Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Magyar Universitas Program Magyar Bálint oktatási miniszter február 20. Infrastruktúra-fejlesztési programok a felsőoktatásban
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Magyar Tudományos Akadémia Nyugati Magyar Tudományos Tanács teljesítményelemzés és javaslat.
1 TÁMOP B-11/2/KMR Az oktatás és kutatás színvonalának emelése a Szent István Egyetemen AZ OKTATÁS ÉS KUTATÁS SZÍNVONALÁNAK EMELÉSE A SZENT.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
„A Miskolci Egyetemen működő tudományos képzési műhelyek összehangolt minőségi fejlesztése” című TÁMOP-4.2.2/B-10/ számú projekt Nyitó rendezvény.
95.jubileumi tanév Év végi mutatók Sikeres pályázatok  Pedagógus képzések (TÁMOP /A )  Tiop-6 új interaktív tábla  Színe-java.
Intézményfejlesztési Terv
Technical University of Budapest
Magyar Universitas Program A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja június 15.
Szabó Pál ELTE TTK Regionális Tudományi Tanszék Budapest.
Vezetői tájékoztató a SZIE-DPR és SZIE-IMIR projektekről
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
VIRTUÁLIS TEREK online életpálya-menedzsment Dexter - MarkCon
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Moson Péter, BME, Matematika Intézet Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
ELTE BOLYGÓTUDOMÁNYI NAP Az ELTE Planetológiai Műhely bemutatása Sik András ELTE Természetföldrajzi Tanszék A program az ELTE jubileumi rendezvény-sorozatának.
"Együttműködés, Lehetőség, Tudáshasznosítás, ELTE" Kutatási- és technológiatranszfer szolgáltatások fejlesztése az ELTE-n TÁMOP /1/KMR
TÁMOP /2/B/KMR Pedagógusképzési hálózat Magyarországon A közoktatási intézményekkel való kapcsolatépítés a TÁMOP pályázatban és azon.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A Projekt Igazgatóság bemutatása, futó projektek ismertetése
1 Kormányszóvivői tájékoztató Magyar Universitas Program június 16. A magyar felsőoktatás nemzetközi versenyképességének programja.
Vegyész és kémiatanár mesterképzések
Környezettudományi MSc A Szegedi Tudományegyetemen.
Mesterszakok (MSc): fizikatanár fizikus csillagász
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP /1/A Interdiszciplináris.
Az informatika oktatása a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
„Legyél te is természettudós!” TÁMOP
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B Prof. Dr. Font Márta Pécs, január 28.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
TÁMOP-4.1.2/08/1/B Pedagógiai szolgáltató és kutató hálózat kialakítása a pedagógus- képzésben, a nyugat-dunántúli régióban.
Rejtő Sándor Könnyűipari Mérnöki Főiskolai Kar
A GAZDASÁG- ÉS TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KAR FELADAT- ÉS STRUKTURÁLIS RENDSZERE Szerkesztette: © Dr. Szilágyi Tivadar, KARI TANÁCS KARI TANÁCS TÁRSADALMI.
Versenyképes, gyakorlatorientált felsőoktatás Magyarországon Dr. Tuka Katalin főosztályvezető-helyettes Tudománypolitikai Főosztály augusztus 30.
„Felsőoktatás új utakon” Fejlesztési célok és források a felsőoktatásban november 28. Budapest.
A regionális tudomány társadalmasítása Kedvezményezett: MTA Regionális Kutatások Központja.
KETTŐ AZ EGYBEN: MÚZEUMPEDAGÓGIAI KÉPZÉS ÉS GYAKORLATI HELY KIALAKÍTÁSA A SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM JUHÁSZ GYULA PEDAGÓGIAI KARÁN Dr. Viskolcz Noémi Szegedi.
A projekt fejlesztési oldala A projekt fő elemei Fejlesztések Paletta TÁMOP A/1-11/ Csallner András Erik.
Az Egyetem oktatási-kutatási szervezete
Átmenet az osztatlan és a kétlépcsős képzés szakjai között A BME-VIK példája 1. Zoltai József egyetemi docens, Dékáni Hivatalvezető BME-VIK.
Kutatóegyetemi stratégia - NNA NANOFIZIKA, NANOTECHNOLÓGIA és ANYAGTUDOMÁNY Dr. Mihály György Tanszékvezető egyetemi tanár Budapest november 17.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Technical University of Budapest
Ráckeve, Matemetika oktatás mérnök és informatikus képzésekben 1 Dunaújvárosi Főiskola
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
1. 2 Program 1. Dékáni köszöntő és beszámoló a Kar 2010/11 tanévi tevékenységéről 2. Dr. Pipek János kinevezett dékán bemutatkozó beszéde 3. Rektori köszöntő.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4.; B. Szendrei Mária, SZTE Szegedi Tudományegyetem (1872, 1921, 2000) 12.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
____________________________________________________________________________________________________ ____________________________________________ Debreceni.
1 Matematika oktatás mérnök és műszaki informatikai képzésekben Ráckeve, március 2-4. Recski András, BME Számítástud. és Inf.elm. T. Budapesti Műszaki.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
1 Miskolci Egyetem. 2 Matematikai Intézet – Analízis Tsz., Számítástechnika Tsz., Számítóközpont – Analízis Tsz., Alkalmazott Matematikai.
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Az Eötvös József Alapítvány évi beszámolója Rendes évi közgyűlés február 10.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
Kovács László Nemzeti Közszolgálati Egyetem
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése valamint új oktatási technológiák bevezetése.
Földrajzoktatás a Debreceni Egyetemen és jogelődjén, a Kossuth Lajos Tudományegyetemen 1990-től napjainkig Kerényi Attila Debrecen november 14.
1 Eötvös Loránd Tudományegyetem Kémiai Tanszékcsoport Vegyész szak.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
A Dél-alföldi Tudáspólus felsőoktatási infrastruktúrájának fejlesztése SZTE Mérnöki Kar – Moszkvai krt. 9 Új Magyarország Fejlesztési Terv TIOP
Az informatikus képzés és az ipari kapcsolatok jövője a SZE-n
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem Szervezeti Felépítése
MIÉRT éppen a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar?
Oktatás a mérnök informatikus szakon: tények és vélemények
BME TTK félév – félév M M E G H E G H E G H Í
Vezetői Információs Rendszer
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
Előadás másolata:

Program Péceli Gábor rektor köszöntő beszéde Moson Péter dékán tanévzáró beszéde A Kognitív Tudományi Tanszék bemutatkozása A Nano projekt bemutatkozása Az Orvosi fizika MSc szak szakirány bemutatkozása Címzetes egyetemi docensi cím átadása Kitüntetések, díjak, kinevezések átadása Fogadás

A TERMÉSZETTUDOMÁNYI KAR TANÁCSÁNAK 2010. MÁJUS 5-I ÜLÉSE A 2009-2010-es tanév legfontosabb eseményei, részletesen megtalálhatóak: A TERMÉSZETTUDOMÁNYI KAR TANÁCSÁNAK 2010. MÁJUS 5-I ÜLÉSE 12. Beszámoló a Kar éves munkájáról

Szervezeti változás A Kognitív Tudományi Tanszék csatlakozása Személyi állománya: 12 oktató-kutató 2 nem oktató-kutató MTA Kognitív Tudományi Kutató Központ Pszichológia Kognitív Tudomány Doktori Iskola Saját magyar-angol nyelvű MSc szak Népszerű interdiszciplináris tárgyak az átoktatásban

Oktatás Átoktatásban: Alapképzések (B. Sc) értékelése Bevezető tárgyak indítása: Matematika 1220, Fizika 697 hallgató Tehetséggondozás: választható tárgyak indítása 100 hallgató

Oktatás Saját alapképzéseink BSc alap szakok 2009. 2010. Fizika 192/76 218/69 Matematika 224/51 258/66

Oktatás - Saját mesterképzéseink MSc szakok 2009. 2010. Fizikus 49/33 78/59 Alkalmazott matematikus 43/23 73/22 Matematikus 27/7 39/8 Kognitív tanulmányok (angol, magyar) 33/11 17/7

Pályázatok, Kar Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés különös tekintettel a matematikai, természettudományi, műszaki és informatikai (MTMI) képzésekre TÁMOP 4.1.2-08/2/A/KMR az oktatás-kutatás feltételeinek javítása Az elnyert támogatás: 80 millió forint/18 hónap Konzorciumi partnerek: Gábor Dénes Főiskola, TYPOTEX 31 alprojekt, 50 szerző

Pályázatok, BME A Kutató Egyetemi címhez kapcsolódó, A felsőoktatás minőségének javítása a kutatás-fejlesztés-innováció-oktatás fejlesztésen keresztül TÁMOP- 4.2.1/B-09 pályázat szerződéskötés előtt 3 milliárd forint/24 hónap 5 kiemelt kutatási terület, Nano projekt 300-1000 fő közös munkája szükséges a TTK részesedése 300-350 millió forint, sikeres megvalósítás esetén

Pályázatok, készülő Tudományos képzés műhelyeinek javítása TÁMOP 4.2.2. B-10 Doktori iskolák, TDK, tehetséggondozás, TTK doktori iskolái, 71 millió forint A felsőoktatási tevékenységek színvonalának emeléséhez szükséges infrastrukturális és informatikai fejlesztések támogatása TIOP 1.3.1-10/1 NTI, Orvosi fizika oktatáshoz szükséges labor felszerelés

Létesítmények felújítása, költözés 2009-2010 Saját, külső forrásból: Fizikai Intézet, F épület, laborok, korszerű irodák Matematika Intézet, H épület, felújítás, korszerűsítés NTI elkezdődött a reaktor felújítási program Dékáni Hivatal, új, korszerűsített helyre költözött BME Központi forrásból: Fizikai Intézet, F épület 40 millió F épület mosdók felújítása 30 millió Kognitívtudományi tanszék, felújítás, költözés 30 millió

 Pierre Attaingnant: Tourdion,  Bárdos Lajos: Tábortűznél; Wigner Jenő Kamarakórus

Új docensi kinevezések Dr. Gali Ádám Atomfizika Tsz. Dr. Illés Tibor Differenciálegyenletek Tsz. Dr. Sági Gábor Algebra Tsz.

A tanév során állami, egyetemi elismerést kapott kollégák Széchenyi-díj Dr. Mihály György, Dr. Pléh Csaba Magyar Köztársasági Érdemrend Lovagkersztje Dr. Richter Péter, Dr. Járai Antal Wigner Jenő Díj Dr. Aszódi Attila

A tanév során kitűntetést kapott hallgatók Pro Scientia Papp Gergely, Sepsi Örs Jó tanuló-jó sportoló Boros Benedek

A tanév során kiemelkedő kutatási támogatást nyert fiatal oktatók Lendület Program (MTA) Dr. Gali Ádám European Research Council fiatal kutatói pályázat Dr. Csonka Szabolcs, Dr. Simon Ferenc

Új vezetői megbízások Tanszékvezető: Analízis Tanszék: Dr. Horváth Miklós Elméleti Fizika Tanszék: Dr. Szunyogh László Geometria Tanszék: Dr. G. Horváth Ákos Kognitív Tudományi Tanszék: Dr. Racsmány Mihály