A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: : 373-0953   Web:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Marketingkommunikáció és PR
Advertisements

Vállalati egészségügy politika
Semmelweis Egyetem Testnevelési és sporttudományi kar
A magyar vállalkozások üzleti helyzete területi metszetben és a válságra adott reakciók Czibik Ágnes (GVI) MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató.
Etikai Kódex.
Dózsa Csaba, ügyvezető Budapest, május 28. GKI-EKI Egészségügykutató Intézet A patikák tulajdonosainak és vezető gyógyszerészeinek véleménye a gyógyszertárak.
A Kormány intézkedései és tervei
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
ESR: Fogyasztók a neten
Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
To protect the confidential and proprietary information included in this material, it may not be disclosed or provided to any third parties without the.
Mi jellemző a magyar autóipari beszállítók helyzetére napjainkban?
GfK Hungária-Szonda Ipsos Internet Audience Research IV. negyedév időszakban végzett felmérés alapján készült A Magyar Online (Hajdú Online – Szabolcs.
MÉDIAHÍR KUTATÁS GVH VPI a Bajnai-kormány első gazdasági miniszterjelöltjének kartellezés miatti visszalépése kapcsán.
Szigorlati mintafeladat megoldása (folytatás)
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
A dohányzás visszaszorítása érdekében megvalósuló program Segítség - a dohányfüst - mentes életért május 31.
Együttműködés a bérleti konstrukciók gyors és rugalmas kiszolgálásában.
JVSZ EU Bizottság február 09. „A gazdaságfejlesztési pályázatok módosuló feltételrendszere és a gazdasági válság: könnyítések és kockázatok”
TDM Szakmai Nap november 21.
GKI Zrt., A humántőke kezelése a kétszázaknál Budapest, október 10. A hazai tudástőke megtartatása FIGYELŐ TOP200 Konferencia Dr. Adler.
1 „100 Kistigris” Sajtótájékoztató május 15. Magyarország legdinamikusabban fejlődő kis- és középvállalkozásai.
A tételek eljuttatása az iskolákba
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata
2010 október 2651 kp. Vizsga 2. feladata. Megoldás: „A” vállalat: Beszerzés : 100 millió Árrés: ( 12 %) = 100 x 0,12=12 millió Nettó eladási ár =
Információs Társadalom Szakmai Napok 2004.
Némethné Tömő Zsuzsanna
Tőkefinanszírozás biztosíték nélkül Török József Üzletfejlesztési igazgató Budapest, május 15.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Székesfehérvár, január 30. Tőkefinanszírozás.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Szombathely, április 10. Tőkefinanszírozás.
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
MNB Növekedési Hitelprogram Sebők Orsolya Főszerkesztő
Kinek jut az MNB Növekedési Hitelprogramból? Sebők Orsolya Főszerkesztő
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
A társasági adóról szóló évi LXXXI. törvény 2008/2009/I.
Az észak-alföldi közép- és kisvárosok feldolgozóipara az ezredfordulón
A gazdasági válság vállalkozásokra gyakorolt hatása.
Munkaerő-közvetítés recesszió idején Munkaerő-piaci ismeretek EURES hazai tréning 2009 Borbély-Pecze Tibor Bors, FSZH.
Török József Üzletfejlesztési igazgató Miskolc, május 15. Tőkefinanszírozás.
Ismerje meg a Napi Gazdaság olvasóit! május 27.
Debreceni Egyetem Agrár és Műszaki Tudományok Centruma Logisztikai Koordinációs Központ Logisztikai szakemberigény, képzési igény, elvárások és tények.
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató augusztus 7.
Az egészségügyben, gazdasági – műszaki területen dolgozók foglalkoztatási adatainak felmérése Készítette az Egészségügyi Gazdasági Vezetők Egyesülete.
A Munkaerő-piaci helyzet Miskolcon Kiss Gábor főosztályvezető.
A Közép-Dunántúli Régió ipara
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
A NYUGAT-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ MUNKAERŐPIACI HELYZETE, KÜLÖNÖS TEKINTETTEL A DIPLOMÁSOK ELHELYEZKEDÉSÉRE SOPRON, december 11.
Az InfoRádió 95.8 hallgatottságának alakulása február, országos és budapesti hallgatottság -
KEXPORT Klaszter Céljai Őri István KEXPORT Klaszter Bizottság elnöke
BINOM.ELOSZLAS Statisztika a számítógépen és a médiában Koncz Levente április 14.
A GAZDASÁGI VÁLSÁG HATÁSA A NYUGAT-DUNÁNTÚLI RÉGIÓ MUNKAERŐPIACÁRA Kőszeg, december 14.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
Debrecen szeptember 17. Hogyan kerüljük el a nemfizetés kockázatát? Piac & Profit.
© GfK 2012 | KKV Kutatás| június 1 CIB BANK KKV ÜZLETÁG CIB STAFÉTABOT KUTATÁS Kutatási eredmények a sajtó képviselői részére június.
A felnőttképzés Hajdú- Bihar megyében Dr. Erdei Gábor Dr. Teperics Károly
DM Szenzor 2012 Iparági kutatás Vámos-Hegyi Attila elnök.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
Borsod-Abaúj-Zemplén megye gazdasági folyamatai
SZÁMVITEL.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
Heves megye gazdasági helyzetképe, I. negyedév
A magán munka-közvetítők és munkaerő kölcsönzők évi tevékenysége
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Előadás másolata:

A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:

Téma: a gazdasági válság hatása a magyar vállalatokra, reakciók a válságra, válságkezelő intézkedések Módszer: online felmérés Megkérdezés időpontja: 2009.május 26. – június 30. Célcsoport: cégvezetők, felsővezetők, középvezetők Mintanagyság: 1092 interjú Alapadatok a kutatásról

Összefoglalás

A válaszadók közel 90%-a tartja a cégét érintettnek a gazdasági válságban. Az érintettek 91%-ánál visszaesést tapasztaltak. Az érintettség fényében meglepő adat, hogy a cégek 70%-a nem rendelkezik speciális válságkezelő programmal. Közülük 64%-a továbbra sem tervezi, hogy válságkezelő programot léptet életbe. A cégek 23,6%-a rendelkezik speciális válságkezelő programmal. A konkrét programmal rendelkezők aránya az 51 főnél többet foglalkoztató cégek körében a legnagyobb. A megkérdezett cégek közel 60%-a működési költségek csökkentésével reagált eddig a válságra. Létszám leépítésre a felmérésben részt vevő cégek 30%-ánál került sor. A megkérdezett cégek közül legtöbben az értékesítés és a marketing erősítését tervezik fél éven belül. A vállalatok kb. 1/7-e azonban egyelőre nem tervez semmit, kivár. A cégek kétharmadánál az első negyedéves bevételek csökkentek az előző év azonos időszakához képest, további 20%-uknál pedig stagnálás tapasztalható. Bevétel növekedésről a válaszadók 10%-a számolt be. A válaszadók meggyőző többsége (közel 85%) szerint a válság még legalább fél évig tart, de akár 5 éves időtartamig is elhúzódhat. 5 évnél hosszabb ideig tartó válságra csak kb. minden 20. megkérdezett számít. Legfontosabb megállapítások

Részletes eredmények

A válság hatása A válaszadók közel 90%-a tartja a cégét érintettnek a gazdasági válságban. Az érintett cégek 91%-ánál visszaesést tapasztaltak. [Bázis: teljes minta; n = 1092][Bázis: érintett cégek; n = 969]

A válság kezelése #1 Az érintettség fényében meglepő adat, hogy a cégek 70%-a nem rendelkezik speciális válságkezelő programmal. A válságkezelő programmal nem rendelkező cégek 64%-a továbbra sem tervezi, hogy válságkezelő programot léptet életbe. [Bázis: teljes minta; n = 1092][Bázis: válságkezelő programmal nem rendelkező cégek; n = 969]

A válság kezelése #2 A cégek 23,6%-a rendelkezik speciális válságkezelő programmal. Az 51 főnél többet foglalkoztató cégek rendelkeznek legnagyobb arányban konkrét programokkal a válság kezelésére. [Bázis: teljes minta; n = 1092]

Válság miatt bevezetett intézkedések [Bázis: teljes minta; n = 1092] A megkérdezett cégek közel 60%-a működési költségek csökkentésével reagált a válságra. Létszám leépítésre a felmérésben részt vevő cégek 30%-ánál került sor.

Válság miatt tervezett intézkedések [Bázis: teljes minta; n = 1092] A megkérdezett cégek közül legtöbben az értékesítés és a marketing erősítését tervezik fél éven belül. A vállalatok kb. 1/7-e azonban nem tervez semmit, kivár.

Bevételek alakulása 2009 első negyedévében az előző év első negyedévéhez képest A cégek kétharmadánál az első negyedéves bevételek csökkentek az előző év hasonló időszakához képest, további 20%-uknál pedig stagnálás tapasztalható. Bevétel növekedésről a válaszadók 10%-a számolt be. [Bázis: teljes minta; n = 1092]

A válság időtartama prognosztizált válsághossz A válaszadók meggyőző többsége (közel 85%) szerint a válság még legalább fél évig tart, de akár 5 éves időtartamig is elhúzódhat. 5 évnél hosszabb ideig tartó válságra csak kb. minden 20. megkérdezett számít. [Bázis: teljes minta; n = 1092]

Demográfia

Döntési szerepkör A válaszadók közel 80%-a részt vesz a válságkezelési döntésekben. [Bázis: teljes minta; n = 1092]

A válaszadó cégek árbevétel és cégméret szerint [Bázis: teljes minta; n = 1092] A válaszadó cégek kb. 60%-a az éves nettó árbevételét tekintve 50 millió Ft alatti. A megkérdezett cégek 55%-a 1-5 főt foglalkoztat.

Köszönjük, hogy részt vett kutatásunkban! Kapcsolat: Hírek Kft. H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web: