Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ELTE Társadalomtudományi Kar Empirikus Tanulmányok Intézete.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÖZÚTHÁLÓZATRÓL ÉS AZ AUTÓPÁLYÁKRÓL
Advertisements

Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.

Kamarai prezentáció sablon
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Készítette: Boros Erzsi
ANDRÁSSY ÚT – AVAGY A VILÁGÖRÖKSÉGET MI IS ÖRÖKÖLTÜK
Fleischer Tamás MTA KRTK Világgazdasági Kutatások Intézete ELTE Társadalomtudományi Kar Társadalomtudományok.
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
Makrogazdasági és részvénypiaci kilátások
MATEMATIKA Év eleji felmérés 3. évfolyam
Humánkineziológia szak
Mellár János 5. óra Március 12. v
MFG-Pro váll-ir. rendszer bemutatása
6) 7) 8) 9) 10) Mennyi az x, y és z értéke? 11) 12) 13) 14) 15)
Műveletek logaritmussal
Elektromos mennyiségek mérése
Koordináta transzformációk
Utófeszített vasbeton lemez statikai számítása Részletes számítás
A tételek eljuttatása az iskolákba
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Elektronikai Áramkörök Tervezése és Megvalósítása
Ember László XUBUNTU Linux (ami majdnem UBUNTU) Ötödik nekifutás 192 MB RAM és 3 GB HDD erőforrásokkal.
VÁLOGATÁS ISKOLÁNK ÉLETÉBŐL KÉPEKBEN.
Műszaki ábrázolás alapjai
Védőgázas hegesztések
1. IS2PRI2 02/96 B.Könyv SIKER A KÖNYVELÉSHEZ. 2. IS2PRI2 02/96 Mi a B.Könyv KönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDevizaKönyvelésMérlegEredményAdóAnalitikaForintDeviza.
VILÁGÍTÁSTECHNIKAI TÁRSASÁG LEDek alkalmazása a világítástechnikában
Petőfi Sándor Élete és műve.
Szerkezeti elemek teherbírásvizsgálata összetett terhelés esetén:
Darupályák tervezésének alapjai
Válság és/vagy kibontakozás? Forman Balázs Budapesti Corvinus Egyetem
Sárgarépa piaca hasonlóságelemzéssel Gazdaság- és Társadalomtudományi kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök I. évfolyam Fekete AlexanderKozma Richárd.
NOVÁK TAMÁS Nemzetközi Gazdaságtan
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
Lineáris egyenletrendszerek (Az evolúciótól a megoldáshalmaz szerkezetéig) dr. Szalkai István Pannon Egyetem, Veszprém /' /
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
szakmérnök hallgatók számára
Kerékpártároló átadás
A évi demográfiai adatok értékelése
Logikai szita Pomothy Judit 9. B.
Logikai szita Izsó Tímea 9.B.
Az országos közúthálózat fejlesztése,
2007. május 22. Debrecen Digitalizálás és elektronikus hozzáférés 1 DEA: a Debreceni Egyetem elektronikus Archívuma Karácsony Gyöngyi DE Egyetemi és Nemzeti.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
Érettségi jelentkezések és érettségi eredmények 2008 Tanévnyitó értekezlet Érettségi jelentkezések - érettségi eredmények augusztus 29.
A pneumatika alapjai A pneumatikában alkalmazott építőelemek és működésük vezérlő elemek (szelepek)
HÍDÉPÍTÉS Acélszerkezetek
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
2006. Peer-to-Peer (P2P) hálózatok Távközlési és Médiainformatikai Tanszék.
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Fleischer Tamás MTA KRTK Világgazdasági Intézet ELTE Társadalomtudományi Kar Társadalomtudományok Módszertana Tanszék Humánökológia szakirány Város, közlekedés,
Topográfiai gyakorlatok Magyarország
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
> aspnet_regiis -i 8 9 TIPP: Az „Alap” telepítés gyors, nem kérdez, de később korlátozhat.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
1 Az igazság ideát van? Montskó Éva, mtv. 2 Célcsoport Az alábbi célcsoportokra vonatkozóan mutatjuk be az adatokat: 4-12 évesek,1.
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
A közúthálózat fejlesztési programja 2015-ig. Az Európa Terv 1. A közművelődésért 2. A nemzeti értékek megbecsüléséért 3. A kulturális értékekért 4. A.
Pécs és térsége gazdasága Pólus és a K+F+I november 27. Dr. Síkfői Tamás.
A KÖZÚTHÁLÓZATRÓL ÉS AZ AUTÓPÁLYÁKRÓL
ANDRÁSSY ÚT – AVAGY A VILÁGÖRÖKSÉGET MI IS ÖRÖKÖLTÜK
Előadás másolata:

Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ELTE Társadalomtudományi Kar Empirikus Tanulmányok Intézete Társadalomtudományok Módszertana Tanszék Településtudományi és humánökológia szakirány Az épített környezet humánökológiája - közlekedés Budapest, 2007 február 26. ANDRÁSSY ÚT – AVAGY A VILÁGÖRÖKSÉGET MI IS ÖRÖKÖLTÜK

2 A múlt órán: a közutakról és az autópályákról 4 A közúthálózatoknak megkülönböztettük három funkcionálisan eltérő rétegét: a falvakat összekötő alsóbbrendű utakat, a városokat összekötő főúthálózatot, valamint a régiókat összekötő gyorsforgalmi hálózatot. 4 Az új szintek kialakulása új funkciók létrejöttét is jelentette, amelyek jó kiszolgálásához új térbeli struktúrák tartoznak. 4 Mindegyik szint hagyományos feladatát továbbra is el kell látni, a kialakuló új szint nem veszi át a korábbi funkciókat. 4 Nálunk egyelőre nem alakult ki a régióközi kapcsolatok ellátásának feladatköréhez illeszkedő új struktúra, és egyáltalán nem működik a hálózati szinten történő tervezés. 4 A jelenleg tervezett autópálya-folyosók nem felelnek meg a régióközi kapcsolatok követelményeinek: a tervezők nem érzékelik a többrétegű és többfunkciós rendszer belső összefüggéseit, és az új pályák egy hibás főváros-centrikus struktúrában készülnek.

3 Andrássy út – hová vezet ? 4 Átvezetés az autópályáktól a Belvároshoz 4 Tengelyek üzenete – gyorstalpaló történeti áttekintés kertekről, sétányokról és sugárutakról 4 Hová vezet ? – az Andrássy út régi problémája 4 A városligeti felőli vége 4 A belváros felőli vége 4 Keresztbe, ne hosszába ! – az Andrássy út szerepének egy lehetséges kiigazítása 4 Clark Ádám tér (egy múlt heti vita apropóján)

4 Jelenleg négy autópálya vezet be a fővárosba. A hivatalos tervek további négy gyorsforgalmi utat kívánnak építeni „a problémák megoldására”. Az Andrássy út – hová vezet ? BUDAPE ST SK A SL O HR YU RO UA A gyorsforgalmi úthálózat 2002-ben Vác Tornyosnéme ti Dunaújváro s Eger Veszpré m Győr Tatabány a Kaposvár Péc s Szekszár d Székesfehér vár Kecskem ét Békéscsaba Nyíregyhá za Miskolc Szege d Debrecen Füzesabon y Emőd Polgár BÉCS felé POZSO NY, PRÁGA felé IV Szolno k IV V V Duna Tisza M3 0 M3 15 M1 M0 M2 M7 M5 M9 M9

5 Reggelente huszonöt autópálya kapacitásának megfelelő autó akar bejutni London központjába. Az idejük felét az utasok torlódásban töltik. Nyolc bevezető autópálya megépítése nem oldott meg semmit.

6 „A Sugárút úgy feküdt Budapest testében, mint a Duna Magyarországéban. Mellette, nélküle, kívüle nem lehetett elmenni senkinek. A Sugárúttal Pesten nem versenyezhetett senki, a város reménysége volt…” (Krúdy Gyula a Sugárútról) Az Andrássy út

7

8 Hadriánus császár villája Tivoliban, Róma mellett. Épült között : Az építészet változó viszonya a meglévőhöz

9 Egyiptomi templomkert i.e Garden History Reference Encyclopedia © Tom Turner Kitérő a kertek felé

10 Egyiptomi templomkert i.e Garden History Reference Encyclopedia © Tom Turner Udvarház i.e Kitérő a kertek felé

11 Római villa i.sz Garden History Reference Encyclopedia © Tom Turner Kitérő a kertek felé

12 Római villa i.sz Garden History Reference Encyclopedia © Tom Turner Kolostorkert Kitérő a kertek felé

13 Korai reneszánsz kert Garden History Reference Encyclopedia © Tom Turner Kitérő a kertek felé

14 Korai reneszánsz kert Garden History Reference Encyclopedia © Tom Turner Kifejlett reneszánsz kert Kitérő a kertek felé

15 Korai barokk kert Garden History Reference Encyclopedia © Tom Turner Kitérő a kertek felé

16 Róma XV. század körül V. Miklós pápa tervet készíttet a Szt.Péter tér és Vatikán méltó kialakítására. Leon Battista Alberti terve három út találkozik a székesegyház nál. Forrás:

17 Az egyik etalon: Róma belvárosa Forrás: Pogány Frigyes (1967) Róma. Corvina Budapest 392p.

18 Az egyik etalon: Róma belvárosa Piazza del Popolo középen a Corso

19 Korai barokk kert Garden History Reference Encyclopedia © Tom Turner Kifejlett barokk kert Kitérő a kertek felé

20 Tájképi kert Garden History Reference Encyclopedia © Tom Turner Kitérő a kertek felé

21 Tájképi kert Garden History Reference Encyclopedia © Tom Turner Posztmodern kert Kitérő a kertek felé

22 Forrás: A Handbook for Visitors to Paris, Second Edition, London, John Murray XVIII. század. XIV. Lajos és főkertésze LeNotre Versailles parkjának kialakítója.

23 Párizs 1741 Forrás :

24

25 Haussmann báró Párizs-terve 1853-ból

26 Az eredeti: Párizs Champs Elysées

27 Az eredeti: Párizs Champs Elysées

28 Egy követő: Berlin, Unten den Linden

29 Egy követő: Berlin, Unten den Linden

30 És egy kései követő:

31 És egy kései követő:

32 És egy kései követő: Bukarest Bulvardul Unirii

33 És egy kései követő: Bukarest Bulvardul Unirii

34 Pest-Buda 1848 márciusában

35 Az Andrássy út és a Belváros

36 A Sugárút terve a Körtér [=Kodály Körönd] és a Kereszttér [=Oktogon] között. Metszet Feszl Frigyes akvarellje nyomán

37

38

39

40 Andrássy út: A földalatti és megállója

41 Fodor Sándor miniszteri tanácsosnak, a Közmunkatanács mérnöki osztálya főnökének terve az Andrássy út meghosszabbítására (1907)

42 Fodor Sándor miniszteri tanácsosnak, a Közmunkatanács mérnöki osztálya főnökének terve az Andrássy út meghosszabbítására (1907)

43 A Kacsoh Pongrác úti csomópont

44 A Kacsoh Pongrác úti csomópont

45 A Kacsoh Pongrác úti csomópont

46 Az Andrássy út másik vége…

47 Az Andrássy út másik vége…

48 Az Andrássy út másik vége…

49 Az Andrássy út másik vége…

50 Az Andrássy út másik vége…

51 Az Andrássy út másik vége…

52 És mit lehetne tenni? 4 Az Andrássy út nem gyalogossétány: az út léptéke járműforgalmat kíván. 4 DE: nem hosszában kellene feltölteni, hanem keresztben ! 4 Mentesítse a szomszédos utcákat, alakuljon ki a csillapított forgalmú zóna. 4 A Lánchíd ledugózása: csak busz és taxi, kerékpár; illetve a járdán természetesen gyalogosforgalom

53 És mit lehetne tenni? 4 Az Andrássy út nem gyalogossétány: az út léptéke járműforgalmat kíván. 4 DE: nem hosszában kellene feltölteni, hanem keresztben ! 4 Mentesítse a szomszédos utcákat, alakuljon ki a csillapított forgalmú zóna. 4 A Lánchíd ledugózása: csak busz és taxi, kerékpár; illetve a járdán természetesen gyalogosforgalom 4 Az M3 lekötése: már Gödöllőnél kezdődik, az M0 déli hídjára irányítva a forgalmat. (Sőt)

54 Clark Ádám tér

55 Clark Ádám tér

Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet ELTE Társadalomtudományi Kar Empirikus Tanulmányok Intézete Társadalomtudományok Módszertana Tanszék Településtudományi és humánökológia szakirány Az épített környezet humánökológiája - közlekedés Budapest, 2007 február 26. KÖSZÖNÖM A FIGYELMET ! ANDRÁSSY ÚT – AVAGY A VILÁGÖRÖKSÉGET MI IS ÖRÖKÖLTÜK