Internetoktatás a József Attila Városi Könyvtárban (Élmények, tapasztalatok)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése „Tudásdepó-Expressz” BÁCSALMÁS.
Advertisements

1 II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola.
Kétharmad, háromnegyed, négyötöd: mindenki olvas újságot
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
Délutáni foglalkozások a könyvtárban Lehetséges formák, alkalmazható módszerek.
Foglalkoztatási Információs Pontok Bács-Kiskun megyében.
2006. szeptember 20. Vámospércs "Új szolgáltatások a könyvtárban az Internetre építve" Moldován István OSZK MEK osztály
IT-mentor és a képzés gyakorlati kérdései
A Dr. Kovács Pál Megyei Könyvtár és Közösségi Tér hét fiókkönyvtárat is működtet, hogy a város távolabbi részén lakók is könnyen hozzájussanak a számukra.
Az Internet adta lehetőségek
Az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete a tagjai által önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező, közhasznú szervezetként működő jogi.
ECDL vizsgák lehetőségei az alapoktatásban. Módszerek és taneszközök Módszer: Az az eszközrendszer, mely a kitűzött célok eléréséhez vezet. (Segít a cél.
Számítógép és Internet szabályozása a könyvtárakban Olvasószolgálatos műhely Dunakeszi Fülöp Attiláné
Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.
Gyermekkönyvtárak kialakulása
Tanfolyami oktatásunk sajátosságai Készítette : Pohner Lászlóné október 10.
Erzsébet királyné a 21. században Blogok, interaktív oldalak, filmek. Gödöll ő i tapasztalatok egy olvasóvetélked ő tükrében.
Erdélyi Múzeum-Egyesület Magyar Tudományos Akadémia Budapest, november 11. Dr. Bitay Enikő, Az EME Műszaki Tudományok Szakosztályának elnöke.
EDZŐKÉPZÉS EDZŐ TOVÁBBKÉPZÉS
Oktatási anyagok cseréje, internetes oktatás "Kutatás-fejlesztés a kárpát-medencei kisebbségi és nyugati magyar tudományos műhelyekben" Pongor Sándor.
A KÖNYVTÁR – KAPU A VILÁGRA A Halis István Városi bemutatói 2003.
A könyvtár mint a felnőtt képzés helyszíne Tapasztalatok a Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központban.
A használók fizetési hajlandósága – tapintatos kommunikáció a térítéses információszolgáltatás irányába Czupi Gyula, Halis István Városi Könyvtár, Nagykanizsa.
Matematika kompetenciaterület
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei
MOKSZ és a Semmelweis Egyetem kari / tanszéki könyvtáros értekezlet, Korszerű könyvtári szolgáltatások tanszéki, klinikai vetülete Áncsán Gizella.
Stratégiai tervezés.
Közösségi internethasználat Magyarországon
A számítógép jelentősége a hétköznapokban
A gazdaságról, a mindennapi pénzügyekről egyszerűen a évfolyamon tanító pedagógusoknak című akkreditálás alatt álló tanártovábbképzésről Szűcs Tamás.
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
A könyvtár, mint közösségi tér. Tények a VPG könyvtáráról A könyvtár állománya: dokumentum Tartós tankönyvek:4 000 Periodikák :
A könyvtár, mint közösségi tér. Tények a VPG könyvtáráról A könyvtár állománya: dokumentum Tartós tankönyvek:4 000 Periodikák :
Dippold Péter A könyvtárak változó szerepe az információs társadalmakban.
IKT struktúra.
Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A.
Az internet mindenkié! Kardos Ferenc, Halis István Városi Könyvtár, Nagykanizsa
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Csepeli György Az internetező ember Sajópálfala
Foglalkoztatási Információs Pont a Kunbaracsi Teleházban Foglalkoztatási Információs Pontok és tanító Teleházak Molnár Andor, Szeged, december 15.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja

Használói elégedettség vizsgálata és eredményei egy gazdasági szakkönyvtárban Könyvtári minőségfejlesztés 21 workshop december. 8. ELTE Egyetemi.
„Olvasási és digitális kompetenciák fejlesztése könyvtári szolgáltatásokkal. A PTE Egyetemi Könyvtár a minőségi oktatás és hatékony tanulás szolgálatában”
Foglalkoztatási Információs Pontok
European Computer Driving Licence
Hajdú-Bihar megye könyvtárainak számítógépes ellátottsága Az információs társadalom kialakításának támogatása.
A DÉL-DUNÁNTÚLI REGIONÁLIS FORRÁSKÖZPONT SZEREPE ÉS TAPASZTALATAI A „KÖZ-TÉR-HÁLÓ” PROJEKT MEGVALÓSÍTÁSA SORÁN Záró konferencia Alsómocsolád, augusztus.
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
Méliusz Juhász Péter Megyei Könyvtár Méliusz - napok október 29.
Egészségvédelem hónapról-hónapra
IT Akadémia a gyakorlatban
Az Információs Társadalom kialakításában való aktív részvétel Felnőttképzés Hajdú-Bihar megye közkönyvtáraiban.
Szlovákia és az Észak-magyarországi régió. A szlovák piac relevanciája, avagy egy kis statisztika 2015-ös tervek.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Közösségépítés a könyvtár fizikai és virtuális tereiben Tóth Máté OSZK-Könyvtári Intézet
Információs társadalom Elektronikus napló. Bevezetés Az elektronikus napló Az elektronikus napló lehetővé teszi az iskola mindennapjai során felmerülő.
Digitális írástudás fejlesztése korhatár nélkül, okoseszközökön június 25.
Személyes információszervezés a gyakorlatban JÁVORKA BRIGITTA ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR – KÖNYVTÁRI INTÉZET.
Sulinet Rendszergazda Képzés Pilisborosjenő, 2003 Molnár Péter.
Új információszerzési szokások az egészségügyben Felmérés az orvosi könyvtárak használóinak szokásairól dr. Kührner Éva Ph.D. Informatio Medicata 2007.
VÁLTOZÓ KÖNYVTÁR A VÁLTOZÓ VILÁGBAN „Megőriztük a régit, s megújultunk az időben, ahogy kell.” Csukás István.
A Nemzetközi Gyermekment ő Szolgálat biztonságos internet oktatási programjának tapasztalatai Nagyváradon.
1 Felelősségvállaló szereplő avagy mit tehet a könyvtár a fogyatékosok érdekében.
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
dr. Geges József Ovidius Co. Ltd.
A konzorcium két éves tapasztalatai
Előadás másolata:

Internetoktatás a József Attila Városi Könyvtárban (Élmények, tapasztalatok)

Bevezetés Információs társadalom Magyarországon? Az Internet hozzáférés lehetőségei

Pályázat IKB 2001-ben korszerű számítógépek és Internet előfizetés vásárlása Szigorú feltételek –ingyenes Internet használat nyitvatartási idő 80%-ában –60 fő képzése, 2 könyvtáros képzése

Felkészülés a tanfolyamra Propaganda (helyi újság - felhívás) Rengeteg jelentkező - munkamegosztás Csoportok szervezése –kérdőív, időbeosztás, csoportbeosztás, órabeosztás Tanfolyami segédanyag összeállítása –Mit tanítsunk? Hol kezdjük el? –kevés hardverismeret, operációs rendszer, Internet

TANFOLYAM I. Csoportok szervezése – délelőtt, délután – időtartam: óra – 21 csoport 125 fő (elszámolás 63 fő) – korosztály: legidősebb 83 éves – érdeklődési kör

TANFOLYAM II. Tanfolyami segédanyag „Óravázlatok” Csoporttól függően (lemezre mentés, nyomtatás, Word-be másolás, Internetes keresés) Tanúsítvány

Összegzés könyvtárunkba korábban nem járók nagy számú jelentkezése 20 óra - alapok, kedvcsináló visszatérő Internet használók (levelezés) visszatérő könyvtárhasználókká váltak ZŰR és ZAVAR (könyvtárfelújítás)