GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
E-learning alkalmazás hasonlóságai és különbségei a köz-és magán szférába ÁROP Tudásalapú közszolgálati előmenetel.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A SZIP – a mai modern informatikai technológiákat alkalmazva – lehetővé teszi, hogy a drogprevenció, -ellátás, -kutatás területén tevékenykedő szervezetek.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Oktatási anyagok cseréje, internetes oktatás "Kutatás-fejlesztés a kárpát-medencei kisebbségi és nyugati magyar tudományos műhelyekben" Pongor Sándor.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Microsoft IT Akadémia Sisák Zoltán
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
P edagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
MS IT Akadémia Sisák Zoltán kuratóriumi elnök HTTP Alapítvány.
e-Learning a tanárképzésben
Urban Audit Az egységes városstatisztikai adatbázis.
ELNÖKI BESZÁMOLÓ A ÉVI KÖZGYŰLÉSEN Rechnitzer János MAGYAR REGIONÁLIS TUDOMÁNYI TÁRSASÁG.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TARTALMAK AZ OKTATÁSBAN A képzés célkitűzései.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
Megújul a Sulinet Könczöl Tamás osztályvezető
A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty.
Az E-TANÁR portál. A digitális olvasás-tudás már széles körben elterjedt. A digitális írás-tudás széleskörű alkalmazásához azonban alkotói közösségi fórumok.
Az E-TANÁR portál.
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Számít, hogy 0,61 m2 ? A pedagógusok élet-, és munkakörülményei, a pedagógus életpálya teljességének tükrében Sági Matild Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
Célok 1. Az elemi matematika órák mindegyikében alkalmazható feladatanyag megoldásokkal; 2. Módszertani szempontú összeállítás, kidolgozás; 3. Eligazítás.
5. Integratív oktatási modul. PhD Tudományos Napok 2011 április absztakt/poszterbemutató  7 előadás szekció  4 poszter szekció 14 előadás/poszter.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Tanulást könnyítő segédprogramok
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
A kerekasztal résztvevői
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
Horváth & Dubecz Tanácsadó Kft. TÁMOP projektben megvalósult képzések.
Szakmai munkánk a pályázatban
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
Szén-dioxid Nyomozók. energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Egy GeoGebra verseny terve
Weboldalba ágyazott interaktív feladatok GeoGebra módra Papp-Varga Zsuzsanna ELTE IK Média- és Oktatásinformatika Tanszék
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
GeoGebra Dinamikus matematika mindenkinek
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Assoc. Prof. Ján Gunčaga, PhD. Faculty of Education Catholic University in Ružomberok Nyílt forráskódú szoftverek és IKT az oktatásban.
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Szakmódszertani fejlesztés
2009. november Nemzetközi ILIAS Konferencia1/20 Az ILIAS közösség Magyarországon, az együttműködés fejlesztése Berecz Antónia.
Virtuális tanulási környezet kialakítása és projektmódszerek alkalmazása Erasmus+ KA1 mobilitás program Disszemináció Százhalombatta, november 24.
Az Open Source lehetősége a szegedi geoinformatika képzésben Fehér Zsolt Zoltán Madarász Anett Olasz Angéla Szabó Péter január 29.
Online közösségek működése, működtetése Digitális Pedagógus Konferencia – Budapest, május 25.
ELŐADÁS CÍME Duális képzés a Kecskeméti Főiskola tapasztalatai alapján Kovács Zsuzsanna Duális Képzés és Módszertani Központ 2016.február 26.
Google Scholar és Mendeley Az irodalomkutatás, valamint a bibliográfia- készítés, megosztás, kapcsolatépítés segédeszközei Semmelweis Egyetem Központi.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
Hajléktalan emberek Magyarország nagyvárosaiban 2006.
Készítette: Papp-Varga Zsuzsa
Online közösségek pedagógusoknak
A digitális kompetencia fejlesztése
Vidiczki György Matematika BSc hallgató 2015
Előadás másolata:

GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz Papp-Varga Zsuzsanna vzsuzsa@elte.hu ELTE IK Média- és Oktatásinformatika Tanszék Pécs, 2011. május 28.

Tartalom A GeoGebra program A GeoGebra oktatásban való alkalmazása A magyar GeoGebra közösség

A GeoGebra program Dinamikus matematikai szoftver dinamikus geometriai program (DGS) komputer algebrai rendszer (CAS) Használatához csak alapvető felhasználói ismeretek szükségesek Open source – http://www.geogebra.org oldalról ingyenesen letölthető Platform független (Windows/ Linux/ Mac OS) Magyar fordításban is elérhető Nemzetközileg is ismert és elismert

GeoGebra = Geometria + Algebra Algebra ablak Geometria ablak

Oktatásban való alkalmazás Milyen témakörökben? Mire használható? Hogyan tálalható? Mikor? Milyen keretek között?

Milyen témakörökben? Geometria Analízis Algebra Statisztika ….

Geometria

Geometria

Geometria

Geometria

Analízis

Analízis

Analízis

Analízis

Analízis

Algebra

Statisztika

Statisztika

Mire használható? Szemléltetés a diákok „láthatják” az absztrakt fogalmakat Reprezentációk összekapcsolása a diákok megfogalmazhatják az összefüggéseket Kísérletezés a diákok fedezhetik fel a tananyagot

Hogyan tálalható? Kész összefüggések Összefüggések keresése Segítő kérdések Az alkalmazások határainak feszegetése

Mikor? Új anyagrészek tanításakor Gyakorláskor Összefoglaláskor Ismétléskor Órára való készüléskor Segédanyagok készítése Feladatok generálása, ellenőrzése …

Milyen keretek között? Egy számítógép + projektor Interaktív tábla Objektumok kiemelése Megjegyzések Ábrák, képek Több számítógép

A magyar GeoGebra közösség Magyarország a nemzetközi GeoGebra térképen Magyarországi tevékenységek A magyar közösség tagjai A Magyar GeoGebra Intézet

www.geogebra.org látogatói

www.geogebra.org HU látogatói Budapest Debrecen Miskolc Szeged Pécs Kecskemét Győr Nyíregyháza Székesfehérvár Szolnok

www.geogebra.org HU látogatói 2007. június – 2011. április Teljesen egyedi látogatók száma havonta 206  3459 Iskolai szünetekben kisebb visszaesés

Magyarországi tevékenységek Előadások és workshopok Magyar nyelvű segédanyagok Szoftverfejlesztés Kutatások

Előadások és workshopok Tanárképzésben Konferenciákon Továbbképzéseken

Magyar nyelvű segédanyagok Tanár szakos egyetemi hallgatók Diplomamunkák Beadandó feladatok Tanárok Saját oktatási anyagok Workshop anyagok Kiadók

Magyar GeoGebra Wiki 2007. november 22-től Regisztrációt követően bárki szerkesztheti Egyre több és több feltöltött segédanyag

Szoftver fejlesztés Kovács Zoltán által vezetett maroknyi csapat 2009. szeptemberétől Projektek JavaScript verzió GeoGebra Tube …

A magyar közösség tagjai Google csoport geogebra_hu zárt  nyílt 238 tag

Munkacsoportok - VTN Fordítás Magyar nyelvű fórum Tanfolyamok Segédanyagok Szoftverfejlesztés Módszertani kutatások és tudományos publikációk Diákversenyek Jogi Pályázatok, támogatások Sajtó és PR …

A Magyar GeoGebra Intézet Tagok toborzás Megalakulás Célok, feladatok

Tagok toborzása Google csoport Konferenciák  Sajtó

Megalakulás feltételei Non-profit szervezeti forma kiválasztása Felépítés és szabályzat meghatározása Anyagi források megteremtése

Célok, feladatok Képzés és támogatás Fejlesztés és megosztása Kutatás és együttműködés Munkacsoportok

Köszönöm a figyelmet! vzsuzsa@elte.hu