TanítaniaTaníthatatlant.  Cselekedve, tevékenykedve tanulás  Kihívást jelent (fizikai, szociális, kognitív)  Strukturált gyakorlatokat és keretet biztosít.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
Mi a WebTÁRSASHÁZ rendszer?
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
EGÉSZSÉGKONYHA PROGRAM FŐ TÉNYEZŐK: -SAJÁT SZOKÁSAIM -KÖRNYEZETI HATÁSOK.
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
Antalné Szabó Ágnes: A mentor szerepei és feladatai
Színjátékos tehetséggondozó projekt
Humánerőforrás és fejlesztési irányai az érdekképviseletben Csikai Miklós HR szakértő Nyíregyháza, május 27. A program az Európai.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Képesség? Kompetencia?.
Szociális kompetencia
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
A kulturális intelligencia
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
PÉK Szeged, Farkas Károly Programozás tanulása könnyedén - Szintonicitás.
A COACHING, MINT SZEMÉLYRE SZABHATÓ FEJLESZTŐ MEGOLDÁS
A tanulás reneszánsza Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
2013. március 14. Faludi Miklós főtörzsőrmester Magyar Honvédség Vitéz Szurmay Sándor Budapest Helyőrség Dandár Katonasuli program.
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
A pedagógus.
Pedagógiai személyiségértelmezések
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
A kreatív iskola Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Élménypedagógia tanároknak
Autonómia és felelősségvállalás
Mindennapi veszteségeink
A tehetségtantervek készítésének módszertana
A komplex tehetségfejlesztő program
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
Péter Katalin December 2. Aszód.  Hol dolgozik?  Hogyan?  Kikkel?  Milyen tevékenységeket végez?  Milyen eszközöket használ?  Mit szeret csinálni?
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
AdRisk Community action on Adolescent and Injury Risk – Közösségi összefogás a fiatalok baleseti kockázatának csökkentésére Európai szintű szituáció-elemzés,
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “Uvia Youth”” HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “UviaYouth.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
A gyermekkor csodája Dr. Vass Vilmos egyetemi docens ELTE PPK
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
„… játszani is engedd…”. Arról lesz szó,… Mi is az a drámapedagógia? A drámajáték célja; alaptétele Mire jó ez nekünk? Gyakorlatok, etűdök, játékok.
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Belülről Vezetés “Egy teljes élmény magadért” 12 év – 50 csoport – 400 ember 12 év – 50 csoport – 400 ember A MEGÚJULÁS NAVIGÁTORA ÉLET ERŐ MŰHELY Cséffalvay.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Felkészítés a közösségi szolgálatra
A németországi gyakorlat eredményei
VITA A PROJEKTEK TERVEZÉSÉRŐL, ELŐKÉSZÍTÉSÉRŐL „Tudnod kell, melyik kikötő felé tartasz, mielőtt be akarod fogni a jó szelet, mely odarepít” (Seneca)
A válság, mint lehetőség: a motivációs kulcs
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Tanácsok a portfólió készítéséhez
Human capital management (HCM)
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Esély a szülőknek, lehetőség
Tájékoztató Az EFOP VAN HELYED
Előadás másolata:

TanítaniaTaníthatatlant

 Cselekedve, tevékenykedve tanulás  Kihívást jelent (fizikai, szociális, kognitív)  Strukturált gyakorlatokat és keretet biztosít a tanuláshoz  Tervez, cselekszik, értékel, alkalmaz  Segít (facilitál) és nem tanít  Jó mulatság  Csoportfolyamatokra és a különféle tanulási stílusokra épít  Tudatosan épít a kockázatra

 Esélyt ad arra, hogy megtanítsuk a megtaníthatatlant ◦ Bizalmat ◦ Önbizalmat ◦ Problémamegoldást ◦ Támogatást, együttműködést ◦ Bátorságot ◦ Találékonyságot, kreativitást ◦ Önismeretet ◦ Énhatékonyságot ◦ „Flow” élményt, szabadságérzést

 Olyan foglalkozások megtartására ad lehetőséget, amelyek ◦ csak minimális felszerelést igényelnek, ◦ a levezetésükhöz nem szükséges különleges szaktudás, fizikai kondíció vagy tapasztalat, ◦ mégis az extrém sportokhoz mérhető élményeket nyújtanak.