Családi csoport konferencia
a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben kell tartani az egyén elképzeléseit saját problémáinak megoldásával kapcsolatban a kliensek nem segítségre szoruló emberek, hanem olyan állampolgárok, akik a szociális ellátórendszer szolgáltatásait veszik igénybe a szociális munkások képesek kell legyenek az ügyfelek igényeire adaptálni a szolgáltatásokat Probléma esetén a szolgáltatások nyújtása mellett kevéssé építenek a szakemberek a családban és környezetében rejlő erőforrásokra
Családi csoport konferencia Döntéshozó fórum A felelősséggel ruházza fel a családot, és megoldás módjának kidolgozását is a kezükbe adja Új erőforrásokat von be a család környezetéből a probléma megoldására A szakemberek által felajánlott segítség igénybevétele választható
Családi csoport konferencia Hosszú távú stratégia Közös döntés, egyéni feladat és felelősségvállalás Szakemberek szerepe információ adás, támogatás, monitorozás
A sikeresség feltételei: kliens-szolgáltató viszony biztosítása alapos előkészítés u tánkövetés
Nemzetközi tapasztalatok: - Résztvevők átlagos száma fő - Külső segítség igénybevétele 20% - Eredményessége egybeesik a mediáció sikerességi arányával