Waldseemüller 1507 glóbuszának digitális rekonstrukciója Balázs János 2008.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Advertisements

Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
TÁMOP projekt szakmai feladatai és eredményei Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Topár Gábor szakmai projektvezető Minőségügyi Konferencia ZMNE.
Interaktív iskolai térképek és atlaszok szerkesztése
PIC mikrokontrollerek
Klucsik Gábor Dunaújvárosi Főiskola
Iratkezelő rendszer fejlesztése WPF alapokon
Makettek, modellek a földrajztanításban
Készítette: Madaras László János ÜK/N/III.
Információs szupersztráda Gyalogolj át a könyvtárba! A szolnoki Damjanich János Múzeum Szakkönyvtárának kihívásai a XXI. században Budapest, május.
Programozási alapismeretek
OBJEKTUMORIENTÁLT PROGRAM
Vizuális modellezés Uml és osztálydiagram UML eszközök
1 GLÓBUSZOK NAGYJÁBÓL: nemzetközi ég- és földgömbtörténeti kitekintés Török Zsolt Győző docens Eötvös Loránd Tudományegyetem Térképtudományi és Geoinformatikai.
Kiepert-glóbuszok a Virtuális Glóbuszok Múzeumában
Légtechnikai szakasz szabályozása Honeywell Excell 50 típusú szabályozóval Parti Gábor Ványi Zsolt.
Eszterházy Károly Főiskola ─ Médiainformatika Intézet HTML (HiperText Mark-Up Language) HTML leírónyelvvel írjuk le, hogy a weboldal elemei (képek, szöveg,
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
Python script/ GUI (töltőre navigálás) Kinect/ROS/ Linux Interface ROS Linux – Apache web statisztikák Lehetséges feladatok.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Felső tagozatosok programozás oktatása
Microsoft szoftverek a szakképzésben
By Tóth Ádám Lajos EHA-kód:TOAUABI.ELTE
Takács Péter – Tamás János – Lénárt Csaba DE-ATC-MTK Víz és Környezetgazdálkodási Tanszék E-agrárium & E-vidék Agrárinformatikai.
Metaverzum A jövő virtuális univerzuma. Videójátékok, virtuális világok, web 2.0, Földet ábrázoló online térképek kereszteződése Szimuláció és realitás.
| | Tananyagfejlesztések fejlesztői szemmel Wagner Balázs MTA SZTAKI.
Debrecen, /10 „Matáv oktatás - Ma távoktatás” Krausz János Igazgatóhelyettes Matáv Oktatási Igazgatóság.
Önálló labor bemutató 8. szemeszter 5. oktatási hét Sümeghy Tamás Pál GFHSRE március 13.
A digitális tananyagtartalom használatának lehetőségei a matematika kompetenciaterületeken.
Programozás. fordító (compiler): a program forrásszövegéből egy gépi kódú, futtatható programot (pl. EXE) állít elő, vagyis a programot lefordítja a gép.
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
1 A bannernek is van szeme. Erre ma már megvannak az eszközök! 6.
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
PHP oktatási tapasztalatok
Térképészet és térinformatika
A Perczel-földgömb újraalkotása „Néhány szó a glóbuszokról” Konferencia Országos Széchényi Könyvtár, Budapest, március 18. Márton.
3D-s térképészeti alkalmazások
Gede M. – Glóbuszok publikálása az interneten – MFTTT, – 1/14 Glóbuszok publikálása az Interneten MFTTT Budapest, május 20. Gede Mátyás.
Two countries, one goal, joint success!
1 Hernyák Zoltán Programozási Nyelvek II. Eszterházy Károly Főiskola Számítástudományi tsz.
Máté István Multimédia fejlesztő Máté István
RAD Studio XE5: menük felépítése
Fotorealisztikus képszintézis valós időben Szirmay-Kalos László, Csébfalvi Balázs BME IIT.
INDC - 1st International Diabetes Conference, MedicSphere Zárókonferencia.
A tanulási környezet változásának hatásai a tananyagfejlesztés módszereire Dr. Ludik Péter.
Fekete Vivien Galambos Edit
Chapter 6 Input Technologies and Techniques. Jó vagy rossz? Toll vs. érintés + kézírás, rajzolás + pontos kijelölés + extra funkciók (pl gomb) - mindig.
Káldos János: Javaslat a Digitális Régi Magyar Könyvtár létrehozására Örökségünk jövője - A 21. század kihívásai a muzeális állományok gondozásában, feldolgozásában.
A TÁVMUNKA Balázs Viktória Emberi erőforrások III. évfolyam.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Automatikus dokumentum- feldolgozó megoldások
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
Készítette: Kokrák Mihály Konzulens: Smid László
IKTA-FÓRUM Fehér Éva Projektmenedzser Budapest IKTA-2000 Négyrétegű Regionális Információs Rendszer tervezése és fejlesztése DARFT Informatikai.
E-Learning, E-Kereskedelem, és E-Gazdaság fejlődései
Vizuális programozás Előadó: Csapó Gábor.
Rövid összefoglalás: © 2013 Microsoft Corporation. Minden jog fenntartva. A Lync kezdőképernyője A Lync kezdőképernyőjének bal oldalán lévő központban.
kialakulása, fejlődése, generációk
Virtuális egészségügyi információk szakembereknek, laikusoknak Barangolás a Zala Megyei Kórház Egészségügyi Szakkönyvtárának honlapjánhttp://
Kísérleti magyar webarchiválási program A könyvtárak szerepe
Készítette: Juhász Attila
A digitális kompetencia fejlesztése
Multimédia.
TeamDrink SWENG kurzus TD
PROGRAMOZÓ/INFORMATIKUS SZAKMA BEMUTATÁSA KÉSZÍTETTE : PINTARICS – DÉVÉNYI ZSOMBOR.
Disszemináció matematika tanároknak
Ki mit tud? december óra 330 terem
Nagy Attila1,2, Rovó László1, Kiss József Géza1
Előadás másolata:

Waldseemüller 1507 glóbuszának digitális rekonstrukciója Balázs János 2008

Előzmények: - Kolumbusz és kora konferencia

Papírgömbtől a digitális gömbig:

hagyományos térkép virtuális földgömb digitális térkép hagyományos földgömbvirtuális földgömb

- szemléltetés Virtuális földgömb célja - egykori világképek bemutatása - új módszerek + régi alapok

Kezdetek:

Megjelenítés problémája: Térbeliség szemléltetése 3D-s modellező szoftverek Virtuális alapfelület - gömb

Megjelenítés problémája: - animáció hátránya - új technika keresése - interaktivitás hiánya

Flash - animáció -Interakció beveztetése Új technika:

Waldseemüller-1507.html Új verzió:

Új változat hátrányai: - részleges interaktivitás - mozgóképen alapul - felbontásbeli problémák

Cél: - teljes interaktivitás mozgatás minden irányban zoom - több réteg - webes megjelenítés

Megoldás: - modell + „3d engine” programozási háttér szükséges - megfelelő nyelv kiválasztása: c++

Jelenlegi folyamatok: - megfelelő változat kiszűrése; tesztelések sorozata - program kidolgozása - programnyelv megismerése

Köszönöm a figyelmet!