Regionális szakmai nap Október – November
Adatfelvétel – augusztus Benyújtott és nyertes pályázatok száma: en majd, postai úton is kiküldtük az összeállított kérdőívet. Cél: az alapvető adatokhoz való hozzájutás és a műszaki háttér jobb megismerése. 143 adatlap érkezett vissza hozzánk. További 9 szolgáltató jelezte, hogy nem vagy csak nemrégiben indította el a szolgáltatást. Így 152 szolgáltatóról rendelkezünk információval. Ez a szolgáltatók közel 76%-a!
Fenntartó típusa szerinti megoszlás A fenntartó típusa szerinti megoszlást megnéztük az alap adatbázisban: mindössze 6,8% a nem állami fenntartású szolgáltatók aránya
Fenntartó típusa szerinti megoszlás 2. nagyon kicsi az eltérés az arányokat tekintve, az egyházi fenntartók közül egy sem küldte vissza az adatlapot,
Ellátott terület és lakosság Az ellátásba bevont települések száma augusztusban összesen 1272 volt. Ez az összes település (3152) 40%-a. Egy szolgáltató átlagosan 9 települést lát el. (legmagasabb érték: 70!) Kikerültek a mintából a budapesti kerületek, mivel az ő helyzetük meglehetősen eltér a többi településétől. A szolgáltatók kétharmada esik a két legalsó kategóriába, tehát maximum 10 településen van jelzőkészüléke. Érdekességképpen - leggyakoribb: 9 és 1, mindkettő 11-szer fordul elő.
Ellátott terület és lakosság 2.
Ellátott terület és lakosság 3.
Műszaki háttér Az engedélyezett készülékszám összesen (átlag 160). A legkevesebb 40, legtöbb szolgáltatóból 77 szolgáltató esetében 100 fölötti az engedélyezett készülékszám. A kihelyezett készülékek száma összesen (átlag 125). A legkevesebb 40, a legtöbb szolgáltatóból 67 szolgáltató esetében 100 fölötti a kihelyezett készülékek száma.
A műszaki szolgáltatók megoszlása
Készülékszám szerinti megoszlás
Egy céghez tartozó szolgáltatók száma
A két tábla összevetése A készülékszám papírforma szerint alakul a nagy szolgáltatóknál, de a kicsiknél már érdekesebb a kép: 5 szolgáltatóval áll szerződésben a Sonaris Kft., a Multi Alarm Zrt. és a Megmentő Kht. illetve jogutódjai is. A hozzájuk tartozó készülékek száma viszont nagyon eltérő: 303, 644 és 1255! Az Életvonal 24 Kft. 3 szolgáltatóval is szerződésben áll, de nem érte el a 200-at a készülékszáma, ugyanez a helyzet a Monda Kht.-val is, bár ők csak 2 szolgáltatóval állnak kapcsolatban. Fordított eset is előállt: 4 olyan cég is felkerült a 200 feletti készülékszámmal rendelkezők listájára, akik csak egy szolgáltatóval állnak szerződésben: G4, EUNet 2000 Kft., Mövox és a Patent Plus Kft.
A kommunikáció módja
Diszpécserközpont elhelyezése
Helyszínre jutás segélyhívás esetén A szolgáltatók fele már perc alatt oda tud érkezni a helyszínre. A szolgáltatók 27%-a kevesebb, mint 15 perc alatt el tud jutni minden ellátotthoz. A közlekedés módjának megadásánál több válasz is lehetséges volt. A szolgáltatók átlagosan 2 választ jelöltek meg, tehát két jármű, illetve utazási forma közül választhatnak a gondozók. Az első három helyen a kerékpár (77 esetben), az intézményi gépkocsi (61 esetben) és a saját gépkocsi (60 esetben) állnak. Együttesen az összes válasz több mint 70%- át teszik ki ezek a közlekedési eszközök.
Helyszínre jutás átlagos ideje
A helyszínre jutás módja
Rendelkezik-e lakáskulccsal a szolgáltató? Tapasztalataink szerint elég gyakran előfordul, hogy a szolgáltató nem rendelkezik lakáskulccsal. 42 szolgáltató esetében merült fel ez a probléma, ez a válaszadók több mint 29%-a. Ebből 1 esetben maga a szolgáltató nem kért lakáskulcsot, 7 esetben a szolgáltató arról számolt be, hogy az ellátott bizalmatlansága miatt nem rendelkeznek kulccsal és 36 estben szomszédnál, rokonnál van a kulcs.
Személyi feltételek A társadalmi gondozók aránya 44,7%, közel 62,5%-uk szakképzett. A hivatásos gondozók aránya 55,3%, közülük szakképzett 87%.
Foglalkoztatás formái A foglalkoztatás formája szerint a munkaviszony és a megbízásos jogviszony szinte azonos számmal szerepel. A szolgáltatók egyharmada megnevezte a tiszteletdíjas foglalkoztatást is.
Igénybevételi adatok A segélyhívások oka az esetek majdnem felében (47%) valamilyen szomatikus probléma, azaz rosszullét. 15%-a a hívásoknak valamilyen pszichés probléma. Valós krízishelyzet az esetek mindössze 7%-ában állt elő.
Segélyhívások megoldása
Kikerülés oka Az elmúlt évben 98 szolgáltató esetében 1746-an kerültek ki az ellátásból, átlagosan közel 18 fő. A leggyakoribb ok az elhalálozás volt (41%). Ezt követi az ellátás saját kérésre történő megszűntetése (28%) és a bentlakásos intézménybe kerülés (15%). A többi válaszlehetőség 5% vagy az alatti értéket mutat. Az alakalmatlanság a rendszer kezelésére mindössze 1% esetében jelenik meg.
Kikerülés oka 2.
Térítési díj 4 esetben többféle térítési díj is meg van határozva. A szolgáltatók több mint felénél nincsen térítési díj. További közel harmadánál fix összeg, de nem haladja meg a jövedelem 2%-át.
Köszönöm a figyelmet! Elérhetőségek: (06 1) /148 (06 30) /148