A doktori képzés eredményessége Rövid beszámoló a kapott adatok tükrében ODT Tanácsülés, 2008. április 15. Varga Balázs.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Kosztyán Zsolt Tibor
Advertisements

Egy szélsőérték feladat és következményei
Soproni Polgárőr Egyesület1 KOrszerű Megelőzési Program = KOMP, amely „egy biztonságosabb jövőbe visz". Tájékoztató.
Táblázatkezelés - függvények
Magyar Oktatók és Kutatók Nyugaton A nyugati magyar szellemi potenciál feltérképezése és reintegrációjának lehetősége a magyar tudományos életbe Magyar.
Nyugdíj.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
Privatizáció, foglalkoztatás és bérek Hozzászólás John Earle és Telegdy Álmos tanulmányához Antal Gábor MTA KRTK Közgazdaságtudományi Intézet Szirák 2012.
Romhányi Balázs Költségvetési Felelősségi Intézet ügyvezető igazgatója.
Valószínűségszámítás
A ÉVI ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS ISKOLAI EREDMÉNYEI.
BME Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J.. u. 1. E 610. Dr. Margitay Tihamér 2. nap.
GNSS elmélete és felhasználása Fázismérések lineáris kombinációi. A ciklustöbbértelműség feloldása.
Globális helymeghatározás Zárthelyi dolgozat Relatív helymeghatározás fázisméréssel.
Projekt adatai INFOTÁRS TÁMOP /A/2./0011 Az ELTE TáTK és IK közös projektje Támogatás: Projektidőszak: –
A vállalkozások PhD szintű munkaerőigénye Magyarországon
Az összehasonlító rendezések
Függvénytranszformációk
Mindenki az egyenes illesztést erőlteti. Kell olyan ábra ahol 1 ismeretlen pont van Kell olyan ábra ami a görbék párhuzamos lefutását mutatja Kell olyan.
Hegyesszögek szögfüggvényei
Matematika: Számelmélet
Statisztika Érettségi feladatok
Szállítási probléma - fogalmak
Plágium program.
A Nyugat kapujában S O P R O N. KÖZGAZDASÁG-TUDOMÁNYIKARKÖZGAZDASÁG-TUDOMÁNYIKAR.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Az Albacomp Története.
Kicsit felelőtlen, kicsit vakmerő, de a miénk….
1 A REPÜLÉSBIZTONSÁGI HELYZET ALAKULÁSA KISGÉPES TERÜLETEN A HALÁLOS BALESETEK TÜKRÉBEN KBSZ SZAKMAI NAPOK – REPÜLÉS BUDAPEST, november 11. Sipos.
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
ÖSSZEFOGLALÓ ELŐADÁS Dr Füst György.
A közcélú munka hatása a települési tartós munkanélküliségre
3. óra.
A Zrínyi Miklós Nemzetvédelmi Egyetem doktori iskolái MAB akkreditációjának számszerű adatai és eredményei Prof. dr. Solymosi József DSc a Katonai Műszaki.
Fazakas Gergely Részvények árazása
Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
1 Tájékoztatási feladatok a központi bevallás-befizetés kapcsolatában.
Matematika feladatlap a 8. évfolyamosok számára
Elvándorlás: Keleti kudarc vagy nyugati vonzerő? Dr. Pogátsa Zoltán Nyugat-Magyarországi Egyetem.
13. A zillmerezés, mint bruttó
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Alapsokaság (populáció)
Doktori iskolák akkreditációja Bazsa György, a MAB elnöke Az Országos Doktori Tanács ülése Debrecen, december 12.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
A Dijkstra algoritmus.
Feladat: Adott egy város, benne metrók és állomások. Írjunk algoritmust amely megszámolja hogy mennyi az a legkevesebb átszállás amellyel egy tetszőleges.
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika június 13.
Balatonszemes Az Európai Unió szintű szociális párbeszédben való részvétel tapasztalatai.
Ha több pénzre van szükséged, mint amennyi rendelkezésedre áll, dönthetsz úgy, hogy vársz, amíg összegyűlik a pénzed, vagy hitelt veszel fel. Mi a hitel?
MÁJUSI IDÓJÁRÁS 2013-BAN ÉN ÍGY KÉSZÍTETTEM EL. KEZDETBEN  Kiválasztottam a témát, ami az időjárásjelentés lett  A hónapot is kiválasztottam ami a május.
Controlling tevékenységek kritériumai Jelentésdialógus A jelentésben fontos tényezők ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
Bertrand Russell ( ). Problems of Philosophy – 1912 The Principles of Mathematics – 1903 logicizmus: a matematika nem más, mint továbbfejlesztett.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika december 8.
Valószínűségszámítás II.
Mi a kontroll? Projektkontroll alapelvei –A jelentéskészítés – nem egy bürokratikus és hosszan tartó tevékenység –Kontrollkritériumok –Jelentés a tervről.
Szállításszervezés.
2015.május 14.. A kérdőív elkészítésének a célja A szoftvert használók mindennapos problémáinak bemutatása A jelenlegi helyzet javítása a felmérés alapján.
TÁMOP /1-2F Projektmenedzsment eszközök  Projektirányítás számítógéppel I/13. évfolyam Naptárak és munkarendek Szabó László 2009.
HÁLÓZAT Maximális folyam, minimális vágás
Budapesti Corvinus Egyetem A évi mesterszakos felvételi eljárás
Alapvető raszteres algoritmusok, szakasz rajzolása, DDA, MidPoint algoritmus.
Pedagógiai hozzáadott érték „Őrült beszéd, de van benne rendszer” Nahalka István
A Dijkstra algoritmus.
PhD online közösségi oldal Dr
Teljesítmény, hatásfok
Előadás másolata:

A doktori képzés eredményessége Rövid beszámoló a kapott adatok tükrében ODT Tanácsülés, április 15. Varga Balázs

ODT Tanácsülés, április 15. Varga Balázs A doktori képzés eredményesége 2 A nyers adatok

ODT Tanácsülés, április 15. Varga Balázs A doktori képzés eredményesége 3 Az eredményesség definíciója  Kérdés, hogy adott számú belépőből mennyien jutnak el végül a fokozatig  De mit osztunk mivel? Nem tudjuk, ki hány évig volt doktorandusz!  Megoldás: a képzés hosszát rögzítettnek véve lehetséges eredményességi mutatót számolni, ezzel megkerüljük a problémát.  A mutatószámítás tehát nem tesz feltételezést a képzés hosszára vonatkozóan

ODT Tanácsülés, április 15. Varga Balázs A doktori képzés eredményesége 4 A módszerek közelebbről  Tegyük fel, a fokozatszerzéshez 4 év kell, és a rendelkezésre álló adataink !  DOSz módszere: –Belépők összegzése: , ugyanis a később kezdők nem végezhetnek 2007-ig –Fokozatszerzések összegzése a teljes időtávon – hibás, ugyanis aki 1997-ben kezdett, az nem szerezhet ugyanakkor fokozatot! –A Dosz tehát szisztematikusan felülbecsli az eredményességet (hiszen a számláló nagyobb a jogosnál)

ODT Tanácsülés, április 15. Varga Balázs A doktori képzés eredményesége 5 A módszerek közelebbről  Tegyük fel ismét, a fokozatszerzéshez 4 év kell, és a rendelkezésre álló adataink !  A mi módszerünk tehát: –Belépők összegzése: , ugyanis a később kezdők nem végezhetnek 2007-ig (ez ugyanaz) –Fokozatszerzések összegzése: , ugyanis 4 év alatt 2001-nél korábban nem kaphatott fokozatot, aki 1997-ben kezdett –Ezzel tehát torzítatlan becslést adhatunk, de csak ha eltaláljuk a képzés valódi hosszát – vigyázni kell a „minimum”-mal!

ODT Tanácsülés, április 15. Varga Balázs A doktori képzés eredményesége 6 Teljes létszám eredményei

ODT Tanácsülés, április 15. Varga Balázs A doktori képzés eredményesége 7 Ösztöndíjasok eredményei

ODT Tanácsülés, április 15. Varga Balázs A doktori képzés eredményesége 8 Levelezők eredményei

ODT Tanácsülés, április 15. Varga Balázs A doktori képzés eredményesége 9 Összegzés  Korántsem igaz, hogy az eredményesség mélyen 50% alatt lenne!  A DOSz-énál nagyságrendekkel pozitívabb eredmény erősen az adatoknak tudható be  A helyzet azonban komoly: az 50% elég rossz arány – vegyük észre, hogy az ösztöndíjasoknál évek óta állnak az 500 és 1000 körüli értékek  Pontosabb becslést csak pontosabb adatokból lehetne nyerni