Www.ihm.hu A Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) és az „internetbankok” Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter 2003. október 16.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az információs társadalom helyzete Magyarországon
Advertisements

Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
2007. június 19.Pozsony Varga Zoltán június 19.Pozsony Varga Zoltán CÉLOK •Internet használat növelése, magyar nyelvű kultúra elterjesztése, esélyegyenlőség,
1 European Urban Knowledge Network EURÓPAI VÁROSI TUDÁSHÁLÓZAT Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlés Szeged, október Szokolay.
KÖNYVEINKKÖNYVEINK M-Government T-Government Közigazgatási portalógia Mobil kormányzati eszközök Latest Technological Ttrends E-rendszerek a köz- igazgatásban.
határtalan technológia Szülőföldön boldogulás, határtalan technológia Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter Budapest, november.
A kritikus infrastruktúra védelem nemzetközi háttere és a magyar nemzeti program kialakítása, az ebből fakadó szakmai feladatok Balatonföldvár, március.
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Az Európai Unió létrejötte, bővítésének állomásai
1 A hírközlés szerepe a nemzetgazdaságban – új célok Vitaindító Vasváriné dr. Menyhárt Éva.
E-számlázás Veszprém Lengyel Tibor elnök-vezérigazgató Euroexpert Holding zRt elnök Magyar Könyvelők Országos Egyesülete
EU alapismeretek E-Learning.
Az Európai Unió nyelvpolitikája
Informatikai Érdekegyeztető Fórum, Dr. Beck György, elnök Hidak az információs társadalom felé
Sulinet Expressz, Sulinet Generáció Sulinet Generáció 1998: valamennyi középiskola bekötése az Internet hálózatba a Sulinet Program keretében.
Az adórendszerek változásai az elmúlt évtizedekben Halmosi Péter.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Az INTERREG közösségi kezdeményezés 2/C modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Közigazgatási technológia
A tudásintenzív iparágak megjelenése a kelet-közép-európai országok gazdaságfejlesztési stratégiáiban Páger Balázs, PhD-hallgató MRTT X. vándorgyűlés,
Dr. Bakonyi Péter helyettes államtitkár Az információs társadalom kialakításának kiemelt feladatai Agrárinformatikai Fórum Budapest, 2003.
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
Kutatás Üzleti Információ Informatika 1081 Budapest, Csokonai u 3. Telefon: Fax: Az e-kormányzat és az elektronikus.
| június 27. | MKT vándorgyűlés E-kormányzat és versenyképesség Dr. Paál Péter MKT Informatikai Szakosztály Vezérigazgató, IBM Magyarország.
TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KMR projekt 1 A NÖVEKEDÉS ÉS A VERSENYKÉPESSÉG REÁLGAZDASÁGI TÉNYEZŐI Chikán Attila egyetemi tanár Budapesti Corvinus Egyetem.
Dr. Bakonyi Péter Helyettes államtitkár Magyar Közgazdasági Társaság- Vándorgyűlés augusztus Az Információs Társadalom átfogó hazai fejlesztési.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
EU II..
Az állami szerepvállalás alapelvei és terepei a hazai infokommunikáció terjesztésében Sere Péter.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
A Neumann Kht. a kreatív iparágak szolgálatában Mátrai Julianna Pályázati szakértő Neumann János Digitális Könyvtár és Multimédia Központ Kht november.
„Családtámogatások, rugalmas munkavégzési formák és társadalmi kohézió” műhelykonferencia Budapest, november 24. Dr. Pulay Gyula, főigazgató, ÁSZ.
Frontális pedagógia helyett „konstruktivista” pedagógia Dr. Magyar Bálint Oktatási miniszter október 12.
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Keringer Zsolt MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata ASP alapú közigazgatás lehetőségei.
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Bozsik József mb. főosztályvezető e-Gazdaság Főosztály.
2008. november 20. Az európai uniós integráció és a magyar gazdaság; avagy esélyek és kockázatok a magyar gépjármű szektor beruházási lehetőségeiben Dr.
Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat (EKG) – a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszer alapinfrastruktúrája
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
Kormányszóvivői tájékoztató. Tájékoztató a gazdaságról Dr. Veres János pénzügyminiszter szeptember 14.
Az m-kormányzat lehetőségeinek átértékelése, perspektívák 2005 végén Budai Balázs Benjámin Budapesti Corvinus Egyetem – Államigazgatási Kar – Közigazgatás-Szervezési.
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Miért érdemes az eMagyarország hálózathoz tartozni? Az eMagyarország hálózat működése kézzelfogható eredményekkel járul hozzá a társadalom és a gazdaság.
eMagyarország Program
A nemzeti hálózat ma 1887 működő végpont 1430 kiképzett eTanácsadó 19 megyei központ.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 Tanulni és versenyben maradni felnőttkorban is.
KÖZSZOLGÁLTATÁS TERVEZÉSE, SZERVEZÉSE Általános Vállalkozási Főiskola III. évfolyam 2008/2009. tanév 3. Az Európai Unió politikái.
Szélessávú tervek és akciók
Trendváltás a termékenység és a női foglalkoztatás kapcsolatában Dr. Pulay Gyulának, az ÁSZ Kutató Intézete főigazgatójának előadása „Tudomány a gyarapodó.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
Az Európai Unió.
Dr. Bakonyi Péter helyettes államtitkár
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Információ Tudás Tartalom Dr. Budai Balázs Benjámin.
1 A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben? Összegek, prioritások, programok,
Dr. Apjok András Budapest, SZIM, Magyar Információs Társadalom Stratégia Az egészségügyi és szociális ágazati információs stratégia ismertetése,
Újdonságok az NIIF VoIP szolgáltatásában
Az Európai Unió Információs-társadalom politikája
A jövő kérdései: Mi lesz az NFT II.-ben?
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
Foglalkoztatás, szakképzés, jó gyakorlatok
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
Előadás másolata:

A Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) és az „internetbankok” Kovács Kálmán informatikai és hírközlési miniszter október 16.

Helyzetkép: 2003 – „a fordulat”

ig: Egyre nőtt a lemaradásunk Internet ellátottság ( ) EU - MagyarországKözép-Kelet Európa - Magyarország Magyarország EU (1) Magyarország CEE (2) (1) EU átlag: Németo., UK, Irország, Finno., Portugália (2) CEE átlag: Szlovákia, Cseh, Észto., Lengyelo. 9 % 19 % 26% 2 % 6 %6 % 10 %

ig: Sereghajtók között Internet felhasználók a világban Forrás: OECD

2003: Felgyorsul az internet hazai terjedése Forrás: Szonda GfK, Médiaanalízis

2003: Előretör a szélessávú internetezés 2003: Előretör a szélessávú internetezés Internet-előfizetések megoszlása sávszélesség szerint Forrás: KSH

2003: EU átlagot meghaladó növekedés 2003: EU átlagot meghaladó növekedés (szélessávú növekedési ütem 2002 I. félév és 2003 I. félév között) Forrás: KSH, European Comission

A fordulathoz vezető út

Új Kormány – korszerű program Neumann év

Új kormány: Önálló Informatikai Minisztérium SZDSZ-es irányítással Középpontban az Információs Társadalom kiépülése „Internetet mindenkinek” „Közháló” Elektronikus szolgáltatások „eMagyarország”

Adókedvezmények PC-hez jutás érdekébenAdókedvezmények PC-hez jutás érdekében Munkavállalói PC program – „ Svéd modell”Munkavállalói PC program – „ Svéd modell” Sulinet Expressz – 60e Ft-os adókedvezménySulinet Expressz – 60e Ft-os adókedvezmény Internet-tarifák 25 %-os csökkentéseInternet-tarifák 25 %-os csökkentése augusztus, április2002. augusztus, április 2004 eMagyarország Pont – közösségi hozzáférés2004 eMagyarország Pont – közösségi hozzáférés Szélessávú hálózat-fejlesztésekSzélessávú hálózat-fejlesztések 50%-os beruházási adókedvezmény50%-os beruházási adókedvezmény Közháló (+ Sulinet)Közháló (+ Sulinet) Magyar (nyelvű) tartalom és szolgáltatás fejlesztéseMagyar (nyelvű) tartalom és szolgáltatás fejlesztése Internet-használat tömegessé tétele

Felsőoktatásban résztvevők eMagyarország Klubok és ösztöndíjeMagyarország Klubok és ösztöndíj ITOK hálózatITOK hálózat Iskolás korúak Sulinet minden iskolábaSulinet minden iskolába Családi PC programCsaládi PC programKicsik eGeneráció programeGeneráció program 500 óvodában PC500 óvodában PC Kiemelt célcsoportok FogyatékosokFogyatékosok KisebbségekKisebbségek IdősekIdősek 2003 – Neumann év

„Társadalmi” Programok „Brunszvik Teréz” (óvodák) Digitális oktatási tananyag NDA – NAVA „Intelligens település” eMagyarország Pontok Távmunka - távoktatás Jövő Kép kiállítás

Közháló (hálózat + üzemeltetés) IdőszakTelepí- tendő végpont Összes vég- pont I II III IV I II III Telepítési ütemezés – I. fázis 7300 végpont

: Attitűdök változása Szemléletváltás: IHM, Információs Társadalom, Neumann év PC programok: Pályázatok, 60eFt, Svéd modell Tarifacsökkentés: Európa-terv 25% eSzolgáltatások - oktatás

Stratégia

„Sikeres nemzet” stratégia Jól megválasztott szerep kell Regionális tudásközpont

A stratégia felépítése MITS Keret stratégia Ágazati stratégiák Ágazati rész- stratégiák Informatikai rész- stratégiák Ajánlások Szakértők

1.e-munkaeBusiness GVOPtartalom 2.e-üzleteBusiness eCommerce GVOPtartalom 3.e-közlekedés KIOPtartalom 4.e-agrárium AVOPtartalom 5.e-kormányzateGovernment tartalom 6.e-önkormányzateGovernment GVOPtartalom 7.NDA GVOPtartalom 8.e-oktatáseContent HEFOPtartalom 9.e-egészségügy HEFOPtartalom 10.e- környezetvédelem eEnvironment KIOPtartalom MITS - Kiemelt Központi Programok Tartalom

11. NIIFeScience KIOP infrastruktúra 12. Közhálóbroadbandinfrastruktúra 13. e-Magyarország Pont PIAP eInclusion infrastruktúra 14. Közcélú közhasznú információk infrastruktúra GVOP infrastruktúra 15. Digitális írástudáseLearning eSkill tudás, ismeret 16. e-biztonságSecuritybiztonság 17. e-demokráciabizalom 18. IT K+FGEANT GRID GVOP K+F 19. e-ernyőeInclusion esélyegyenlőség MITS - Kiemelt Központi Programok infrastruktúra – K+F – esély

Nemzeti Fejlesztési Terv GV-OP E-gazdaság fejlesztés, E-kereskedelem ösztönzés: 27 Mrd Ft ebből Strukturális Alap: 9,23 Mrd Ft 2. Információs (digitális tartalom iparág fejlesztése): 10,06 Mrd Ft ebből Strukturális Alap: 3,47 Mrd Ft augusztus 3. E-közigazgatás fejlesztés: 11,48 Mrd Ft ebből Strukturális Alap: 5,79 Mrd Ft 4. Szélessávú távközlési infrastruktúra bővítés: 9,73 Mrd Ft ebből Strukturális Alap: 6,92 Mrd Ft Összesen: 58,27 Mrd Ft (ebből EU 25,41 Mrd Ft)

Nemzetközi iparági beruházások T-Systems RIC Kutatási Kft. LG – Albacomp javítóbázis Székesfehérváron IBM – regionális pénzügyi központ Budapesten Oracle Adattárház Nearshore Center – adattárház tudásközpont

A MITS bankszektor számára különösen fontos részstratégiái Elektronikus aláírás (e-aláírás) részstratégia Intelligens kártya (e-kártya) részstratégia E-kormányzat 2005 stratégia Pénzügyi szakstratégia E-önkormányzat részstratégia E-gazdaság részstratégia

A MITS és az részstratégiák munkaanyagainak elérhetősége

Az elektronikus aláírás elterjedésének problémái ágazati szabályozási hiányosságok (pl. számviteli törvény, az adózás rendjéről szóló törvény) nagyon kevés az elektronikus aláírást használni képes üzleti, közigazgatási alkalmazás kevés a kártyát kezelni képes eszköz igazi jelentőségre a távoli ügyintézés (e-közigazgatás) elterjedésével tesz szert, amikor elektronikus dokumentumokat kell aláírni, továbbítani és tárolni biztonság

Elektronikus aláírás részstratégia és a bankszektor elektronikus aláírást használó alkalmazások és tartalomszolgáltatások elterjedésének ösztönzése a bankkártyák használata nem bankokhoz kapcsolódó információk eléréséhez (a felhasználó egyértelmű azonosítása) – vita az EU-ban a pénzintézetek az elektronikus aláírás elterjesztésének fontos szereplői a banki szolgáltatások szélesebb körben való elterjedése újabb motivációs tényezőt jelent az állampolgárok és a gazdálkodó szervezetek számára

Intelligens kártya részstratégia és a bankszektor Elektronikus kártyák európai elterjedtsége (2002-ig kiadott kártyák alapján)

Elektronikus kártya részstratégia és a bankszektor a kártyaalkalmazások elterjesztésében a bankoknak kiemelkedő szerepük van Európában (a kártyák számát tekintve 75%-nál nagyobb) a multiapplikációs kártyák alkalmazása teremti meg az együttműködés lehetőségét a közigazgatáson belül és a bankszektorral (az EMV kártyák is multiapplikációsak) a közszféra és a bankszektor kölcsönös érdeke az együttműködés a kártyahasználatban

Elektronikus aláírás használata az adóbevallásnál Európában Elektronikus aláírást használó országok Belgium, Csehország, Dánia, Finnország, Franciaország, Hollandia, Írország, Németország, Olaszország, Spanyolország, Svédország, Szlovénia PIN-kódot használó ország Ausztria Mindkét megoldást használó országok Nagy-Britannia, Norvégia

Az előre feltett kérdések… Lesz-e átjárhatóság az elektronikus kormányzati közműrendszer és az üzleti (banki) szolgáltatások között? Több síkon is dolgozunk: kártyák közös felhasználása állampolgári járulék, díj, illeték stb. fizetések keressük az egyéb lehetőségeket (és várjuk a javaslatokat)

Az előre feltett kérdések… Tervez-e valamit az informatikai stratégia az elektronikus aláírás tömeges, társadalmi szintű elterjesztése érdekében? az e-közigazgatás kiteljesedése nem képzelhető el elektronikus aláírás nélkül a társadalmi szintű elterjesztés rövid távon (infrastrukturális, penetrációs, jogi, alkalmazás oldali stb.) akadályokba ütközik kidolgozzuk az interoperabilitáshoz szükséges egységes követelményeket keressük a rövid és középtávú megoldásokat

Az előre feltett kérdések… Milyen fizetési koncepció, milyen ügyfél azonosítási koncepció szerepel a kormányzati közműrendszer tervezésében? A központi közigazgatási szervekkel történő elektronikus ügyintézés/fizetés egyablakos lehetőségét is meg kívánjuk teremteni a kormányzati portálon keresztül. A helyi ügyintézés elektronikus fizetési koncepcióját a kormányzati portállal harmonizáltan fogjuk kidolgozni. Az azonosításhoz megvizsgáljuk a bankokkal való együttműködés lehetőségét is. Távlati terveink között szerepel az elektronikus személyi igazolvánnyal történő azonosítás.

Az előre feltett kérdések… Lesz-e, az üzleti szektorban is használható, elektronikus személyi igazolvány (intelligens kártya koncepció)? Biztosan lesz, az IHM egyértelműen támogatja, de több éves előkészítésre van szükség (alkotmányos jogok, technikai feltételek). Európai összevetésben: érdemben nem vagyunk lemaradva. Az eddigi bevezetések többsége nem volt sikertörténet (Finnország). Franciaország 2006-ra tervezi bevezetni.

Köszönöm a figyelmet