Az internet mindenkié! Kardos Ferenc, Halis István Városi Könyvtár, Nagykanizsa www.kanizsa.hu/konyvtar.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Keresőrendszerek.
Advertisements

Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúra-fejlesztése „Tudásdepó-Expressz” BÁCSALMÁS.
A könyvtárak és a könyvtárosok szerepváltozásai
Kereső program használata Készítette: Berger Nikolett
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
Kórházak – könyvtár nélkül ?
TÁMOP Mozgáskorlátozottak interaktív honlapja.
A dunakeszi Kölcsey Ferenc Városi Könyvtár szolgáltatás fejlesztése, képzési szerepének erősítése TÁMOP /1/KMR.
2006. szeptember 20. Vámospércs "Új szolgáltatások a könyvtárban az Internetre építve" Moldován István OSZK MEK osztály
A A helyi kommunikációval foglalkozók képzése A MÚOSZ évtizedes tapasztalatai a helyi médiumok szerkesztőinek képzésében.
Élethosszig tartó tanulás a jobb közérzet érdekében
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Internet Felépítése, működése.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
1 Egy nyertes pályázat nyomán Infrastruktúrafejlesztés a Zala Megyei Kórház Egészségügyi Szakkönyvtárában Informatio Medicata szeptember Beke Gabriella.
Új tájékozódási pontok, új tájékoztatási eszközök.
A KÖNYVTÁR – KAPU A VILÁGRA A Halis István Városi bemutatói 2003.
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
Távmunkások informatikai alapképzése
A könyvtár mint a felnőtt képzés helyszíne Tapasztalatok a Gödöllői Városi Könyvtár és Információs Központban.
Magyarország sokáig lemaradt az elektronikus közigazgatás alkalmazásában, de ma már minden hatósági eljárást el lehet intézni az interneten. A hatóság.
Könyvtárhasználati verseny
A használók fizetési hajlandósága – tapintatos kommunikáció a térítéses információszolgáltatás irányába Czupi Gyula, Halis István Városi Könyvtár, Nagykanizsa.
MÚZEUMI KÖNYVTÁRAK A STATISZTIKA TÜKRÉBEN - FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEK, IRÁNYOK Tóth Máté OSZK - Könyvtári Intézet.
Vida Andrea SZTE Egyetemi Könyvtár.
MÉDIAISMERET I. INZERTKÉP SZINOPSZISA Beküldendő feladat 2. Készítette: Nemes Marianna Informatikus Könyvtáros Szak Távoktatás tagozat II. évfolyam II.
Az elektronikus információszolgáltatás gyakorlata és tapasztalatai a Berzsenyi Dániel Főiskola könyvtárában Szombathely, október 18. Barki Katalin.
Az iskolai könyvtár és a gyermek könyvtár együttműködésének lehetőségei.
Hogyan lehet használni a keresőprogramokat? Készítette: Tankó Csongor Felkészítő tanár: András Izabella Gábor Áron Iskolaközpont Szentegyháza.
Public relations/ learning community relations tevékenység az iskolai könyvtárban.
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Budapest, Hungary, 21st World Congress on Reading 1 Elektronikus könyvtár(ak) az olvasás szolgálatában Moldován István OSZK
A Deák Ferenc Megyei és Városi Könyvtár - mint fogadó intézmény -
NETre Kész – IT-mentor roadshow, Pécs A célcsoport munkaerő-piaci helyzetét és életminőségét javító információk az Interneten és azok használata Czanik.
IT mentor Digitális írástudás.
Bánkeszi Katalin A számítógép és az Internet hatása az olvasáskultúrára (konferencia) Változó olvasói igények – változó könyvtáros világ.
és segíteni az embereket, akik hozzá akarnak férni ezekhez.
Az internetről.
CÉL BÁRKI, BÁRHONNAN RÉSZESE LEHESSEN A HAZAI KÖNYVTÁRI RENDSZER SZOLGÁLTATÁSAINAK KSZR = AZ ODR KIEGÉSZÍTÉSE, AMELY BIZTOSÍTJA AZ ORSZÁGOS SZOLGÁLTATÁSOK.
Számítógép-kezelői tanfolyam VFMK
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII. Országos Tanácskozása Gödöllő, július Helyismereti fejlesztés - online elérés a dunakeszi.
IKT struktúra.
A KÖNYVTÁR – KAPU A VILÁGRA A Halis István Városi bemutatói 2003.
A KÖNYVTÁR – KAPU A VILÁGRA A Halis István Városi bemutatói 2003.
Internetoktatás a József Attila Városi Könyvtárban (Élmények, tapasztalatok)
„Talpraállástól az intézményesülésig” Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei civil szervezetek komplex szervezetfejlesztése (TÁMOP / ) Vágvölgyi.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Könyvtári konstrukciók az Új Magyarország Fejlesztési Terv Operatív Programjaiban Szakmai tájékoztató a városi könyvtárak számára Országos Széchényi Könyvtár.
AZ ÓVODA- ISKOLA ÁTMENET TEMATIKUS SZAKMAI MŰHELY MUNKATERVE Készítette: Garai Zoltánné műhelyvezető.
TIOP-1.2.3/08/ Nagykun Tudásdepó-Expressz Könyvtári szolgáltatások összehangolt infrastruktúrafejlesztése.
A DEÁK FERENC MEGYEI KÖNYVTÁR MOZGÓKÖNYVTÁRI TEVÉKENYSÉGE Deák Ferenc Megyei Könyvtár szeptember 17.
Gyermekvilág régen és ma
A kis- és közepes vállalkozások információs rendszerei Erdős Ferenc.
Könczöl Tamás igazgató Sulinet Digitális Tudásbázis.
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Az iskolai könyvtárakban végzett szakfelügyelet tanulságai Gondolatébresztő április
A KSZR FORRÁSOK HATÉKONY FELHASZNÁLÁSA ZALA MEGYÉBEN KISS GÁBOR IgazgatóKSZR MŰHELYNAPOK – ZALAEGERSZEG 2015.november 11.
TÁMOP / „Tudásdepó Expressz” Új szolgáltatások Zala megye könyvtáraiban –élethosszig tartó tanulás könyvtári környezetben február.
VÁLTOZÓ KÖNYVTÁR A VÁLTOZÓ VILÁGBAN „Megőriztük a régit, s megújultunk az időben, ahogy kell.” Csukás István.
A TEXTLIB kistérségi modul használatának tapasztalatai Továbbképzés Deák Ferenc Megyei Könyvtár
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII
A KönyvTÁRva-nyitva jó gyakorlat
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
MAGYAR IGAZSÁGÜGYI AKADÉMIA JOGI SZAKKÖNYVTÁRA
OVIDIUS Info-Service Co Ltd.
Az internet minőségi információ halmazainak feltárásáról
A világ csudája Egy várostörténeti portál:
Előadás másolata:

Az internet mindenkié! Kardos Ferenc, Halis István Városi Könyvtár, Nagykanizsa

Az internet mindenkié! Az internet mindenkié - lehet, ha… Az internet mindenkié - a könyvtár mindenkié Az internetet és könyvtárat önállóan használni képes emberek - nő az olvasók szabadságfoka, - nő a könyvtár szolgáltató képessége

Elvek és gyakorlat Mindenkit, vagy csak egyes használói csoportokat szólítsunk-e meg? Milyen szerkezetű tanfolyamokat indítsunk? Milyen módszertani eljárásokat válasszunk?

Kit, hogyan szólítsunk-e meg? Mindenki felé a helyi médiumok közvetítésével Fontos célcsoportokat szervezeteik megkeresésével

Célcsoportok 1. Vidéki és iskolai könyvtárosok 2. Nagycsaládosok 3. Roma kisebbségi önkormányzatok (Letenye, Sormás, Nagykanizsa, Garabonc) 4. Mozgáskorlátozottak (és más sérültek) 5. Honvéd kaszinó Hölgyklub

Mit akarunk megtanítani? Mindenkinek az alapismeretei és képességei szerinti elérhető - internethasználatot és - könyvtárhasználatot

A minimum Levelezés egy levelezőrendszerben (fre ) Keresés keresőprogrammal (google) Tematikus portál használata Levelezőlista használata (halista) Talált információ átalakítás TEXTLIB használata, A könyvtár állományrészeinek, szolgáltatásainak ismerete

Milyen szerkezetűek tanfolyamaink? Azonos témaszerkezet Különböző ritmus - 10x2 óra, 5x4 óra, 4x5 óra, és intenzív óra Különböző napszakok nyitvatartási időn kívüli része

Témaszerkezet

A módszerekről Feszültségoldó kedvcsináló Kis lépés - azonnali gyakorlás Frontális foglalkozás: bemutatom-ismételd 2-3 csoportra bontva egyéni feladatok gyakorlása azonnali konzultációval Szabad témaválasztás

Egy kis statisztika 2002-ből 149 fő adatai alapján

Köszönöm, a megtisztelő figyelmet és szívesen látom önöket honlapunkon, könyvtárunkban!