Internetes bankok piacformáló hatása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

A lakosság gazdasági várakozásai GKI Fogyasztói Bizalmi Index Mérők Klubja május 30. Udvardi Attila Kutatásvezető GKI Gazdaságkutató Zrt.
Márkaépítés – Hitelesség
Internetes banki szolgáltatások, elektronikus ügyintézés
MasterCard - Év bankja 2010 Gauder Milán regionális igazgató MasterCard Europe.
CRM a médiában, specialitások a hírügynökségben Szabó Eszter kereskedelmi igazgató.
INTERNET BANK A FEJLŐDÉS ÚTJÁN Juhász Róbert Elektronikus Banki Igazgatóság.
HOGYAN CSÖKKENTHETŐ A FORGALOMBA KERÜLŐ KÉSZPÉNZ MENNYISÉGE? IIR Cash Management konferencia október 1. Homa Péter, Bankkártya.hu.
BRANDÉPÍTÉSSEL AZ ONLINE ÉRTÉKESÍTÉSÉRT Budapest,
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
GKI Zrt., Gazdasági folyamatok, 2008 Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt április 2.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Tartalom Gazdasági környezet, a hitelezés feltételeinek változása
Készítette: Dian Nóra Pénzügy és számvitel szak
György István Ügyvezető igazgató Update software Magyarország Kft
AZ ELSŐDLEGES FORGALMAZÓK SZEREPE A KÖLTSÉGVETÉS ÉVI FINANSZÍROZÁSÁBAN.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf Itt az ügyfél, hol az ügyfél?!? Dr. Szabó Kristóf - igazgató Raiffeisen Bank Zrt. Szeged – május.
PÉNZÜGYI ISMERETEK A takarékszövetkezeti rendszer
Miért fontos a fiatal korosztályok pénzügyi jártasságának fejlesztése? Simor András a Magyar Nemzeti Bank elnöke október 6.
GKI Zrt., A gazdaság helyzete – kampány előtt és után (Tények, várakozások és előrejelzés) Mérők Klubja Budapest, április 24. Dr. Karsai.
Elektronikus számlabemutatás és fizetés
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Internetes bankok piacformáló hatása
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
Tévhitek és tények a részvénybefektetésekkel kapcsolatban Jaksity György, a BÉT Igazgatósága elnökének sajtótájékoztatója.
A KONVERGENCIA-FOLYAMATOK FONTOSABB KIHÍVÁSAI 2007-BEN SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR Szeged, február-május (Belyó Pál) „G A Z D A.
A magyar háztartások fizetési szokásai
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Tájékoztató az OTP Bank Partnerei részére
Is:energy kereskedelmi folyamatainak automatizációja Office System felhasználásával Turcsán Ferenc, sales és marketing igazgató, is:energy Hungary Kft.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja Homolka Éva Piac & Profit konferencia „Pénz,de honnan? Pénzszerzés és pénzgazdálkodás”
MagNet Magyar Közösségi Bank Magyarország első újbankja „Túlélés és fejlődés a közösség részeként” Dakó Andrea Piac & Profit konferencia.
A SuperShop kártya sikere – mitől jó egy jó kártya? Nemcsics Róbert
Piacelemzés - CRM beruházások alakulása
Vállalati pénzügyek Nemzetgazdasági információk, adatok gyűjtése.
Kontrolling házi dolgozat
K&H trambulin tapasztalatok
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Az infláció tényezői 2006-ban Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Rt.
GKI Zrt., Öngólok után – kell egy gazdaságpolitika Szeged, október 1. Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
Az MNB inflációs előrejelzésének szakmai háttere Hamecz István ügyvezető igazgató október 18.
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
Gazdaságprognózis Dr. Vértes András elnök
A magyar gazdaság várható helyzete
GKI Zrt., A válság: veszély és esély Balatonfüred, október 8. EGVE Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
MTA Regionális Kutatások Központja Főiskolai hallgatók az Alföld kisvárosaiban Petrás Ede MTA RKK Alföldi Tudományos Intézet Kecskemét Nemzetközi trendek,
Bankolás az [origo] szemszögéből
Internetes bankok piacformáló hatása  Nehézségek, gyermekbetegségek Lovastyik Ádám igazgató HWB Express Takarékszövetkezet október 16.
MKE Helyismereti Könyvtárosok Szervezetének XVIII. Országos Tanácskozása Gödöllő, július Helyismereti fejlesztés - online elérés a dunakeszi.
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
1 Jelentés a pénzügyi stabilitásról április.
Gazdasági és foglalkoztatási folyamatok Magyarországon.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
OTP Pénztárak S A J T Ó T Á J É K O Z T A T Ó január 6. OTP PÉNZTÁRAK.
A bankok.
Miért és mit – a program céljai és várható eredményei Galasi Péter, MTA KTI.
Bevásárlóközpontok harca Tatabányán Kovács András Selye János Egyetem Kutatóintézete.
Mítosz vagy valóság? Közműdíj-fizetés mobilról. 2 / Turny Ákos - Közműdíj-fizetés mobilon / 4/1/2015 Dinamikus fejlődés minden területen 1998 – 1999Az.
 Az elmúlt években ki kristályosodtak azok az alapelvek, amelyek meghatározóak a CIB Bank működése során, és továbbra is változatlanok:  Fenntartható.
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
Mennyire modern a hazai elit?. 2 Mennyire modern a hazai üzleti elit… … információszerzésben? … médiafogyasztási szokásaiban? … életmódjában?
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
A pénzügyi intézményrendszer 2004 közepén Dr. Nyers Rezső a Magyar Bankszövetség főtitkára Budapest, november 24.
Google Confidential and Proprietary Kampány a kisvállalkozások sikerességéért március 30.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Bemutatkozik a rEVOLUTION Software A Budapesti Értéktőzsde sajtótájékoztatója április 22. Bódog Norbert ügyvezető igazgató előadása előadása.
Múlt és jövő A 15 éves Budapesti Értéktőzsde szerepe a hazai tőkepiac fejlesztésében Szalay-Berzeviczy Attila elnök június 16.
Tematika A CIB sokáig az egyik leginnovatívabb bank volt Magyarországon A válságban leálltak a fejlesztések és lassú volt az újraindítás A CIB újra az.
Előadás másolata:

Internetes bankok piacformáló hatása Múlt és jelen Mészárosné Divinyi Mariann 2003. október 16.

TARTALOM Az internetes banki kiszolgálás rövid hazai története Ügyfélszám alakulás Célcsoportok Használati szokások Miért éri meg?

Az internetes banki kiszolgálás hazai története Home bank (DOS) Elektronikus banki rendszer (telepített) Internet bank (böngészős) Mobilbank (SMS, WAP) 1997. IEB 1999. OTP, Raiffeisen 2000. Citibank 2001. CIB, K&H, HBW web-lap, online szolgáltatások: verseny miatt jelenlét - vegyes fogadtatás

Ügyfélszám alakulás Internetbanki lakossági ügyfelek száma és átlagos aránya az internetes bankoknál Forrás: GKI gazdaságkutató Rt.

Adatok Lakossági ügyfelek száma: 282 ezer Vállalati ügyfelek száma: 49 ezer Össz lakossági ügyfél 7,4 %-a internetbanki Össz vállalati ügyfél 11,7 %-a internetbanki

Célcsoportok Lakosság, kisvállalkozások sztereotípia: fiatalok, magasabb iskolai végzettséggel rendelkezők, aktívak, a kedvezőbb vagyoni helyzetűek, a városi lakosok

A RÉGI- „ÚJ” FOGYASZTÓK ARÁNYAI GYORSASÁG IDŐHIÁNY TREND- AKTÍV csoportok KIEGYENSÚLYOZOTT pl. virtuális idővásárlók társadalmi közép MODERNITÁS TRADÍCIÓ ELLENTREND- KISZORULÓK csoportok HAGYOMÁNYÖRZŐK pl. új „nomádok” pl. „8 óra munka, 8 óra… a „kiszállók” LASSÍTÁS Forrás: Dr. Törőcsik Mária, PTE

elektronikus bankolás gyorsaság, hatékonyság cross-selling GYORS, MODERN ügyfelek elektronikus bankolás gyorsaság, hatékonyság cross-selling alacsony lojalitás intenzív vásárló, hosszan köthető Forrás: Dr. Török Mária, PTE

elektronikus csatornák új ajánlatok (pl. utazáshoz kötődő) „KISZÁLLTAK” elektronikus csatornák új ajánlatok (pl. utazáshoz kötődő) új megszólítási igény „menjen vele” a szolgáltató jó hosszú távú kilátások Forrás: Dr. Török Mária, PTE

Pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe Használati szokások GKI-Westel e-pénzügyi index Pénzügyi szolgáltatók internet-használati indexe forgalom és ügyfélszám konjunktúra index

Használati szokások FÜGG: Funkciótól Időponttól Használat helyétől Egyéb rendelkezésre álló csatornáktól Bizalmi indextől…. Megbízások kb., 60-70 %-a elektronikusan (vállalatok!) Hó elején lekérdezések (kivonat) Átlagosan 4-6 megbízás/hó (GKI átl. : 0,37 lak., 6,7 váll.) Devizaművelet kevés

Miért éri meg? Ügyfélnek olcsó, kényelmes, idő- és helyfüggetlen Bankoknak automatikus feldolgozás miatt olcsóbb fiókok ügyfélforgalma csökkenthető ügyfélnyilvántartás- kezelés javul (CRM!) imázs DE: kis ügyfélszám és kereslet drága beruházás és fenntartás (marketing ktg.)

Köszönöm a figyelmüket! divinyim@ieb.hu www.ieb.hu www.bankoweb.hu