Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dél-Dunántúli Regionális Forrásközpont Szolgáltató Nonprofit Kft.
Advertisements

Új Magyarország Fejlesztési Terv „Foglalkoztatás és növekedés” Cél: Felzárkózni a fejlett országokhoz a foglalkoztatás növelésével és a gazdasági.
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Nyitó rendezvény „Motiváló képzések és kapcsolódó szolgáltatások a ”Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP A2-12/ október 18.
A stratégiai tervezés módszertana
Huszta Roland – Fejlesztési igazgató
Monitoring indikátorok
Szakmai monitorozás.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
”PRO-TEAM” REHABILITÁCIÓS NONPROFIT KFT. Versenyszféra Fórum „Munkaerő-piaci szolgáltatások a „Pro-Team” Nonprofit Kft-nél.” TAMOP /
Projektkezdeményezés és pályázatírás
Az ötlettől a megvalósult projektig - praktikák, gyakorlati tudnivalók
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Projektkészítés I. Puxler Eszter.
PROJECT MENEDZSMENT.
A fejlesztési tervek elkészítésének lépései
Projektkészítési technikák: logframe, SWOT
A projektmenedzsment fogalma
NFT I NFT II Hosszú távú cél: az életminőség javítása Általános cél: Az EU átlaghoz viszonyított jövedelmi különbségek mérséklése specifikus.
Projektelemzés, - tervezés
Projekt tervezése-, elemzése Ellenőrző kérdések
A projekttervezés módszertana
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
A projekttől a pályázatig
A projekttervezés első lépései
Pályázat és projekt menedzsment
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Készítette: Bertalan Adrienn Csurgó Krisztina Vincze Bernadett Erika
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A monitoring szerepe a kutatásértékelésben Dr. Lippényi Tivadar MTA székház április 25.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Kérdések a második zh-hoz
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Project Monitoring and Control (PMC)
BIZTONSÁGOS MÓRAHALOMÉRT Főpályázó: Mórahalom Város Önkormányzata.
Major Ildikó Osztályvezető-helyettes SAP/CO modulvezető
Projektfejlesztés DDOP /2F VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.
Az elemzés és tervezés módszertana
Az EEM helye a menedzsmentben
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
Európai Menekültügyi Alap ( ) Módszertani segítség az űrlap kitöltéséhez.
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
Európai Menekültügyi Alap évi allokáció Módszertani segítség a pályázati adatlap kitöltéséhez.
Európai Integrációs Alap Európai Visszatérési Alap
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
Phare t.n. Miniszter Hivatala Projekttervezés A tervezés módszertana 2001.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
Tipikus hibák és szabálytalanságok a HEFOP intézkedés megvalósítása során Előadó: Kis Mónika Krisztina Hermes Holding Kft.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Projekttervezés, kockázatkezelés, fenntarthatóság
Pályázatok elméletben és gyakorlatban. Témakörök:  - pályázatok jogszabályi háttere  - pályázati kiírások értelmezése  - útmutatók, háttérdokumentumok.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
A logikai keretmódszer középpontjában a logikai keret- mátrix áll. Ez egy olyan 4x4-es táblázat, melyben egy projekt legfontosabb részei összefoglalhatóak.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
PROJEKTMENEDZSMENT Szabó Mária
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
„Együtt, eredményesen”
Lorem ipsum.
„ÉLETREVALÓ – U4 LIFE” TPPA/2012/03/30
Barcsák Marianna KPSZTI
Előadás másolata:

Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium A logikai keretmátrix Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium Külső Határok Alap 2008. október 28. Kovács Ildikó, 2008.

A projekt legfőbb jellemzői egy vagy több szervezet számára egyszeri, komplex feladatot jelent; teljesítési időtartama (kezdés-befejezés) meghatározott; a teljesítés költségei/erőforrásai előre meghatározottak; egy határozott cél/eredmény elérésére irányul. Projekt és pályázati projekt közti különbség Már a projekttervezés kezdetén pontosan azonosítani kell a forrást, mert... … a finanszírozó által megfogalmazott feltételrendszer figyelembevételével kell megtervezni a projektet. (pl. megvalósítás időtartama, támogatható tevékenységek, elszámolható költségek, eredmények és hatások számszerűsítése, transzparencia, fenntarthatóság, stb.) Kovács Ildikó, 2008.

A logikai keretmódszer Az 1970-es években a magánszektor egyik menedzsment eszközeként fejlődőtt ki – mára az EU fejlesztési programjainak kedvelt – gyakran megkövetelt - módszertani eszköze. Szeretni nem kell, azonban alkalmazni ajánlott mivel ha a megfelelő logikában gondolkodunk, segít azt rendszerbe foglalni - ha nem, feltárja előttünk ezt a hiányosságot. Elemzési fázis Tervezési fázis érintettek elemzése problémaelemzés célelemzés alternatívák elemzése beavatkozási logika meghatározása feltételezések és kockázati tényezők meghatározása indikátorok azonosítása tevékenységütemezés készítése költségvetés készítése FONTOS! A logframe-módszer több, mint maga a mátrix! Kovács Ildikó, 2008.

A logikai keretmátrix Projektleírás Objektíven igazolható eredményességi mutatók Ellenőrzés forrásai, eszközei Feltételek / kockázatok Stratégiai célok Hatásindikátorok Projektcélok Célindikátorok Várt eredmények Eredményindikátorok Tevékenységek Eszközök Előfeltételek Kovács Ildikó, 2008.

Projektleírás (1. oszlop) Általános (átfogó, stratégiai) célok overall objectives Az a magasabb rendű cél, amelyhez a projekt hozzájárul. Érdemes a pályázati kiírásban megjelölt célokra (max. 2-3) utalni! Az a cél, amelyet a pályázó a projekt végére, vagy közvetlenül azt követően el kíván érni. Ideálisan mindig csak egy van! A projekt célja project purpose Várt eredmények expected results / output A projekt konkrét, kézzelfogható eredményei. Tevékenységek activities A projekt keretében végrehajtandó tevékenységek. Kovács Ildikó, 2008.

Az indikátorok (2. oszlop) Hatásindikátorok Átfogó célok Hosszú távú következmények hatásait számszerűen mérő mutatók. A tevékenységek által megvalósított termékek és szolgáltatások megléte által okozott direkt és közvetlen ha-tásokat számszerűen mérő mutatók. Célindikátorok Projektcél Valamennyi indikátornak meg kell adni az objektív, ellenőrizhető forrását! (3. oszlop) Eredményindikátorok Az előállított termékek vagy szolgál-tatások megvalósulásának számsze-rűsített mutatói. (fizikai, monetáris) Várt eredmények Eszközök Erőforrások, eszközök, amelyeket a projekt „elfogyaszt” a megvalósítás folyamán. (emberi erőforrás, felszerelés, anyag, idő) Tevékeny-ségek Kovács Ildikó, 2008.

Még néhány szó az indikátorokról… A jó indikátor teljesíti a SMART kritériumokat: Specific – konkrét Measurable - mérhető Available - elérhető Relevant - releváns Time-based - időalapú Az indikátorok meghatározása 1. Pályázati kiírás elvárásainak áttekintése Milyen típusú indikátorokat várnak el? Alkalmazható-e ez a projekt esetében? Ha igen, egyeztetés. Ha nem, 2. lépés. 2. A projekt SMART-kritériumoknak megfelelő indikátorainak meghatározása. Számszerűsítés! 3. Logikai keretmátrixba illesztés, a mátrix teljességének ellenőrzése. 4. Az indikátorok ellenőrizhető forrásainak megadása. Kovács Ildikó, 2008.

hatásindikátor (stratégiai cél) Tevékenységtípus Indikátorok outputindikátor (tevékenység) eredményindikátor (projektcél) hatásindikátor (stratégiai cél) építés ami megépül m, m2, m3 % nő a kapacitás % nő a forgalom db új tevékenység % Ft költségcsökkenés % perc „menetidő”-csökkenés % nő a hatékonyság szerkezetváltás % nő a foglalkoztatási képesség eszközbeszerzés amit megveszünk db, típus tanulmány db, téma megalapozás szakpolitikai változik jogi környezet változik képzés fő, résztvevő, óra célcsoport képességei javulnak ismeretbővülés szemléletváltás innovációs képesség nő fluktuáció csökken rendezvény fő, résztvevő Kovács Ildikó, 2008.

Indikátorok meghatározása Néhány típushiba: Légből kapott az indikátor értéke. Nem meghatározott a kiindulási érték (pl. %-ban megadott indikátornál). Nincs pontosan megadva, hogy mit jelent az ügyfelek száma (pl. új ügyfél vagy ügyfélforgalom). Nincs forrása az indikátornak (pl. ügyfelek elégedettsége x %-kal nő, de ezt nem támasztja alá felmérés). Kovács Ildikó, 2008.

Feltételek / kockázatok (4. oszlop) A projekt sikere szempontjából fontos külső tényezők. Kovács Ildikó, 2008.

Objektíven igazolható eredményességi mutatók Projektleírás Objektíven igazolható eredményességi mutatók Ellenőrzés forrásai, eszközei Feltételek / kockázatok 1. Általános célok A befogadás minőségi fejlesztése. Az Állomáson élők életminőségük javítása. 15. Hatásindikátorok Menedékkérők elégedettsége nő. Csökken a MBÁ-n a konfliktusok száma. 16. Forrásai BÁH vonatkozó statisztikái kérdőíves felmérés 2. A projekt célja Az Állomáson élő gyermekek magyar nyelvi felkészítése az oktatási rendszerben való részvételre. 13. Célindikátorok z %-kal nő a közoktatásba sikeresen bekapcsolódó gyermekek aránya Iskolai teljesítményük w%-kal javul 14. Forrásai BÁH statisztikái iskolai statisztikák 8. Feltételezések a gyermekek képzése pozitív hatással van mentális állapotukra, növeli társadalmi beilleszkedésük esélyeit, javítja életminőségüket. 3. Várt eredmények adaptált tananyag speciális tankönyv megvalósult tanfolyam gyermekek nyelvtudással 11. Eredményindikátorok „q” órás, speciális nyelvtanfolyam gyerekeknek - „x” gyermek „y” nyelvi szintet fejlődött 1 db speciális tematika „p” terjedelmű tankönyv 12. Forrásai jelenléti ívek, naplók tankönyv, tematika projekt zárójelentése 7. Feltételezések a nyelvtudás növeli az iskolai integráció esélyeit; a szülők elengedik az iskolába gyermekeiket 4. Tevékenységek megfelelő képzési tematika adap-tálása, tankönyv megírása képzés gyakorlati feltételeinek megteremtése a képzés lebonyolítása 9. Eszközök HR.: projektvezető, „n” tanár, „k” szakember, „x” workshop Technika: taneszközök, tanterem Pénzügyi eszközök: Ft. 10. Forrásai projektjelentések, jelenléti ívek, jegyzőkönyvek, bizonylatok 6. Feltételezések a Befogadó Állomáson folyamatosan élnek a képzésbe vonható gyermekek 5. Előfeltételek Elnyert támogatás - Támogatási Megállapodás Kovács Ildikó, 2008.

Köszönöm a figyelmüket! kovacsi@irm.gov.hu Kovács Ildikó, 2008.