Tudományos konferencia Nyíregyháza 2006. Október 12.-13.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
Önkéntesség Miért is jó a Nyíregyházi Főiskola diákjaként önkéntes munkát vállalni és miért különösen jó ez egy Tanodában? Készítette: Hajdu Zsolt és Dudás.
Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.
1 Hasznosítható pedagógiai konzekvenciák a K+F területén Veszprém Workshop Prof. Dr. Bábosik István Prof. Dr. Bábosik István
Losontzi István Többcélú Közoktatási Intézmény
Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
Foglalkozási Rehabilitációs Szolgálat működése Előadó: Pátkai Andrásné szolgálatvezető Budapest, 2006.október 24.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Pécsi tudományegyetem neveléstudományi Intézet
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
A kutatási program rövid bemutatása
A MARKETING GYAKORLATA A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEKBEN Kuráth Gabriella Pécsi Tudományegyetem november 4.
Alkalmazható-e a mediáció az interneten elszenvedett jogsérelmek orvoslásában? Dr. Baracsi Katalin családjogi szakjogász, internetbiztonsági szakértő,
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
2009 Mit kell tudnom a tudományos diákköri munkáról? a Nyíregyházi Főiskola Műszaki és Mezőgazdasági Főiskolai Karán.
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Széchenyi István Egyetem, Győr
Hatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C június 27.
Hatékonyság – Esély - IntegrációHatékonyság – Esély - Integráció TÁMOP /2-C SZEPTEMBER 30.
Felsőoktatási portálok lehetőségei a hatékony tudásépítésben
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Hantos Elemér Szakkollégium Miskolci Egyetem HANTOS ELEMÉR SZAKKOLLÉGIUM.
Kulturális tevékenységet folytató civil szervezetek képzése a Dél-dunántúli régióban AZ ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE - AZ EU ELVÁRÁSOK MEGISMERÉSE.
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
A Wlislocki Henrik Szakkollégium részvétele és tapasztalatai TÁMOP „A tudás disszeminációja.” Trendl Fanni.
Gyermekvilág régen és ma
A SERDÜLŐK SIKERESSÉG FELFOGÁSA A siker mint társadalmi érvényesülési cél az információs társadalom korában Dr. Szabó Éva.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Cziráki Szabina, az OTDT titkára Szakkollégiumi Műhelykonferencia, Debrecen December 14. Szakkollégiumi tehetséggondozás.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Eszterházy Károly Főiskola 3300 Eger, Eszterházy tér. 1 TÁMOP D-12/2/KONV Az Eszterházy Károly Főiskola Roma Szakkollégiumának.
A HEFOP / /4.0 „A társadalmi befogadás elősegítése a szociális területen dolgozó szakemberek képzésével” projekt keretében tervezett.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
E 5. Együttműködések a humán szolgáltatásokban
1 HATÁRRÉGIÓK FEJLŐDÉSÉNEK SAJÁTOSSÁGAI A SLO/HU/CRO /2004/01/HU- 74 sz. INTERREG projekt támogatásával készült képzés.
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
Duális képzés a Miskolci Egyetemen Dr. Gácsi Zoltán egyetemi tanár.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
A Diplomás pályakövetŐ rendszer megújítása
„Kutatónak lenni azt is jelenti, hogy te vagy az első, aki megért valamit. Ez egy fantasztikus érzés, amit ha soha nem éreztél, nehéz megérteni.” (Forrás:
Előadás másolata:

Tudományos konferencia Nyíregyháza Október

A hallgatók szakmai szocializációjának egyes kérdései Hogyan fejleszt a képzés? Tóth Edit Szent István Egyetem Alkalmazott Bölcsészeti Kar Szociálpedagógia Tanszék

A kutatás célja A szociálpedagógus képzésbe kerülő hallgatók szocializációs hátterének, motívumainak megértésével, a képzés céljainak összhangba hozásával tudatosabbá és hatékonyabbá tenni a szakmai szocializáció folyamatát a képzés keretei között. A képzés hatékony tanulásirányítási módszereit, és a személyes hatás jelentőségét feltárni

A kutatás módszere A teljes vizsgálat kvalitatív és a kvantitatív megközelítés egyfajta keveréke többféle módszert alkalmazott A kutatás longitudinális jellegű volt, a képzés különböző szakaszaiban történtek a vizsgálatok A kutató által összeállított kérdőívek 29 ill.28 kérdést tartalmaztak, amely közül 25 szerepelt mind a két kérdőívben, közülük 7 nyitott kérdés volt. Ezen kérdőívek kitöltése I. és IV. év végén történt, két évfolyam nappali és levelező tagozatánál, önkéntesen Jelen előadás a kérdőívek egyes kérdéseinek eredményét dolgozza fel.

A minta bemutatása A minta 164 főből állt, 75 nappali tagozatos és 89 levelező tagozatos hallgató Átlagéletkoruk : nappali tagozaton 21 év levelező tagozaton 30 év A minta a teljes mintát jellemzi.

A minta bemutatása

A kérdés Véleménye szerint milyen szerepe volt a képzés során az Önnél az alábbiaknak? Jellemezze a következők szerint: 1-nagyon erős, 2-fontos volt, 3- nem hatott különösképpen rám, 4- nem emlékszem már rá, 5-nem volt ilyen lehetőség.

Választási lehetőségek Ismeretanyagok Szemináriumi megbeszélések, viták Oktatók személyes hatása Terepen működő szakemberek / tereptanárok hatása Intézménylátogatás Tréningek (pl. készségfejlesztő) Tanulmányok, évfolyamdolgozatok készítése Önálló esetvitel Kutatásban való részvétel Hallgatói programok, öntevékenycsoportok Hallgatói spontán beszélgetések, viták Projekt tervezése, kivitelezése, megbeszélése Számonkérés, vizsga

A hatékony oktatási eszközök faktorai a képzés első szakaszában 1. Diákok szakmai tevékenysége Hallgatói programok, öntevékeny, csoportok Hallgatói spontán beszélgetés, vita Kutatásban való részvéte Projekt tervezése, kivitelezése, megbeszélése Oktatók személyes hatása

A hatékony oktatási eszközök faktorai a képzés első szakaszában 2. A terep jelenléte az elméletben  Szemináriumi megbeszélés, vita Intézménylátogatás Terepen levő szakember, tereptanár 3. Hagyományos felsőoktatási eszközök Ismeretanyagok Tanulmányok, évfolyamdolgozatok Számonkérés, vizsga 4. Önálló szakmai munka Önálló esetvitel 5. Fejlesztés- önfejlődés Tréningek, készségfejlesztés

A hatékony oktatási eszközök faktorai a képzés második szakaszában 1. Közvetlen élmény a társadalmi valóságról Kutatásban való részvétel Önálló esetvitel Projekt tervezése, kivitelezése, megbeszélése 2. A személyiség határainak tágítása Tréningek, készségfejlesztés Oktatók személyes hatása Hallgatói spontán beszélgetés, vita Hallgatói programok, öntevékeny, csoportok

A hatékony oktatási eszközök faktorai a képzés második szakaszában 3. Hagyományos felsőoktatási eszközök Számonkérés, vizsga Tanulmányok, évfolyamdolgozatok Ismeretanyagok 4. A segítő terep élménye Terepen levő szakember,tereptanár Intézménylátogatás 5. Interaktív tanulás Szemináriumi megbeszélés, vita

Összegzés, eredmények

A tevékenység központú szakmai szocializáció – Kolb tapasztalat alapú tanulási modellje Átgondolt vizsgálati módszerek alkalmazása - adatgyűjtés Igényes feltáró munkára alapozott megismerés - elemzés Beavatkozás a valóságba pl. projekt munka Újabb ismeretekhez és tudáshoz jutás A folyamat ismétlődése

A szakmai szocializáció leghatékonyabbnak ítélt munkakeretei Kiscsoportos munka - tréningek, projektek, szemináriumok Egyéni tevékenység – önálló esetvitel, TDK, szakdolgozat Tutori támogatás, modellkövetés, személyesség

Az oktatók szerepének átértékelődése Előtérbe került Szolgáltató szerep Facilitáló szerep Támasznyújtó szerep Ismeretátadó, a tudás birtokosa szerep, a számonkérő szerep hátrább szorult A szociális munkában alkalmazott szerepek megjelenése a képzésben modellként szolgálnak

17 A hallgatók, mint a képzési folyamat főszereplői Felértékelődött Az egymásra gyakorolt hatásuk, az előzetes ismeretei, tapasztalataik alapján Az együttműködésük a képzési folyamatban, csoportmunkában

Köszönöm a figyelmet!