Korreferátum Herczeg Bálint: Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata Horn Dániel Tudományos munkatárs Hétfa műhely, Budapest, 2014.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Advertisements

„Programok a gyermekszegénység ellen” Biztos Kezdet konferencián,
Lehetséges-e ma átfogó közoktatási reform a finanszírozás reformja nélkül? Hermann Zoltán MTA Közgazdaságtudományi Intézet Oktatási.
A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása
A tanári munka értékelése
A tranzitfoglalkoztatás területén megvalósuló módszertani fejlesztő munka bemutatása Szeged, Regionális szakmai műhely, február 18.
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
Az országos mérések megújult rendszere
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Zsigmond Király Főiskola OTDK Társadalomtudományi Szekció versenye
TÉNYLEG CSAK EZ MOTÍVÁL?
Anyanyelvi mérések Magyarországon Oktatás és foglalkoztatás – Versenyképes gazdaság Magyarországon a XXI. században Szeged, Molnár Edit Katalin.
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
TIMSS 2007.
Az ÚMFT SLA rendszere - a független értékelő szemszögéből -
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
Régióközi tudáshálózatok minőségének hatása a kutatási teljesítményre Sebestyén Tamás és Varga Attila.
SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER 24. Készítette: Batár Ádám.
TERMELÉSI FÜGGVÉNYEK A PRECÍZIÓS MEZŐGAZDASÁGBAN SZENT ISTVÁN EGYETEM GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR TUDOMÁNYOS DIÁKKÖRI KONFERENCIA NOVEMBER.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
A munkaerőpiaci képzési és átképzési programok eredményességének vizsgálata regionális és kistérségi vetületekben MTA Regionális Kutatások Központja Alföldi.
Kell –e érzékenyíteni a munkáltatókat? Csapó Gábor OSGOOD Szolgáltató Az OFA FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban című TÁMOP – /
Statisztika a szociológiában
Köszöntjük Önöket az „Esély az együttműködésben” – Élhetőbb vidék megteremtése konferencián!
Folyamatos Fejlesztés Cél: Önálló fejlesztési képesség kialakítása intézményi és egyéni szinten.
Az egyenlőséggel kapcsolatos attitűdök Lelkes Orsolya European Centre for Social Welfare Policy and Research, Bécs.
A hőmérséklet mérése. A hőmérő
Személyközpontú diáktámogatás a Dobbantó programban Győrik Edit Kongresszus után – a változások folyamatában Budapest, május
Középpontban a fejlődés
. Magyar Termék Nagydíjjal ismerték el az Országos kompetenciamérést, mint szolgáltatást.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a közoktatás lehetőségei Gönczi Tamás Nemzeti Fejlesztési Hivatal Önfejlesztő iskolák egyesülete Szolnok.
Költségminimalizálás, profitmaximalizálás
Többtényezős ANOVA.
Terepgyakorlat megnevezése (benne a terület nevével) Tanár neve Iskola neve.
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Kötelező, közös, kölcsönös olvasmány – Hagyomány és megújulás az iskolai olvasmányok kánonjában Dr. Gordon Győri János elnök Magyar Olvasástársaság.
Kis és nagy iskolák HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
BIZTONSÁGOS E- MAILEZÉS ANDROID OKOSTELEFONON Herczeg Ádám – MV2JLC Herczeg Ádám
A tanulói jelentés.
Kompetencia mérés eredményei 2006 Készítette: Mészáros-Vásárhely Katalin.
A munkával való elégedettség
FIT elemző szoftver: Kinek és miért?
Középiskolai továbbtanulás 2014/15
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
Miskolci Egyetem Gazdaságtudományi Kar Üzleti Információgazdálkodási és Módszertani Intézet Regresszió-számítás március 30. Dr. Varga Beatrix egyetemi.
Stratégiai emberi erőforrás gazdálkodás Hajdúnánás Város Önkormányzatánál (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a Hajdúnánási Közös.
Az országos mérések megújult rendszere
Javaslatok a következő tanodaciklusra Szűcs Norbert Motiváció Oktatási Egyesület.
Bevezetés a méréskiértékelésbe (BMETE80ME19) 2014/
Lorem Ipsum INKLUZÍV TÁRSADALOM – JÓL-LÉT – TÁRSADALMI RÉSZVÉTEL ÁPRILIS Kodolányi János Főiskola szervezésében Budapest.
Bevezetés a méréskiértékelésbe (BMETE80ME19) 2014/
A verseny helyszíne a Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és AMI, Százhalombatta.
2015. évi eredmények Újpesti Bajza József Általános Iskola Készítette: Kohodné Tóth Andrea intézményvezető.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
(Pannon.Elemző Iroda, Hétfa Kutatóintézet)
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
„HAGYOMÁNY ÉS INNOVÁCIÓ”
A szakiskolai oktatás kiterjesztésének hatása
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Kompetencia alapú szakoktatás
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
(SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK)
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
„Aperitif” Innovációs potenciál az Arany János Kollégiumi és Kollégiumi Szakiskolai Programba programban AJKP-AJKSZP ORSZÁGOS TANÉVNYITÓ Kiskunfélegyháza.
Előadás másolata:

Korreferátum Herczeg Bálint: Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata Horn Dániel Tudományos munkatárs Hétfa műhely, Budapest,

Módszertani probléma Iskolahatások vizsgálata alapvetően a termelési függvény becslésen alapul. Mit termelünk?\Mivel?\Hogyan? Az egyéni képességek kiemelt szerepe! Hogyan lehet ebből megállapítani hogy egy iskola milyen? Keresztmetszeti panel vs. Hierarchikus Lineáris Modellek Fix-hatás vs. Random-hatás becslések Fix-meredekség vs. Random-meredekség

A policy probléma Iskolahatások vizsgálata alapvető Milyen intézmények Milyen iskolai jellemzők Milyen egyéb térségi jellemzők Stb. függnek össze az iskolahatásokkal A konkrét kérdés – kis és nagy iskolák közti különbségek vizsgálata – érdekes és fontos lehet, de Nem triviális a dolgozatból, hogy miért mert a HH-s diákok jobban teljesítenek itt? De azt miért látjuk? Vagy mert így meg lehet indokolni a kistelepülési kisiskolák létét? De akkor miért nem azt nézzük? más „Oktatási Hivataltól azt a feladatot kaptuk, hogy az Országos Kompetencia Mérés adatbázisán megvizsgáljuk, hogy mi befolyásolja az iskolák közötti különbségeket.” Biztos ez a legfontosabb dimenzió?