A 0-3 évesek rajzfejlődése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A térábrázolás fejlődése gyermekkorban (1-18 év)
Advertisements

Objektumok a Word-ben Pék Ágnes © 2009.
Szimmetrikus 3f mennyiségek ábrázolása hatékonyan
Természet Szöveg: ©Rába Ildikó Mariann Kép: ©Bauer Andrea.
A világ 2004-ben Egy Norwég diplomatát, Charung Gollart, arra kértek, hogy az ENSZ-nek egy rajzos prezentáción keresztül mutassa be 2004-ben a világ fő.
Digitális Fotó Magazin január-február.  A képkompozíció vonatkozásában a pont kifejezés olyan kompozíciós eszközre utal, amely a képmezőhöz képest.
Plasztikai ábrázolás a kiskamasz korban Zakar József MOME, 2008.
A vizuális nyelv fejlődése a kamaszkorban
Metszeti ábrázolás.
A színek számítógépes ábrázolásának elve
Exponenciális és logaritmikus függvények ábrázolása
AZ AVANTGÁRD új művészeti törekvések a XX. század elején
Térábrázolás különböző életkorokban
A szürke vizszintes csikok nem egészen vizszintesek…
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
Szerint a természet értelmetlen rendezetlenségével szemben az emberi kultúrát a szervezettség és fegyelmezett rend jellemzi. A mûvészet célja, hogy új.
SZÍNEKRŐL.
…mű lehet: nyomtatott (névjegykártya, prospektus, levélpapír, boríték, jegyzetpapír, plakát) elektronikus (prezentáció, hírlevél, weboldal, multimédia,
2. előadás GÉPRAJZ, GÉPELEMEK I..
A MŰSZAKI KÉPALKOTÁS.
Web-grafika II (SVG) 2. gyakorlat Kereszty Gábor.
Lineáris függvények.
A szervezeti problémák kezelése
A RAJZOLÁS A GYERMEK SZÁMÁRA TERMÉSZETES KIFEJEZÉSI ESZKÖZ
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
A gyermekrajz a 19. század felfedezése
Készítette: Horváth László
SZÍNHARMÓNIA.
Bevezetés: a Számítógépi grafika tárgya (Szemelvények: amit tudni illik)
Készítette : Tuska Borbála 8.b április
Koreai sámánizmus A gwishinek
Sámánizmus és népvallás 8.
Hogyan használd a PTC oldalakat? Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések.
Alapvető fogalmak, és leggyakrabban előforduló kifejezések HOGYAN HASZNÁLD A PTC OLDALAKAT?
Kárpáti Andrea A VIZUÁLIS TEHETSÉG Kárpáti Andrea
A 4-6 évesek rajzfejlődése
A 6-10 évesek rajzfejlődése
Bevezetés a gyermekrajz fejlődésének vizsgálatába
A konstruáló képesség fejlődése óvodás korban
Vizuális Narratív Teszt (VNT)
Vizuális kommunikáció kiskamaszkorban
Rajzfejlődés-áttekintés
A 6-10 évesek rajzfejlődése
A 0-3 évesek rajzfejlődése
A 4-6 évesek rajzfejlődése
Bevezetés a gyermekrajz fejlődésének vizsgálatába
Monitorok.
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
TÁRGYKULTÚRA tantárgy szemináriumi segédanyag, Sándor Zsuzsa DÍSZÍTETT TÁRGYAK MOTÍVUM – MINTA – DÍSZÍTMÉNY0 Önálló tanuláskor: előbb saját szavaival tegyen.
Axonometrikus ábrázolás
Fogszín meghatározás 2008.
Készítette: Németh Katalin …
Jegyzet Készítette: Nikli Károly 2013
Horoszkóp teszt!.
Sámánizmus és népvallás: Tárgyi világ (Viselet)
1. ELBESZÉLÉS Összeállította: Nikli Károly
FÜGGŐLEGESEN REZGETETT INGA
Összeállította: Nikli Károly 2013
A MŰSZAKI KÉPALKOTÁS.
Rugós inga mozgása Hömöstrei Mihály.
A vizuális ábrázolóképességek fejlődése
Első tanfolyam -Élelmiszeripari, konyhai és éttermi alapismeretek diákok számára ÉLELMISZEREK BIZTONSÁGA.
A fény törése és a lencsék
A színes képek ábrázolása. A szín A szín egy érzet, amely az agy reakciója a fényre. Az elektromágneses sugárzás emberi szem által látható tartományba.
Koreai sámánizmus A gwishinek
Hivatkozások beillesztése, animációk szerkesztése
Az első firkák MOME – VKVT 2009.
Az óvodás korú gyermekek második legkedveltebb időtöltése a rajzolás,
1887. Corrado Ricci művészettörténész
Képek jelentés-elemei
Előadás másolata:

A 0-3 évesek rajzfejlődése A gyermekrajz A 0-3 évesek rajzfejlődése Kárpáti Andrea karpatian@t-online.hu

Könyvek a gyermekrajzokról Mérei Ferenc – Binét Ágnes: Gyermeklélektan. Budapest: Gondolat Kiadó, 2006 Kárpáti Andrea: Firkák, formák figurák – a vizuális nyelv fejlődése a kisgyermekkortól a kamaszkorig. Dialóg Campus Kiadó, Pécs, 2004 Kárpáti Andrea: A kamaszok vizuális nyelve. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2005 Feuer Mária: A gyermekrajz. Budapest: Akadémiai Kiadó, 2005

Löwenfeld: Firkakorszak 1/2 1 - 3. év MOZGÁSÖRÖM, feszültség-levezetés ASSZOCIATÍV, ÖNKÉNYESEN VÁLTOZÓ JELENTÉS SZINKRETIKUS SZEMLÉLET: a képzet, a belső séma hozzátapad a tárgyhoz; EGY és SOK, RÉSZ és EGÉSZ , azonos / különböző elkülönítése - DIFFERENCIÁLÓDÓ ábrázolás

Firkakorszak 2/2 1 - 5. év Előbb a kör, ív, függőleges és ferde, mint a négyzet, egyenes, vízszintes FIRKA-fajták: motorikus, lengő, gomolyag, végül zárt: emocionális tartalom és jelentés nélkül, csak elhatárolja a formát. IDEOVIZUÁLIS kép: amit tud, azt rajzolja ALAPSZÍNEK kedveltségi sorrendje: piros, kék, fehér, sárga, fekete - érzelmi kötődés; telítettség, tisztaság szerepe

Rhoda Kellogg: Analyzing Children’s Art Kombinátumok (COMBINES) Aggregátumok (AGGREGATES) Rhoda Kellogg: Analyzing Children’s Art Alapfirkák (BASIC SCRIBBLES)

Aggregátumok R. KELLOGG gyűjtése

(ARNHEIM)

VIKTOR LÖVENFELD: A gyermeki ábrázolás fejlődésének korszakai FIRKAKORSZAK második fele: 2-4 év Véletlen firkanyomatát is értelmezi, alakot lát belé. Szinkretrikus szemléletéből következően az alakok, formák részeit egészként értelmezi és elkülönülten rajzolja le – ezt nevezik szintetizálási képtelenségnek. Az aránytalanság, az érintkezés és a benne foglalás adekvát ábrázolására nem képes.

KELLOGG: Placement Patterns – a komponálás kezdetei

KELLOGG: Placement Patterns