ÚTÉPÍTÉSI BERUHÁZÁSOK HATÉKONY LEBONYOLÍTÁSÁNAK FELTÉTELRENDSZERE DR. KOVÁCS ANDRÁS GKM – Közúti Közlekedési Főosztály Visegrád, 2005. november 17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Megbízó: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata
Advertisements

Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Tombor Sándor – Visegrád, 2005 USZEF ® Útépítési Szerződések Egységes Műszaki Feltételei Tervezési Útmutató TOMBOR SÁNDOR, elnök Magyar Útügyi Társaság.
5. számú főút és a jelű összekötő út közötti szakasz, lekötéssel a 43
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Várpalota elkerülő építése
Közúti Közlekedési Főosztály helyettes vezetője
műszaki osztályvezető
A magyar közúthálózat fejlesztése
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Szeretettel köszöntünk minden Kedves Vendéget! Építési geodézia a gyakorlatban 2010.
7. Útügyi Kutatási Nap 2008 Budapest, október 15. VAGYONGAZDÁLKODÁS, TELJESÍTMÉNYELVŰ SZERZŐDÉSEK Dr. Gáspár László KTI – SZE.
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
Az országos közúthálózat fejlesztése,
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
Az Állami Számvevőszék szerepe a környezetre káros támogatások ellenőrzésében Dr. Báger Gusztáv egyetemi tanár, főigazgató Állami Számvevőszék Fejlesztési.
Kővári János országgyűlési képviselő,
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Logisztikai hálózat és folyosók
Kovács Atila Magyar Közút Nonprofit Zrt. fejlesztési és felújítási igazgató ÚTÜGYI NAPOK A közúthálózat állapota és fenntarthatósági stratégiája a jelenlegi.
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
M0 ÚTGYŰRŰ DÉLI SZEKTOR BŐVÍTÉSE M6 autópálya – 51 sz
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
Lakossági fórum 46. sz. főút km szelvényben lévő endrődi Hármas – Körös híd átépítési munkái február 19.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
Lakossági fórum 41. sz. főút km szelvényében lévő, Vásárosnamény II. Rákóczi Ferenc Tisza-híd és a csatlakozó ártéri szakaszok felújítása 2009.
A gyorsforgalmi úthálózat bővülése 2003-ról 2006-ra KASSA felé SK A SLO HR YU RO UA V Tornyosnémeti LVOV, KIJEV felé Tisza POZSONY, PRÁGA felé M30.
Az OHÜ évi tapasztalatairól és az idei feladatairól dr. Wégner Krisztina Főosztályvezető, Koordinációs főosztály január 24. Szombathely.
Magyar Útügyi Társaság
VÁLLALKOZÓI TÁJÉKOZTATÓ Budapest, március 26.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
Területi politika főbb összefüggései. A disszertáció főbb területei 1.A regionális programozás elméleti alapjai 2.A programozási ciklus az Európai Unióban.
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Dunaújváros, mint interregionális térszervező központ
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Zuglói társasház energiahatékonysági felújításának tapasztalatai Dzsiki Ferenc Lagross Kft. Budapest,
Kormányszóvivői tájékoztató. A versenyképes Magyarországért A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium tervei 2005-re.
A tervezési munka előkészítése és folyamata
M0 körgyűrű északi szektor (II. ütem) nyugati szektor
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
„Gyorsabban az Európai Unióba” Sztráda Expressz program Közlekedési Múzeum, április 5.
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Az autópálya mérnökségek története Kovács Attila Fejlesztési és felújítási igazgató
Úthálózat fejlesztés, úthierarchia, úttípusok
Beszerzések hatékonyság növelése
Nyiri Szabolcs Kettinger Ottó Karoliny Márton Budapest
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Magyar Útügyi Társaság
„Fenntartható” utak K+F bizottság ÁGAZATI K+F TEVÉKENYSÉGET IGÉNYLŐ TÉMÁK   Görgényi Ágnes Colas Hungária Zrt. bizottsági tag.
Mezőgazdasági munkafolyamatok rendszerszemléletű tervezése
közúti vagyonelemek létrehozása,
Budapest – Belgrád vasútvonal újjáépítési beruházás
Előadás másolata:

ÚTÉPÍTÉSI BERUHÁZÁSOK HATÉKONY LEBONYOLÍTÁSÁNAK FELTÉTELRENDSZERE DR. KOVÁCS ANDRÁS GKM – Közúti Közlekedési Főosztály Visegrád, november 17.

Helyzetértékelés – dinamikus autópálya-építési program – állapotromlás az országos közutakon Legfontosabb feladatok összegzése – hálózatfejlesztési program – tervezési-szabályozási környezet racionalizálása – pályaszerkezetek tervezésének feladatai – útépítési szerződések egységesítése Az előadásban érintett főbb témák

Átadás előtti szakaszok M0 autópálya Keleti szektor M5 ap-4.sz. főút; 4 sz. főút Vecsés-Üllő M3 autópálya Nyíregyháza elkerülő szakaszok M35 autópálya Debrecen elkerülő szakaszok M5 autópálya Kiskunfélegyháza-Szeged-országhatár M70 autóút Tornyiszentmiklós-országhatár Építés alatti szakaszok M0 autópálya Keleti szektor 4 sz. főút-31 sz. főút M3 autópálya Görbeháza-Nyíregyháza M35 autópálya Görbeháza-Debrecen M6 autópálya M0-Érdi tető-Dunaújváros M7 autópálya Zamárdi-Balatonszárszó M7 autópálya Ordacsehi-Balatonkeresztúr Épülő gyorsforgalmi utak

2015. évi terv: 2530 km gyorsforgalmi út

Állapotromlás az országos közutakon

Bizottságok: 1. a) Nagytávú terv és hosszú távú program meghatározása b) Előkészítési és tervezési-szabályozások racionalizálása 2. Pályaszerkezetek tervezésének feladatai Javaslatok: – A rövid határidejű működés alatt elérhető eredmények – A hosszabb műhelymunkával megvalósítható feladatok kijelölése Kiemelt kérdések vizsgálata két bizottság keretében történik

Tervezési sebesség helyes megválasztása (autópályán 130 km/h, autóúton 110 km/h) Középső elválasztósáv szélességének csökkentése (pl. beton terelőelemek alkalmazása) A GYORSFORGALMI ÚTTERVEZÉSI ELŐÍRÁSOK RACIONALIZÁLÁSA Példák:

Megállási látótávolság hosszának vizsgálata, kikerülési látótávolság bevezetése Földmunka rézsű meredekségének növelése gyorsforgalmi úton (1:1,5) Ütemezetten kiépíthető gyorsforgalmi út keresztmetszet

Egyszerű Pihenőhelyek számának csökkentése Belső tervezési szabályzat készítése (NA ZRt. és ÁAK ZRt.) Értékelemzés kötelező érvényű alkalmazása tervezésnél Irreális önkormányzati és környezetvédelmi igények kezelése Mezőgazdasági utak tervezési paramétereinek átgondolása

Helyzetértékelés: a pályaszerkezet tervezése formális – típus pályaszerkezetek kiválasztására egyszerűsödött földművek tervezése csak egy-két teherbírási értéket ismer, korszerű módszereket nem alkalmazott aszfaltréteg típusok függetlenek a forgalmi terheléstől új keveréktípusok előállítása bizonytalan az alapanyagok minősége miatt európai szabványok adaptálása nem történt meg, folyamatban van az egységes mérési módszerek és eszközök kiválasztása az új eljárásokból hiányzik a tervezés időkorlátja miatt nincs idő a gazdaságosság vizsgálatára, a biztonság javára történő megoldások gazdaságtalanok Útpályaszerkezetek

Rövid távú javaslatok: – analitikus, teljesítményelvű tervezés a mechanikus pályaszerkezet-tervezés helyett – a pályaszerkezetektől elvárt teljesítményelvű méretezést nem szabad a tervezőre bízni – az ellentmondásokat tartalmazó műszaki előírások vizsgálata, módosítása Útpályaszerkezetek

Hosszú távú javaslatok: – új, a pályaszerkezet építéssel kapcsolatos tervezési előírások (a minőség megtartása és a költségtakarékosság szemléletével) – tenderspecifikációk készítése a nagy forgalmú utak kiépítésének speciális minőségi előírásaihoz – új szemléletű tervezés, a minőség-ellenőrzés rendszerének átgondolása – az OKA számára a nagyforgalmú úthálózat vizsgálati eredményeinek információit gyűjteni kell Útpályaszerkezetek

szükséges a korszerű, külföldön bevált technológiák hazai alkalmazása, ezt támogatja ez a konferencia is az egységárak nagy szórása miatt gazdaságossági megfontolások szükségesek a felújítási programok által megcélzott terület szükségszerűen: – az autópályákra rávezető utak, – az útépítések által tönkretett szakaszok, illetve – az OKA-nyilvántartás szerinti legrosszabb állapotú szakaszok Korszerű felújítási és fenntartási technológiák

Várható megtakarítások az úttervezési előírások és a pályaszerkezeti technológiák racionalizálásának figyelembevételével Projekt készenléti állapot Megtakarítás [%] Átadás előtt0 Építés közben2 Kiv. pályáztatás alatt6 Engedélyezés alatt 11 Engedélyezés előtt15 Előkészítés közben21 Előkészítés előtt23 Építési költség [%]

Útépítési munkák közbeszerzési pályáztatása Magyar Közút Kht. 66 pályázat, összesen közel 50 milliárd Ft értékben (2005 évben tervezet) Nemzeti Autópálya ZRt. 6 pályázat, összesen 67 milliárd Ft értékben (2005 évben eddig lezárult)

Célkitűzések az útügyi szerződések kezelési módjának közelítése az európai gyakorlathoz egységesítés, standardizált szerződési formulák bevezetése a szerződéskötés biztonságát növelő szerződéskezelési rendszer kialakítása a közpénzből megvalósított útépítési beruházások helyes elszámolása Az Útépítési Szerződések Egységes Műszaki Feltételei

Egységes szerződések jöhetnek létre Rövidebb, könnyebb, átláthatóbb lesz a szerződéskötési folyamat Hozzájárul a minőségi színvonal emeléséhez Elősegíti a költséghatékony megoldások alkalmazását Támogatja a műszaki teljesítmények egyértelmű elszámolását Az alkalmazásának várható előnyei

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!