MÁV - elővárosi vasutak: vonattal a városba MÁV-START Zrt. Budapest, 2010.szeptember 20.
Budapest elővárosi fejlesztések elővárosi vasútvonalak fejlesztése pálya (S-BAHN projekt, 15 perces járatsűrűség) jármű (komfortos, minden utasigényt kielégítő, magas minőségű motorvonatok) a vasúti modal split növelése a város tehermentesítése: gépkocsi és kerékpár elhelyezése: B+R, P+R parkolókban tarifaközösség intermodális csomópontok kialakítása, kapcsolatok javítása
Elővárosi vonalhálózat A BKSZ megalakulása óta a MÁV-START Zrt. elővárosi vonalain bevezette az ütemes menetrendet, egyúttal 22%-kal nőtt a budapesti elővárosi járatok száma. A MÁV-START a Budapest Bérlet bevezetése óta a budapesti városi közlekedésben is egyre nagyobb részt vállal: növekvő helyi utasszám. A BKSZ Budapesten belüli utasszámlálási adatai alapján 2007 és 2009 teljes év adatait összehasonlítva a növekedés 8 %-os
Viszonylati rendszerű utastájékoztatás - viszonylatszámozás városi járművekhez hasonló viszonylatszámozás használata átlátható, könnyen értelmezhető, egyszerű a tervek szerint pilot projektként a decemberi menetrendváltástól
B+R, P+R parkolók 13 Pest megyei településen és Budapesten épültek P+R, valamint B+R parkolók a vasútállomások közvetlen környezetében Ezt követő NIF projekt: 40 állomáson P+R, B+R és buszos csatlakozás kiépítése
Kerékpárszállítási szolgáltatás fejlesztése Járműfejlesztés: az elővárosi vasúthálózaton közlekedő szerelvények 90%-án európai szín-vonalon, alacsonypadlósan, vagy könnyen elhelyezhetően szállítható a kerékpár Budapest elővárosban ez év márciusa óta, már mintegy 90 alacsonypadlós motorvonat áll az utasok rendelkezésére, ahol szintben be tudják tenni kerékpárjukat, és megoldott a kerékpárral történő együttutazás is. Ezek a járművek szinte az egész elővárosi hálózaton közlekednek, de a dunántúli vonalakon csaknem kizárólagosan. Marketingkommunikáció: Kerékpárszállítás – 2010 c. kiadvány: külön elővárosi résszel. Kiadását rendszeresen tervezzük.
Környezetvédelem a vasútnál Visszatápláló üzemű, alacsony energiaigényű villamos motorvonatok (FLIRT) Zajvédő falak a lakott területek mentén, egyéb zajcsökkentő pályaépítési megoldások Vonalak villamosítása (következő években: Budapest – Esztergom) Tárcsafékes járművek Szelektív hulladékgyűjtés a fedélzeten Zárt rendszerű fedélzeti wc-k
További fejlesztési feladatok Pályakapacitás szűk keresztmetszeteinek feloldása, S-Bahn jellegű közlekedés fokozatos bevezetése, gyakoriság növelése, átlós vonatok bevezetése Központi forgalomirányítás, intelligens irányítási eszközök fejlesztése Az elővárosba begyűrűző késést okozó távoli lassújelek felszámolása Többlet megállóhelyek létesítése Budapesten és környékén, jó átszállási kapcsolatokkal és elérhetőséggel Utastájékoztatás fejlesztése – normál helyzetben és forgalmi zavarnál Állomások, hozzávezető gyalogos utak rendbetétele Állomási szolgáltatások fejlesztése, „jó” kereskedelem és szórakoztatás vonzása Motorvonat-beszerzések folytatása, régi járművek kiváltása Egységes tarifarendszer kialakítása az elővárosokban is Bevételbeszedési megoldások fejlesztése
Megrendelői kapcsolatok Budapesten és az elővárosokban az agglomerációs vasúti fejlesztések, működtetés és finanszírozás kapcsán kompetens megrendelő létrehozása BKSZ működési szerződés 2011-től Bevételi kompenzáció igazítása a helyi utasforgalom növekedéséhez Környéki helyi ráhordások fejlesztése az önkormányzatokkal együttműködve
Köszönöm a figyelmet!