MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
M1 – a kontinens első elektromos földalatti vasútja
Advertisements

A vasúti közlekedési hálózat elemzése, közlekedési feltételek, szűk keresztmetszetek, fejlesztési irányok Előadó: Kövesdi Szilárd, GYSEV Zrt. Vezérigazgató.
2010. január 12-ére meghirdetett sztrájk alatt tervezett forgalomlebonyolítás.
működtetési vezérigazgató-helyettes
1 A BKV Zrt. fejlesztései, beruházásai Kovács Imre beruházási főosztályvezető BKV Zrt.
szóvivő, a Közlekedésfejlesztés munkacsoport vezetője
A közösségi közlekedési szolgáltatások fejlesztése
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
Mobilitás-utazási módok
KITÖRÉSI LEHETŐSÉGEK A FŐVÁROS ÉS A RÉGIÓ KÖZLEKEDÉSÉBEN
A térségi vasutak, az élhető vidék október 27. A térségi vasutak, az élhető vidék – október 27. Közlekedési szövetségek alakítása, lehet ő.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt évi gazdálkodása és évi üzleti tervének fontosabb mutatói Budapest, május 3. Bihari Lajos gazdasági vezérigazgató-helyettes.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
A Budapest-Kelenföld (bez. ) – Tárnok (bez
BGE SZAKMAI FÓRUM 2012 DECEMBER 5. TÖMEGKÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSI JAVASLATOK TÖMEGKÖZLEKEDÉS FEJLESZTÉSI JAVASLATOK Keszthelyi Péter.
általános vezérigazgató-helyettes
0 Budapest, december 8. Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten Nyitórendezvény Előadó: Nemecz Gábor Szakigazgató Beruházási.
Tóthné Temesi Kinga Szombathely,
Integrált Ütemes Menetrend a Budaörsi kistérségben
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
A VASÚTI KÖZLEKEDÉS JÖVŐJE EURÓPÁBAN NEMZETKÖZI KONFERENCIA
Budaörs Kistérség Többcélú Társulása november 24.
Nyíregyháza, szeptember 09.
MÁV Zrt. Biztonsági Igazgatóság Vasútbiztonsági Osztály
Közlekedés – Mozgásban a tudományok, november 10.
Intelligens közlekedési rendszerek (ITS) alkalmazása a városi villamos fejlesztésekben Baán Tímea NFÜ, KÖZOP IH június 17.
Városi tömegközlekedés
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Innovatív elképzelések Győr közösségi közlekedésének fejlesztésére
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
A MÁV Zrt. helyzete és szerepe a vasúti közlekedés biztonságában
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
X. Vasútgépész Napok október 6.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
Behajtási díj Budapesten? Közlekedésszabályozás az élhetőbb városért
Az előadás tartalma módválasztás
Nyílt Pályán Nemzeti Vasúti Kerekasztal eszmecsere a vasút jelenéről és jövőjéről szakmai-társadalmi vitanap Budapest,2010 szeptember 15 Dr.Doór Zoltán.
TÉRSÉGI KÖZLEKEDÉS, A VIDÉK ÉLHETŐSÉGE KONFERENCIA
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Tudományos konferencia a vállalatok társadalmi felelősségvállalásáról (CSR) Győr, szeptember 22. SVÁJCI MINTÁJÚ ÜTEMES MENETREND (ITF), VALAMINT.
BKV ZRt. – Fődiszpécseri és Zavarelhárító Szolgálat
Előadó: Lehmann Ferenc
Helyi közösségi közlekedés szervezése és tapasztalatai Debrecenben
Fotó-összeállítás: Susánszky Ferenc Szöveg: Dékányné Szalai Katalin Dévaványa Felemelkedéséért Közhasznú Alapítvány, Somodi Mária Magyar Közlekedési Klub.
Fenntartható városi mobilitás-tervezés (SUMP) szeminárium
KÁL-KÁPOLNA vasútállomás és környezetének fejlesztése
Közlekedéstudományi Egyesület A Magyar Közlekedés helyzete az EU-ban Kápolnásnyék Február 27. A vasúti közlekedés szabályozásának súlypontjai és.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
PÉCS VÁROS AUTÓBUSZOS KÖZÖSSÉGI KÖZLEKEDÉSÉNEK MEGÚJÍTÁSA Tüke Busz Zrt november 6.
„TRAMTRAIN” INTEGRÁLT VILLAMOS- ÉS NAGYVASÚTI RENDSZER BEVEZETÉSE HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN ÉS SZEGED VISZONYLATÁBAN ÉS VILLAMOS FEJLESZTÉS HÓDMEZŐVÁSÁRHELYEN.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Korszerű gyorsvasúti rendszer megteremtése Győrben és elővárosában Feld István Mártonalelnök, VEKE.
Előadó: Kozák Tamás A ternioltól az e-Ticket rendszerig - A magyar vasút jegyértékesítési rendszere Széchenyi István Egyetem Közlekedési Tanszék Szabó.
Városi közlekedés, forgalomtechnika 15. előadás
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Hozzászóló: Takács Miklós (FŐMTERV Zrt.) Budapest, október 21.
Csapkó István osztályvezető-helyettes
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Társaságunk együttműködik a Volánbusz Zrt-vel és a MÁV Start Zrt-vel
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Előadás másolata:

MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba MÁV-START Zrt. Budapest, 2010.szeptember 20.

Budapest elővárosi fejlesztések elővárosi vasútvonalak fejlesztése pálya (S-BAHN projekt, 15 perces járatsűrűség) jármű (komfortos, minden utasigényt kielégítő, magas minőségű motorvonatok) a vasúti modal split növelése a város tehermentesítése: gépkocsi és kerékpár elhelyezése: B+R, P+R parkolókban tarifaközösség intermodális csomópontok kialakítása, kapcsolatok javítása

Elővárosi vonalhálózat A BKSZ megalakulása óta a MÁV-START Zrt. elővárosi vonalain bevezette az ütemes menetrendet, egyúttal 22%-kal nőtt a budapesti elővárosi járatok száma. A MÁV-START a Budapest Bérlet bevezetése óta a budapesti városi közlekedésben is egyre nagyobb részt vállal: növekvő helyi utasszám. A BKSZ Budapesten belüli utasszámlálási adatai alapján 2007 és 2009 teljes év adatait összehasonlítva a növekedés 8 %-os

Viszonylati rendszerű utastájékoztatás - viszonylatszámozás városi járművekhez hasonló viszonylatszámozás használata átlátható, könnyen értelmezhető, egyszerű a tervek szerint pilot projektként a decemberi menetrendváltástól

B+R, P+R parkolók 13 Pest megyei településen és Budapesten épültek P+R, valamint B+R parkolók a vasútállomások közvetlen környezetében Ezt követő NIF projekt: 40 állomáson P+R, B+R és buszos csatlakozás kiépítése

Kerékpárszállítási szolgáltatás fejlesztése Járműfejlesztés: az elővárosi vasúthálózaton közlekedő szerelvények 90%-án európai szín-vonalon, alacsonypadlósan, vagy könnyen elhelyezhetően szállítható a kerékpár Budapest elővárosban ez év márciusa óta, már mintegy 90 alacsonypadlós motorvonat áll az utasok rendelkezésére, ahol szintben be tudják tenni kerékpárjukat, és megoldott a kerékpárral történő együttutazás is. Ezek a járművek szinte az egész elővárosi hálózaton közlekednek, de a dunántúli vonalakon csaknem kizárólagosan. Marketingkommunikáció: Kerékpárszállítás – 2010 c. kiadvány: külön elővárosi résszel. Kiadását rendszeresen tervezzük.

Környezetvédelem a vasútnál Visszatápláló üzemű, alacsony energiaigényű villamos motorvonatok (FLIRT) Zajvédő falak a lakott területek mentén, egyéb zajcsökkentő pályaépítési megoldások Vonalak villamosítása (következő években: Budapest – Esztergom) Tárcsafékes járművek Szelektív hulladékgyűjtés a fedélzeten Zárt rendszerű fedélzeti wc-k

További fejlesztési feladatok Pályakapacitás szűk keresztmetszeteinek feloldása, S-Bahn jellegű közlekedés fokozatos bevezetése, gyakoriság növelése, átlós vonatok bevezetése Központi forgalomirányítás, intelligens irányítási eszközök fejlesztése Az elővárosba begyűrűző késést okozó távoli lassújelek felszámolása Többlet megállóhelyek létesítése Budapesten és környékén, jó átszállási kapcsolatokkal és elérhetőséggel Utastájékoztatás fejlesztése – normál helyzetben és forgalmi zavarnál Állomások, hozzávezető gyalogos utak rendbetétele Állomási szolgáltatások fejlesztése, „jó” kereskedelem és szórakoztatás vonzása Motorvonat-beszerzések folytatása, régi járművek kiváltása Egységes tarifarendszer kialakítása az elővárosokban is Bevételbeszedési megoldások fejlesztése

Megrendelői kapcsolatok Budapesten és az elővárosokban az agglomerációs vasúti fejlesztések, működtetés és finanszírozás kapcsán kompetens megrendelő létrehozása BKSZ működési szerződés 2011-től Bevételi kompenzáció igazítása a helyi utasforgalom növekedéséhez Környéki helyi ráhordások fejlesztése az önkormányzatokkal együttműködve

Köszönöm a figyelmet!