Az átmeneti mozi D. W. Griffith. Az átmeneti mozi Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az I. világháború
Advertisements

A m ű v é s z e t e k A művészet a görög tekhné és technika,
MGM Channel Csatorna a mozirajongók szórakoztatására minőségi mozifilmekkel és a mozizáshoz kapcsolódó egyéb tartalommal Széles műfajválasztékban kínál.
Az 1. világháború.
Gazdaság és technika II. - Tóth Attiláné dr. Gazdaság és technika II. Film, mozi Tóth Attiláné dr.
A képkészítő nemcsak rögzíti, de mindig ábrázolja is, amit felvesz…
Teljes néven:Babits Mihály László Ákos
Courbet: Kőtörők
A századforduló művészetei
Adatbázis kezelés Adatbázis tervezés.
Az attrakció mozija és a „primitív kifejezésmód”
T.
A MOZGÓ KÉP és hang TÖRTÉNETE
Modernizmus és várostervezés
Klimt: A csók
Függvénytranszformációk
Zsidóság geopolitikája
A villamos és a mágneses tér
3. előadás.
Legjelentősebb filmalkotásai
12 filmremek Útmutató a klasszikus filmek világában 1958-ban nagyszabású világkiállítás zajlott le Brüsszelben. Korunk értékeinek bemutatásából nem hiányozhattak.
Lous Comfort Tiffany ( ) Tiffany amerikai művész és ipari tervező, aki jól ismert műveit üveggel társítja. Az Art Nouveau (Új művészet) mozgalom.
… egy magyar gazdasági szereplő tapasztalatai a ’80-as évektől napjainkig Segíts magadon, az állam is megsegít. (?) Jancsó Péter Graboplast zRt. Nyíregyháza.
Csáki Zoltán Országos Széchényi Könyvtár Digitális folyóiratok tartalomjegyzékeinek feldolgozása az OSZK-ban (EPAX projekt) NETWORKSHOP 2008.
Endre Béla
Képalkotás lencsékkel Tvorba obrazu šošovkami
Szemhibák, szemüvegek Chyby oka, okuliare
A SZÜRREALIZMUS.
A nyomdaipar évi teljesítménye a papírkereskedelem tükrében.
James Ensor: Intrikusok, 1911.
DADA DADA DADA.
A kubizmus.
1847 febr okt.18 Milan- West Orange
Az átmeneti korszak Európában – 1917 Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként való.
Az átmeneti mozi D. W. Griffith. Az átmeneti mozi Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként.
Bodnár Gyula és a fővárosi kirándulóvonatok Hegedüs Ábel HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum, Térképtár MFTT (GKE), 2013.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
3.3 Forgatónyomaték.
Charlie Chaplin 14/C. Élete: 1889-ban Londonban látta meg a napvilágot. Apja otthagyta őket, az anyja pedig elmegyógyintézetbe került. Árvaházban töltötte.
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
I. foglalkozás Készítette: Ragó Gábr.
Leonyid Utyeszov Odessza Moszkva Énekes ◦ Dzsessz ◦ Sanzon Zenész ◦ zenekarvezető Színész.
VIDEOTECHNIKA/formanyelv
Kecskemét az első világháború éveiben
Márka - Brand Általános megfontolások Márka típusok
Szerző: Kostyalik Marcell 9.c
Heike Kamerlingh Onnes
3. A FILMELBESZÉLÉS KIALAKULÁSA
A szecesszió művészete
25. Utómunka, FILMSZERKESZTÉS, VÁGÁS
A Hollywoodi Reneszánsztól az új Hollywoodig
5. AVANTGARDE FILMES IRÁNYZATOK
4. csoport.
FILMGYÁRTÁS – FILMMŰVÉSZET
Heike Kamerlingh Onnes
Jegyzet Összeállította: Nikli Károly 2013
4. NAGYIPARI FILMGYÁRTÁS KIALAKULÁSA
A modern titkosszolgálatok kialakulása
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
7. NÉMET EXPRESSZIONIZMUS
Walt Disney ( ). Családja Szül ő város: Chichago, Illinois->Marceline, Missouri Apa: Elias Disney Anya: Flora Call Disney 4 testvér Feleség: Lillian.
8. FRANCIA IMPRESSZIONIZMUS JEGYZET ÖSSZEÁLLÍTOTTA: NIKLI KÁROLY 2013.
1 Globalizáció és lokalizáció a tér és a hely átértékelődő szerepe Gazdaságföldrajz I. Dr. Bernek Ágnes 2008.
Film, videó történet, videókamerák 5. témakör. A film napjaink egyik legnépszerűbb információs, ismeretterjesztő, szórakoztatási és művészeti célú technikai.
Copyright ©2012 The Nielsen Company. Confidential and proprietary. Idősáv: 02:00-25:59 (egész nap); célcsoport: évesek (Universe: Cases:
A második ipari forradalom és hatásai
Tömegfilm és szerzői film
Erzsébet, Anglia királynője 11 amerikai elnökkel
Előadás másolata:

Az átmeneti mozi D. W. Griffith

Az átmeneti mozi Narratív összegzés mozija – Tom Gunning A film elit kultúrához való közeledése A film tömegmédiumként való elismerése

Az 1. vh. előtt: Európa uralta a filmpiacot: Fr., Dánia, Olaszország a legjelentősebb exportőr Az exportált filmek %-a francia A Pathé 1904-ben nyitja meg amerikai irodáját 1907 – az EÁ-ban 1200 forgalomba hozott filmből csak 400 belföldi Amerikai vállalatok főleg belföldnek gyártanak – a Nickelodeonok nyereségesek 1907 – ben kezdenek exportálni 1914 – vh. kitörése következtében a megingott európai filmipar piacán terjeszkednek 1907 – a Vitagraph alapít európai forgalmazóirodát, London lesz az amerikai forgalmazás európai központja

1903-tól kezdődően az Edison, Vitagraph és Biograph gyártócégek a kópiák eladása helyett bevezetik a kölcsönzést a kópiavásárlás a vándormozisoknak volt kedvező megoldás a megoldást a kölcsönzők jelentették – ők megvették a filmeket a gyártóktól és bérbeadták a tekercseket nő az állandó bemutatóhelyek száma, az 5 centes mozik 1908 – nickelőrület, minden utcasarkon mozi - gyártók feletti gazdasági irányítás munkások és bevándorlók a fő közönség: cenzúra, tisztasági szabályzatok

1908 – az Edison és a Biograph, Vitagraph, Essanay, Geroge Méliés, Pathé társul – Motion Picture Patents Company tröszt – a filmipar központi irányítására: filmnyersanyagok, felvevőgépek és vetítőgépek szabadalmaztatása megegyeznek a filmek lábankénti szabott árában, és szabályozták az új filmek forgalomba hozatalát: egy stúdió hetente 1-3 tekercset adhatott ki 1910-ben forgalmazócéget alapítanak: zónaelőírásokkal, csomaglekötésekkel, premiermozik, régebbi és olcsó filmeket bemutató helyek különválása 1915-ben trösztellenes törvény feloszlatja az MPPC-t Független gyártók jönnek létre, akik ellátták az engedéllyel nem rendelkező kölcsönzőket és mozikat

Carl Laemmle, saját gyártócéget alapít 1909-ben Independent Moving Picture Company forgalmazócége, az Universal Film Manufacturing Company Universal City stúdió – Hollywoodtól északra

Adolph Zukor – forgalmazó, Nickelodeon tulajdonos 1912, Famous Players, Famous Plays: Queen Elizabeth Sarah Bernhardt főszereplésével 1914-ben társul a Paramount forgalmazó céggel (11 cég összeolvadása) 1916-ban átveszi a vezetést, producerekkel társul: Gloria Swanson, Cecil B. DeMille, Mack Sennett, Griffith, Mary Pickford, Douglas Fairbanks

3 kisebb cég: a Metro 1916-ban, a Goldwyn és a Mayer 1917-ben indulnak: 1924-től MGM Sam, Albert, Jack, Harry Warner – 1918: Warner Bros. – a 20-as évekig kisebb cégként működtek William Fox – kisebb gyártó, forgalmazó és bemutató cégeit Fox néven egyesíti

American Mutoscope and Biograph Company Filmgyártás: szakosodás és munkamegosztás

David Wark Griffith

Kortárs rendezők Ralph Ince Maurice Tourneur George Leone Tucker Thomas H. Ince Cecil B. DeMille

Billy Bitzer

Formai változások a felvevőgép és színész távolságának csökkenése vágás fokozott alkalmazása visszafogottabb játékstílus inzertek megváltozik a filmek hossza: Vitagraph 1910: Mózes élete 5 tekercses 1911: Pokol – 5 tekercses, Trója eleste (Giovanni Pastrone, 2), Megszabadított Jeruzsálem (4) 1913: Quo Vadis (Enrico Guazzoni, 9) 1914: Cabiria (Giovanni Pastrone, 12) 1913: Griffith – Bethuliai Judit (4) 1915: Egy nemzet születése (12)

Griffith átmenetisége IRM: snitt-kapcsolások, párhuzamos vágás, az irányok manipulálása, a váltás és ismétlés, a tér bonyolult használata PRM jegyek: frontális beállítás, ritka közelképek, kevés inzert-kép, a POV szerkezet relatív hiánya

közelképei Közelképeinek kétarcúsága: narrációs vagy monstrációs eszköz? A közelik belsőleg motiváltak, de a diskurzus egysége szempontjából rendbontóak A reprezentáció többletei, de egyenesen a nézőnek címzettek

A nagyközeli klasszikus folyamatos stílusban elfoglalt helye analitikus vágás alkotóeleme beállítás-ellenbeállításstruktúra része érzelmi intenzitású jelenetek