A Malév a változó iparágban Előadás az Utazás és Turizmus Program IX. Országos konferenciájára 2005 december 5.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A logisztika szerepe országunk és vállalataink versenyképességében Chikán Attila Igazgató, Versenyképesség Kutató Központ, BCE Társelnök, Magyar Logisztikai,
Advertisements

Global Distribution System
Nyiri Lajos, ZINNIA Group
Nemszőtt textíliák felhasználási lehetőségei
Innováció konferencia
Közigazgatási reform és távmunka
A kenőanyag igazi szerepe a márkakereskedés életében Varsányi Gyula GÉMOSZ konferencia Győr, május 16.
A futárszolgálat és a webáruház hatékony együttműködési lehetőségei.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
This project is implemented through the CENTRAL EUROPE Programme co-financed by the ERDF. airLED Repülőtéri Hotelek és a Turizmus fejlesztésének lehetőségei.
Jövő hálózati megoldások – Future Internet
1 Megaprofil 2 Termékeink 3 Projekt, – beépített termékek 4 Sikertényezők.
Fejlesztéspolitika a verseny- képesség szolgálatában Dr. Tétényi Tamás Magyar Közgazdasági Társaság Pénzügyi Szakosztályának ügyvezető elnöke A közgazdaságtudomány.
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
d.hu Page 1 d.hu Click to edit Master title style 1. oldal BUDAPEST Airport d.hu április hó Hogyan áll a ferihegyi cargobázis?
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
Vállalkozásunk külső, belső kapcsolatrendszere és értéklánca
Hideg Mihály Elnök Kell egy reptér… Magyar repülőterek fejlődési lehetőségei workshop Budapest, Március 29.
1 Versenyképesség alakulása a határ mentén MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Grosz András tudományos munkatárs MTA RKK Nyugat-magyarországi.
LÉGITÁRSASÁGI STRATÉGIA Pergel Tamás Treasurer, Malév Zrt.
Ballai János NJSZT és ÓBUDAI EGYETEM Konferencia december 13.1.
Diszkont légitársaságok - Robbanásszerű változások?
E - Learning Információtechnológiai támogatás a nyitott- és távoktatásban.
Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila
Negyedik előadás Március 11
A KONVERGENCIA-FOLYAMATOK FONTOSABB KIHÍVÁSAI 2007-BEN SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR Szeged, február-május (Belyó Pál) „G A Z D A.
A világ legnépszerűbb turisztikai desztinációi Készítette: Gyarmati Zoltán Hajdú Júlia.
In Memoriam MALÉV Hungarian Airlines
Közforgalmú közlekedés szervezése 1.
Utazási igények becslése a közösségi közlekedésben
FŐVÁROSI PEDAGÓGIAI NAPOK
1 A hazai energiapolitika teendői Kaderják Péter Budapesti Corvinus Egyetem Regionális Energiagazdasági Kutatóközpont.
Logisztikai központok besorolási rendszere
Mit adhat egy jó controlling? A Kerry Hungária Kft. controlling rendszerének bemutatása Általános Vállalkozási Főiskola Vállalkozásszervező Szak 2003.
AZ INFORMATIKA SZEREPE A LÉGITÁRSASÁGI FEJLŐDÉSBEN - EGY VEZETŐ SZEMSZÖGÉBŐL Dr. Horváth István NJSZT és ÓBUDAI EGYETEM Konferencia december.
Körmöczy György NJSZT és ÓBUDAI EGYETEM Konferencia december 13.1.
The International Air Transport Association
Vince Péter MTA Közgazdaságtudományi Intézet
Repülőgép Üzemeltetési osztály működési struktúrájának módosítása
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
Észak Korea Dél Korea 조선민주주의인민공화국 대한 민국.
Köszöntjük a Kedves Résztvevőket !. Az OTP Travel bemutatása Alapítás éve: Fiókirodák száma: 15 6 budapesti fiókiroda6 budapesti fiókiroda 9 vidéki.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Impact of Metro construction on the long term sustainability of a Metropolitan city: The case of Thessaloniki Szigetvári Andrea2014. április 7.
FlyBalaton repülőtér bemutatkozása Hotel Budapest, december 6.
A Debreceni Nemzetközi Repülőtér eredményei, távlati tervei.
Európai Vegyipari Szociális Párbeszéd Bizottság Balatonszemes.
Transznacionális és multinacionális vállalatok
FlyBalaton repülőtér bemutatkozása Március 29.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
März 2004 Herbert Rupp Az Európai Uniós csatlakozás hatása a magyar járműiparra.
A projekt az Európai Unió finanszírozásával valósul meg
Kiválóság és verseny a felsőoktatásban. Globális folyamatok Prof. Dr. Hrubos Ildikó Budapesti Corvinus Egyetem „Fókuszban a tudományos műhelymunka” – harmadik.
Székesfehérvár helyi közösségi közlekedési hálózata
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
IBM- Lenovo Készítette: Elmer Elizabet Primusz Flóra.
Termelői csoportok tájékoztatója Eredmények és lehetőségek B udapest, február 10. dr. Forgács Barnabás szakállamtitkár.
A kerékpáros turizmus előnye, haszna közvetlen EU-s támogatások, EuroVelo-hálózat Balatonkenese, Csikai Mária
LNG lehetséges import beszerzési forrásai. A világ LNG piaca 2015-ben a globális nemzetközi LNG kereskedelem volumene elérte a 244,8 millió tonnás értéket,
KKV-k külpiacra lépése és finanszírozási lehetőségeik *** A HITA szerepe a kereskedelemfejlesztésben Miskolc, november 13.
A személyszállítási piacnyitás tapasztalatai és lehetőségei Közlekedéstudományi Konferencia Győr, március 25. ÁCS BALÁZS KTI Közlekedéstudományi.
Dr.Grúber Károly:Egy fontos stratégiai háromszög (EU-Kína-Oroszország) az eurázsiai geopolitikai térben SZE, Regionális és Gazdaságtudományi Doktori Iskola,
A Budapest Airport talpra állása Kam Jandu, légiközlekedési igazgató.
A Cseh Légitársaság bemutatása 2007 Október. © Czech Airlines2 Üdvözlünk minden kedves résztvevőt a fedélzeten. Kellemes Utazást kívánunk!
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
MALÉV Számítástechnikai Osztály
ÚJ CARGO SZÁLLÍTÁSI LEHETŐSÉG DEBRECENBEN !
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
Előadás másolata:

A Malév a változó iparágban Előadás az Utazás és Turizmus Program IX. Országos konferenciájára 2005 december 5

A Malév múltja Elődök: –1910: AERO: első magyar menetrendszerinti járat –1920: MAEFORT: első menetrend szerinti posta szolgálat –1922: MALERT: első menetrend szerinti nemzetközi járat –1946: MASZOVLET: háború utáni légitársaság szovjet segítséggel

A Malév múltja 1954: MALÉV – :Dugattyús korszak (Li-2) – : Első jet korszak (Tu-134, 154) – : Második jet korszak (Boeing 737 Classic) –2003-Harmadik jet korszak (Boeng 737 NG) IL - 14TU-154B

A Malév jelenleg Tulajdonosi struktúra

Malév mérete Fizető utaskilométer alapján

A Malév-csoport tevékenységei Menetrend szerinti utasszállítás – (árbevétel 86%-a) Charter Cargo / teherszállítás Repülőgépek földi kiszolgálása Ferihegyen Repülőgépek javítása Ferihegyen Kerozin értékesítés Ferihegyen Catering Munkaerő képzés / kölcsönzés

Modern flotta Szék (db) Hatótáv (km) 2 Boeing Boeing Fokker Bombardier CRJ

A flotta életkora

A flotta Hosszú táv Boeing 767 Rövid táv Boeing 737 Fokker 70 Bombardier CRJ

Folyamatosan változó hálózat 2005 nyári menetrendben: –63 Malév üzemelésű desztináció –További code-share-ek (pl. Peking) Változó hálózat: –Újakat nyitunk –Sikerteleneket bezárjuk Erős kapcsolat a flottával –A gépek nem állhatnak a földön!

Forgalom 2004-ben Menetrend szerinti: –Összes utas:2,484 millió utas Ebből Ferihegyen átszálló0,47 millió utas –Járat darab: db –Férőhely kihasználtság:65% Charter: –Összes utas:0,366 millió utas –Járat darab:1326 db

Folyamatosan növekvő utasszám

Az internetes jegyértékesítés

Szövetségek terjedése világszerte Mára csak 3 szövetség maradt: OneWorld Star Alliance Sky Team

OneWorld csatlakozás A Malév egy globális hálózat része lesz –240 millió utas évente –8000 járat naponta –400 VIP váró –E-jegyek a teljes hálózatra –Törzsutas rendszerek összekapcsolódnak Ferihegy lesz a hálózat Kelet-Európai központja Főleg az üzleti utasoknak kedvező

Az Open Sky tartalma Open Sky = Nyitott Égbolt: –Nincs kijelölés –Szabad az árazás –Szabad az útvonal választás –Szabad a kapacitás alakítása –Szabad a piacra lépés az EU légitársaságoknak –Csak az EU-n belül! Az EU-n kívül továbbra is a tagországok bilaterális egyezményei az irányadóak

Az európai légitársaságok 2 csoportja EU légitársaságok: EasyJet Sky Europe Air One Stb… Nemzeti légitársaságok: British Airways Lufthansa Malév Stb…

A Malév kettős szerepe EU Törökország EU légitársaság Magyarország nemzeti légitársasága

Az Open Sky továbbfejlődése A hagyományos bilaterális egyezmények leépülése A különböző Open Sky-ok összeolvadása –EU – USA egyezkedés A világ legnagyobb Open Sky rendszere jönne létre A napokban jelentős előrelépés –EU – Kína egyezkedés Távol-keleti versenytársak megjelenése

Az új iparági struktúra Rövid távú járatok Hosszú távú járatok Nem üzleti utasok Árérzékeny Üzleti utasok Szolgáltatás- érzékeny üzleti utasok Charter Regionális és ráhordó Szövetségi vezetők és Mega légitársaságok Fapados

Fapadosok Ferihegyen A klasszikus szektor továbbra is domináns

Fapadosok vs. Klasszikusok Fapadosok –Point-to-point Nincs átszállás –Turista székezés –Egységes flotta –Rövid távú járatok –Internetes értékesítés –Open Sky-on belül –Nagy forgalom olcsó áron –Egyszerű termékek Klasszikusok –Hub-and-spoke Átszállás saját hálózaton belül Átszállás idegen hálózatra –Legalább 2 osztály –Heterogén flotta –Hosszú távú járatok is –Vegyes értékesítési csatornák –Általában nemzeti légitársaságok –Magasabb átlagárak –Bonyolult temékek, sokféle igény kielégítésére

Fapados – klasszikus konvergencia Szolgáltatási színvonal Idő klasszikusok fapadosok Igaz-e ez? Ha igen, milyen mértékig? Ha igen, akkor gyakorlatilag hogyan?

Fapados – Charter verseny A fapados és a charter légitársaságok szolgáltatásai egymáshoz nagyon közeliek

Vége