Bergmann Krisztina – dr

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A Than mint referencia intézmény
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
TÁMOP /2/A/KMR Digitális tananyagfejlesztés a gyógypedagógus képzés BA és MA szintjén Projektmenedzser: Dr. Stefanik Krisztina Szakmai.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A minőségügy a könyvtárügyért
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
Együttműködés a szakmai gyakorlatban Salát Magdolna osztályvezető ELTE PK OTF Tanárképzési Osztály Az ELTE TAMOP /2/B/KMR :Pedagógusképzés.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
1 MER ellenőrzés ek egységes értelmezése Budapest, szeptember 5. Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
A 2014-ben esedékes Peer Review (szakértői vizsgálat) A Hivatalos Statisztikai Szolgálat tagjainak érintettsége Országos Statisztikai Tanács 
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.

Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Tájékoztatás a legfontosabb változásokról
SZAKMAI NAP AZ EGYETEMI KÖNYVTÁRBAN 2013 május 8. ELTE FOLYÓIRATRENDELÉS TUDNIVALÓK AZ ÚJ KÖZBESZERZÉSI ELJÁRÁSRÓL Pálfi Éva Folyóirat Csoport.
A DEENK könyvtári önértékelésének tapasztalatai Budapest,
1 Mit vártunk, mit kaptunk, mit remélünk ? Összeállította: Kálóczi Katalin projektvezető december 8. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI.
A projekt indulása K21 - A „Könyvtári minőségfejlesztési 21” modell nyomán Előkészítés, csapatépítés 2008-ban 2009-ben projektté szerveződött Jelenleg.
KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31.
1 A K-21 bemutatkozik 3. csoport: Kulcsfontosságú célcsoportok EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 Bemutatkozik a K21 Kulcsfontosságú folyamatok (4) munkacsoportja EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT.
1 EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT K-21 MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI PROJEKT A projekt eredményeinek bevezetéséért felelős csoport bemutatkozása.
Tükörkép torzításmentesen, avagy az EKSZ önértékelésének sajátosságai
Az önértékelés moderálása EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT.
Együtt? Egymásért. Hagyományok és kihívások III. szakmai nap az Egyetemi Könyvtárban Budapest, március 05.Készítette: Pór Dorottya, osztályvezető.
Szakmai munkánk a pályázatban
„Rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetése az SZLTISZK Vályi Péter Szakképző Iskolai Tagintézményben” TÁMOP A -12/1– Szakmai munkánk.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
1 KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31. EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM EGYETEMI KÖNYVTÁRI SZOLGÁLAT.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
DETEP-es hallgatónak lenni megtiszteltetés
IKR munkabizottságok működése az Egyetemi Könyvtári Szolgálatban
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
Példa egy ppt prezentációhoz
Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése.
Pedagógus értékelési rendszer
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Folyóiratok gyarapítási stratégiája az egyházi könyvtárakban Sárospatak,
TÁMOP / „Tudásdepó Expressz” Új szolgáltatások Zala megye könyvtáraiban –élethosszig tartó tanulás könyvtári környezetben február.
A KKÉK kritériumai és azok intézmény specifikus értelmezési lehetőségei Boda Gáborné Köntös Nelli ELTE BTK Könyvtár- és Információtudományi Intézet „Jót,
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Minőségi könyvtár a színvonalas szolgáltatásért!
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
Savaria Egyetemi Központ
INNOVÁCIÓ A MŰVÉSZETOKTATÁSBAN
Minőségi könyvtári szolgáltatások –
Hagyományok és kihívások V
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
„Együtt, eredményesen”
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Bergmann Krisztina – dr Bergmann Krisztina – dr. Patkósné Tóth Zsuzsa: Lyukas hálóval nem lehet halat fogni

EKSZ önértékelés = 9 önértékelés Önértékelő könyvtárak: Állam- és Jogtudományi Kar Könyvtára Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar Könyvtára Bölcsésztudományi Kar könyvtári hálózata Egyetemi Könyvtár Informatikai Kar Könyvtára Pedagógiai és Pszichológia Kar Könyvtára Társadalomtudományi Kar Könyvtára Tanító- és Óvóképző Kar Könyvtára Természettudományi Kar Könyvtára

Előzmények - ütemterv EKSZ útmutató véglegesítés – 2012 november Módszertani útmutató az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat önértékeléséhez 2. javított, bővített változat Március: döntés az önértékelésről Május - Június: képzés önértékelőknek Július – Szeptember: önértékelés, fejlesztési terv Október: önértékelési dokumentáció leadása, vezetői összefoglaló November: EKSZ szintű összesítés, fejlesztési terv

Képzés Felkészülés a minőséget szolgáló minőségi önértékelésre 30 órás akkreditált tanfolyam (TÁMOP 3.2.12-12/1/KMR-2012-0007 pályázat Az ELTE Egyetemi Könyvtári Szolgálat kulturális szakembereinek képzése a szolgáltatások fejlesztés érdekében) Minden önértékelő + mentorok Módszertani útmutató az ELTE EKSZ önértékeléséhez Még mindig gond: Eredménykritériumok értelmezése Pontozás – PDCA ciklus felismerése

Nehézségek - problémák 1 9 szervezet, 9 fenntartó Eltérő adottságok, sok egyedi probléma IK 2 fős kari könyvtárától, a BTK könyvtári hálózatáig TTK 5 gyűjteményétől az osztályokba szerveződő EK-ig Sok új önértékelő volt a csapatokban Az általában 3 fős csapatokban 1 fő már 2010-ben is önértékelt Önértékelők személye közben is változott Nyugdíjazás, szülés, kilépés, leépítés Szervezeten belüli problémák Nehéz volt önértékelőket találni, szakmai munka ↔ önértékelés, helyettesítés

Nehézségek – problémák 2 Időigényes volt Képzés 30 óra/fő Egyéni munka 6-20 óra Közös munka 50-80 óra Dokumentumok összegyűjtése Bizonyítékok értelmezése – eredménykritériumok terén Jelentős adminisztrációval járt A lapok, B lapok, fejlesztési terv, beszámolók Más határidős feladatok (leltározás, MTMT feltöltés) mellett végezték, volt ahol túlórában

BTK könyvtári hálózata 31 könyvtárat és szakgyűjteményt működtet 34,5 könyvtáros részt vett egyszemélyes könyvtárat és nagyobb könyvtárat működtető könyvtáros is különálló épületekben, egymástól eltérő tárgyi – technikai - személyi feltételekkel dolgozó könyvtárosokkal nehéz egységes szolgáltatást kialakítani és erről egységes véleményt formálni.

BTK sajátosságok Egy, még nem létező szervezetet kellett önértékelni Hiányos információk a tagkönyvtárakról – nincs belső kommunikáció Alig volt használható dokumentum

Összegzés Vezetői elkötelezettség nélkül nem lehet sikeres önértékelést és minőségfejlesztést végezni Nem lett könnyebb! De a 2010-es értékelés tapasztalatait hasznosítani tudtuk Képzés, EKSZ útmutató Dokumentálás!!! Nincs ideális időpont Hasznos volt! Pillanatkép a könyvtárakról Vannak eredmények, fejlesztés iránya kijelölhető Képzés, mentorálás nagyon fontos Felmérés, kérdőív összeállításánál figyelni az önértékelés kérdéseire is

Pozitívumok Minőségfejlesztés, minőségbiztosítás tudatosabb tevékenység Közös munka összehozza a csapattagokat Minőséget javítani lehet komoly anyagi erőforrás nélkül is banchmarking Önértékelés segíti a hálózati együttműködést

EKSZ önértékelését végezték Projektmenedzser: Kálóczi Katalin Mentor: Boda Gáborné Köntös Nelli, Ficzkó Zsuzsanna, Schalbert Edit, Vajda Zsuzsanna ÁJK: Szabó Judit, Hrucsár Ilona, Pávó Gyuláné BGGYK: Tóth-Gáti Istvánné, Bergmann Krisztina, Jäger Andrea BTK: Patkósné Tóth Zsuzsa, Durkovicz Éva, Dániel Szonja, Tepszics-Szilágyi Éva, Zámodicsné Jókuti Andrea

EKSZ önértékelését végezték EK: Czinki-Vietorisz Gabriella, Ecserné Kazimir Edit, Szépvölgyi Katalin, Varga Klára, Zsámboki Mónika IK: Szabó Zoltán, Szabó Tibor PPK: Mák Anita, Varga Andrea, Rozniakowska Weber Elzbieta TáTK: Kakasyné Endrei Magdolna, Nagy Tímea TÓK: Lázárné Obbágy Katalin, Bodnár Ilona, Wallendums Lászlóné TTK: Fogarasiné Pécsi Éva, Nuridsány Judit, Rihmer Aurél

Kérdés? Köszönjük a figyelmet!