Milyen szakmai és finanszírozási kockázat

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KözOP sz főút Hévíz elkerülő és 71. sz
Advertisements

Megbízó: Hódmezővásárhely Megyei Jogú Város Önkormányzata
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Projekt általános bemutatása
„Kerékpáros Magyarország Program” és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztési lehetőségei Bodor Ádám a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Miniszter.
Somogy megyei projektek
TERÜLETI SZEMPONTBÓL VERSENYKÉPES ÉS KIEGYENLÍTETT MAGYARORSZÁGÉRT Dr. Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős miniszter.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
Várpalota elkerülő építése
A kerékpáros közlekedésfejlesztés aktuális feladatai
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
Tatabánya Megyei Jogú Város évi költségvetése
műszaki osztályvezető
Dr. Cser-Palkovics András polgármester Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja.
Városrehabilitációs konferencia Mosonyi Balázs – ROP Irányító Hatóság április 29.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Baranya Megyei Önkormányzat
Reflexiók a szakpolitika részéről - Városhálózati hatásértékelés Területfejlesztési értékelések workshop Budapest, április 25.
Jákli Zoltán KÖZOP Lebonyolítási Osztályvezető Magyar Közút NZrt.
óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó cégcsoport. Az RFH küldetése, hogy KKV-k és Önkormányzatok számára biztosított.
A KIKSz SZEREPE AZ EU TÁMOGATÁSSAL MEGVALÓSULÓ KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉSI PROGRAMOK MEGVALÓSÍTÁSÁBAN Egyházy Zoltán igazgatói szaktanácsadó Közlekedésfejlesztési.
Az EK Rendelet felülvizsgálatának magyar javaslatai és ETT jó gyakorlatok Előadó: Dr. Szabó Erika Területi Közigazgatásért és Választásokért Felelős Államtitkár.
dr. Kovács Ferenc Közlekedési Helyettes Államtitkár
KÖLTSÉGVETÉS 2006 FEJLESZTŐ ÁLLAM JÖVŐKÉPES ORSZÁG Európai Ügyekért Felelős Tárca Nélküli Miniszter Hivatala november 3.
Kormányszóvivői tájékoztató február 24. Európa Terv a versenyképes gazdaságért.
A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia A szakma helyzete, elért eredmények, koncepció, stratégia Thoroczkay Zsolt főosztályvezető-helyettes.
Környezetvédelmi és közlekedési infrastruktúra prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A DUNA STRATÉGIA AGRÁRLOGISZTIKAI TEENDŐI Fórum november 18. Gyertyán Katalin, KözOP IH Közlekedéslogisztikai fejlesztési lehetőségek a KözOP-ban.
BERUHÁZÁSOK A FŐMÉRNÖK SZEMÉVEL „Nyílt nap a beruházásokról” Budapesti és Pest Megyei Mérnöki Kamara november 27.
A közlekedési infrastruktúra fejlesztése Záhony térségében
M0 útgyűrű déli szektor bővítése
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai
Fejlesztési Programiroda – Közutak V. Projektiroda
TÁRNOK – SZÉKESFEHÉRVÁR vasúti vonalszakasz kivitelezési munkálatai Kápolnásnyék - Gárdony vonalszakasz jobb és bal vágány átépítése.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
61. számú főút Somogy megyei szakaszainak 11,5 tonnás burkolat - megerősítése IV. szakasz ( km szelvények között) Lakossági fórum 2010.
61. számú főút Nagykanizsa elkerülő szakasz építése a km szelvények között Lakossági fórum március 11.
76. számú főút Zala megyei szakaszának ( km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése Lakossági fórum február 18.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
1 Lakossági fórum A Lónya-Barabás határátkelő-helyekhez vezető utak korszerűsítési munkái II. ütem építése március 5.
61. számú főút Somogy megyei III. szakaszának 11,5 tonnás burkolatmegerősítése ( km szelvények között) Lakossági fórum március 10.
61. számú főút burkolat megerősítése a km és a – km szelvények között.
2011-ben a hazai gyorsforgalmi utak fejlesztése. úthálózat bővülése Gyorsforgalmi úthálózat bővülése.
Lakossági fórum számú főút Zala megyei szakaszának (0+000 – ) km szelvények között) 11,5 tonnás burkolat megerősítése.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A Balaton Régió környezeti állapotának értékelése
Döntéselőkészítő tanulmányok Mihálffy Krisztina – KKK,Kerékpáros Infrastruktúra Fejlesztési Osztály.
„Kontra-fék” Kerékpáros konferencia Győr, szeptember 21.
Infrastrukturális fejlesztési lehetőségek és között
Közlekedésbiztonságra fordítható források
Kovács Ákos A megépült Ipoly-hidakhoz vezető utak felújítása,
Közlekedjünk kerékpárral a Balaton körül
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
Dr. Nagy József elnök Bükk-Térségi LEADER Egyesület Tibolddaróc, január 30.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Kiemelt közútfejlesztési projektek a Dél-dunántúli régióban
főosztályvezető-helyettes „A Balaton-régió közlekedési helyzete” fórum
Javaslat a közúthálózat- fejlesztési programra 2015-ig.
ÖTLETTŐL A SIKERIG! A REGIONÁLIS FEJLESZTÉSI HOLDING ZRT. CÉGCSOPORTJÁNAK FEJLESZTÉSI ÉS FINANSZÍROZÁSI LEHETŐSÉGEI ILENCZFALVI SZÁSZ GÁBOR VEZÉRIGAZGATÓ.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Az európai uniós fejlesztések szerepe a V4 országok közlekedési hálózatának vonatkozásában Thoroczkay Zsolt főosztályvezető NFM Közlekedési Infrastruktúra.
Az ED bevezetése és a közúti szabályozás kérdései
Megújul városunk egyik főútja, a Mártírok útja
közúti vagyonelemek létrehozása,
Előadás másolata:

Milyen szakmai és finanszírozási kockázat vállalható fel a egy projekt indításánál? „Közlekedésfejlesztés Magyarországon” című konferencia „5. témakör: Infrastruktúra hálózatok/projektek előkészítése, megvalósítása Magyarországon” Balatonföldvár, 2013. május 15. Thoroczkay Zsolt NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály

Az előadásban érintett témák 1. Program a projektért (vagy fordítva?) 2. Gazdaságfejlesztés vs. hálózatfejlesztés 3. Időprés

Kompromisszumok Kompromisszumok a finanszírozói oldalról – Környezetvédelmi kérdések Teljesítményértékelési (TÉR) eljárás. Kompromisszumok a finanszírozói oldalról – Műszaki előkészítés Megvaltan csak egy bizonyos projektkörre, illetve egyszerűsítve kell, hogy elkészüljön. Kompromisszumok a szakmai oldalról – Hálózatfejlesztési kompromisszumok Nem a szakmai prioritás a lényeg, hanem a forrásfelhasználás maximalizálása. Kompromisszumok a szakmai oldalról – Műszaki kompromisszumok Tengelysúlymérő állomások elhagyása.

Extrém költségek Natura 2000 Kezelői igény Önkormányzati követelés „Natura 2000-et el lehet kerülni alulról, felülről, jobbról, vagy balról.” Kezelői igény 100 éves megtérülés. Önkormányzati követelés Rákospalotai határút, Növény utca. Aszfalt árának növekedése Egy pályázó jelentkezése.

Új társadalmi elvárások Határmenti projektek 7 határszakaszra vonatkozóan a KKK megvalósíthatósági tanulmányokat készít. KözOP támogatással készülnek az önkormányzati útprojektek megvaltanjai. Állami kerékpárút építés A NIF Zrt. beruházásában megvalósuló, a KKK vagyonkezelésébe, az MK NZrt. kezelésébe kerülő utak. EuroVelo útvonalak, Balaton, Velencei-tó, Tisza-tó, Fertő-tó körüli kerékpárutak. (KözOP, ROP, költs.) Határkomp projektek Önkormányzati: Lábatlan (HU-SK), Dunaremete (HU-SK). Állami: Esztergom (HU-SK), Vejti (HU-HR), Szatmárcseke-Badaló és Tiszaszentmárton (HU-UA). Gyorsítás és egyszerűsítés A bürokrácia visszavág.

Az előadásban érintett témák 1. Program a projektért (vagy fordítva?) 2. Gazdaságfejlesztés vs. hálózatfejlesztés 3. Időprés

BÖC / BC (2007-2009 .) Audi (1.) út Részben állami, részben önkormányzati út, majd egy körforgalom. Bridgestone út [8119. j. összekötő út M1 – Tatabányai Ipari Park közötti szakasz] Magassági korrekció nélkül, mellékúti paraméterekkel, 1,2 Mrd Ft helyett a feléből valósult meg. Samsung körforgalom [Jászfényszaru, 32. sz. főút – 3106. j. összekötő út] A beruházás mintegy 200 MFt-ból valósult meg a körforgalom és a gyár közötti út felújításával. Henkel út [Körösladány, 4232. j. összekötő út] Szakaszos burkolatmegerősítés 300 MFt beruházási értékben.

Költségvetés Mercedes körforgalmak [Kecskemét, 5. és 54. sz. főutakon 2 db körforgalom] Az eredetileg 4 csomóponti igényből 2 valósult meg, mintegy 400 MFt-ból Bosch út 1. ütem [306. sz. főút, Miskolc északkeleti elkerülő I. ütem] Miskolc északkeleti elkerülését biztosító. Audi (2.) „Kiselkerülő” [Győr, keleti iparterület körüljárását biztosító út] A legnagyobb volumenű építés egy magánút hálózati kiváltására 4 Mrd Ft értékben Audi (3.) „Nagyelkerülő” I. ütem [813. sz. főút, Győr, keleti elkerülő I. ütem] A logisztikai park és a gyárterület közötti közvetlen kapcsolat megteremtése (kb. 4,2 Mrd Ft).

Audi út

KözOP Nokia út [Komárom elkerülő út] Mire megépült, a gyár kiürült. Lego út [Nyíregyháza, nyugati elkerülő út] A gumigyári út átalakulása. Daimler út [Kecskemét, 54. sz. főút négynyomúsítása] A Daimler úttal párhuzamos „Daimler út” fejlesztése. Samsung út [32. sz. főút M3 és Jászfényszaru közötti szakasza] Mit ér meg 1.000 munkahely? Bosch út II. ütem [Miskolc északkeleti elkerülő II. ütem] A felsőzsolcai árvízveszély megoldása. Audi (4.) „Nagyelkerülő” II. és III. ütem [Győr, keleti elkerülő befejezése] A mindenhonnan elérhető telephely. Suzuki út [Esztergom és az M1 autópálya közötti kapcsolat fejlesztése] És az Opel gyárat nem is említettük…

Partnerségi projektek Eurovegas Egyszerre indult három kaszinóprojekt az országban. Bia-Projekt „Tudásalapú irodaközpont”. M3 bevezető szakasz Legyen Tesco minden Auchan mellett. Hipermarketek Tesco (Csongrád), Auchan (Nyíregyháza-Oros), Interspar (Érd). Benzinkutas projektek Hegyeshalom, Üllő, Cegléd, Hort.

Az előadásban érintett témák 1. Program a projektért (vagy fordítva?) 2. Gazdaságfejlesztés vs. hálózatfejlesztés 3. Időprés

Négyévente… Legyen átadás Legyen alapkőletétel Legyen „valami” Fejlesztési projekteket 4 éven belül nem lehet megvalósítani. Felújítási projekteknél lehetséges. Legyen alapkőletétel Több projekt esetében a letett alapkövekből már az út is megépülhetett volna. Legyen „valami” Látványos munkakezdésekre kerül sor minden tavasszal, amikor az évszám osztható 4-gyel. Legyen jogszabály 2006. és 2010. évben kezdődött, de a legtöbb jogszabályban nevesített projekt most várható.

345/2012. (XII. 6.) Korm. rendelet Korábban 4 külön Korm. rendeletben szerepeltek a „kiemelt” közúti projektek Projektenként eltérő eljárásrend. Egymásnak ellentmondó jogszabályok. Projektek módosulása. Egységesítési szándék Kerüljenek összegyűjtésre a projektek. Ne kerüljön más hatósághoz. De legyen gyorsabb az eljárás. Új projektek megjelenése, valamint a „kormánymegbízotti koordináció” A „Lego út” kiemelt projektté nyilvánítása. Városi projektek (Budapest, Miskolc, stb.) 345-ös átfogó felülvizsgálata Az eddigi 54 (ebből 39 közúti) tétel után újabb ~40 (ebből ~ 30 közúti) projekt kerül nevesítésre.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Thoroczkay Zsolt NFM Közlekedési Infrastruktúra Főosztály