SPSS Predictive Applications Cseh Zoltán Budapest április 20.
Az üzleti probléma: vásárlói kártya bevezetés Dimensions Analytical DB Internet SPSS Clementine DB1DB2 Riporting MS Office kimutatások Predictive Enterprise Services Predictive Enterprise Services Predictive Applications Predictive Applications Operational CRM Operational CRM
Alkalmazások és moduljaik SPSS Predictive Marketing Predictive Call Center Predictive Claim Event Builder Interaction Builder Risk Control Builder Model Builder
Egy átlagos kampány felépítése
I. fázis: Tömeg vs. Célzott kampányok Target Profiles Similar to Previous Responders Response Rates: Improved Model Builder
II. fázis: A kampány optimalizálása II. fázis: A kampány optimalizálása Interplay of Model Intelligence & Business Rules Contact Policy taken into account Budget, limits on # of contacts Campaigns Maximize Revenue Event Builder
Üzleti felhasználói elemzés A modell építőkövei
Hány fogyasztó tartozik jelenleg a szegmensbe … mi az ajánlat elfogadási hajlandósága … Mely fogyasztói ajánlatot kívánjuk elemezni … Mely fogyasztói szegmenst írja le a modell … Milyen fogyasztói szegmenseket kívánunk kampányunkkal megcélozni
Üzleti felhasználói elemzés Paraméterezés – A modell felállítása
Válassza ki az elemzés típusát!
Határozza meg az elemzés célját!
Válasszon a rendelkezésre álló célok közül
Válasszon a kampányok közül!
Válassza ki milyen adatokból kíván dolgozni!
Válassza ki a ‘probability’ változót
Üzleti felhasználói elemzés – adatbányászati példa
A kampány neve… 51
…fogyasztók szegmentálása… … A kiválasztott szegmens további szűkítése nélkül… 52
… Meghatározott tulajdonságokkal rendelkező fogyasztók kizárása… … további szűkítés 53
… A prediktív modell megbecsüli a termék megvásárlásának valószínűségét 54
A kampány végrehajtása a kimenő fő csatornán keresztül… 55
… a Credit Card Gold az ajánlott termék 56
Minimum 100 fogyasztót szeretnénk rábírni a váltásra, maximum 5000-es kampányméret mellett… … miközben figyelembe vesszük a következő szűrési szabályokat 57
A kampány normál prioritású és november 18-án, csütörtökön történik 58
Egy fogyasztó elérésének költsége az egyes csatornákon… 59
Hagyományos elosztás
Az optimális megoldás neve… 61
… minden esetet felhasznál a megadott dátumok között… 62
… es költségkeret áll rendelkezésre a megadott időszakban 63
A megadott időkeret… … de ezt az esetet is kizárta a modell… … mivel a kizáró szabály értelmében a rendszer abban az időkeretben dolgozik, ami a 4. esetet befolyásolja. 64
A bevitt inputok alapján az Event Builder kiszámolja a fogyasztók optimális eloszlását… … a prioritások manuális beállításával 65
A négy eset majdnem profitot generál 66
… az esetek ezen felosztásával 67
Másolja be az ideális értékeket egy új oszlopba 68
Optimalizálás nélküli várható profit! 69
Optimalizált elosztás
Változtassa az összes prioritást ‘normál’-ra 71
Cserélje minden eset méretét re 72
A várható profit és között van!!! 73
Válassza ki az alkalmazott beállítások meghatározásához! 74
File név és elérési út Attribútumok felsorolása 75 Válassza ki a mentéshez: “Write to File”!
Válassza ki az alkalmazás végrehajtásához! 76
Az optimalizált kampányok listáját mutatja 77
Az üzleti probléma: vásárlói kártya bevezetés Dimensions Analytical DB Internet SPSS Clementine DB1DB2 Riporting MS Office kimutatások Predictive Enterprise Services Predictive Enterprise Services Predictive Applications Predictive Applications Operational CRM Operational CRM
Köszönöm a figyelmet Cseh Zoltán 70/