Grafikus alaphardver Szirmay-Kalos László
Jelfeldolgozási megközelítés modellezés modell képszintézis Digitális kép megjelenítés Analog Digitál Képinformáció építőelem vektor pixel
Raszteres - vektoros grafika Rajzolási idő ~ vektorszám 1D elem: nincs kitöltött terület Aliasing, jaggies
Vektorgrafikus rendszerek xyI Display lista integrátorok Elektronsugár eltérítés
Rasztergrafikus rendszerek LUT
Színkódolás l Valós szín mód – rasztertár n bitjét három részre: R, G, B – választható színek = 2 n – egyszerre megjeleníthető színek = 2 n l Indexelt szín mód – raszter n bitje az RGB-t tartalmazó LUT címe – választható színek = 2 3m – egyszerre megjeleníthető színek = 2 n
Rasztertár sebességi problémái Rasztertár: 10 6 x 8…24 bit = 1..3Mbyte sebesség: több 10nsec Megjelenítés: 1 sec: 50…100-szor pixelidő=1/50/10 6 = 20nsec Rajzolás (animáció): 1 sec: ször pixelidő=1/15/10 6 = 66nsec Megoldás: Párhuzamos kiolvasás shiftregiszterbe Beíráshoz idő kép, sorvisszafutás frissítési hozzáférések között: 1024-es shiftreg. Párhuzamos beírás
Video-RAM memória 12n 1024 LUT n Multiplexer Y számláló 1024 CPU cím CPU adat