BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / 2011 0 2D-3D számítógépes grafika BME Építészmérnöki Kar Építészeti Ábrázolás Tanszék Előadó: Batta Imre Árnyalások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A napfogyatkozas Készítete Heinrich Hédi.
Advertisements

NEMZETI TANKÖNYVKIADÓ Panoráma sorozat
Fénytan.
Kimeneti egységek Készítették: Boros Gyevi Vivien Tóth Ágnes
PowerPoint animációk Hálózatok fizikai rétege
Készitette:Bota Tamás Czumbel István
Miért láthatjuk a tárgyakat?
Multimédiás segédanyag
Lencsék és tükrök képalkotásai
BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / D-3D számítógépes grafika BME Építészmérnöki Kar Építészeti Ábrázolás Tanszék Előadó: Batta Imre.
Árnyalás – a felületi pontok színe A tárgyak felületi pontjainak színezése A fényviszonyok szerint.
Az optikák tulajdonságai
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
Számítógépes grafika Szirmay-Kalos László
BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / D-3D számítógépes grafika BME Építészmérnöki Kar Építészeti Ábrázolás Tanszék Előadó: Batta Imre.
BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / D-3D számítógépes grafika BME Építészmérnöki Kar Építészeti Ábrázolás Tanszék Előadó: Batta Imre Árnyalások.
BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / 2006 őszi félév 1 2D-3D számítógépes grafika BME Építészmérnöki Kar Építészeti Ábrázolás Tanszék Előadó: Batta.
BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / D-3D számítógépes grafika BME Építészmérnöki Kar Építészeti Ábrázolás Tanszék Előadó: Batta Imre Árnyalások.
Fénytan. Modellek Videók Fotók Optikai lencsék Fénytörés (3) Fénytörés (2) Fénytörés (1) Tükörképek Fényvisszaverődés A fény terjedése (2) A fény terjedése.
Film fénytöréshez Lencsék Film fénytöréshez
Prototípuskészítés Verilog nyelven Screen Saver Készítette: Mészáros Péter.
Ma sok mindenre fény derül! (Optika)
Hullámok visszaverődése
Számítógépes grafika 5. gyakorlat. Előző órán Textúrázási módok Pixel shader használata.
Számítógépes Grafika Megvilágítás Programtervező informatikus (esti)‏
2008/2009 tavasz Klár Gergely  Gyakorlatok időpontjai: ◦ Szerda 10:05–11:35 ◦ Csütörtök 10:00+ε –11:30+ε  Gyakvez: ◦ Klár Gergely ◦
Fény terjedése.
A domború tükör közlekedési tükrök
FÉNYTAN Összeállította: Rakovicsné Erdősi Katalin 2008.
Az emberi szem és a látás
Nyitókép TÜKRÖK.
-fényvisszaverődés -fénytörés -leképező eszközök
Az Európai Iskolahálózat és a Sulinet irányításával CELEBRATE program a makói JAG-ban 2003/2004-ben.
2D-3D számítógépes grafika
Árnyalási módok.
BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / D-3D számítógépes grafika BME Építészmérnöki Kar Építészeti Ábrázolás Tanszék Előadó: Batta Imre Árnyalások.
BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / 2006 őszi félév 0 2D-3D számítógépes grafika BME Építészmérnöki Kar Építészeti Ábrázolás Tanszék Előadó: Batta.
BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / D-3D számítógépes grafika BME Építészmérnöki Kar Építészeti Ábrázolás Tanszék Előadó: Batta Imre.
Fairprint 2007: Xerox Speciális Szoftverek
Számítógépes grafika Bevezetés
Textúrák Grafikus játékok fejlesztése Szécsi László g07-texture.
Grafikus játékok fejlesztése Szécsi László t09-texture
Honlap készítés 2. óra.
Árnyalás – a felületi pontok színe A tárgyak felületi pontjainak színezése A fényviszonyok szerint.
4.6. A Fénysugár-követés módszere (ray-tracing) Mi látható a képernyőn, egy-egy képpontban ? (4.4.LÁTHATÓSÁG) A képponton át a szembe jutó fénysugár melyik.
Jeni László Attila Klár Gergely
FIZIKA Fénytani alapfogalmak
Árnyalás – a felületi pontok színe A tárgyak felületi pontjainak színezése A fényviszonyok szerint.
Viszkok Bence 12.c A leképezési hibák világa
Optikai koncentráció félvezető napelemekhez Fogalma A hatásfok javulásának eredete A koncentrátorok gyakorlati megvalósítási lehetőségei Példák.
OPTIKAI TÜKRÖK ÉS LENCSÉK
Informatikai eszközök a virtuális valóság szolgálatában Hapák József ELTE-IK X. Eötvös Konferencia.
Fénytani eszközök A szem.
Máté: Orvosi képfeldolgozás12. előadás1 Regisztrációs probléma Geometriai viszony meghatározása képek között. Megnevezései: kép regisztráció (image registration),
Máté: Orvosi képfeldolgozás12. előadás1 Három dimenziós adatok megjelenítése Metszeti képek transzverzális, frontális, szagittális, ferde. Felület síkba.
4.6. A Fénysugár-követés módszere (ray-tracing) Mi látható a képernyőn, egy-egy képpontjában ? És az ott milyen színű ? (4.7. Árnyalás)
Web-grafika (VRML) 2. gyakorlat Nyitrai Erika Varga Balázs.
Képek, képfeldolgozás Szirmay-Kalos László.
A fény törése és a lencsék
Lighting III.
Vizualizáció és képszintézis
NEMZETI TANKÖNYVKIADÓ Panoráma sorozat
Fizika 2i Optika I. 12. előadás.
6. A 3D grafika alapjai 6.1. A 3D szerelőszalag fölépítése
6. A 3D grafika alapjai 6.1. A 3D szerelőszalag fölépítése
Épületelemek árnyéka.
Készítette: Varga Boglárka
Készítette: Porkoláb Tamás
A szem Normális szem Távollátó szem Közellátó szem X
Előadás másolata:

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / D-3D számítógépes grafika BME Építészmérnöki Kar Építészeti Ábrázolás Tanszék Előadó: Batta Imre Árnyalások 2. rész textúra leképzés

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / Textúra leképzés u v 1 10,0 x y 1 1 x y 1 1 u,v textúra koordináta-rendszer x,y,z rajzelem koordináta-rendszer x,y kép koordináta-rendszer

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / Vetítési módok Sík Planar Kocka Cubic Hengeres Cylindrical Gömbi Spherical Paul Bourke (

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / Bump Napping (Bucka leképzés) Bucka leképzés (Bump Mapping): pixelkép (szürkefokozatok) alapján perturbálja a felületelemek normálisát. Olyan, mintha a pixel „felületét” elforgatná. Előny: nincs szükség részletező (bonyolult) geometriára. Hátrány: testkonturnál a textúra az eredeti geometriát követi. Újabb technológia displacement map.

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / Displacement map Pharr, Hanrahan: Geometry Caching for Ray-Tracing Displacement Maps. Dufort, Leblanc, Poulin: Interactive Rendering of Meso-structure Surface Details using Semi- transparent 3D Textures. (Displacement map): pixelkép (szürkefokozatok) alapján eltolja a felületelemek normálisát. Olyan, mintha a pixel „felületét” megemelné. Előny: nincs szükség részletező (bonyolult) geometriára. Hátrány: számításigényes

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / Lekerekítés és lakk bucka képpel Építészeti léptékben a tárgyakmal, tömegeknek nincs éles sarka. A lekerekítés tulajdonképpen mindenütt ajánlatos volna. Lekerekítés lehetséges bucka képpel (3D Studio)

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / Transparency / Cutout Map A bal felső (vagy bal alsó) pixellel azonos színű pixelek átlátszóak.

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / Fresnel hatás A beesési szögtől függő visszaverődési tényező anyagonként más és más. A dielektrikus anyagok (üveg, műanyag) visszaverődési tényezője alacsony beesési szögnél magas. Alumnium 550 nm-nél Dielektrik 550 nm-nél

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / Képhibák javítása előszűréssel Mip Mapping (Multi In Parvo – Sok a kicsiben) eljárás a textúra-képekből különböző felbontású változatot készít, hogy a textúra részletessége a változó 3D-s geometria állandó felbontású mintavételezéséhez igazodhasson. Így például a perspektivikusan rövidülő kőfal közeli képén a nagyfelbontású változat, a távoli képén a kisfelbontású változat szolgáltatja a textúra-képet. L. Williams. Pyramidal parametrics. Computer Graphics, 17(3):1--11, July 1983

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / Anizotróp hatás

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / Anizotróp szűrés Anizotróp szűrés (Anisotropic filtering) a textúra leképzés minőségét alacsony rátekintési szögnél (dőlt síkokon) javítja. A MIP leképzés ilyenkor nem működik, mert az előszűrés (méretaránycsökkentés) mindkét irányban azonos, alacsony rátekintési szögnél viszont nem.

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / Subsurface light scattering Felszín alóli visszaverődés (Subsurface light scattering) a többrétegű felületek optikai jellemzője. A biológiai szövetek és szerves anyagok (emberi bőr, levél, tej, vaj), egyes nem-vezető anyagok (viasz, szappan, márvány, jadeit,) műanyagok, áttetsző folyadékok stb. a ráeső fényt egyszerre irányítottan és véletlenszerűen szórtan verik vissza. Szerző: Henrik Wann Jensen Buckakép (Bump map)

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / Optikai textúrák

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / Fényképészeti lencsehibák: Bokeh hatás Bokeh = életlenség, blur (japán), a fókuszon túli mélység, háttér jellemzője. Alakja a lencsenyílás, tehát a fényképezőgép blende alakjától függ. own-bokeh-shape.html

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / Fényképészeti lencsehibák: csillogás A szemben a szaruhártya, lencse és a retina fényvisszaverődése, diffrakciója (elhajlása), kromatikus abberációja. Sötétben kitágult pupillánál erősebb. Fényképezőgépnél az összetett lencsék belső felületének fény visszaverődése. Lens flare, Lenticular halo, Bloom, Veiling glare

BMEEPAG0202 CAD és építészinformatika / © Batta Imre, ,5