Valós idejű adaptív útvonalkeresés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Dijkstra algoritmus.
Advertisements

Valóban azt látjuk, ami a retinára vetül? Dr. Kosztyánné Mátrai Rita Eötvös Loránd Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Informatika Tanszék.
SZÁMÍTÓGÉPES JÁTÉKOSOK MOTIVÁCIÓINAK LONGITUDINÁLIS VIZSGÁLATA Kiss Orhidea Edith Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Gazdaság- és Társadalomtudományi.
BSP-fák használata játék- engine fejlesztésében a nagy kiterjedésű zárt terek megjelenítéséhez Előadó: Boromissza Gergely Konzulens: dr. Szirmay-Kalos.
Ismétlés. Ismétlés: Adatbázisok megnyitása: OPEN DATABASE adatbázis_név OPEN DATABASE ”adatbázis_név elérési útvonallal” Adattábla megnyitása: USE tábla_név.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke A programozás alapjai 1. (VIEEA100) 9. előadás.
Matematika II. 4. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2010/2011. tanév Műszaki térinformatika ágazat tavaszi félév.
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Feladatok együttműködésének ellenőrzése
Térinformatikai elemzések. Megválaszolható kérdések Pozíció - mi van egy adott helyen Feltétel - hol vannak …? Trendek - mi változott meg? Minta - milyen.
Gazdi László – mérnök informatikus Bsc. Tipikus viselkedési minták felismerése Bsc. Önálló labor téma Készítette: Gazdi László Konzulens:
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Prototípuskészítés Verilog nyelven Screen Saver Készítette: Mészáros Péter.
OPERÁCIÓKUTATÁS Kalmár János, 2012 Tartalom A nulla-egy LP megoldása Hátizsák feladat.
2012. február 29. Paulik Áron.  Eddig: összegzés, számlálás  III. Lineáris keresés tétele  Egy bizonyos értéket keresünk egy adatsorban  Benne van-e?
IRE 4 /32/ 1 Óbudai Egyetem, NIK Dr. Kutor László2011. TÁMOP – I ntelligens R endszerek E lmélete 4.
„Országos” feladat. Feladat: Egy tetszőleges, színes országokat tartalmazó térképen akar eljutni egy kommandós csapat egy országból egy másikba. Viszont.
Trajectori Adatok feldolgozása DirectionPreserving Trajectory Simplification (Cheng Long, Raymond ChiWing Wong, H. V. Jagadish) Forrás: Készítette: Béleczki.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Instrukciók a készítéshez Az irodalomkutatás eredményeit kell hangsúlyozni. (Mi történt eddig, s abból mi állapítható meg.) Az irodalomkutatás eredményeit.
Miskolci Egyetem Informatikai Intézet Általános Informatikai Tanszé k Pance Miklós Adatstruktúrák, algoritmusok előadásvázlat Miskolc, 2004 Technikai közreműködő:
Hálózati Bombermen Belicza András Konzulens: Rajacsics Tamás BME-AAIT.
MEGÚJULÓ ENERGIAFORRÁSOK BIOMASSZA
Hiba-előjel alapú spektrális megfigyelő Orosz György Konzulensek: Sujbert László, Péceli Gábor Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika.
A hiba-előjel alapú FxLMS algoritmus analízise Orosz György Konzulensek: Péceli Gábor, Sujbert László Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika.
Intelligens Felderítő Robotok
Készítette: Gergó Márton Konzulens: Engedy István 2009/2010 tavasz.
Pókerágens fejlesztése játékelméleti alapokon
Intelligens felderítő robotok Készítette: Györke Péter Intelligens rendszerek MSC szakirány Konzulens: Kovács Dániel László Méréstechnika és Információs.
Tervkészítés PDDL alapon Konzulens: Kovács Dániel László Intelligens rendszerek tanszék Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi.
Mobilis robot (e-puck) robot és a Webots szimulációs rendszer megismerése szimulációs rendszer robot közepesen nehéz feladat megoldása például: vonalkövetés.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék R „Big Data” elemzési módszerek Kocsis Imre
Összetett adattípusok a Pascal nyelvben
Ismétlő struktúrák.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
valós-idejű helymeghatározás WLAN-nal
Matematika II. 1. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2010/2011. tanév Kataszteri ágazat tavaszi félév.
Gráf Szélességi bejárás/keresés algoritmusa
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék 5.3. Predikciós módszerek szenzorjelek alapján BelAmI_H.
Megbízható harmadik generációs mobil távközlő hálózatok tervezése genetikus algoritmussal Szigeti János Konzulensek: Cinkler Tibor (TTT) Szlovencsák Attila.
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék Szondázás alapú diagnosztika 2. Autonóm és hibatűrő információs.
Hatlábú robotok pályatervezése Önálló labor beszámoló 2003/2004 őszi félév Konzulens: Harmati István Irányítástechnika és Informatika Tanszék Gesztelyi.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék Korlátkielégítési problémák Autonóm és hibatűrő információs.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Menetrend optimalizálása genetikus algoritmussal
WP-Dyna: tervezés és megerősítéses tanulás jól tervezhető környezetekben Szita István és Takács Bálint ELTE TTK témavezető: dr. Lőrincz András Információs.
Részecskenyom analízis és osztályozás Pálfalvi József MSc, Intelligens Rendszerek, Önálló labor 1. Egyetemi konzulens: dr. Dobrowiecki Tadeusz (BME MIT)
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék R „Big Data” elemzési módszerek Kocsis Imre
Piramis klaszter rendszer
Készítette: Kokrák Mihály Konzulens: Smid László
Gráf szélességi bejárása. Cél Az algoritmus célja az, hogy bejárjuk egy véges gráf összes csúcsát és kiírjuk őket a kezdőcsúcstól való távolságuk szerint.
Gráf Szélességi bejárás Készítette: Giligor Dávid Neptun : HSYGGS.
1/19 Hogyan tájékozódnak a robotok? Koczka Levente Eötvös Collegium.
Eötvös Konferencia, 2008 április 26. Kovács Máté 1 Útkeresések optimalizálása számítógépes játékokban.
Kinetikus Monte Carlo  Bevezetés  Véletlen bolyongás  Residence time algoritmus.
Kontinuum modellek 1.  Bevezetés a kontinuum modellekbe  Numerikus számolás alapjai.
Mesterséges intelligencia
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
C/C++, hobbi játékprogramozás
BME – PRO PROGRESSIO INNOVÁCIÓS DÍJ PÁLYÁZAT 2018.
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet 44
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
Minta prezentáció a régió és területfejlesztés kurzushoz
2-3-fák A 2-3-fa egy gyökeres fa az alábbi tulajdonságokkal:
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Előadás másolata:

Valós idejű adaptív útvonalkeresés Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika és Információs Rendszerek Tanszék MI számítógépes játékokban Valós idejű adaptív útvonalkeresés Készítette: Hernáth Zoltán Msc Konzulens: Dr. Dobrowiecki Tadeusz BME-MIT

Tartalom Útvonalkeresés számítógépes játékokban A* algoritmus bemutatása A* keresés korlátai RTAA* ismertetése Tervezett alkalmazás bemutatása Összefoglalás és kitekintés

Útvonalkeresés számítógépes játékokban Kezdetben nem ismert a teljes térkép Az egységek egy bizonyos területet látnak csak maguk körül Amire igyekeznek emlékezni a későbbiekben A játékos ismert és ismeretlen területre is küldheti az egységét Amennyiben a tervezett pályán akadály van, új útvonalat kell keresni A mozgásnak folyamatosnak kell lennie

A* keresés Optimális offline útvonalkereső algoritmus Heurisztikák alapján választja ki a következő mezőt H heurisztika: az adott mezőtől a célig (alul) becsült távolság G: start pozíciótól az adott mezőig megtett távolság F: G+H Open List: ismert mezők F értéke alapján növekvő sorrendbe rendezve Closed List: meglátogatott mezők

A* keresés korlátai Az első lépés megtétele előtt ismerni kell az útvonalat Ezt kiszámolni nagy tereknél időigényes lehet Ha a terep ismeretlen, vagy változik, nem feltétlenül tudjuk követni a kijelölt utat Szélsőséges esetben minden lépésnél le kéne futtatni egy teljes A* keresést A terepről szerzett új ismereteinket nem kamatoztatjuk

Real Time Adaptive A* A* keresésen alapuló algoritmus Limitált számú mezőt vizsgálunk egyszerre (LookAhead érték) A heurisztika értékeket folyamatosan frissítjük (növeljük) Egyet (vagy többet) lépünk Lépés közben frissítjük a térképünket, amennyiben szükséges

Real Time Adaptive A*

Real Time Adaptive A*

Real Time Adaptive A*

Real Time Adaptive A*

Real Time Adaptive A*

Real Time Adaptive A*

A fejlesztett alkalmazás Java nyelven .txt fájlban tárolt térkép LookAhead, illetve max lépések számának változtatása Lehetőség az algoritmus léptetésére, illetve célig futtatásra

A fejlesztett alkalmazás folyt. Többszöri futtatás azonos térképen (a javuló heurisztikák hatásának ábrázolására) Heurisztikák, felderített terület, optimális útvonal ábrázolása

Összefoglalás és kitekintés Amivel eddig foglalkoztam Számítógépes játékok útvonalkeresése Valós idejű útvonalkereső algoritmusok Alap RTAA* algoritmus implementálása Grafikus felületű program az RTAA* algoritmus demonstrálására További fejlesztési lehetőségek Program és az algoritmus bővítése pl.: folyamatosan változó terep kezelése, különböző költségű elemek bevezetése, stb ...

Köszönöm a figyelmet!