Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepvállalása a nemzedékeken átívelő tehetséggondozásban dr. Kaposi József főigazgató 2014. október 17. Dunaújváros.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Van-e „Fazekas titok”?.  1911 – ben Bárczy István f ő polgármester alapította  1948 – tól óvoda, általános iskola és módszertani központ egy épületben.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Nemzeti Tehetség Program Alapelvei
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti.
Tehetségnevelés, tehetségpontok és az alapfokú művészetoktatás Művészeti Nevelés – Kultúra – Társadalom; jelen és jövő Budapest, E február 27.
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Gábor Dénes Tehetségpont
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
ESÉLYT AZ ESÉLYTELENEKNEK
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Csete György Eörs A TÁMOGATÁSKEZELŐ A KÖZNEVELÉS SZOLGÁLATÁBAN
Beszámoló a Szatmári Kistérségi Tehetségsegítő Tanács évi munkájáról.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
MAGYAR GYERMEKLABDARÚGÓ SZÖVETSÉG
A tehetségfejlesztés mint a stratégia része
ÚJ TUDÁS- MŰVELTSÉG MINDENKINEK Gyula, június 23.
Az egyház társadalmi tanítása és a XXI. századi felnőttoktatás c. konferencia Esztergom dec. 1. Az andragógia szak elindulása és munkája a PPKE VJK-n.
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
A TDK-rendszerének minőségbiztosítása
KUTATÓ KERESTETIK című projekt a Pro Scientia Aranyérmesek Társasága szervezésében, a Nemzeti Tehetség Program támogatásával "A tehetséggondozás területén.
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
ügyvivő szakértő, országos versenyszervező
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
„Együtt a tehetségekért a Barcsi Nevelési és Oktatási Intézményben” TÁMOP-3.4.4/B/08/ Projektindító rendezvény Készítette: Vizváriné.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A Magyar Tehetséggondozó Társaság tehetségfejlesztést segítő tevékenysége a gyakorlati programokban Debrecen, szept Dr. Polonkai Mária a.
Workshop VI. - Bevált gyakorlatok a mediációban - A Közép Európai Mediációs Intézet bemutatása.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
A Magyar Tehetséggondozó Társaság 25 éves Jubileumi Konferenciájára
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
FERENCES ÖSZTÖNDÍJ PROGRAM
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet AZ ÖKOISKOLA HÁLÓZAT HELYZETE ÉS TERVEI Varga Attila
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
„Adj teret, nyiss utat! – Szociális kompetenciákkal a hátrányok ellen” TÁMOP A-12/
Iskolai tehetséggondozás a statisztikai adatok tükrében Nikitscher Péter - Szemerszki Marianna.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
Iskolai tehetséggondozó tevékenység az online kérdőíves felmérés tükrében Sági Matild.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Romák a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Ifjúsági feladatok az IKSZT-ben
Előadás másolata:

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepvállalása a nemzedékeken átívelő tehetséggondozásban dr. Kaposi József főigazgató október 17. Dunaújváros

A Nemzeti Tehetség Program átfogó célkitűzései A tehetséges fiatalok segítésének formái áthatják a teljes társadalmat, ezért a tehetség érvényesülését szolgáló stratégiai célok csak átfogó célkitűzések megjelölésével bonthatók le kezelhető és ellenőrizhető egységekre. A tehetség segítésének átfogó célkitűzései a tehetséges fiatalok képességeinek kibontakoztatása és társadalmi hasznosulása érdekében: a tehetséges fiatalok megtalálása; a tehetség jellegének és szintjének megfelelő folyamatos segítség a tehetség kibontakoztatásában; a tehetség hasznosulásának elősegítése.

Védnökeink Gubik Petra – színművésznő, a Sugarloaf együttes énekese; Benedek Tibor – vízilabdázó, a magyar férfi vízilabda válogatott szövetségi kapitánya; Horváth Gyula – a MASAT1 projektmenedzsere, egyetemi adjunktus;

Az Év Talentuma Díj Három kategória, három díjazott 2013 díjazottai: tudomány: Szabó Attila (többszörös OKTV győztes és nemzetközi versenyek nyertes [fizika és matematika]); kultúra: Kalányos Melinda (mese- és versmondás); sport: Valkusz Máté (tenisz) díjazottak: tudomány: Zsombori Balázs (a „PictoVerb” nevű verbális kommunikációt segítő applikáció feltalálója); kultúra: Fodor Mátyás (néptánc); sport: Makra Noémi (torna).

A 2014-es év díjazottai

Nemzeti Tehetség Program pályázatai Az óvodai tehetségsegítő programok, erdei óvodai programok támogatása. Az állami, helyi önkormányzati, nemzetiségi önkormányzati, egyházi és civil fenntartású általános iskolai, középiskolai és kollégiumi intézményen kívüli nyári tehetségsegítő programok támogatása. A köznevelésben tanuló diákok természettudományos, matematikai és műszaki tudásának elmélyítéséhez, gyakorlati alkalmazásához kapcsolódó nyári tehetségsegítő programok támogatása. A felsőoktatási intézmények által szervezett, középiskolásoknak szóló tehetséggondozó táborok támogatására kiírt pályázat eredményei.

Az óvodai tehetségsegítő, valamint erdei óvodai programok A pályázat célja: Az óvodai tehetséggondozó tevékenység segítése, az óvodai tehetségsegítő programok, erdei óvodai programok támogatása. Támogatott tevékenységek nyáron megvalósuló erdei óvodai program megszervezése, lebonyolítása; óvodai tehetségnapok szervezése és lebonyolítása; a kidolgozott tehetséggondozó programok, „jó gyakorlatok” intézmények közötti átadásának megvalósítása.

A pályázattal kapcsolatos összefoglaló információk A beérkezett pályázatok száma65 A nyertes pályázatok száma55 Az igényelt támogatás összege Ft A rendelkezésre álló keret összege Ft A módosított keret összege Ft A megítélt támogatás összege Ft

Nyári tehetségsegítő programok támogatása A pályázat célja: Az állami, nemzetiségi önkormányzati, egyházi és civil fenntartású általános iskolai, középiskolai és kollégiumi tehetségsegítő programok támogatása. Támogatott tevékenységek a tehetséggondozás személyi és tárgyi feltételeinek biztosítása; az évközi tehetségsegítő programok folytatási lehetőségének megteremtése (kirándulások, legalább öt napos nyári táborok vagy erdei iskolák szervezésével); a jó gyakorlatok intézmények közötti átadása; családdal történő együttműködés programjának kidolgozása, a családok bevonása a tehetségsegítő programokba, rendezvényekbe.

A pályázattal kapcsolatos összefoglaló információk A beérkezett pályázatok száma70 A nyertes pályázatok száma57 Az igényelt támogatás összege Ft A rendelkezésre álló keret összege Ft A módosított keret összege Ft A megítélt támogatás összege Ft

Természettudományos, matematikai és műszaki tudás A pályázat célja: A köznevelésben tanulók természettudományos és műszaki kompetenciáinak elmélyítését segítő tehetséggondozó programok támogatása. Támogatott tevékenységek: szakmatanuláshoz kapcsolódó tehetségsegítő nyári táborok, rendezvények programjának kidolgozása és megvalósítása; üzemek felkeresése, tudományos intézetek, felsőoktatási kutatóműhelyek látogatásának megszervezése, lebonyolítása; tehetséggazdagító nyári programok kidolgozása és megvalósítása; tehetséggondozó nyári program kidolgozása és megvalósítása; tehetséggondozó nyári táborok programjának elkészítése, szervezése és megvalósítása.

A pályázattal kapcsolatos összefoglaló információk A beérkezett pályázatok száma52 A nyertes pályázatok száma47 Az igényelt támogatás összege Ft A rendelkezésre álló keret összege Ft A módosított keret összege Ft A megítélt támogatás összege Ft

A felsőoktatási intézmények tehetséggondozó táborai A pályázat célja: tehetséggondozó táborok megszervezése és megvalósításához; középiskolák és felsőoktatási intézmények együttműködése; tehetségígéretek felkutatása; a tehetségazonosító és -gondozó munka szakmai színvonalának továbbfejlesztése; komplex fejlesztési program biztosítása a tehetség számára.

A felsőoktatási intézmények tehetséggondozó táborai Támogatott tevékenységek: pályázatok kizárólag (9 ‑ 12. évf.) középiskolai korosztály számára; pályázatok tehetséggondozó táborok programjára; egy pályázat során egy tábor programjára lehet a pályázatot benyújtani; prioritást élveznek azok a táborok, ahol a résztvevők kiválasztási szempontjai között előnyt élveznek az OKTV, illetve az Erőforrások Minisztériuma által támogatott szakirányú tanulmányi versenyek helyezett diákjai; a részvétel feltétele, hogy a tehetséggondozást végző szakember a tábor lezárása után legalább egy évig nyomon követi, szükség esetén segíti a táborban vele együtt dolgozó diák munkáját, további fejlődését.

A pályázattal kapcsolatos összefoglaló információk A beérkezett pályázatok száma33 db A nyertes pályázatok száma28 db Az igényelt támogatás összege Ft A rendelkezésre álló keret összege Ft A módosított keret összege Ft Az összes kifizetett támogatás összege Ft A maradvány összege Ft

Szakkollégiumok példa A Pécsi Tudományegyetem Wlislocki Henrik (WHSZ) Szakkollégiumának együttműködési javaslata A szakkollégium célja, összefogni és integrálja az egyetem különböző karain tanuló roma/cigány származású diákokat, illetve azokat, akik érdeklődnek a romológia iránt. A szervezet segíti, hogy az egyetemen különböző szakokon tanuló, főként roma/cigány hallgatók sikerrel haladjanak kortársaikkal együtt a diplomaszerzés felé úgy, hogy közben identitásukban tudatos, társadalmilag elkötelezett felnőttekké váljanak.

Az Arany János Tehetséggondozó Program és a TDK kapcsolata az Arany János Tehetséggondozó Programban végzett, a felsőoktatásba bekerült tehetséges diákok is lehetőséget kapnak a TDK-ba való bekerülésre; az osztályfőnökök ajánlhatják a tehetséges diákokat a felsőoktatási intézmények TDT-elnökeinek figyelmébe; a hallgatók lehetőséget kapnak a TDK-ba történő bekapcsolódásra; az együttműködés az OFI szervezetén belül valósul meg, a Nemzeti Tehetség Programiroda és az OTDT Titkársága együttműködésében; 2014-től az Arany János Tehetséggondozó Program osztályainak osztályfőnökei is az erre létrehozott regisztrációs felületen tudják ajánlani a diákokat.

OKTV eredmények nyilvánossága Neuwirth Gábor kutatásaira alapozva az Intézet honlapján elérhetőek az OKTV eredmények – ennek célja a nyilvánosság biztosítása, valamint a tehetségek pályakövetési lehetőségeinek vizsgálata. A megtalálható adatok: legkiemelkedőbb teljesítményt elérő diákok listája; legsikeresebb felkészítő tanárok nevei; helyezettek iskolái; Adatbázis jellemzői: eredmények tantárgyi bontásban (összesen 18 tantárgy) időintervallum: 1986 – 2013 elérhetőség:

Tehetségútlevél Program Az OTDT és az OFI támogatásával elindított program. A program célja: biztosítani a már azonosított és a felsőoktatásba felvételt nyert tehetségek számára azt, hogy felsőfokú tanulmányaik közvetlen kezdetétől részt vehessenek a tudományos diákköri tevékenységben; megteremteni a kontinuitást a köznevelési és a felsőoktatási tehetséggondozásban, egy híd, tehetséghíd szerepét betöltve. A terv: valamennyi magyar középiskola bevonásával bővíthessük a Tehetségútlevél Programot és az ahhoz való hozzáférést.

Tehetségútlevél Program Részvétel Volt diákok ajánlhatók a felsőoktatási intézmények tehetséggondozó programjainak figyelemébe: –iskolákat levélben kerték fel, hogy ajánlják diákjaikat; –az OKTV helyezettek listáinak kiküldése is megtörtént a felsőoktatási intézmények számára (egy pilot keretében). Háttér: A Tehetségútlevél Program regisztrációja: regisztracio.tehetsegutlevel.hu regisztracio.tehetsegutlevel.hu Információ címen