Internetes bankok piacformáló hatása Nehézségek, gyermekbetegségek Lovastyik Ádám igazgató HWB Express Takarékszövetkezet október 16.
2 Az ügyfelek technikai ismeretei Az első rendszerek nagy kérdése: hasonulás a régi típusú rendszerekhez, vagy radikálisan új megjelenés? Önálló alkalmazás vagy webes felület? Hardware eszköz alkalmazása vagy más megoldás?
3 Biztonság és biztonságérzet Amit az ügyfél nem tud: az elektronikus biztonságosabb, mint a hagyományos. Felelősség megosztása: az ügyfél legyen tisztában azzal, amit vállalnia kell. Visszajelzés és kontroll (SMS, call center). Technikai megvalósítás: biztonsági szintek elválasztása.
4 A működtetés technikai követelményei Az ügyféllel szembeni elvárások A biztonságos üzemeltetés technikai követelményei (fault tolerance rendszerek, biztonsági megoldások, szoftverfrissítés) Az üzleti elvárások technikai kiszolgálása (7x24 órás működés, online realtime kapcsolat a banki rendszerekkel)
5 Új lehetőségek a technikai fejlődéssel Technikai konvergencia: mobil telefónia és számítástechnikai közeledése Kommunikációs fejlődés: wi-fi, bluetooth, GPRS Azonosítási eszközök fejlődése: mobiltelefon, intelligens bankkártya Bankrendszer fejlődése – talán egyszer valódi 7x24