között várható. Az egyik elkerülő Sajószentpétert kerüli el, a másik a Sajószentpéter-Kazincbarcika elkerülő. Az előbbi 3,9 ,az utóbbi 6,7 km hosszú lesz. A térség egyik legnagyobb fejlesztése az M30 Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakasz, mely 55 km hosszan épülne meg 2020-ig. Kormány 2014. május 14-i ülésén előzetesen kiemeltnek minősített projektek között szerepel a 23. -25. sz. főutak Bátonyterenye-Ózd közötti szakasz fejlesztése 56 km hosszan. Ennek fő oka és célja az ózdi ipari térség elérhetőségének javítása.

21., 23., 25., 26. 1-es változat (Kisterenye) (M3 –) 21. sz. főút – 23. sz. főút – 25. sz. főút Távolság: 155 km Idő: 2 óra 12 perc (132 perc) 2-es változat (Eger) (M3 –) 33. sz. főút – 3. sz. főút – 25. sz. főút Távolság: 186 km [+31 km] Idő: 2 óra 32 perc (152 perc) [+20 perc] 3-as változat (Miskolc) (M3 – M30 –) 306. sz. főút – 26. sz. főút – 25. sz. főút Távolság: 243 km [+57 km] [+86 km] Idő: 2 óra 58 perc (178 perc) [+26 perc] [+46 perc]

Ózd megközelítése A térségben az elmúlt években több uniós beruházás is befejeződött. Kisebb rekonstrukciós munkák zajlottak a 26. sz. főúton 1,1 illetve 2,4 km hosszan, melyek 2006-ban illetve 2008-ban valósultak meg. 2005-2007 között valósult meg a Miskolc Északi elkerülő I. ütem a 0+000-2+669 km szelvények közötti szakaszon. 2010-ben fejeződött be a 37. sz. főút rekonstrukciója 2,6 km hosszan Szerencsnél. Jelenleg zajlik az M30 gyorsforgalmi útTornyosnémeti-országhatár között 1,7 km hosszan, mely előreláthatólag 2015-ben valósul meg. Épül az M30-26. sz. főút Miskolc északi elkerülő II. üteme 5,8 km hosszan. Várható befejezése 2015. A térségben további fejlesztések is várhatóak, többek között a 37. sz. főút rekonstrukciója Gesztely-Mád és Mád-Sátoraljaújhely között. Az előbbi 17. az utóbbi 40 km hosszan. A 26. sz. főúton két helyen is terveznek elkerülő út megépítését, melyek várható megépítése 2016-2018 között várható. Az egyik elkerülő Sajószentpétert kerüli el, a másik a Sajószentpéter-Kazincbarcika elkerülő. Az előbbi 3,9 ,az utóbbi 6,7 km hosszú lesz. A térség egyik legnagyobb fejlesztése az M30 Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakasz, mely 55 km hosszan épülne meg 2020-ig. Kormány 2014. május 14-i ülésén előzetesen kiemeltnek minősített projektek között szerepel a 23. -25. sz. főutak Bátonyterenye-Ózd közötti szakasz fejlesztése 56 km hosszan. Ennek fő oka és célja az ózdi ipari térség elérhetőségének javítása.

Az előadásban érintett témák 1. Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) 2. Hogyan jussunk el Ózdra? 3. Integrált Közlekedésfejlesztési OP 4. Határmenti fejlesztési lehetőségek

Az NKS keretében kidolgozásra került a középtávú időszakban tervezett közúti fejlesztések indikatív projektlistája. Az előadás során ebből a régiót, Ózd térségét érintő főbb közúti fejlesztéseket mutatjuk be.

A térségben az elmúlt években több uniós beruházás is befejeződött A térségben az elmúlt években több uniós beruházás is befejeződött. Kisebb rekonstrukciós munkák zajlottak a 26. sz. főúton 1,1 illetve 2,4 km hosszan, melyek 2006-ban illetve 2008-ban valósultak meg. 2005-2007 között valósult meg a Miskolc Északi elkerülő I. ütem a 0+000-2+669 km szelvények közötti szakaszon. 2010-ben fejeződött be a 37. sz. főút rekonstrukciója 2,6 km hosszan Szerencsnél. Jelenleg zajlik az M30 gyorsforgalmi útTornyosnémeti-országhatár között 1,7 km hosszan, mely előreláthatólag 2015-ben valósul meg. Épül az M30-26. sz. főút Miskolc északi elkerülő II. üteme 5,8 km hosszan. Várható befejezése 2015. A térségben további fejlesztések is várhatóak, többek között a 37. sz. főút rekonstrukciója Gesztely-Mád és Mád-Sátoraljaújhely között. Az előbbi 17. az utóbbi 40 km hosszan. A 26. sz. főúton két helyen is terveznek elkerülő út megépítését, melyek várható megépítése 2016-2018 között várható. Az egyik elkerülő Sajószentpétert kerüli el, a másik a Sajószentpéter-Kazincbarcika elkerülő. Az előbbi 3,9 ,az utóbbi 6,7 km hosszú lesz. A térség egyik legnagyobb fejlesztése az M30 Miskolc-Tornyosnémeti közötti szakasz, mely 55 km hosszan épülne meg 2020-ig. Kormány 2014. május 14-i ülésén előzetesen kiemeltnek minősített projektek között szerepel a 23. -25. sz. főutak Bátonyterenye-Ózd közötti szakasz fejlesztése 56 km hosszan. Ennek fő oka és célja az ózdi ipari térség elérhetőségének javítása.

Költségvetési projektek Budapest-Szolnok kapcsolat fejlesztése 405. sz. főút – 4. sz. főút vonalon Békéscsaba gyorsforgalmi úti kapcsolatának megteremtése M44 3 építési ütemben történő megvalósítása Ózd elérhetőségének javítása 23. sz. főút – 25. sz. főút vonalon

A közúti fejlesztésekhez hasonlóan az OVK keretében kidolgozásra került a 2014-2020-ban javasolt vasútfejlesztések indikatív projektlistája is, melyek közül a régiót érintő főbb vasúti fejlesztéseket mutatjuk be.

Az előadásban érintett témák 1. Nemzeti Közlekedési Stratégia (NKS) 2. Hogyan jussunk el Ózdra? 3. Integrált Közlekedésfejlesztési OP 4. Határmenti fejlesztési lehetőségek

Vizsgált kapcsolatok 56. sz. projekt Ózd-Susa – Janice (Jéne) A fejlesztés Borsod-Abaúj-Zemplén megyében az Ózdi kistérségben illetve az Ózdi járásban fekvő Ózd-Susa és a Besztercebányai kerülethez tartozó Rimaszombat járás/Okres Rimavská Sobota déli részén található Jéne (Janice) települést érinti közvetlenül. A forgalmi hatásvizsgálatok illetve közúthálózat elemzése alapján a közvetve érintett tágabb térséghez tartozó település a Rimaszombati járás déli részén Harmac (Chrámec), Rimaszécs (Rimavská Seč), Zsitvamártonfalva és Rimaszombat (Rimavská Sobota) települések. A határtérség legjelentősebb szlovák városa Rimaszombat (Rimavská Sobota), magyar oldalon pedig Ózd, mint a kistérség központja.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály