ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Laboratóriumi munka szerepe a minőségbiztosításban
Advertisements

A MINŐSÉG MEGTERVEZÉSE
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Minőségbiztosítási ismeretek
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
1. Előadás Dr. Szvitacs István
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségköltségek.
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Minőségmenedzsment 6. előadás
Oktató: Dr. Csutorás Csaba Főiskolai tanár
MinőségIrányítási Rendszer (MIR) elektronikus dokumentációjához
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Benchmarking.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
MÍNŐSÉGBÍZTOSÍTÁSI RENDSZEREK KOMMUNIKÁCIÓJA Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem Műszaki és Humántudományok Kar Marosvásárhely Készítette: Palkó Réka.
MINŐSÉGMENEDZSMENT 7. előadás
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv
Brachmann Ferenc PTE-TTK/KTK 2009
Szervezetfejlesztési Program
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Minőségdíjak.
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
7. hét: Az EN ISO 14001:2005 KIR szabvány
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Minőség menedzsment 6.előadás
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. minőségirányítási rendszere
IRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK TANÚSÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
A DIGART International Ltd.
Az ISO 9001 szabvány szerepe a felszámolói tevékenységben.
3. Konzultáció Dr. Szvitacs István
MSZ EN ISO 9001: 2009.
Készítette: Szirmai István
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Ugrás az első oldalra 1 Skaliczki Judit A teljes körű minőségirányítási rendszer bevezetésének lépései Debrecen, 2004.
Minőségbiztosítási ismeretek
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Kaizen Japánul: 改善 Készítette: Kovácsics Krisztián.
Minőségköltségek.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
Vállalkozásmenedzsment I.
2003. május 21. ÜZLETMENETFOLYTONOSSÁG ÉS KATASZTRÓFA ELHÁRÍTÁS TERVEZÉSE Jakab Péter igazgató Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. Bankbiztonság.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 VIIR Vállalatirányítási Integrált Információs rendszerek I. (Történeti áttekintés - TEI) Szent István Egyetem TATA Kiválósági Központ és Informatikai.
BERENCSI Vezetési Tanácsadó és Szolgáltató Iroda – avagy, a Rendszer- és Terméktanúsítás kapcsolata BERENCSI BENCE ügyvezető, tanácsadó TERMÉK-
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERT TÁMOGATÓ SZOFTVEREK FELADATAI Adatbázisok Word dokumentumok PDF dokumentumok HTML dokumentumok Szövegszerkesztés Szövegszerkesztés.
Az értékkombinációk keresésének fontossága válság idején Tarjániné Illés Tünde CMC, CVS, PVM, TVM, vezetési tanácsadó, minősített értékelemző szakértő,
Minőségirányítás és Akkreditáció Bőhm Zoltán Budapest,
Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet
ISO/IEC Software Asset Management szabvány
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 3
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
ZBB és folyamatköltség-számítás
ZBB és folyamatköltség-számítás
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG Kutrovácz Lajos minőségirányítási igazgató Digart International Ltd. Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.

Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. A tervezés szintjei Stratégiai célok Minőségpolitika Minőségcélok Tervek, programok Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.

Minőségtervezés PDCA köre Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.

Minőségcélok meghatározása Alap: üzleti stratégia, minőségpolitika Terület: ahol komoly eredmények érhetők el, gyenge pontok. Adatok: vevői elégedettség / elégedetlenség, folyamatparaméterek, auditok tapasztalatai, hiba jelentések, beszállítói teljesítések, stb. Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.

Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. Minőségcélok A - célok lebontása B - mérhetőség C - nem cél D - hiányos cél E - kapcsolat a minőségpolitikával F - egyéb Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.

Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. Mi a minőségcél? + - Pozitív hatása van a termék minőségére és/vagy a vevői elégedettségre. élettertam növelés, gyorsabb kiszolgálás új alapanyag bevezetése, gépvásárlás Csökkenti a minőség- költségeket. selejt, garanciális költség csökkentése mérőeszköz beszerzés Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.

Minőségcélok jellemzői I. + - Mérhetőség (számszerűsíthető, megfigyelhető) X %, Y-ról Z-re, pl.:megközelíthető- ség Fokozzuk, kevésbé Mérőszám (az abszolút számokkal vigyázzunk) X %-kal, Y/Z-vel X Ft-tal Y darabbal Célok száma Minden területre. Stratégiai célok, mcél hatóköre Kimaradó tanúsítandó terület(ek) Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.

Minőségcélok jellemzői II. + - Lépték Ésszerű, gazdasá- gilag megalapozott érték Ha nem indokolható (pl.:0,1%-os javulás, 100%-nyi selejt csökk.) Időszak Illeszkedjen a vállalat tervezési ciklusaihoz 10 év, 1nap, 2 év - ha megoldható 1 hónap alatt és a feltételek is adottak Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.

Minőségcélok és programok lebontása + - Célok lebontása Selejt-üzemenként, ügy- intézési idő - osztályon- ként, funkciónként Csak a vállalat szintjére határozzák meg Programok és lebontásuk Felelősök, határidők, erőforrások meghatározása Csak az ügyve- zető, min.ir.vez. felelős Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.

Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. Minőségcélok A - célok lebontása B - mérhetőség C - nem cél D - hiányos cél E - kapcsolat a minőségpolitikával F - egyéb Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.

A felső vezetés szerepe A vezetők megteremtik a szervezet céljainak és igazgatásának egységét. Hozzanak létre és tartsanak fenn olyan belső környezetet, amelyben a munkatársak teljes mértékig részt vehetnek a szervezet céljainak elérésében.” [MSZ EN ISO 9000:2001] „A felső vezetőségnek gondoskodnia kell arról, hogy a minőségcélokat, beleértve azokat is, amelyek a termékre vonatkozó követelmények teljesüléséhez szükségesek, kitűzzék a szervezet minden érintett funkciója és szintje számára. A minőségcélok mérhetők legyenek, és összhangban legyenek a minőségpolitikával.” [MSZ EN ISO 9001:2001] Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.