Térinformatika a mindennapok online médiájában Pohly Ferenc T-Online Magyarország
A webtérképre van igény! A friss felmérések szerint az online térkép a legnépszerűbb webes szolgáltatások közé tartozik a T-Online Térkép a vezető applikációink között szerepel beágyazás a „hagyományos” online médiába
Eddig nem féltünk… Térképe minden nagynak és kicsinek van „Félreeső” régióként, ritka nyelvvel, kevés nyelvtudással eddig nem aggódtunk –magyar inkább magyarul –útvonaltervezés –pontosabb, frissebb térkép
Most már aggódhatunk? Google Maps: –hazánk teljeskörűen lefedve –használható közlekedéssel Map24 –magyar nyelvű felülettel –médiatudatos csingilingikkel Plusz: mash-ups! –Jó-hely, Kocsmakereső, geospace.hu, Ongo, ittvoltam.hu stb.
De mi frissebbek vagyunk! nem biztos, hogy ez mindig így marad a webtérkép használóját ez nem igazán érdekli (szemben pl. a GPS navigáció felhasználójával) a Wikipedia-jelenség korában nem biztos, hogy megéri a frissítés infrastruktúráját fenntartani
De nekünk több POI-nk van! Még egyszer: a wiki-jelenség aranykorában? Ellenőrzött adatokkal? A webes felhasználó megtanulta a kételkedést…
Milyen előnyünk lehet? lokális szinergiák kihasználása (pl. ingatlanpiac) média beágyazottság (pl. [origo], iWiW) olcsó fenntartás: közösségi frissítés valódi relevancia: közösségi értékelés, remixelés
A Magyar Telekom csoport válasza szakmai tudakozóval közös, térképes szolgáltatáskereső intelligens szövegértő keresés Google vagy Yahoo térképéhez mérhető UI (Topolisz) ingyenes, közösségi alapú megjelenés közösségi frissítés, remix üzleti modell: fizetős kiemelt megjelenés