Grafikus alaphardver Szirmay-Kalos László. Jelfeldolgozási megközelítés modellezés modell képszintézis Digitális kép megjelenítés Analog Digitál Képinformáció.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Alaplap.
Advertisements

Kimeneti egységek Készítették: Boros Gyevi Vivien Tóth Ágnes
Grafikus Hardver Alapok
Számítógép grafika.
A számítógép felépítése
Monitorok csoportosítása, működésük, jellemzői
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Budapest, Előadó: Dr. Mihalik József
Az információ és az adat alapegysége
2D képszintézis Szirmay-Kalos László.
2D grafikus rendszerek Szirmay-Kalos László. 2D grafikus editor: GUI, use-case, dinamikus modell L L L R LD LU MouseLDown első pont MouseLDown második...
Geometriai modellezés
2D képszintézis Szirmay-Kalos László. Számítógépes grafika feladata képszintézis Virtuális világ modell modellezés Metafórák: 2D rajzolás világ = sík.
Geometriai modellezés
Számítógépes grafika és képfeldolgozás
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
3D képszintézis fizikai alapmodellje
Bevezetés.  A számítógépes grafika inkrementális képszintézis algoritmusának hardver realizációja  Teljesítménykövetelmények:  Animáció: néhány nsec.
Monitor Alapvető kimeneti eszköz Angol neve: display
Monitorok Amit látunk.. Amit eddig is tudtunk Régebben fekete-fehér monitorok voltak. (monokróm) A kép pixelekből áll. (Picture Element) A pixelek alkotják.
DS1620 és FPGA segítségével
Multimédiás technikák 1. kérdés Melyik diszkrét médium? a)hang b)videó c)animáció d)kép.
Multimédiás technikák 1. kérdés A homogén foltok kódolása milyen tömörítést valósít meg? a)veszteséges b)káros c)veszteségmentes d)redundáns.
Grafika a programban Készítette: Pető László. Bevezetés Valójában nem a célobjektumra rajzolunk, hanem annak festővászon területére (canvas). Csak olyan.
Alapfogalmak Adat: fogalmak, tények, jelenségek olyan formalizált ábrázolása, amely emberi vagy gépi értelmezésre, feldolgozásra, közlésre alkalmas. Információ:
Monitorok, nyomtatók Liptai Krisztina 13/D.
Az információ és kódolása Kovácsné Lakatos Szilvia
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, D képszintézis 4. előadás.
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Geometriai modellezés 2. előadás.
A számítógépes grafika céljai és feladatai
A számítógépes grafika céljai és feladatai
Gútai Magyar Tannyelvű Magán Szakközépiskola, Szlovákia
Hardver eszközök IV. rész
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
A mikroszámítógép felépítése 2. rész. A memória chipen belüli rekeszek címzéséhez szükséges címbitek száma a chip méretétől függ. Az ábrán látható memóriarekesz.
A grafikus megjelenítés elvei
Kommunikáció.
Monitorok.
ELEKTRONIKAI TECHNOLÓGIA 5. Fotonikai elemek és technológiák 5/5 1.CCD vagy CMOS 2.Kivetitők 3.Érzékelők.
Pixel műveletek, képek Szirmay-Kalos László.
Csipkézettség csökkentés (anti-aliasing) Szirmay-Kalos László.
2D képszintézis Szirmay-Kalos László.
Számítógépes grafika Bevezetés
3D képszintézis fizikai alapmodellje Szirmay-Kalos László Science is either physics or stamp collecting. Rutherford.
Képek feldolgozása 7. osztály.
A számítógép felépítése
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
Mi az RGB? Red Green Blue, a képernyős szín-megjelenítés modellje. Ha mindhárom alapszín teljes intenzitással világít, fehér színt kapunk. Ha mindhárom.
Fotorealisztikus képszintézis valós időben Szirmay-Kalos László, Csébfalvi Balázs BME IIT.
Grafika alapfogalmak.
Digitális képanalízis Alapfogalmak. Kép, pixel, blokk, koordináta.
Bevezetés a számítógépi grafikába
Számítógépes grafika, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Geometriai modellezés 2. előadás.
Beépített analóg I/O terület 4-3. Beépített analóg I/O terület Beépített analóg bemeneti bitek: CIO 200 … CIO 203 ( 4 szó ) Beépített analóg kimeneti.
Crt Monitor. Általános  a televízióhoz hasonló  elektronsugár futja végig  a sorok és képek váltásának időpillanatait a vízszintes és függőleges sorszinkron.
I/O terület és I/O allokáció Áttekintés A CPU egység beépített, általános felhasználású I/O –inak kiosztása A CP1H Y CPU egység allokációja.
Bevezetés az informatikába
Piramis klaszter rendszer
A számítógépes grafika alapjai, PPKE-ITK, Benedek Csaba, 2010 Tanagyag forrás © Szirmay-Kalos László, BME A számítógépes grafika céljai és feladatai 1.
Képek, képfeldolgozás Szirmay-Kalos László.
Grafikus szoftver Szirmay-Kalos László. Interaktív programok felépítése input csővezeték output csővezeték.
Digitális képfeldolgozás Póth Miklós. Digitális képtípusok Raszter – Képpontokból épül fel Vektor – egyenletekből épül fel.
Az alaplap AZ ALAPLAPON TALÁLHATÓ A PROCESSZOR /CPU/, A MEMÓRIA, A VEZÉRLŐ KÁRTYÁK CSATLAKOZÓI ÉS A PERIFÉRIÁK CSATLAKOZÓI.
Multimédia.
A berendezés tervező korszerű eszköztára
Adat- tárolás.
Készítette: Gaál Sára, Jámbor Laura
Bevezetés Tematika Számonkérés Irodalom
2. A számító- gépes grafika eszközei
A számítógép működésének alapjai
Előadás másolata:

Grafikus alaphardver Szirmay-Kalos László

Jelfeldolgozási megközelítés modellezés modell képszintézis Digitális kép megjelenítés Analog Digitál Képinformáció építőelem vektor pixel

Raszteres - vektoros grafika Rajzolási idő ~ vektorszám 1D elem: nincs kitöltött terület Aliasing, jaggies

Vektorgrafikus rendszerek xyI Display lista integrátorok Elektronsugár eltérítés

Rasztergrafikus rendszerek LUT

Színkódolás l Valós szín mód – rasztertár n bitjét három részre: R, G, B – választható színek = 2 n – egyszerre megjeleníthető színek = 2 n l Indexelt szín mód – raszter n bitje az RGB-t tartalmazó LUT címe – választható színek = 2 3m – egyszerre megjeleníthető színek = 2 n

Rasztertár sebességi problémái Rasztertár: 10 6 x 8…24 bit = 1..3Mbyte sebesség: több 10nsec Megjelenítés: 1 sec: 50…100-szor pixelidő=1/50/10 6 = 20nsec Rajzolás (animáció): 1 sec: ször pixelidő=1/15/10 6 = 66nsec Megoldás: Párhuzamos kiolvasás shiftregiszterbe Beíráshoz idő kép, sorvisszafutás frissítési hozzáférések között: 1024-es shiftreg. Párhuzamos beírás

Video-RAM memória 12n 1024 LUT n Multiplexer Y számláló 1024 CPU cím CPU adat