CIO’08, Siófok, április 17. Dr.Kornai Gábor AAM Vezetői Informatikai Tanácsadó Zrt. Gyümölcsöző változások az AAM-ben
AAM Consulting & Technologies │ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 2 Én alma, Te körte, Mi gyümölcs …
AAM Consulting & Technologies │ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 3
4 A működő modell szereplőinek motivációi és lehetőségei nem voltak igazán összhangban az AAM átfogó céljaival. Az AAM projekt- és üzletmenedzsmentjében résztevők a rendszerben saját kockázatuk kezelése, az ügyfeles igények kielégítése és kulcsembereik védelme miatt tartalékokat képeztek. Tanácsadóink és fejlesztőink kapacitását nem tudtuk maximális hatékonysággal kihasználni. A modellváltás indítékai
AAM Consulting & Technologies │ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 5 A munkatársak eredményrészesedésének nagysága legyen arányos a cégcsoport-szintű eredményekhez hozzáadott értékükkel. A teljesítményt objektív mérőszámok alapján mérjük és értékeljük. Rendszeres visszacsatolás a teljesítményükről a munkatársainknak. A teljesítményértékelés megújítása
AAM Consulting & Technologies │ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 6 A cél
AAM Consulting & Technologies │ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 7 Az erőforrás-menedzsment rendszer szerinti státusz meghatározza a teljesítményértékelési rendszerben elfoglalt pozíciót A teljesítményértékelési rendszer a motivációs rendszernek csak egy része, a másik a kompetenciaértékelés A szerzett kompetencia meghatároz(hat)ja az erőforrás- menedzsment rendszer szerinti státuszt Kapcsolódási pontok Erőforrás- menedzsment Kompetenciaértékelés Teljesítményértékelés
AAM Consulting & Technologies │ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 8 Változáskezelés AAM módra
AAM Consulting & Technologies │ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 9 Az új modellek kiscsoportos munka során születtek, az aktuális témában/fázisban érintettek bevonásával Folyamatos egyeztetés az érdekcsoportokkal Cégmenedzsment Üzletmenedzsment Tulajdonosok Folyamatos kommunikáció Cégvezetés Munkatársak Változáskezelés az AAM-ben
AAM Consulting & Technologies │ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 10 Kommunikációs terv készült mindkét rendszer esetében Minden lehetséges fórumot használva Felülről lefelé folyamatos információ- átadás Összcéges fórumok Belső portál Információátadás Fórum Kommunikáció Cégmenedzsment meetingek Üzletmenedzsment meetingek Account meetingek Projekt meetingek
AAM Consulting & Technologies │ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 11 Mai napig érezhető, a folyamatos bevonás és kommunikáció ellenére Lehetséges okok: Változások természetes velejárója Teljes, mindenkit érintő rendszerek átalakítása Túl sok változás egyszerre Hirtelen változás (ekkora átalakítás nagyon régen volt) Kényes téma („zsebre megy a játék”) Ellenállás
AAM Consulting & Technologies │ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 12 A változást nem csak eldönteni, tervezni is kell! Nem egyszerű folyamat, sok a kényes pontja Kiemelt jelentőségű a menedzsment egységes kommunikációja Meg kell találni a megfelelő kommunikációs csatornákat A „belső hangokat” a változások kórusába kell állítani Konklúzió
AAM Consulting & Technologies │ Budapest ▪ Bucharest ▪ Pécs 13 Kérdések?
Dr. Kornai Gábor CIO ’08 K onferencia, Siófok Köszönöm a figyelmet!