Informatikaoktatás a gimnáziumban Baár–Madas Református Gimnázium, IV. 27.
ad 1: témakörök évfolyamonként 3. informatikai alapismeretek – szoftver 7. információs hálózati szolgáltatások 4. szövegszerkesztés 5. táblázatkezelés 6. adatbáziskezelés 8. prezentáció és grafika operációs rendszer, grafikus felület internet I. böngészés, keresés, levelezés könyvtörténet és állományszerkesztés mozgás és törlés, írásjelhasználat, billentyűzetkiosztás, keresés és csere, blokkműveletek táblázatkezelés I. alapvető műveletek, képletek, relatív és abszolút hivatkozás, egyszerű függvények, elemi formázás bemutatókészítés %internet II. honlapszerkesztés szövegszerkesztés I. tabulátorok, listák, táblázatok, bekezdésformázás táblázatkezelés II. elágazás, feltételes formázás, keresés segédtáblában, adatbázisfüggvények grafika internet III. stíluslapok szövegszerkesztés II. hosszabb dokumentumok: stílusok adatbáziskezelés egyszerű lekérdezések
ad 2–4: adottságok, körülmények két gépterem géppel (elegendő) (többnyire kényszerű) csoportbontás tagozat, matematika, nyelv szerint eltérő csoportlétszámok (8. a) eltérő adottságok, beállítódások (8. a, b) eltérő természet (9. c – névsor szerint...) évenkénti váltás (10. a) eltérő képességek (10. b) eltérő szándékok (10. c – terv szerint...)
ad 5: adottságok, körülmények hetediknyolcadik nulladik, nyolc és feledik kilencediktizedik általános iskola (a) 11 hatévfolyamos gimnázium (a, b) 2–11 négyévfolyam os gimnázium (c, d) –11 nyelvi előkészítő (e) 511
ad 6:tankönyvek korábban Mozaik Kiadó (7-10.) korábban Nemzeti Tankönyvkiadó (7- 8.) 7-8. évfolyam: Műszaki Kiadó évfolyam: Nemzeti Tankönyvkiadó
ad 7-8:kerettanterv, tematika Mozaik Kiadó által készített kerettanterv mintaként saját szempontok: ciklikusság, hangsúlyos könyvtörténeti fejezet (kéziratok, Gutenberg)
ad 9-12: technikai kérdések ötéves gépek memóriabővítéssel windows xp + naprakész ubuntu linux alkalmazói programok Microsoft Office/Powerpoint nyílt forráskód, többplatformosság, ingyenesség: firefox, thunderbird, openoffice.org, gimp délutáni géphasználat
ad 13-14: felkészülés, értékelés házi feladat elsősorban gyakorlásképpen, rutinszerzéshez iskolai szabály: félévenként heti óraszámnak megfelelő jegy (de >1) a gyakorlatban 8.-ban 7, ben 4 félév-év végén pótlás-javítás
ad 15-17: könyvtári ismeretek könyvtári óra könyvtáros-tanárral géptermi óra könyvtáros-tanárral géptermi óra informatikatanárral (témaválasztás, könyvtörténet)
ad 18-19: vizsgák közép00apbz, 04cwkr, 05akg, 05apb, 05aszs, 05bjj, 05bmlb, 05bnaag, 05btg 06amaa, 06bkm, 06btnm, 06cbl 07apb, 07btaa, 08cszl 08blgy, 08csaal, 08cszl 08chb, cmt 09ahlee 11ajv, 11anl, 11avn, 11ckaa, 11cmgj emelt06abab, 06atg 08blgy10bha, 10cbzk
ad egységesség; problémák e osztályok: más célok, más óraszámok négy- és hatévfolyamos osztályok általános iskola és gimnázium —IX. 8. IX. 15. IX. 22. IX. 29. X. 6. X. 13. X. 20. XI. 3. XI. 10. XI. 17. XI. 24. XII. 1. XII. 8. XII. 15. ——I. 5. I. 12. I. 19. I. 26. II. 2. II. 9. —II. 23. III. 2. III. 9. III. 16. III. 23. ——IV. 13. IV. 20. IV. 27.