Történelmi áttekintés. 1696–1725 – I. Péter önálló uralkodása 1703 – Pétervár alapítása 1721 – I. Péter felveszi a császári címet 1725–1741 – a palotaforradalmak.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
REFORMPEDAGÓGIA.
Advertisements

CIVITAS FIATALOK KÉT KERÉKEN.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
II. József Róla Egyházügyi rendeletei Jobbágyrendelete Államszervezet.
művelődéstörténeti szerepe
KNT-Keretmese.
A BIZÁNCI ÁLLAM TÖRTÉNETE
KIRÁLYI KORONÁK, KORONAÉKSZEREK.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
A REFORMÁCIÓ MAGYARORSZÁGON
HAZÁNK MÁRIA TERÉZIA URALKODÁSÁNAK IDEJÉN
Árpád-házi királyaink
N ő történet és feminizmus Women’s history kontra gender history N ő történet versus társadalmi nem történet.
Református Montessori Iskola bemutatása. Iskolánk története alapítás éve: alapítás éve: - óvoda: óvoda: iskola: iskola: 2000 alapítás.
Készítette: László Gergő Életrajzi adatok Bécsben született 1717 május 13-án Bécsben született 1717 május 13-án Teljes neve:Maria Theresia Amalia Walpurga.
REFORMPEDAGÓGIA.
A diabetes diétás kezelése Székely Katalin
Közösségi művelődési törekvések Budapest, március 5 Beke Márton, az Emberi Erőforrások Minisztériuma Közművelődési Főosztályának vezetője.
II.József.
Verseny és szabályozás 2011 MTA KRTK KTI Bemutató konferencia május 29.
2011. évi Közgyűlés Jutalmazás, kitüntetés Sallai Gyula, elnök május 25.
„Közel hozzuk a kultúrát” A Reneszánsz Év pályázatai (Reneszánsz túrák, Közkincs, Tengertánc, Fókusz, PANKKK, Tájházak, Megújuló gyűjtemények)
A misszió Oktatás a közép- és dél-amerikai katolikus rendek misszióiban század.
SZÉP KÉPEK OROSZHONBÓL
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
Dippold Péter A könyvtárak változó szerepe az információs társadalmakban.
Művelődés-gazdaságtan
Mária Terézia gyermekei
Mária Terézia trónra kerülése
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció I.
Emberábrázolás (parszuna)
OROSZORSZÁG TÖRTÉNETE a 19. században
A 19. századi orosz kultúra az építészet tükrében
A 18. századi orosz építészet – a hatalom bővültében
orosz építészet a 19. században
OROSZORSZÁG TÖRTÉNETE a 19. században
MŰVELŐDÉS SAJTÓ – CENZÚRA.
Az orosz kultúra jellegzetessége
A muzeális intézményrendszer átalakítása
A „soft law” hatása az oktatás és képzés szabályozására az európai integráció tükrében dr. Várnagy Péter egyetemi docens PTE FEEK.
Trónviszályok, a magyar királyság megerősítése
AJÁNLÁSOK AZ AKTÍV ÉS FELELŐS ÁLLAMPOLGÁRSÁGRA NEVELÉS STRATÉGIÁJÁHOZ A Stratégia készítő bizottság tagjai: Falus Katalin Galambos Rita Kende Ágnes Mihály.
A kézművesség történeti áttekintése A hagyomány szerepe előadó: Bangó Aliz.
Trónviszályok, a magyar királyság megerősítése
Társadalmi kiscsoportok, konformitás és deviancia
Magyarország a korai feudalizmus korában
Emberi erőforrás fejlesztési operatív program
Történelmi áttekintés. Uralkodások – 18. század I. Péter ( –1725)
Az orosz kultúra története 2.
A Magyar Nemzeti Bank új gondolkodásmódja és programja Veszprém Dr. Ferkelt Balázs főosztályvezető, MNB, Oktatási Igazgatóság március 17.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A társadalom intézményrendszere és tényezőinek munkamegosztása a nevelési folyamatban Dr. Molnár Béla Ph.D.
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
Cseh- és Lengyelország
A reformáció.
Szent István örökében.
Az integritás szerepe a jó kormányzás megvalósításában
A 18. századi orosz irodalom
Az első kínai császár agyaghadserege
Lorem ipsum.
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
OROSZORSZÁG TÖRTÉNETE a 19. században
A 18. századi orosz irodalom
MŰVELŐDÉS SAJTÓ – CENZÚRA.
Az orosz kultúra klasszikus korszaka (18. – 19. század)
Urbánné Malomsoki Mónika
Előadás másolata:

Történelmi áttekintés

1696–1725 – I. Péter önálló uralkodása 1703 – Pétervár alapítása 1721 – I. Péter felveszi a császári címet 1725–1741 – a palotaforradalmak kora 1741–1761 – Erzsébet cárnő uralkodása 1761–1762 – III. Péter uralkodása 1762–1796 – II. Katalin uralkodása 1796–1801 – I. Pál uralkodása

Az egyház kulturális szerepének visszaszorítása Alárendelése az államnak (Szt. Szinódus létrehozása –1721). A világi oktatás / nevelés létrehozása és támogatása:  új típusú iskolák,  külföldi ösztöndíjak,  külföldi szakemberek,  a „péteri fészekalj” nemzedéke,  a művelődés eszköztárának megújítása (könyvnyomtatás, új ábécé, a világi viselkedés kézikönyve)

Az új társadalmi szerkezet kialakítása A társadalmi viselkedési normák átalakítása Az új orosz (nemes)ember megteremtése:  viselkedés,  műveltség,  kinézet.

Rangtáblázat – 1722