A KONFLIKTUS, AMI ÖSSZEKÖT A kirekesztéstől a befogadásig

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Nemzetközi médiakonferencia Balatonalmádi „A média által közvetített hazai és nemzetközi katasztrófák érzelmi és kognitív reakcióinak elemzése.
Advertisements

Merre jár a tekintetünk?
A kolerikus vérmérséklet
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Ozsváth Károly TF Kommunikációs-Informatikai és Oktatástechnológiai Tanszék.
Társismeret.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
Havonta új katalógussal jelentkezünk!
3. Két független minta összehasonlítása
11 Az interakció azokat a folyamatokat foglalja magában, amelyekben minden résztvevő kész arra, hogy megváltozzon és ennek a beállítottságnak az alapján.
Laptop-csoporttárs Dr. Tóth Erika Dr. Kovács Dóra
A Privatizáció hatásai a dolgozók béreire és bérstruktúrájára JOHN S. EARLE – George Mason University és Közép-európai Egyetem TELEGDY ÁLMOS – MTA KRTK.
Szeress úgy, mintha Téged még soha senki sem bántott volna meg!!!
„Európai Léptékkel a Tudásért, ELTE” Az Eötvös Loránd Tudományegyetem kutatóegyetemi pályázata TÁMOP 4.2.1/B-09/1/KMR
A GVOP (al)intézkedés értékelése záró értékelő jelentés: eredmények, megállapítások CSENGŐDI SÁNDOR AGENDA Consulting Kft.
PSZICHOLÓGIA …ÉS AZ ORVOSTUDOMÁNY
Franz Alexander, a pszichoszomatika zsenije…
Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék
Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
HASH-elés Eredmények. Eredmények (997 rés esetén) Max. ütközés 16, 17 ütközés Lineáris szórás Négyzetes szórás , , ,0615.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A GYŐZTES.
Neveléstudományi doktori iskola A tapasztalatok hatása a pedagógusok szakmai életútjára (Nádasi Mária – Hunyady Györgyné) Speciálkollégium november.
Pszichoterápia Dr. Berghammer Rita SE Magatartástudományi Intézet
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
KÉT FÜGGETLEN, ILL. KÉT ÖSSZETARTOZÓ CSOPORT ÖSZEHASONLÍTÁSA
Kabai Imre ZSKF TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT S ZAKMAI K LUB III MÁRCIUS 17. AZ ONLINE KUTATÁSOK ÉS A REPREZENTATIVITÁS.
Szegénység megjelenési formái az Észak-magyarországi régióban
Perkután tracheosztómia Mikor?
Magyar nyelvtanulók angol lexikai hangsúlyának akusztikai vizsgálata Nagy Judit SZTE Nyelvtudományi Doktori Iskola Angol Alkalmazott Nyelvészeti Program.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Az intolerancia különbségei a fiatalok lakóhelyi csoportjai között Csákó Mihály WJLF/ELTE TáTK Konfliktus és társadalmi innováció a.
A távmunka nem cél, hanem eszköz december 11.
Biológia projektmunka:
Személyiségváltozók szerepe a kapcsolati hálózatok szerveződésében
A pszichológia a személyiség vizsgálatának tudománya
MIÉRT ÉS HOGYAN SEGÍTHETNEK A RESZTORATÍV MÓDSZEREK?
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Glenn C. Loury A faji egyenlőtlenségek anatómiája nov. 19. ELTE ÁJK.
Kommunikációelméleti modellek

Diszkrét változók vizsgálata
Adalékok a magyar tizenévesek vallásosságáról a rendszerváltás után Csákó Mihály CSc egyetemi docens WJLF Pedagógiai Tanszék.
Virtuális mediáció? – Hagyományos és új mediációs módszerek
Aktív és felelős állampolgárság – demokrácia – szabadság OFI - KONFERENCIA OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET Aktív és felelős állampolgárság.
Amit a magyar adatok mutatnak.  BAKTAY ERVIN „ez az ismeretrendszer csak akkor válhat ismét komoly értékké, ha a tudomány nyilvánosságának napfényében.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
XVIII. sz. , skót felvilágosodás Empirista, szkeptikus
Isten mondta.
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
Öngyilkosság és időjárás összefüggése Magyarországon
Vargha András KRE és ELTE, Pszichológiai Intézet
Minőségbiztosítás 11. előadás
Dr. Tóth Péter (PhD), egyetemi adjunktus Széchenyi István Egyetem Regionális-tudományi és Közpolitikai Tanszék A szubjektív jól-lét mérésének lehetőségei.
Példa egy ppt prezentációhoz
ÖSZINTE Horoszkop KLIKKELJ A KEPEKRE
A vitarendezési, konfliktuskezelési technikák használata.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Nemzetközi ökoiskolai helyzetkép Varga Attila
Kognitív személyiségelméletek
A számítógépes elemzés alapjai
Nagycsaládosok közös rajzvizsgálata Szakdolgozat
A többségi-kisebbségi viszonyok hatása a roma tanulók iskolai teljesítményére Kende Ágnes MTA TK Gyerekszegénység Elleni Program
A számítógépes elemzés alapjai
A magyar kistérségek innovációs képessége és versenyképessége
Kognitív és emotív jelentés
Adatelemzési gyakorlatok
A finn-magyar nyelvrokonságról
Statisztika segédlet a Statistica programhoz Új verzióknál érdemes a View menüsor alatt a Classic menu-s verziót választani – ehhez készült a segédlet.
Mérési skálák, adatsorok típusai
Előadás másolata:

A KONFLIKTUS, AMI ÖSSZEKÖT A kirekesztéstől a befogadásig Dr. Ferenczi Andrea Egyetemi adjunktus KRE BTK Pszichológiai Intézet Új utak az iskolai konfliktusok kezelésében c. konferencia 2012. december 13.

INTERPERSZONÁLIS KONFLIKTUS KIREKESZTÉS INTERPERSZONÁLIS KONFLIKTUS BEFOGADÁS

Az ellenségesség és a kirekesztés paradoxonai. Minden konfliktus sajátossága-e a kirekesztés? Igaz-e, hogy a mediáció a befogadás színtere?

1. Az ellenségesség és a kirekesztés paradoxonai. Egymáshoz való viszonyunk biológiai következményei. - stressz-hormonok növekedés - immunrendszer - a konfliktus tartós biológiai nyomot hagy az agyon Minden konfliktus szelf-, azaz én-vesztéssel jár. Az ellenségről szóló retorika kötelezi az ént az ellenséges magatartás gyakorlására.

2. Minden konfliktus sajátossága-e a kirekesztés? Az A-portrék elemzési kategóriái Általánosítás: = állandóan | általában | folyamatosan | folyton | mindig | semmi | semmit | senki | senkit | senkivel | soha | sohasem | valamelyest Szelfreferencia (én): személyes névmások, igei és főnévi személyragok alapján válogatott szavak (engem, nekem, neki…) Imperatívuszok: = fontos | hiszen | igenis | így | kell | kellene | kellett | kelljen | kéne | legyen | muszáj | persze | Következtetések, feltételezések, szándéktulajdonítások: = akár | bizonyos | direkt | elvárja | esetleg | ha | hajlamos | indítéka | látszólag | lenne | mintha | szerintem | szinte |talán | tűnik | valószínű | volna | Érzelem: érzelmi jelentést hordozó szavak, ezeken belül megkülönböztetve a pozitív és a negatív érzelmeket. Kognitív elemek: kognitív kifejezések (tudom, tudtam, akarom…) Erős és gyenge pontok: negatív és pozitív tulajdonságok Jelen és múlt idejű igék, ezekre utaló kifejezések

A kódok előfordulásának relatív gyakorisága az „A” portrékban A kódok előfordulásának gyakoriságát Wilcoxon-próbával vetettük össze. Kód neve Átlag Szórás Általánosítás .0082 .00885 Én és cselekvései .0493 .04454 Imperatívuszok .0297 .01723 Következtetések .0329 .01848 Érzelem .0365 .02498 Kognitív .0361 .01757 Érzelem-negatív .0196 .01764 Érzelem-pozitív .0168 .01524 Tulajdonság-negatív .0102 .01253 Tulajdonság-pozitív .0095 .01409 Jelen .1505 .04735 Múlt .0582 .04646

A negatív és a pozitív érzelmek között szignifikáns különbség mutatkozott (Z=2,19; p0,05). A jelen és a múlt között szintén szignifikáns a különbség: több a jelen idejű igealak (Z=10,32; p0,001).

A kódok relatív előfordulása közötti korrelációk Az egyes változók (vö. kódok) előfordulása közötti korreláció vizsgálatához a Spearman-féle eljárást választottuk. Ált. Én Imp. Köv. Érz. Kogn. Neg. érz. Poz. érz. Neg. tul. Poz. tul. Jelen Múlt .288 .050 .109 -.142 -.002 .008 -.154 .287 -.107 -.008 .169 -.057 -.117 -.156 .062 .075 -.251 -.318 -.224 -.240 .642 .249 -.037 -.070 -.004 -.093 .101 .174 -.030 -.014 .144 .066 -.012 .082 .317 -.061 .031 .636 .751 .139 .199 .222 -.206 .063 -.009 .001 .071 .078 .007 .053 .094 .055 .179 .072 .065 .230 -.293 .087 .057 -.178 .056 -.278 -.398

Igaz-e, hogy a mediáció a befogadás színtere? 3. Igaz-e, hogy a mediáció a befogadás színtere? Negatív konfliktusspirál Forrás: Bush és Folger (2005). The promise of mediation. p. 50.

A konfliktus interakciójának megváltozása Forrás: Bush és Folger (2005). The promise of mediation. p. 55.

A kódok előfordulásának relatív gyakorisága az „A” és a „B” portrékban Az elemzést Mann-Whitney U-próbával végeztük. Kód neve A portré B portré Átlag Szórás Általánosítás .0073 .00916 .0107 .01421 Én és cselekvései .0228 .02501 .0440 .04328 Imperatívuszok .0306 .01878 .02422 Következtetések .0312 .02048 .0342 .02382 Érzelem .0375 .02224 .0428 .02789 Kognitív .0335 .01815 .0345 .02474 Érzelem-negatív .0178 .01778 .0132 .01400 Érzelem-pozitív .0197 .01620 .0296 Tulajdonság-negatív .0121 .01257 .02436 Tulajdonság-pozitív .0186 .01914 .0236 .03963 Jelen .1576 .05215 .1514 .06423 Múlt .02638 .0470 .04622 A „B” portrékban szignifikánsan gyakrabban fordulnak elő az „énes” kódok, mint az „A” portrékban (U=667; p0,05).   A „B” portrékban a „pozitív érzelmek” is szignifikánsan gyakrabban fordulnak elő, mint az „A” portrékban (U=712,5; p0,05).

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Az előadás prezentációja megtekinthető a www.ofi.hu oldalon.