Informatika a Társadalomért Balatonfüred, 2012.11. 8-9. Gőgh Barnabás világos válaszok Clarity Consulting Üzleti-, technológiai megoldások a közigazgatás-fejlesztés.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. Szervezeti hatékonyság javítása a megyei közszolgáltatásban. „Változtatni nehéz, a közigazgatást.
Advertisements

Projekt vezetés és kontroll – Mi történik a gépházban?
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Önkormányzati informatika ASP alapokon
1 ESB (adatsín) megoldások a gyakorlatban Tapasztalatok ESB a gyakorlatban.
Verfasser · weitere Angaben
ESR 112 új alapokon Tóth Csaba ESR projektigazgató NISZ Zrt.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Technológiai fejlesztés a hatékony ellátás szolgálatában
Data Explorer Kft. Tóth Nándor Ügyvezető.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Kőnig Tibor főmérnök Microsoft Magyarország. Ma a vállalatok elsősorban olyan szoftvereket használnak, amelyeket maguk futtatnak ez a helyben telepített.
2010. november Balatonfüred
RENDSZERINTEGRÁLÁS B_IN012_1
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
© 2009 IBM Corporation Egy jól működő kórház IBM informatikával Kiss Ferenc – Marketplace Sales Leader október 8.
Megújuló energiák felhasználásának helye és lehetősége a nemzeti vagyon kezelése során Marjay Gyula ingó- és ingatlanvagyonért felelős főigazgató.
ERP Integrált vállalatirányítási rendszer
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
ASP – önkormányzati alkalmazások Európai Uniós forrásból
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
Ugrás az első oldalra A jövőképtől a megvalósításig Városfejlesztés irányai, feladatok ban Dr. Szaló Péter szakállamtitkár A jövőképtől a megvalósításig.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
Nagyvállalati projektmenedzsment GTM szeminárium sorozat Microsoft Project Server 2003 Egyedi projekt alkalmazások: pályázatok, beruházások kezelése a.
Dokumentumkezelés GTM szeminárium sorozat Kontor 2004 ügyviteli keretrendszer Előadók: Szalontai Zoltán (T-Systems) Albert István (MSDN Kompetencia Központ)
INFORMATIKA E-management E-business E-gyártás. Információ alapú gazdálkodás E-management E-business E-gyártás – E-minőségirányítás.
VERSENYKÉPES NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA. ADATOK A projekt megvalósításának időtartama: A projekt összköltsége: Ft. A támogatás.
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Szervezetfejlesztési Program
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
Stratégiai kontrolling az egészségügyben
Az IKTA/ számú pályázat alapján: Ügyfélbarát ügyintézést támogató informatikai rendszer prototípusának kialakítása (Elektronikus Polgármesteri.
| június 27. | MKT vándorgyűlés E-kormányzat és versenyképesség Dr. Paál Péter MKT Informatikai Szakosztály Vezérigazgató, IBM Magyarország.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR)
Vezetői Információs Rendszer Kialakítása a Szegedi Tudományegyetemen Eredmények - Tapasztalatok Vilmányi Márton.
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem
1 Milyen a magyar egészségadatok minősége VI. Egészséginformációs Fórum május Király Gyula / 8.
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium EKOP projektjeinek jelene és jövője dr. Rupp Zoltán főosztályvezető E-közigazgatásért felelős helyettes államtitkárság.
EKOP projektek jelene és jövője
A Microsoft Dynamics NAV rendszerre építve, egy egységes gazdálkodási rendszer: KÖZÜGY Közigazgatási Önkormányzati Ügyvitel |
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
2006.augusztus — Budapest BO stratégia tervezet Előadó:
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
VIR intézményi követelmények Kádár-Csoboth Péter ÚMFT Programfejlesztési Iroda.
Vállalati modellek 2007.
Szoftver születik Eötvös Konferencia Köllő Hanna.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
Önkormányzati ASP Központ felállítása projekt
XXIII. Országos Jegyző-Közigazgatási Konferencia Integrált vezetői információrendszer önkormányzatoknak Zalaszám Informatika Kft. Varga János projektvezető.
TÁJÉKOZTATÓ AZ ÖNKORMÁNYZATI ASP ORSZÁGOS KITERJESZTÉSE KAPCSÁN A CSATLAKOZTATÁSI KONSTRUKCIÓRÓL SZEPTEMBER 15. ELŐADÓ: DR. SZEPESI GÁBOR OPERATÍV.
AREUS Infokommunikációs Zrt AREUS Infokommunikációs Zrt Okos városok adatközpontjai.
Kapacitásbővítő, jelenlegi pályázati lehetőségek
Dr. Beck György Compaq Computer Mo. Kft. Vezérigazgató
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Kire milyen szerep vár egy mobil projekt során
Business Intelligence (Üzleti Intelligencia)
Az API Design és Management evolúciója
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Informatika a Társadalomért Balatonfüred, Gőgh Barnabás világos válaszok Clarity Consulting Üzleti-, technológiai megoldások a közigazgatás-fejlesztés szolgálatában

A közigazgatási fejlesztés irányai 2 Állami információ- szolgáltatás kialakítása Adatvagyon átlátható kezelése Közigazgatási eljárások gyorsítása Államigazgatási folyamatok megújítása Belső működés megújítása, hatékonyság növelése Közigazgatási szolgáltatások eredményességének javítása Közigazgatási szolgáltatások elektronizálása Államigazgatási szervezetfejlesztés Adminisztrációs terhek csökkentése Szolgáltató állam Közigazgatási informatika modernizálása Minőségi adatszolgáltatás Ágazati integráció Hatékonyabb gazdálkodás Átláthatóbb működés Központi, integrált szolgáltatások Központi, integrált szolgáltatások

Ezeken a területeken már rövidtávon kulcsfontosságú a szükséges belső alapkompetenciák a kiépítése! Jövőbeli közigazgatási informatika pillérei 3 Jogi-, eljárási-, Informatikai nézőpontok koordinációja, szükséges tudás insource biztosítása Jogi-, eljárási-, Informatikai nézőpontok koordinációja, szükséges tudás insource biztosítása

A belső rendszerek átlátható és költséghatékony fenntartása, a megvalósuló központi szolgáltatásokhoz történő hatékony integráció, illetve az ágazati informatikai integráció érdekében szükséges az informatikai konszolidáció! Alkalmazás konszolidáció Alkalmazás portfolió menedzsment (APM) 4 Integráció Felhő szolgáltatások (SaaS, PaaS, IaaS) Rugalmasság  Erste Bank Zrt. – Postabank és Erste integráció  KEF – Informatikai- és ellátási szolgáltatások központosítása  NISZ - Alkalmazás-felmérés és konszolidációs javaslatok  Aegon Magyarország Zrt. – MVT jutalék rendszerek konszolidációjára  Invitel Távközlési Zrt. (Esettanulmány) - Számlázó rendszerek konszolidációja - 3 különböző platform, 15+ számlázó rendszer - 2 sikertelen „big boom” kísérlet (4,5 év!) - Új konszolidációs roadmap: több lépcsős konszolidáció - Sikeres konszolidáció (3 év) - A sikertelen kísérletek költségének 20%-ából - Közben új felvásárlás, új termék bevezetés lekezelése ASP Fenntartási költségek csökkentése Meglévő rendszerek hasznosítása Átláthatóság növelése SZEÜSZ Forrás: Clarity

A nyilvántartások megfeleltethetősége és erre épülve a hatékonyabb ügyvitel és gazdálkodás, magasabb színvonalú ügyfél kiszolgálás, a minőségi adatszolgáltatás megvalósítása és az adatvagyon hasznosulása csak megfelelő adatminőség mellett lehetséges. Adatminőség menedzsment Adattisztítás, törzsadat kezelés (DQM, MDM) 5  Budapest Bank Zrt. – Egységes ügyfélkép, adattisztítás, DQM folyamatok kialakítása  Allianz csoport – csoportszintű (5 vállalat) ügyféltörzs kialakítása Erste Bank Zrt. – DQM adatpiac, adattisztítás, OBA duplikáció szűrés  Országos Egészségpénztár (Esettanulmány) - Duplikáció keresés, inkonzisztencia szűrés - TAJ rendszer, foglalkoztatói bejelentések önálló és keresztellenőrzése - TAJ rekordok száma (12 millió) - Bejelentési rekordok száma (56 millió) Központi törzsadat kezelés Egységes ügyfélkép Minőségi adatszolgáltatás Hatékonyabb működés és gazdálkodás Hatékonyabb ügyfélkiszolgálás Átláthatóság javítása Forrás: Clarity

Üzleti folyamat menedzsment Business Process Management (BPM) 6 Egyértelmű specifikáció Konzisztens modell nézetek A közös modellezési szabvánnyal (BPMN) és BPM eszközzel támogatott komplex modellezés kiszámíthatóbb eredményt, összességében gyorsabb és sikeresebb alkalmazásfejlesztést tesz lehetővé. Hatékony kommunikáció Formalizált belső tudás Hatékonyságmérés Gyorsabb fejlesztések Dokumentáltság javítása Közös szabványok kialakítása

A BPMS eszközök gyors fejlesztést tesznek lehetővé, hiszen maga a modell hajtódik végre. A modell egyben a rendszer teljes, szabványos dokumentációját is jelenti. Üzleti folyamat menedzsment BPM / BPMS 7 Forrás: IBM Egyértelmű specifikáció Közös szabványok kialakítása Konzisztens modell nézetek Hatékony kommunikáció Dokumentáltság javítása Formalizált belső tudás Hatékonyságmérés Gyorsabb fejlesztések

A heterogén informatikai környezetek integritásának biztosítása, és szolgáltatás orientált architektúra kialakítása, hosszú távú, stabil és kontrollált üzemeltetése, fejlesztése szükségessé teszi valamilyen integrációs platform használatát. Middleware alapú integráció ESB, SOA Architektúra 8 Heterogén rendszerek integrációja Dokumentált rendszerfüggőségek  Budapest Bank Zrt. - SOA alapú banki frontend bevezetés  KIFÜ – Részvétel Önkormányzati ASP MVT elkészítésében  Erste Bank Zrt. – SOA architektúra és Governance kialakítása, XAPI modul fejlesztése (Oracle ESB)  AXA Biztosító, AXA Bank (Esettanulmány) - Alaphelyzet: Költséges fejlesztések, hibák lokalizálása bonyolult - Célok: ESB-re alapuló Event Driven Architecture (EDA) kialakítása - Technológia: MULE ESB (open source, lightweight) - Eredmények: 40(+40) alap- és 20 (+20) kompozit szolgáltatás, 7 (+7) szolgáltató, 3 (+7) fogyasztó, 6 (+10) hónap alatt - Megközelítés: Mögöttes filozófia, szükséges szemlélet átadása a megrendelőnek, gyakorlatias SOA megközelítés, lépésenkénti implementáció megrendelő problémáinak szem előtt tartásával, lightweight ESB lehetőséget adott a fontos SOA alapelvek elsajátítására Átlátható rendszerkapcsolatok Redundáns funkcionalitás csökkentése Stabil üzemeltethetőség Szabványos interfészek Kontrollált adatáramlás Kontrollált adatáramlás

Tour de Hongrie.gov.hu 9 A bemutatott technológiákra épülő megoldások kialakításának fontos kezdő lépése a sikeres pályázatok összeállítása, de ezt a későbbiekben szakmailag sokkal nagyobb kihívást jelentő lépések követik a részletes tervezés, az implementáció, a bevezetés és a szervezeti integráció megvalósítása során. Forrás: Clarity Forrás: Tour de France

10 Köszönjük a figyelmet! Gőgh Barnabás mobil: +36 (20) Lackó Péter mobil: +36 (20)