A válság is lehetőség Kovács Imre elnök - vezérigazgató MÁV Cargo Zrt.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Dr. Radnai Tamás, Hungary.Network Zrt.
Advertisements

működtetési vezérigazgató-helyettes
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
„A vasúti áruszállítás szerepe a logisztikai rendszerben ”
Ügyvezető igazgató, RHK Kft.
GKI Zrt., Gazdasági folyamatok, 2008 Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt április 2.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
VÁLSÁGÁLLÓ PORTFÓLIÓMENEDZSMENT KILÁTÁS A ‘B’ ÉPÜLETBŐL május 11. Sellyey Tamás, Indotek Group.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
KKV hitelezés és kockázatkezelés pénzügyi konferencia
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
1 „ Gazdasági kihívások 2009-ben ” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Dunagáz szakmai napok, Dobogókő Április 15.
Az MFB Invest Zrt. tevékenységének bemutatása Buda Sándor Tanácsadási igazgató október 24.
A gazdaságfejlesztés jelentősége a települések és a térségek megélhetése és életben maradása szempontjából Az önkormányzatok működési és beruházási költség.
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt évi gazdálkodása és évi üzleti tervének fontosabb mutatói Budapest, május 3. Bihari Lajos gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Gazdasági várakozások, a kis- és közepes vállalkozások helyzete Makó Ágnes – Tóth István János MKIK GVI Korrekt Partner Védjegy második ünnepélyes díjátadása.
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. bemutatása Budapest, május 3. Márton Ferenc működtetési vezérigazgató-helyettes 1.
„ Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal” HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesülés szeptember 15. Orosz Balázs.
2 A biztosítási piac 2013 első félévében 5,15%-ot nőtt (436 milliárdos díjbevétel)..
Tobit Pénzügyi Gazdasági Tanácsadó Bt. Budapest A határon átnyúló, közös ipari park lehetséges működési modellje, kialakítása, gazdasági lehetőségei Tóth.
MÁV-TRAKCIÓ Vasúti Vontatási Zrt. A mozdonyfedélzeti berendezések
Vasúti áruszállítás a környezettudatos magatartás szolgálatában
Horváth Miklós Magyar Logisztikai Klaszter
A Közös Agrárpolitika (KAP) aktuális kérdései, várható változások ÚMVP képzés „Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 17. Debrecen.
Regionális gazdaságfejlesztés gyakorlati óra Esettanulmány II.
III. A logisztika jövője
Nyugat-Pannon Térségi Iparfejlesztési Stratégia 2020 Möglichkeiten und Lokalisationsvorteile der Region im Fahrzeugindustrie A térség lehetőségei, lokalizációs.
Inflációs Jelentés február elemzői fórum Kovács Mihály András.
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Az MNB inflációs előrejelzésének szakmai háttere Hamecz István ügyvezető igazgató október 18.
Az exporthitel biztosítás megnövekedett szerepe a nemzetközi pénzügyi-gazdasági válság körülményei között A kockázat (f)el van vetve….?! Szakács Tibor.
A külföldi működő tőke szerepe a magyar gazdaságban avagy Mit adtak nekünk a Rómaiak? Havas István Amerikai Kereskedelmi Kamara, elnök Közgazdász Vándorgyűlés.
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
Cím Petz Raymund, kutatásvezető december 6. Az üzleti és lakossági felmérésekből származó „sentiment” indikátorok.
A munkaerő-piaci helyzet a Nyugat-Dunántúli Régióban IPA Szakértői Akadémia Harkány
GKI Zrt., A válság: veszély és esély Balatonfüred, október 8. EGVE Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt.
„Erős pillérek – javuló közlekedésbiztonság” c. konferencia ORFK, Budapest, október 20. 1/19 Közlekedésbiztonsági trendek az Európai Unióban és Magyarországon.
Együttműködési lehetőségek a román és magyar piacon, kiemelten a constantai forgalmakra Vernes András Kereskedelmi igazgató.
A MÁV-TRAKCIÓ Zrt. gazdálkodási és elszámolási rendszere
MÁV-TRAKCIÓ Zrt. szerepe a vasúti piacon Budapest, május 3. Dr. Márkus Imre vezérigazgató 1.
MTLO értekezlet Balatonföldvár október október
A gazdaság és szakképzés összefüggése. 1. Kialakult hosszabb távra a termelési és termékszerkezet Húzóágazat a feldolgozóipar Húzóágazat a feldolgozóipar.
Az EU csatlakozás hatásai a magyar vegyiparra [konferencia neve] Budapest, március 17. Tordai Péter, vezető elemző Kereskedelmi és Hitelbank Rt.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
számú főút Jászberény elkerülő szakasz II. ütem
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
1. Az RFH Zrt. bemutatása 2000 óta működő, 100 %-ban állami tulajdonú pénzügyi szolgáltató és tanácsadó társaság Cél a vállalkozások erősítésén keresztül.
H-2310 Szigetszentmiklós, Gyári út 70. Tel./Fax:
1 SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁV-TRAKCIÓ Zrt december 6. (csütörtök), de. 10:30 óra Zsákay László György főigazgató MÁV Zrt. Gépészeti Üzletág.
AZ ÉGHAJLATVÁLTOZÁS VESZÉLYE ÉS A HAZAI KLÍMAPOLITIKA Szabó Imre miniszter Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium február 27.
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
Laufer Tamás, IVSZ elnök Elvándorol a szakma?
Az NHP második szakaszának eredményei és kilátásai
Magyarország logisztikai lehetőségei Dél-Oroszországban Dr. Egri Imre – Dr. Duleba Szabolcs – Dr. Kádár András április 28. Nyíregyháza.
Vegyipari trendek az EU-ban és Magyarországon
A sertéstenyészés területén elérhető támogatások Hangsúly a hitelképességen és az innováción.
Válság Kényszer és lehetőség. A magyar gazdaság örökölt hátrányai.
1 „ Beszéljünk végre világosan az energetikáról” Dr. Hegedűs Miklós Ügyvezető GKI Energiakutató és Tanácsadó Kft. Energetika Október 2.
37. számú főút Szerencs átkelési szakasz rekonstrukciója Lakossági fórum március 29.
Kutatási alkomponens Összegzés Borbély Tibor Bors ÁFSZ- FSZH szakmai tanácsadó, Ph.D. jelölt Visegrád,
Energiahatékonysággal a költségcsökkentés és
A magyar vasúti közlekedés jövőképe Dr. Kerékgyártó János Főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Szolgáltatások Főosztálya Budapest,
Európai pénzügyi intézményrendszer
Első vállalati tapasztalatok az EU felvétel után
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
A Rail Cargo Hungaria Zrt
Előadás másolata:

A válság is lehetőség Kovács Imre elnök - vezérigazgató MÁV Cargo Zrt.

Tartalom Piaci környezet Elemzői vélemények (iparági áttekintés) Piaci szereplők (nemzetközi kitekintés, versenytársak, MÁV Cargo) A válság is lehetőség RCA – MC együttműködés, MCG potenciál MÁV Cargo projektek (önálló vontatási képesség)

Piaci környezet

Elemzők - „behind the desk” - Wálság!? Ön itt áll Nemzetközi elemzők (City, JP Morgan, Barclay Capital, Ecostat) szerint enyhül a válság. USA kereskedelmi pozíciója javul erősödik a gazdaság, 2010-re 3,5-5% reálnövekedés Hazai elemzők (Ecostat, GKI, Tárki) szerint visszafogott az enyhülés. javuló GDP prognózisok ipari és mezőgazdasági termelés visszaesésének üteme csökken

Iparági áttekintés Mezőgazdaság Építőipar Acélipar Gépipar Vegyipar Európa többi országában rekord gabonatermés volt, a II. félév forgalmát negatívan befolyásolhatja a világpiaci ár. A fa piacot érzékenyen érintette a recesszió. Mezőgazdaság Állami támogatással ösztönözik a beruházásokat; Nagy anyag-igényű útépítések kezdődtek és 2010-ben továbbiak várhatóak. A hitelezések újraindultak, új típusú hitelekkel támogatják a befektetőket. Építőipar Az Európai Unió tagországainak acélfelhasználása előreláthatólag 28,8%-kal csökken 2009. évben; a kereslet várhatóan 2010-ben stabilizálódik. Acélipar Autóipari termelésben 2010 őszén várható fellendülés; elsősorban gyors és olcsó logisztikai szolgáltatásokra lesz igény. Rövid határidejű tenderek → gyors reagálás. Gépipar Vegyipar 30%-os visszaesés az autóipar és építőipar gyártásban használt kemikáliák mennyiségében; a gázok és üzemanyagok piaca stabil.

Nemzetközi kitekintés a CEE régióban 53,4 millió $ veszteség 2008-ban Költségcsökkentés Dolgozók elbocsátása (7300 fő) 8%-os tarifa emelés 1,3 milliárd eurós veszteség 40%-os visszaesés Fő profiljukban történő (acél és autóipar) visszaesés Ukrán acél és szén piac 50%-os visszaesés 20000 vagon kihasználatlan 2008 kormányváltás hatásai 10-25%-os forgalomcsökkenés A közúti árak 30-40%-kal csökkentek Válságenyhítő intézkedések költségcsökkentés agresszív sales tevékenység beruházások visszafogása újfajta finanszírozási formák Vegyipar és Kohászat esett vissza legjobban Erős közúti forgalom Dolgozók elbocsátása (7000 fő) 32%-os visszaesés Erős szakszervezet

Kisebb tortából igyekszik mindenki nagyobbat harapni. Piaci szereplők (közút & magánvasutak) Közút Jelentős átrendeződés a közúti árufuvarozásban Kiélezettebb az árverseny Nemzetközi fuvarozásban résztvevő hazai fuvarozók tömeges csődje Erőteljes lobby (napidíj adómentes, a gépjárműadó nem emelkedik) Magánvasutak 20%-os piaci részesedést értek el Kiélezettebb az árverseny Komoly harc a fuvarokért, bérelt állomány kapacitás-lekötése Lehetséges fúziók Hosszú távú szerződések felülviszgálata Eszközfejlesztések, beruházások visszafogása Kisebb tortából igyekszik mindenki nagyobbat harapni.

MÁV Cargóra ható külső tényezők ALKALMAZKODÁS A piaci igények diktálnak: költséghatékony működés gyors és megbízható szolgáltatási színvonal biztosítása trakciós szolgáltatások gépészeti szolgáltatások pályahasználat csökkenő fuvarigény offenzív piaci viselkedés kevés EU támogatás biztos befektetői háttér új stratégia kialakítása együttműködés gazdasági környezet privatizáció MÁV Kapcsolat

A válság is lehetőség!

Közös stratégiafejlesztés RCA - MC ügyfélorientált szolgáltatások válságkezelés költséghatékony működés folyamatoptimalizálás RZD DB 10.30 -16.30 10.30 – 11.00: Rahmenbedingungen 11.00 - 12.30: Konzernstrategie Mittag (12.30-13.00?) 13.00 - 14.30: Strategien der einzelnen Teilkonzerne I: PV, RCA 15.00 – 16.30: Strategien der einzelnen Teilkonzerne II: Betrieb, Bau SNCF ? RCA

MÁV Cargo Group - potenciálok kereskedelmi offenzíva Raabersped céggel fúzió új szolgáltatási profil kialakítása Railport Arad megnyitása dél-kelet európai piaci orientáció ÖBB Technische Service 100% tulajdon megszerzése szolgáltatási színvonal megtartása Elképzelések a leányvállalatokkal (MÁV-Tiszavas eladás, BILK 100%,

Kiemelt projektjeink a hatékonyság érdekében Új cargós folyamatok Trakció IT alkalmazások szolgáltatásorientált, rugalmasan működő szervezet kialakítása önálló vontatási szolgáltatás IT fejlesztések (alkalmazásmigrációs program)

Önálló vontatási képesség kialakítása 2009 december 18 saját mozdony szervezeti változás Üzemeltetés/Vontatás- menedzsment 2010 mozdony beszerzése, mozdonyvezetők alkalmazása rövid táv 2012 december végéig aláírt teljesítményszereződés a MÁV TRAKCIÓ-val saját kapacitások fokozatos növelése szakszemélyzet kibővítése közép táv Európában csak a MÁV Cargo és az RCA nem rendelkezik önálló vontatással (RCA – ÖBB TR 70%); nem engedhetjük meg, hogy fuvart veszítsünk; rugalmasabbá kell váljunk, mint szolgáltató; közvetlen tudjuk befolyásolni a minőségi paramétereket; MÁV-TRAKCIÓ-tól igényelt szolgáltatások: vontatási és tolatási szolgáltatások

Amikor az ügyfél elégedett… Sikertörténetek saját irányítási kapacitással és jó együttműködéssel (MÁV-TRAKCIÓ) Szabadegyházi gabonavonatok Debrecen Tócóvölgy/ Hajdúnánás/ Berettyóújfalu – Szabadegyháza vontatás személyzet MÁV Cargo mozdony + MÁV-TRAKCIÓ MÁV-TRAKCIÓ mozdony + MÁV-TRAKCIÓ Konténervonatok BILK Kombiterminál – Wien Donaukai vontatás személyzet MÁV Cargo mozdony + MÁV-TRAKCIÓ Kőszállítmányok (autópálya építés) Szob – Pusztaszabolcs/Székesfehérvár vontatás személyzet MÁV-TRAKCIÓ mozdony + MÁV-TRAKCIÓ „logisztikai szemlélet a minőségben”: megfelelő időben, megfelelő helyen álljon rendelkezésre a megfelelő erőforrás, így jól tervezhető a szolgáltatás

Vagonparkunk Joining Forces projekt (költséghatékonyság) MÁV-GÉPÉSZET-től igényelt szolgáltatások: javítási szolgáltatás, mosás, takarítás, kisebb eseti munkák karbantartás teherkocsipark - gördülőállomány megoszlása Joining Forces projekt (költséghatékonyság) gördülőállomány közös tervezése közös eszközgazdálkodás kialakítása optimalizált karbantartás

Vagonparkunk optimális kihasználása Jelenlegi törekvéseink: Piaci igényekhez szabott üzemi működés (30%-kal kevesebb kocsi igény) Költségcsökkentés (teherkocsi futójavítások újra tendereztetése, bérelt kocsik szerződéseinek felülvizsgálata Kapacitás optimalizálás (virtuális kocsipark kialakítása az RCA-val) A vagonrevitalizációs program sikeresen lezárult.

Köszönöm a figyelmet! 1133 Budapest, Váci út 92. cargo@mavcargo.hu +36 1 512 7300 www.mavcargo.hu