2006.03.30LKG és a KIT, 20061 LKG és a KIT (az SDT-monitor ürügyén) Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium www.leovey.hu, www.e-lkg.hu.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Advertisements

Tudástár informatika digitális tananyagok linkgyűjteménye
Pályaválasztás 2014/15.
LKG, KIT, Moodle KIT érdekel(het) a Moodle? (Alkalmazási kényszerek és lehetőségek a középiskolai gyakorlatban) Bánhegyesi Zoltán Leövey.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Együtt könnyebb? – Csoportmunka a matematika órán
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
TÁMOP B-09/ Digitális Középiskola beindítása a Leövey Klára Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Expressz Programiroda.
Az IKT szerepe a mai közoktatásban
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetenciafejlesztés – ahogy a diákok látják Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Hunya Márta módszertani szakértő
NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS NYELVI EL Ő KÉSZÍT Ő ÉVFOLYAMMAL INDULÓ EMELT IDEGEN NYELVI KÉPZÉS.
Sokszínű Digitális Tanítás főszerkesztő-helyettes
e-Learning a tanárképzésben
Világ – Nyelv, az idegennyelv-tudás fejlesztésének kormányprogramja. FPN Budapest, 2004.
Info-kommunikációs Technológia Nedeczky Veronika Sulinet
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
A kerettantervek fejlesztése
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával CELEBRATE program a makói JAG-ban 2003/2004-ben.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
ÚJ TUDÁS – MŰVELTSÉG MINDENKINEK A digitális írástudás elterjesztése Az idegennyelv-tanulás ösztönzése Az integrált természetismeret-oktatás bevezetése.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával CELEBRATE a Leöveyben november – október Bánhegyesi Zoltán, Leövey.
LKG-Moodle A LKG ToP ( T áv O ktatási P ortál) működéséről avagy bevezetés a MOODLE e-oktatási rendszer használatába Bánhegyesi Zoltán.
LKG & ENIS A Leövey Klára Gimnázium az Innovatív Iskolahálózatban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
LKG, SDT, Moodle A LKG kalandjai az SDT-vel és Moodle-val Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
VERES PÉTER GIMNÁZIUM Tanulmányi eredmények 2005.
Kompetensek lettünk? június 27..
LKG és a KIT, LKG és a KIT Bánhegyesi Zoltán.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Az eLEMÉR iskolai önértékelő keretrendszer kipróbálásának tapasztalatai a Leövey Gimnáziumban Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
2015. február KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGA
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Összeállította: Kovács Tibor igh. A NDRÁSSY GYULA G IMNÁZIUM ÉS K OLLÉGIUM Nyílt nap
Tanévnyitó szeptember 5. Felnőttoktatási tagozat Budapest IX
Konferencia a digitális tananyagok alkalmazóinak és fejlesztőinek
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
EDUCATIO Társadalmi Szolgáltató Kht
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
4 éves általános tantervű képzés 4 éves, emelt szintű angol nyelvi képzés 5 éves, magyar-német két tanítási nyelvű képzés 4 éves emelt szintű kommunikáció.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Kereskedelmi és Idegenforgalmi Középiskola Tokaj2007. január 31.
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
A digitális kompetencia fejlesztése
Előadás másolata:

LKG és a KIT, LKG és a KIT (az SDT-monitor ürügyén) Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium

LKG és a KIT, Amiről szó lesz… KIT – kell ez nekünk? ( KIT érdekel ez?) Adottságok, lehetőségek Múlt, jelen, jövő (?) Konkrétabban… Tehát… Fejlesztés: folyamat és kontextus

LKG és a KIT, Kell ez nekünk? Számítógép + hálózat: jött, látott, győzött kommunikáció, információszerzés, munkavégzés eszköze e-levelezés, információgyűjtés, csoportmunka, távmunka, távoktatás, stb.  digitális írástudás  digitális analfabétizmus ↕ diákjaink életesélyei

LKG és a KIT, Lehetőségek, adottságok Vas Iskola: 3 gépterem, 4 MM tanterem, könyvtári gépek, tanári gépek hálózat, információs rendszer, „kütyük”, WiFi Otthon: tanárok többségének van gépe (27 fő SZT-IS-3/P-ben!) diákok: 98%-os számítógép-, 72%-os internet-ellátottság !!! (  ? tanulásszervezési következmények ? ) Tudás Diák : hozza (?!), + alapozó informatika LKG-ban kezdő évfolyamokon Tanár: többségük rendelkezik legalább alapfokú ismerettel Tartalom Immár van ! Pl. SDT, Sunflower, Nemzeti Digitális Adattár, CELEBRATE, NAVA, stb.

LKG és a KIT, A LKG az ENIS tagja E uropean N etwork of I nnovative S chools (Európai Innovatív Iskolahálózat) részt vesz nemzetközi és hazai projektekben folyamatosan fejleszti a KIT integrálását és alkalmazását megosztja tapasztalatait, együttműködik más iskolákkal az iskola honlapját rendszeresen frissíti, beleértve a projekteket, tevékenységeket és a virtuális tanulási környezet minőségét 4-8 pedagógus részvételével alkotó műhelyt állít fel a projektek koordinálására gyakorló terepet biztosít tanárképzési és tanár-továbbképzési programok számára diákokból álló tanulócsoportokat hoz létre a programok kipróbálására

LKG és a KIT, Múlt, … pattintott kőkorszak (  2000) átugorva… CELEBRATE /03, digitális tananyagok fejlesztése biológia, fizika, matematika: 10 tananyag CELEBRATE /04, tananyagok kipróbálása, fejlesztése 4 tanár, 8 tantárgy, 80 tanóra, 200 diák, 85 tananyag kipróbálása, 9 fejlesztése, 6 adaptálása SCALE 2003/04, vitamódszerrel történő tanulás 2 tanár, 10  1,5 óra, 18 diák

LKG és a KIT, A múlt folytatódik… ZORKA 2003/04, Meteorológiai mérések, környezeti vizsgálatok 2 tanár, 3 tantárgy, 30 diák, projektmunka (6 hónap) „Parlagfű” – „Leövey a parlagfű okozta allergia ellen” 2004/05, Ferencváros allergia- és parlagfű térképe 2 osztály projektmunkája, 2 digitális tananyag (SOK) SDT 1. – „IKT középfokon” 2004/05, Sulinet Digitális Tudásbázis „tesztelése” – TIP és TAP 5 tanár, 5 tantárgy, 50 tanóra, 160 diák „Földmérés” 2004/05, Eratosztenész-féle földátmérő-mérés 1 osztály, norvég kapcsolat

LKG és a KIT, Jelen – SDT-monitor A száraz tények: 1.Dátumok február 16. – május 12.: 56 tanítási óra 2.Tárgyak, óraszámok biológia (10), fizika (7), kémia (3), médiaismeret (10), történelem (10), informatika (10), matematika (6), latin (x) 3.Személyek 5 tanár, 8 csoport, ~120 diák, évfolyam 4.Tréningek, műhelyek 3 tréning, 3 műhely (!!! 12 önkéntes „vendég” !!!)

LKG és a KIT, Módszerek, megoldások 1.Helyszínek szt-i kabinetek (75%), MM terem (15%), egyéb (könyvtár 10%) tanítási óra (64%), fakultáció (17%), szakkör (17%); 2.Óraszervezés egész osztály (42%), fél osztály (40%), kiscsoport (18%); frontális, (diff.) csoportmunka, pármunka, egyéni munka 3.Tevékenységek szöveg-(média)feldolgozás, kísérlet (animáció), vita (fórum), teszt, keresés, ppt/doc/xls készítése, médiaszöveg (fotó, videó) készítése, kiselőadás,... 4.Munkaszervezés nyomtatott és digitális, munka- és feladatlapok ( távtanulás !) 5.Kommunikáció távegyüttműködés ! (tanár-tanár, tanár-diák, diák-diák)

LKG és a KIT, A Moodle sikere „Sikermutatók” 20% helyett 35%- nyi órán használtuk 6 db komplett tananyag készült el: latin érettségi felkészítő (KT, 5 „lecke”), genetika (SOK, 4 „lecke”), titkosírások (BZ, 6 „lecke”), szénvegyületek (ZJ, 5 „lecke”), növénytan (SOK, 2 „lecke”) Moodle tanfolyam tanároknak (BZ, 3 „lecke”) közkívánatra (!) Moodle továbbképzés a tantestületnek Sikertényezők változatos tevékenységi formák, tanulói munka irányíthatósága, szervezhetősége, visszajelzések, ellenőrzés, távmunka, távtanulás, távoktatás, viszonylag egyszerű kezelés

LKG és a KIT, LKG ToP

LKG és a KIT, Tapasztalatok + diákok kedve, lelkesedése, érdeklődése; + gyakorlat a KIT értelmes használatában; + idegen nyelv gyakorlása; + mélyebb, sokszínűbb tananyagismeret; – sok előkészítő munka; – SDT működési hiányosságai (pl. URL, fájltípusok); – SDT tartalmi hiányosságai (pl. tevékenység, súgó); – némely anyag speciális szoftverigénye; + diákok rugalmassága; segítőkészsége;  + tanárok kedve, lelkesedése, érdeklődése – még mindig „félprofi” tanár, diák kell!

LKG és a KIT, Jövő a jelenben HEFOP ( ) „A kompetencia-alapú oktatás kiterjesztése a LKG-ban” Eszter ( ) „ Az EU egyes országainak, etnikai, nyelvi, vallási, kulturális sokszínűségének vizsgálata ” Comenius ( ) „Egy európai szolidáris iskoláért, megtanulni együtt élni a sokszínűségben” eTwinning (2005-?) partneriskolák együttműködése SDT-monitor (2006-?)

LKG és a KIT, Kölcsönhatások, munkamegosztás Az eszközöket (tárgyakat, tudást) használni kell – nem informatika órán is! De: nem lehet mindenki Forma1-es pilóta, kellenek „úrvezetőknek” való autók is! informatika „rendes” tantárgyak eszköz: érthetőbb, színesebb, taníthatóbb cél, tartalom, gyakorlat, visszajelzés Rozsdásodás! Erőforrások (óraszám, pénz, eszköz, tudás)

LKG és a KIT, Summázat Köszönöm a figyelmet! MindenKIT (kellene, hogy) érdekel(jen)!