A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, 2009. Október 20. Gégény István ORFK.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TISZTA FEJJEL A Magyar Rendőrség információs kampánya.
Advertisements

Tamás Kincső, OSZK, Analitikus Feldolgozó Osztály, osztályvezető A részdokumentumok szolgáltatása az ELDORADO-ban ELDORADO konferencia a partnerkönyvtárakkal.
„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Határmenti együttmûködés az EU-ban Mit jelentenek a Régiók? Klaus Klipp Fõtitkár Európai Régiók Gyûlése, Strasbourg.
A KÖZLEKEDÉSRENDÉSZET LEHETŐSÉGEI NAPJAINKBAN
Ügyvezető igazgató, RHK Kft.
EURÓPAI VESZÉLYESÁRU BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK SZAKMAI TALÁLKOZÓJA BONN / GGVD – NÉMETORSZÁG (2) BIZTONSÁGI TANÁCSADÓK NEMZETKÖZI SZAKMAI EGYESÜLETE – BTE.
Földházi György osztályvezető vasútbiztonsági osztály
Partnerek vagyunk az úton László János Magyar Kerékpárosklub.
… with NFC A mobil contactless (NFC) technológia lehetőségei a pénzügyi szektorban.
Hogyan járulhat hozzá a Rendőrség a közúti közlekedésbiztonság további javításához? Budapest, november 30.
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
2008. I.-VIII. HÓNAP ESEMÉNYEI KBSZ SZAKMAI NAPOK - HAJÓZÁS Siófok, Orosz Dalma főosztályvezető.
A biztosítók vagyonkezelésének aktuális kérdései Mit kezdjünk az alacsony hozamkörnyezettel? MABISZ Konferencia október 19. Hamecz István elnök-vezérigazgató.
Rusznák András – ügyvezető, GOE
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” konferencia
Pázmány - híres perek Pázmány híres perek.
Rendészeti feladatok a kerékpárosok közlekedésbiztonsága érdekében
Dr. Bozsó Zoltán r.dandártábornok
A vasúti ágazatot érintő aktuális szabályozási feladatok
Közlekedésbiztonsági ellenőrzések tapasztalatai Hunyadi István Közép-magyarországi Regionális Igazgatóság Közlekedési Alágazatok Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
Tájékoztatás az Európai Gazdaságélnkítő Csomagról ÚMVP MB Budapest, június 29. ÚMVP MB
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
A LÁTHATATLAN PÉNZ TITKAI
Átláthatósági jelentések követelményei, tapasztalatok
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
Vince Péter MTA Közgazdaságtudományi Intézet
szakmérnök hallgatók számára
Mandrik István ügyvivő Munkavédelmi Bizottság munkáltatói oldal
1 Foglalkoztatási kihívások (1), avagy mitől beteg a magyar gazdaság és a társadalom LIGA REGIONÁLIS TANFOLYAM 2010.OKTÓBER 5-6 HAJÓS Dr. Szabó Imre VDSzSz/LIGA.
VEDD KI A RÉSZED! minden, amit az EU és a civilek egymásért tehetnek Dandé István Magyar Szegénységellenes Hálózat Strukturális Alapok Munkacsoport.
MUTATVÁNYOS BERENDEZÉSEK PIACFELÜGYELETI ELLENŐRZÉSE
2009. október 20. Erős pillérek - javuló közlekedésbiztonság 2009, ORFK 1 Útgazdálkodás és hálózatfejlesztés biztonsági kérdései Mocsári Tibor főmérnök.
Az országos közúthálózat legfontosabb biztonsági kérdései Dr. Lányi Péter Közlekedési Infrastruktúra Főosztály október 20.
Dr. Kontrát Károly Belügyminisztérium parlamenti államtitkár
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Vasútszabályozási Osztály
SÉRÜLÉKENY BIZTONSÁG Közlekedéstudomány a közlekedésbiztonság szolgálatában „KÖZLEKEDÉSI SÉRÜLÉSEK” KONFERENCIA Budapest, szeptember 26. Előadó :
„Közös ügyünk a biztonságos vasúti átjáró” Konferencia Bükfürdő, június KTE Vas Megyei Területi és Soproni Városi Szervezet KTE Közlekedésbiztonsági.
A Jövő Internet Nemzeti Technológiai Platform workshop-ja Az Aarlborg-i Future Internet Assembly üzenetei Dr. Sallai Gyula Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi.
A Dublin-i Future Internet Assembly üzenetei Sallai Gyula, Vilmos András Jövő Internet Kutatáskoordinációs Központ Budapest, június 4.
A tehergépjárművek ellenőrzésének gyakorlati tapasztalatai
1 Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály vezetője I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája, valamint.
Az AQUAPOL együttműködési hálózatot 2003-ban, az Európai Unió támogatásával hozták létre Hollandia, Belgium és Németország.
Óberling József r. ezredes
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” Dr. Bencze József r. altábornagy Országos rendőrfőkapitány Közlekedésbiztonsági konferencia Budapest, 2009.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A jövő közúti ellenőrző rendszere, a FAIR és ASSET-Road projektek „Hogyan tovább? Közlekedésbiztonság a Fehér Könyv után” konferencia Budapest, november.
ASSET-Road projekt Stautz János Clarity Consulting.
A közúti közlekedésbiztonság alakulása Magyarországon;
A NEMZETI KÖZLEKEDÉSI HATÓSÁG Dr. Kerekes István.
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
A klinikai transzfúziós tevékenység Ápolás szakmai ellenőrzése
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
KAP Albizottság* Szilvássy I. ÚMVP KAP ALBIZOTTSÁG ÉS AZ ÚJ KAP Tájékozódás Monitoring és Értékelés Koherencia, konzisztencia erősítése Véleményalkotás.
Óberling József r. ezredes
„Erős pillérek – Javuló közlekedésbiztonság” Budapest, október 20. Horváth Zsolt Csaba elnök Az NKH szerepe a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramban.
MOTOROS-SÁRKÁNY BALESET
Uraim és hölgyeim, itt az új 2011-es Pirelli Naptár A naptár első része a nők naptára, míg a második rész a férfiaké.
Az elvárások szerepe a közlekedési környezet észlelésében. Siska Tamás szakpszichológus Együtt Bt. „Erős pillérek-javuló közlekedésbiztonság” Közlekedésbiztonsági.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
Párizs június 20 - Berlin június 28 Egy kivételes alkalom, amikor összekötheted a szórakozást és az üzleted. Találkozz a LEO vezetőkkel a világ minden.
A KÖVETKEZŐKBEN SZÁMOZOTT KÉRDÉSEKET VAGY KÉPEKET LÁT SZÁMOZOTT KÉPLETEKKEL. ÍRJA A SZÁMOZOTT KÉRDÉSRE ADOTT VÁLASZT, VAGY A SZÁMOZOTT KÉPLET NEVÉT A VÁLASZÍV.
Szélessávú adatkommunikációt igénylő rendőrségi alkalmazások
Nemzetközi tudományos-szakmai konferencia Nyitott kérdések a drónok alkalmazásában Budapest, november 3-4. Presented by : Gyula GYŐRI, president.
A 4. számú főút közlekedésbiztonsági projektje. A 4. számú főúton bekövetkezett balesetek aránya a Jász-Nagykun-Szolnok megyében bekövetkezett személyi.
Budapest, március 24. A húsvéti ünnepi időszak rendőri feladatai Óberling József r. ezredes rendőrségi főtanácsos ORFK Közlekedésrendészeti Főosztály.
Presidency Program May 23 - Seminar on the future of macro regional strategies, Brussels May 31 - Seminar on regional energy security, Budapest June 27.
Előadás másolata:

A közúti ellenőrzés gyakorlata az Európai Unióban „Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” konferencia Budapest, Október 20. Gégény István ORFK – OBB

Közúti ellenőrzések az Európai Unióban Kötelező jellegű általános előírás nincs A közúti ellenőrzés a nemzeti jog hatáskörébe tartozik Egyes EU normák lehetnek kötelezőek, vagy ajánlottak (pl. tehergépjárművek területe) Legjobb gyakorlatok (best practice) az EU Bizottság ajánlásával Nemzetközi (európai) közúti ellenőrzések elterjedése 2003-tól

A közlekedésbiztonság és a közúti ellenőrzés A közlekedésbiztonság komplexitása (ellenőrzés, szabályozás, infrastruktúra, biztonságos járművek, prevenció) A közúti ellenőrzések kulcsszerepet játszanak Tagállamonként több közúti ellenőrző hatóság Rendőrség: represszív és preventív feladatok Limitált közterületi jelenlét > technikai eszközök Az ellenőrzések a legveszélyesebb szabály- szegések ellen irányulnak „3 legfőbb gyilkos”: gyorshajtás, ittas vezetés, biztonsági öv használatának elmulasztása

TISPOL European Operation Dates European Operation Mermaid 12 th - 18 th March 2007 (week 11) Results by hours Thursday the 22 nd March 2007 Theme – to be decided 8 th - 14 th October 2007 (week 41) Results by hours Thursday the 18 th October 2007 Theme – to be decided European Operation Bus 23 rd - 29 th July 2007 (week 30) Results by hours Thursday 2 nd August 2007 Theme – to be decided European Operation AD Also enforcing Seatbelts and Excess Speed 4 th - 10 th June 2007 (week 23) Results by hours Thursday 14 th June th - 16 th December 2007 (week 50) Results by hours Thursday 20 th December 2007 European Operation Seatbelt Also enforcing AD and Excess Speed 19 th - 25 th February 2007 (week 8) Results by hours Thursday 1 st March 2007 Theme - to be decided 10 th - 16 th September 2007 (week 37) Results by hours Thursday 20 th September 2007 Theme - to be decided European Operation Excess Speed Also enforcing AD and Seatbelts 23 rd - 29 th April 2007 (week 17) Results by hours Thursday 3 rd May 2007 TISPOL European Traffic Police Network 1996 > 28 tagállam 200 közlekedésrendészeti szerv

Sebességellenőrzés Gyorshajtás: Közúti tragédiák legfőbb oka Minden negyedik közúti haláleset > gyorshajtás Potenciál: emberi élet /év/ EU Sebességellenőrzés: hagyományos és automata eszközök Best practice: automata sebességmérő eszközök Létezik: egyedi telepítés, hálózat, section control Hagyományos ellenőrzési módszer sem mellőzhető

Automata sebességmérők Előnye: Hatékony Gazdaságos Biztonságos „Konfliktusmentes”

Section controll Előnye: felügyelet hosszabb útszakaszon

Hagyományos (mobil) sebességmérők Előnye: - - Helyszíni leállítás lehetősége - - Elkövető „szembesítése” a magatartás következményeivel - - „Sokszoros” preventív hatás

Beépített tachográf sebességmérők Jellemzője: „Civil” típusú gépjárműbe építik (szgk és mkp) Általában saját sebességet mér Lézeres videotachográf is van Előnye: Rejtettség, Intézkedések jelentős visszatartó hatása Szükséges hozzá: Szabályozási háttér