Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP-3.4.3/08-/ ZÁRÓKONFERENCIA
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Tóvári Judit Eszterházy Károly Főiskola. Szinnyei József. Magyarország a XX. században század: polgári.
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
Oktatásszervezés gyakorlat tavasz VIZSGAANYAG Tudásszintek, beválás.
Fancsalszki Éva projektmenedzser TÁMOP-2.4.3/A-09/ Június 07.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
"Tabletek, kispolski, miegymás - Mi is az a Bűvösvölgy?” Média animátor – H95 Bűvösvölgy szeptember Legeza Katalin.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
Határtalan Európa? Projekt összefoglaló Alattyányi István Szabadka, Borderless EUR Zárókonferencia HUSRB/1002/222/159.
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Tájékoztató TÁMOP-projektünk nyitórendezvényére Kalocsa, november 7. (Katona István ház) A Kalocsai Főegyházmegyei Levéltár gyűjteményére épülő,
Az Országos Esélyegyenlőségi Hálózat tevékenysége és céljai
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
Tehetségpont létrehozása
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
„SZAKMÁVAL AZ ÉLHATŐBB JÖVŐÉRT”
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Látássérültek közösségi mentorainak képzése és foglalkoztatása TÁMOP /
Kisalföldi Tudástár szolgáltatásainak horizontális és vertikális bővítése a hatékony információátadás érdekében TÁMOP A-11/ Projektnyitó.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
Globalizáció és oktatás
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
Esélyegyenlőségen alapuló tehetség- felismerés, tehetséggondozás egy innovatív Észak-Pest megyei gimnáziumban (TÁMOP 3.4.4/B-08/2/KMR) Az Európai Unió.
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
CIVILEK és ÖNKORMÁNYZATOK
TIOP február 2.. TIOP 1.1.1/09 Tanulói laptop Támogatás összege: Ft Pályázat időtartama: május 1. – március 1.
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
Kapcsoldától az Én Belső Szín Házam tematikus projektig és szakmai konferenciáig.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
Iskolák határok nélküli együttműködése.
Iskolánk futó projektjei
„Határon innen, határon túl – integráció és migráció a Kárpát- medencében” – A projekt eredményeinek bemutatása Eger, február 25. Projekt záró konferencia.
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
Az EDUCOOP-projekt szakmai programja
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
 Alapító tagjai az ELTE jogász, szociális munkás, szociológus, szociálpolitikus hallgatói, akik az ELTE ÁJK Pártfogói.
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
Lökkös Attila Mérföldkövek, eredmények TÁMOP B-11/ Projektzáró konferencia, Pilisborosjenő, február 15.
Rózsavizes Húsvét napját jöttem ma kívánni… Húsvét projekt a baracskai Kozma Ferenc Általános Iskola 3. osztályában március 17-március 25. készítette:
A évi allokáció általános bemutatása- zárása
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Dr. Illésné Dr. Kovács Mária Borbás Emese
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Tanodavezető, Motiváció Tanoda-Tiszasziget
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Továbbtanulást erősítő kezdeményezések támogatása TÁMOP B számú projekt Projektzáró rendezvénye.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Az Új Széchenyi Terv - keretében kiírt TÁMOP -_3.3.10/A-12 kódszámú, A hátrányos helyzetű tanulók iskolai sikerességének elősegítése a Lévay József református.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
„Helló barátom!" - közösségi szolgálatra felkészítő tréning sorozat „Tanévzáró Suli – Buli” „Helló nyár, helló barátom!” - komplex nyári vakáció „Viszlát.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
A köznevelési intézmények művészetpedagógiai módszertani megújítása
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Előadás másolata:

Migrációról iskolásoknak Iskolai projekt Bognár Katalin Hetzer Katalin Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület

A projekt környezete, szükségessége A befogadó társadalom attitűdje Az iskola, mint az előítéletek kezelésének színtere - személyes tapasztalatok, ismeretek - speciális pedagógiai eszközök, módszerek Az iskola, mint interface

A projekt célja A résztvevő tanulók kompetenciájának fejlesztése, ismereteik bővítése, nyitottságuk erősítése A kritikai gondolkodás, a társadalmi tudatosság és felelősségvállalás erősítése; az iskolai közösségek megerősítése A pedagógusok motivációjának és szakmai kompetenciájának erősítése A társadalmi tudatosság, érzékenység növelése

A projekt „előzménye” Ismerős ismeretlenek EIA/2010/3.1.4.3. Regionális sajátosságokat bemutató foglalkozástematikák Iskolai foglalkozások 5 iskolában, összesen 200 bevont gyermek, 50 foglalkozás Foglalkoztató füzetek Mindenki másképp egyforma EIA / 2011/ 1.2.8. Interkulturális témaköröket feldolgozó tematikák Iskolai foglalkozások 10 iskolában, vidéken és Budapesten, összesen 600 bevont gyermek, 150 foglalkozás Iskolai migráns napok Hétvégi családi rendezvény

A projekt időtartama 2013. július 1. - 2014. június 30.

A projekt elemei és indikátorai Középiskolás foglalkozástematikák kidolgozása Iskolai foglalkozások tartása - 2 féléven keresztül 10 budapesti iskolában (általános és középiskolában), összesen 115 foglalkozás és 400 bevont tanuló Részvételi média program - 2 féléven keresztül 3 budapesti iskolában, összesen 75 foglalkozás és 36 bevont tanuló Migrációs és interkulturális témájú kiadvány diákok számára; 1000 példány, 50 oldal Projektzáró rendezvény: diákkonferencia és a részvételi média program kiállítása; összesen 100 fő résztvevő Részvételi média programban, illetve a diákkonferencián résztvevő harmadik országbeli tanulók száma: 15 fő

katalin.bognar@menedek.hu katalin.hetzer@menedek.hu Köszönöm a figyelmet! katalin.bognar@menedek.hu katalin.hetzer@menedek.hu