Személyközi kapcsolatok és típusai (általános szintek)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
AHOL A CSEND MÉG HALLHATÓ KOMMUNIKÁCIÓS HÁLÓ NYÉSTÁN
Advertisements

Piaci tökéletlenségek
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV):
Az Internet elterjedése Lakossági felhasználás. Internet terjedése.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az informatika szerepe a vállalati kultúra és versenyképesség javításában Dr. Kornai Gábor AAM Tanácsadó.
Családszociológiai alapismeretek 1. rész
Konfliktus és kooperáció
INTERAKCIÓ KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK ÖNDEFINICIÓ.
Ésszerűség - sportszerűség
A személyiség.
Az „ösztönlény” nevelése és lelkigondozása
Csalók és együttműködők
Szocializáció Fogalmak:
KONFLIKTUSMODERÁLÁS n SZÜKSÉG- SZERŰEK n TERMÉSZETESEK n DEMOKRATIKUS EGYÜTTÉLÉS  TÖBB KONFLIKTUS  KRITIKUS ÉRTÉKIG!!
A KISCSOPORT. Megközelítések: Cooley: primerszekunder ( az empirikus valóságban(társadalmi munkamegosztás létező, konkrét alakzat)következménye) Simmel:
A CSOPORT MEGHATÁROZÁSA
interperszonális személyiség-koncepciója
DÖNTÉSELMÉLET A DÖNTÉS = VÁLASZTÁS A döntéshozatal feltételei:
A kommunikáció elmélete és gyakorlata
Jogviszony és jogi felelősség
Az intézmények szerepe a gazdasági rendszerekben Ing. Dudás Tamás, PhD.
A gyermek erkölcsi fejlődése
Szoftvertechnológia Ember-gép rendszerek. Mit értünk rendszer alatt? Kapcsolódó komponensek halmaza – egy közös cél érdekében működnek együtt A rendszer.
WEB MES (webes gyártásirányító rendszer) Kiss Miklós (G-5S8)
Pannon Egyetem, Szervezési és Vezetési Tanszék
Az iskolai csoportok sajátosságai
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Összehasonlító gazdaságtan
1. Bevezetés a tárgy célja: azoknak az eszközöknek és módszereknek a megismertetése és begyakoroltatása, melyek az érvelések megértéséhez, elemzéséhez,
1 A magyar energiapolitika „ Az energiahatékonysági indikátorok az EU-ban és Magyarországon” nemzetközi szeminárium Budapest, október 5. Hatvani.
JÖVŐKÉPEK, SZCENÁRIÓK GYAKORLAT KULCSSZAVAK: COACH, COACHEE, COACHING, COACH KÉPZÉS Saját jövőkép készítése, átalakítása és átkeretezése Magyar Coachszövetség.
ESZMÉNY, CÉL, FELADAT A NEVELÉSBEN
{ MSTT – Nyerges Mihály Emlékkonferencia Eredményjelző: Magyar sport 2012.
1 A bannernek is van szeme. Erre ma már megvannak az eszközök! 6.
KUTATÁS CÉLJA Közoktatás-fejlesztési stratégia megalapozása. Közoktatás-fejlesztési stratégia megalapozása. Első fázisát jelenti ennek a megyék közoktatási.
Metafora - metonímia A filmben?. Roman Jakobson Rámutat, hogy a metafora-metonímia bipolaritás megfeleltethető a nyelvi működés alapmodelljének, a paradigmatikus-szintagmatikus.
Innovációk a szervezetekben. A., Alapok I. A szervezet fontossága II. Az átvétel eredménye B., Az innováció-döntési folyamat típusai I. Opcionális innovációs.
Az iskola, mint szervezet
PARTNERSÉG. Schwertner János Mi a partnerség? Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban: Különböző (magán, társadalmi, gazdasági) kapcsolatokban:
ÁVF Társadalmi részvétel 1.
7. A társadalmi döntések elmélete
A deviancia értelmezési kerete
Programozás I. Típus algoritmusok
KAM - Regionális és Antropológiai Kutatások Központja Sapientia - Erdély Magyar Tudományegyetem, Csíkszereda.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
M.Tamás Márta Drogproblémák M.Tamás Márta
Társadalmi kiscsoportok, konformitás és deviancia
Ipari ökológia 7 A "szimbiózismenedzsment" feltételei: bizalom, távolság Dr. Bezegh András.
Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Üzleti Jog I. Társasági jog 1. Bevezetés – Gazdasági társaságokra vonatkozó általános szabályok Pázmándi Kinga.
2015. őszBefektetések I.1 V. Optimális portfóliók.
Vállalati Jog MsC 1. Bevezetés jogi alaptani visszatekintés Dr. Pétervári Kinga 2013.
Monopolisztikus verseny, Oligopólium
Jelentkezés Érettségire jelentkezés határideje: február 15. Helye: Tiszakécskei Református Általános Iskola és Gimnázium.
Játékszenvedély Készítette:ViniczayGábor Forrás:Wikipedia.
Vállalati felelősségvállalás
Környezeti hatások számszerűsítésének problémái
Motiváció a szervezetben
ÉRTÉK, ESZMÉNY, NORMA A NEVELÉSBEN
6. A szerep fogalma a szociálpszichológiában
Játékosított kooperációs tréning a hatékony közös munkáért
Gazdasági rendszerek.
Személyközi kapcsolatok és típusai (általános szintek)
Szerep-elmélet Mead: Egy adott szituációban sajátos célokat követő szabályszerű viselkedéskomplexum, mely társadalmi normák által meghatározott. Linton:
A diszfunkcionálisan működő család
Neveléslélektan Debrecen
Erasmus+ mobilitási program
Farkasné Egyed Zsuzsanna
Előadás másolata:

Személyközi kapcsolatok és típusai (általános szintek) Mead: szimbolikus interakció: a másokkal való viselkedésünket, kapcsolatunkat jelentések szabályozzák interakció: két vagy több személy között létesült, ésszerű, hasznos módon lebonyolított viszony, amit közösen egyeztetett jelek szabályoznak

Személyközi kapcsolatok és típusai norma (előírások sorozata) szabály (normaértelmezés – viselkedés „ajánlás”) álfüggőség (mise) aszimmetrikus függőség (iskola) kikényszerített engedelmesség (Kelman) reaktív függőség hiányzó hős csapdája (sztájk) közlegelők tragédiája (Hankiss) –környezetszennyezés licitcsapda

Személyközi kapcsolatok és típusai kölcsönös függőség verseny (korlátozott célok, korlátozott nyerési lehetőség, nagy tét; reaktív függőség) együttműködés (közös cél elérése érdekében kölcsönös egyeztetés) fogoly-dilemma: maximális nyereség / minimális veszteség

Személyközi kapcsolatok és típusai regulatív szabályok (Kann; Soll; Muss- megszegés büntetése) konstitutív szabályok (eleve ismerjük) keret (lehetséges kontextusok közül érvényesnek tekintett) keretütközés (más-más keretet tekintenek érvényesnek) átkulcsolás (érvényes kontextus megváltozása)