Korreferátum Herczeg Bálint: Az iskolák közötti különbségek mértékének mélyebb vizsgálata Horn Dániel Tudományos munkatárs Hétfa műhely, Budapest,
Módszertani probléma Iskolahatások vizsgálata alapvetően a termelési függvény becslésen alapul. Mit termelünk?\Mivel?\Hogyan? Az egyéni képességek kiemelt szerepe! Hogyan lehet ebből megállapítani hogy egy iskola milyen? Keresztmetszeti panel vs. Hierarchikus Lineáris Modellek Fix-hatás vs. Random-hatás becslések Fix-meredekség vs. Random-meredekség
A policy probléma Iskolahatások vizsgálata alapvető Milyen intézmények Milyen iskolai jellemzők Milyen egyéb térségi jellemzők Stb. függnek össze az iskolahatásokkal A konkrét kérdés – kis és nagy iskolák közti különbségek vizsgálata – érdekes és fontos lehet, de Nem triviális a dolgozatból, hogy miért mert a HH-s diákok jobban teljesítenek itt? De azt miért látjuk? Vagy mert így meg lehet indokolni a kistelepülési kisiskolák létét? De akkor miért nem azt nézzük? más „Oktatási Hivataltól azt a feladatot kaptuk, hogy az Országos Kompetencia Mérés adatbázisán megvizsgáljuk, hogy mi befolyásolja az iskolák közötti különbségeket.” Biztos ez a legfontosabb dimenzió?