ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG Kutrovácz Lajos minőségirányítási igazgató Digart International Ltd. Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.
Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. A tervezés szintjei Stratégiai célok Minőségpolitika Minőségcélok Tervek, programok Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.
Minőségtervezés PDCA köre Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.
Minőségcélok meghatározása Alap: üzleti stratégia, minőségpolitika Terület: ahol komoly eredmények érhetők el, gyenge pontok. Adatok: vevői elégedettség / elégedetlenség, folyamatparaméterek, auditok tapasztalatai, hiba jelentések, beszállítói teljesítések, stb. Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.
Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. Minőségcélok A - célok lebontása B - mérhetőség C - nem cél D - hiányos cél E - kapcsolat a minőségpolitikával F - egyéb Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.
Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. Mi a minőségcél? + - Pozitív hatása van a termék minőségére és/vagy a vevői elégedettségre. élettertam növelés, gyorsabb kiszolgálás új alapanyag bevezetése, gépvásárlás Csökkenti a minőség- költségeket. selejt, garanciális költség csökkentése mérőeszköz beszerzés Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.
Minőségcélok jellemzői I. + - Mérhetőség (számszerűsíthető, megfigyelhető) X %, Y-ról Z-re, pl.:megközelíthető- ség Fokozzuk, kevésbé Mérőszám (az abszolút számokkal vigyázzunk) X %-kal, Y/Z-vel X Ft-tal Y darabbal Célok száma Minden területre. Stratégiai célok, mcél hatóköre Kimaradó tanúsítandó terület(ek) Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.
Minőségcélok jellemzői II. + - Lépték Ésszerű, gazdasá- gilag megalapozott érték Ha nem indokolható (pl.:0,1%-os javulás, 100%-nyi selejt csökk.) Időszak Illeszkedjen a vállalat tervezési ciklusaihoz 10 év, 1nap, 2 év - ha megoldható 1 hónap alatt és a feltételek is adottak Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.
Minőségcélok és programok lebontása + - Célok lebontása Selejt-üzemenként, ügy- intézési idő - osztályon- ként, funkciónként Csak a vállalat szintjére határozzák meg Programok és lebontásuk Felelősök, határidők, erőforrások meghatározása Csak az ügyve- zető, min.ir.vez. felelős Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.
Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28. Minőségcélok A - célok lebontása B - mérhetőség C - nem cél D - hiányos cél E - kapcsolat a minőségpolitikával F - egyéb Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.
A felső vezetés szerepe A vezetők megteremtik a szervezet céljainak és igazgatásának egységét. Hozzanak létre és tartsanak fenn olyan belső környezetet, amelyben a munkatársak teljes mértékig részt vehetnek a szervezet céljainak elérésében.” [MSZ EN ISO 9000:2001] „A felső vezetőségnek gondoskodnia kell arról, hogy a minőségcélokat, beleértve azokat is, amelyek a termékre vonatkozó követelmények teljesüléséhez szükségesek, kitűzzék a szervezet minden érintett funkciója és szintje számára. A minőségcélok mérhetők legyenek, és összhangban legyenek a minőségpolitikával.” [MSZ EN ISO 9001:2001] Tanúsított szervezetek konferenciája 2003.május 28.