Fővárosi forgalomtechnikai és ITS-fejlesztések (értékeink védelmében) Jenovai Zoltán forgalomtechnikai igazgató BKK Közút Zrt. Csomópont-felülvizsgálat.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1/13 Péter Tamás, Bécsi Tamás, Aradi Szilárd INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 3-5. Útmenti objektumok.
Advertisements

Kritikus infrastruktúra védelme
„Közlekedésbiztonságot javító fejlesztések az országos közúthálózaton”
ITS EasyWay workshop A közönségtájékoztatás lehetőségei.
Perpetuum mobile – közlekedés az agglomerációban
KITÖRÉSI LEHETŐSÉGEK A FŐVÁROS ÉS A RÉGIÓ KÖZLEKEDÉSÉBEN
BUDAPEST VÁROSÜZEMELTETÉSÉNEK KONCEPCIÓJA
Deviation Phase II - Hungary Dr. Agnes Lindenbach | 8th October 2006 Dr. Lányi Péter Sopron, szeptember 9. A CONNECT és az EasyWay projektek hazai.
I NFORMÁCIÓS T ÁRSADALOM T ECHNOLÓGIÁI PÓLUS Dr Magyar Gábor BME
Kulinyi Márton, a szerkesztő bizottság elnöke. Miről is van szó? Egyenl ő bánásmód Hátrányos megkülön- böztetés Egyenl ő hozzáférés el ő ítélet.
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
Connect ”ITS rendszerekre vonatkozó nemzetközi kapcsolatrendszerek: az együttműködési feltételek kialakítása” Connect
TIN week – Budapest, October/ Házi feladat, Győri esettanulmány: Győr,Kodály Zoltán u – Ifjúság körút csomópontja Készítette: Sümegi Péter & Szabó.
A CONNECT és az Autópálya
Budapest - térinformatika a városüzemeltetésben és a várostervezésben
Biztonsági kihívások a gyorsforgalmi úthálózaton Jákli Zoltán műszaki vezérigazgató-helyettes ÁAK zrt.
Egy esély a felzárkózásra: Magyarország mint Európa egyik logisztikai központja Chikán Attila A Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára, a Magyar Logisztikai,
ITS Budapesten.
ITS fejlesztések az ÁAK zrt. hálózatán
I. Bemutatkozás Horváth Szabolcs okleveles hidrogeológus mérnök
Dr. Bozsó Zoltán r.dandártábornok
Az önkormányzat szerepe a logisztikai központ létrehozásában II. CEBC Logisztikai Konferencia Budapest, II. 3. Nagy Sándor Városfejlesztési alpolgármestere.
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Legyen kevesebb autó, tisztább város, több zöld! – Ajánlások a Városi Környezet Stratégiához Hegyi Gyula Budapest, november 13. Fővárosi Közgyűlés.
A Budapesti Munkaerőpiaci Intervenciós Központ (BMIK) szerepe a távmunka program koordinálásában előadó: dr.Bihary Pál FMM Országos Távmunka Konferencia.
Vitézy Dávid vezérigazgató Budapesti Közlekedési Központ
Kővári János országgyűlési képviselő,
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten nyitórendezvény december.
HIDAK ÜZEMELTETÉSE, FENNTARTÁSA Kolozsi Gyula okl. építőmérnök,
Copyright © Siemens Zrt All rights reserved. CONNECT III. program DATEX alapú kommunikációs pilot rendszerek kialakítása – taktikai együttműködés,
Intelligens közlekedési rendszerek az ÁAK zrt. hálózatán Jákli Zoltán hálózatkezelési igazgató 37. Útügyi Napok, Sopron, szeptember 9-10.
Hazai ITS alkalmazások az európai tendenciák tükrében – EasyWay projekt június 17. Magyar Közút Nonprofit Zrt. Dr.- habil. Lindenbach Ágnes tanszékvezető.
1 CONNECT II.: Fejlesztési koncepció, migrációs út tervezése az ÁAK forgalomirányító központjához Perjés Tamás közlekedési igazgató COWI Magyarország.
A CONNECT és az Autópálya TOMASCHEK Tamás forgalomtechnikai mérnök CONNECT projekt II. fázis – GKM,
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
Az elővárosi vasút rendszeréhez illeszkedő közúti közösségi közlekedési ráhordó hálózat kialakítása a Budaörsi kistérségben és a Zsámbéki-medencében KTI.
Behajtási díj Budapesten? Közlekedésszabályozás az élhetőbb városért
Budapest forgalomkezelése és a CITY LOGISZTIKA ITS alkalmazásai
Kerékpárutak építésének engedélyezése
Útépítési munkálatok és új forgalmi rend (a Kőrösi út, Kisfaludy, Bacsó B., Vasút, Csontos J. utcákban)
Forgalomkorlátozások Budapesten. A Vasfüggöny átvágásának 20. évfordulója alkalmából megrendezésre kerülő központi állami megemlékezés miatt az alábbi.
Intelligens közlekedési rendszerek a forgalombiztonság szolgálatában
Számítástechnika az UVATERV-ben
Kovács Györgyi Budapest Kártya Divízió Vezető BFTK Nonprofit Kft.
Budapest XXII. kerület Városház tér, Mária Terézia utca és Kossuth Lajos utca átépítése, megújítása Szilágyi Tibor Szakterületi vezető BKK Zrt
DND Telecom Center Kft. / 1089 Budapest, Elnök utca 1. / Tel.: / / DND Telecom Center Kft. Szőcs Zoltán kereskedelmi.
Útvonalengedélyezés Extrém túlméretes szállítások Magyar Közút Nonprofit Zrt.
BUDAPEST FŐVÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK FŐPOLGÁRMESTERI HIVATALA FŐPOLGÁRMESTER Tarlós István FŐPOLGÁRMESTER Tarlós István Irányítás szakmai.
BUDAPEST FŐVÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNAK FŐPOLGÁRMESTERI HIVATALA FŐPOLGÁRMESTER Tarlós István FŐPOLGÁRMESTER Tarlós István Irányítás szakmai.
XXII. Országos Személyszállítási Szakmai Konferencia április 20. – drivingcamp Hungary (Zsámbék) BFTK BánTeodóra, ügyvezető igazgató Budapest, 2016.
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Moderátor: György Tibor személyszállítási és műszaki fejlesztési igazgatóság, titkárságvezető VOLÁN Egyesülés XXII. ORSZÁGOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKMAI.
Kormányhivatal szakigazgatási szervei 1.Szociális és Gyámhivatal 2.Építésügyi Hivatal 3.Igazságügyi Szolgálat 4.Növény-és Talajvédelmi Igazgatóság 5.Erdészeti.
XXII. ORSZÁGOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSI SZAKMAI KONFERENCIA KITÖRÉSI PONTOK A KÜLÖNJÁRATI AUTÓBUSZOS SZEMÉLYSZÁLLÍTÁSBAN Moderátor: Tóth Mihály független marketing.
Intelligens közlekedési rendszerek
A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jövőbeni első számú megközelítési módja: a vasút Budai Zoltán NIF Zrt., projektvezető
Gyalogos és kerékpáros közlekedés
Járműhely igény, parkolás, rakodás
Dunai hivatásforgalmi vízi közlekedés kialakítása Budapesten
Városi közlekedés, forgalomtechnika 6. előadás
KÖZSZOLGÁLTATÁSI SZEKCIÓ
A BIZTONSÁG ÉS VÉDELEM KULTÚRÁJA
Hozzászóló: Takács Miklós (FŐMTERV Zrt.) Budapest, október 21.
Térinformatikai és ITS fejlesztések a fővárosi közút üzemeltetésben Dr
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Előadás másolata:

Fővárosi forgalomtechnikai és ITS-fejlesztések (értékeink védelmében) Jenovai Zoltán forgalomtechnikai igazgató BKK Közút Zrt. Csomópont-felülvizsgálat Zöldhullám Dinamikus táblák EasyWay Közlekedési portál Központfejlesztés ITS masterplan Monitoring-rendszer Enforcement

Zöldhullám

Összehangolás út-idő diagramja

Csomópont-felülvizsgálat - forgalomfüggő programválasztás A forgalomirányító központok által felügyelt csomópontokon a jelzéstervek és összehangolások vizsgálata folyamatos: az elmúlt öt évben 4547 beavatkozást végeztünk el a központi kezelőfelületen. A központi felügyelet alatti csomópontok nagy része, 479 db forgalomfüggő programválasztó logika alapján működik. Mai napig összesen 153 db komplett csomóponti felülvizsgálati anyag áll rendelkezésünkre. Ezek háromszintű feladat-előirányzatot tartalmaznak: hibacím, hibaelhárítás kis költségigényű módosítás (diszpozíciós szint) építési beruházás-nagyságrendű beavatkozás. Az európai jogalkotó 2008. XI. 19-én elfogadta az Európai Parlament és a Tanács 2008/96/EK irányelvét a közúti infrastruktúra közlekedésbiztonsági Kezeléséről 176/2011 (VIII.31.) Korm.

Dinamikus jelzésadás

1. Forgalomirányító központ közlekedési portál A főváros forgalomirányító központja közlekedési portáljának létrehozása és az adatok rendelkezésre bocsátása különböző információs szolgáltatások felépítéséhez (megvaltan) A nagyközönség megbízható, naprakész közlekedési információkkal való ellátásának egyik hatékony, széles körben hozzáférhető eszköze lehet a fővárosi forgalomirányító központ közlekedési információs portáljának létrehozása és ezáltal valós idejű forgalmi információs szolgáltatások megvalósítása. Publikus és üzemi funkciók szétválasztása, jogosultsághoz kötött hozzáféréssel.

2. Budapesti forgalomirányító központ fejlesztése I. Budapesti forgalomirányító központ fejlesztése és az általa felügyelt terület kibővítése adaptív forgalomirányítás megvalósításával, speciális információs tartalmú VJT-k elhelyezésére útvonal- és utazási mód választás elősegítésére I. komponens (megvalósítási terv, megvalósítás) A projekt keretében megvalósítandó feladat a fővárosi forgalomirányító központ kommunikációs funkcióinak fejlesztése, a központ működése során keletkező forgalmi adatok és információk rendelkezésre állásának és hozzáférhetőségének biztosítása a forgalmi operátori szolgálat és egyéb szervezetek (hatóságok, ITS szolgáltatók, egyéb érdekelt felek) közti elektronikus adatcsere és együttműködés megteremtése érdekében.

3. Budapesti forgalomirányító központ fejlesztése II. Budapesti forgalomirányító központ fejlesztése és az általa felügyelt terület kibővítése adaptív forgalomirányítás megvalósításával, speciális információs tartalmú VJT-k elhelyezésére útvonal- és utazási mód választás elősegítésére II. komponens (megvalósítási terv, megvalósítás) A fővárosi forgalomirányító- és forgalmi menedzsment központ hardver és szoftver fejlesztése, pontos és naprakész forgalmi adatok és információk előállítása, gyűjtése és hozzáférhetővé tétele érdekében. A feladat végrehajtás során felül kell vizsgálni az alábbi útvonalakon lévő csomópontok jelzőlámpa programjait, majd azok összehangolásával forgalomtól függő programválasztási rendszer kiépítése érdekében el kell végezni a szükséges központ oldali tervezési és programozási feladatokat. a Petőfi hidat és az M1-M7 autópályák bevezető szakaszát összekötő útvonal az Egérút és 6. sz. főút – Szerémi út útvonal Szentendrei út

4. ITS Master Plan Budapest Budapesti integrált közúti és tömegközlekedési 2020-ig tartó ITS koncepció (megvalósíthatósági tanulmány) A közlekedési alapstruktúrákból, Budapest Főváros Közlekedési Rendszerének Fejlesztési Tervéből, a CONNECT és EasyWay projektek eddigi eredményeiből (megvalósíthatósági tanulmányok és pilot- projektek), a meglévő ITS rendszerek elemzéséből (auditjából) és a folyamatban lévő projektekből kiindulva határozza meg a főváros és az agglomeráció intelligens közlekedési rendszereinek fejlesztési feladatait 2020-ig.

5. Forgalmi monitoring rendszer fejlesztése Kritikus városi úthálózat részek eseménydetektálása, modellezése (megvalósítás) A projektben tervezett fejlesztések célja a forgalomfigyelés, forgalmi monitoring lehetőségének területi bővítése, ezáltal új képi és egyéb forgalmi információ előállítása, illetve a jelenleg keletkező adatok hozzáférhetőségének és a feldolgozás technikai feltételeinek javítása. Projekt keretében sor kerül a 3. projektrészben jelölt útvonalak forgalomtól függő programválasztási rendszeréhez szükséges terepi mérőhelyek kiépítésére. TASS detektorok ZTV rendszer fejlesztés

6. Teherforgalmi behajtások ellenőrzési rendszerének fejlesztése Teherforgalmi behajtások ellenőrzési rendszerének fejlesztése (pilot, megvaltan) Kísérleti rendszer megvalósítása a fővárosi teherforgalmi behajtások ellenőrzésére. A jogosulatlan úthasználók kiszűrésére fix- és mobil kamerás berendezéseket kell telepíteni a főváros stratégiai pontjain. A rendszer adatgyűjtő-feldolgozó funkciója által képes támogatni a jogosulatlan behajtás szankcionálási folyamatának megindítását is. A rendszert lehetőség szerint a meglévő infrastruktúra elemek felhasználásával kell kialakítani. Eszközbeszerzés – pilot, ezzel párhuzamosan megvaltan