Tartalom A hazai útdíjszedés története – dióhéjban Bevételek és költségek Az egységes, európai díjszedési rendszer Mi az elektronikus díjszedés? De hol.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Energetikai gazdaságtan Energiatermelés (Termelési folyamat) gazdasági értékelése.
Advertisements

Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
PPP Projektiroda Antalóczi Zoltán Irodavezető Sportcélú PPP projektek megvalósításának tapasztalatai időszak: június – november Sport szakállamtitkárság.
Elektronikus Fizetés megvalósítása
RCH, mint karbantartásért felelős szervezet (ECM) kapcsolatrendszere
Intelligens közlekedési rendszerek
JOGORVOSLATI IRÁNYELVEK • A kormányzati árubeszerzésre és építési beruházásra irányuló közbeszerzési eljárásokhoz kapcsolódó jogorvoslatokkal foglalkozó.
Kombinált Mikrohitel Program. Kombinált mikrohitel - közvetítői pályázat • Együttesen igényelhető vissza nem térítendő támogatás és kedvezményes mikrohitel,
Dr. Csermely Tibor GÉPJÁRMŰBIZTOSÍTÁSI HELYZETKÉP
Műholdas útdíjszedő rendszerek Verebély Tibor Senior stratégiai presales menedzser T-Systems Magyarország Zrt.
Magyarország fejlesztési forrásai Aktuális hírek •2006. október 16. –OP társadalmi egyeztetése •2006. október 17. –ÚMFT parlamenti vitája.
Akkreditációs Felhívás Tanácsadók részére Tapasztalatok.
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
Várpalota elkerülő építése
ENERGIATAKARÉKOSSÁG A MAGYAR ENERGIAPOLITIKÁBAN NEMZETI ENERGIAHATÉKONYSÁGI CSELEKVÉSI TERV Gergely Kálmán Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Visegrádi Közüzemi - Közszolgáltatói Szakmai Konferencia november 21.
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Tévhitek és tények a részvénybefektetésekkel kapcsolatban Jaksity György, a BÉT Igazgatósága elnökének sajtótájékoztatója.
Construma április 14. Dr. Maráczi Zsolt Otthonteremtési Program Javaslat Társaság a Lakásépítésért Egyesület 1/16.
LENDÜLETBEN AZ ORSZÁG A Magyar Köztársaság kormánya.
Pális Ferenc szakképzési vezető. Tanácsadói hálózat Pális Ferenc szakképzési vezető 2000-ben indult a hálózat Jelenleg több.
A magyar háztartások fizetési szokásai
A példák cash-flow számítására :
Az Európai Unió intézményrendszere Unger Anna december 1.
MNB Növekedési Hitelprogram 2.0 Sebők Orsolya Főszerkesztő
Mi akadályozza és mi segíti Magyarországon az internet alapú audiovizuális szolgáltatások terjedését? Rozgonyi Krisztina NHH Tanácstag Hírközlés 2006 CEBC.
MÁV Zrt. Pályavasúti Üzletág
FÜGGETLEN KÖZLEKEDÉSBIZTONSÁGI
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika június 21.
EBA STEP2 Az első pán-európai elszámolási rendszer a kisösszegű euró átutalások teljesítésére Bartha Lajos február 23.
II. Gazdasági unió A, Pénzügyi unió Közös pénz → összemérhetőség, könnyebb elszámolás - Euro bevezetése 2002-ben.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Költségvetés tervezése
A közúti fuvarozás helyzete Napi Gazdaság Konferencia Karmos Gábor - főtitkár.
WEBBASE - GPS alapú elektronikus menetlevél
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
A Kbt évi módosításai KÖSZ január 15. dr. Fribiczer Gabriella főosztályvezető-helyettes Közbeszerzések Tanácsa Titkárság.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
Szerviztevékenység jövedelmezősége Ausztriában Varsányi Gyula GÉMOSZ konferencia, május 20.
Electricity network in Europe Berlin, március 21.
EURÓPAI ÜZEMI TANÁCSOK KONFERENCIÁJA 2009 Budapest, november 17. ÜZEMI TANÁCSOK TÁRSASÁGI SZINTŰ EGYÜTTMŰKÖDÉSI FÓRUMA.
A Kiotói Jegyzőkönyv Énekes Nóra Kovács Tamás.
ELKÉPZELÉSEK ÉS VALÓSÁG a évi forgalmi adatfelvételek tükrében Albert Gábor tagozatvezető-helyettes március 12. Közlekedésszervezési és Hálózatfejlesztési.
Szántó Tamás elnökhelyettes PMISZK
2011. évi CCIX. Tv. Konferencia neve, helye: Budapest, 2012 október 30. GWP-konferencia Vojtilla László elnöki tanácsadó Magyar Energia Hivatal.
4. számú főút Debrecen elkerülő szakasz
86. számú főút burkolat megerősítése és négynyomúsítása a – szelvények között.
86. sz. főút Szombathely - Vát szakasz ( – km szelvények között) kivitelezési munkálatai Lakossági fórum október 09.
A nyugdíjrendszer stabilitását megteremtő rövidtávú intézkedések Dr. Herczog László miniszter október 14. Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Agrár- és vidékfejlesztési támogatások 2004 I. félévében 1. SAPARD 2. NFT, Agrár és Vidékfejlesztési Operatív Program Intézkedései.
A HULLADÉKGAZDÁLKODÁS FEJLESZTÉSE Farkas Endre Projekt Iroda vezető.
Az európai és hazai vasúti szabályozás aktuális kérdései
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika június 13.
Infotér konferencia – EKOP előrehaladása Balatonfüred,
Az Európai Unió költségvetése Balogh Zoltán Nyíregyházi Főiskola – főiskolai tanársegéd Az Európai Unió pénzügyei2006/2007. tanév.
Önkormányzati ASP központ felállítása projekt összefoglaló EKOP
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika december 8.
„Határon innen és határon túl – integráció és migráció a Kárpát-medencében” A Szociális és Munkaügyi Minisztérium és a munkaerő-migráció Korózs Lajos államtitkár.
A vasúti továbbképzések lehetőségei a hazai és a nemzetközi elvárások változása kapcsán Előadó: Dr. Vincze Árpád főtanácsos Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.
Piac & Profit Konferenciasorozat Start Garancia Zrt. Egy gonddal kevesebb! Pályázati garancia fedezet nélkül a Start Zrt-től Az értékteremtő befektetés.
Köz beszerez; ÉS? avagy informatikai biztonság a központosított közbeszerzésben.
Kereskedők Napja Az Önkormányzati üzlethelységek kiadásának tapasztalatai Szombati Bertold.
Gaál Bertalan Közúti közlekedési politika szeptember 25. Előadó: Cím2 A közúti alágazat jellemzői Motorizációs fejlődés –Járműállomány növekedése.
copyright © P2P Money Europe Inc.
Polák József Tanszéki mérnök Közúti és Vasúti Járművek Tanszék
Előadás másolata:

Tartalom A hazai útdíjszedés története – dióhéjban Bevételek és költségek Az egységes, európai díjszedési rendszer Mi az elektronikus díjszedés? De hol itt az “e-money”? Kovács László Miniszteri megbízott Gazdasági és Közlekedési Minisztérium

A hazai díjszedés története Bevételek és költségek EU direktívák Az elektronikus díjszedés Az e-money A kapuk Sok kritika: -Lassú áthaladás, hosszú sorok (nem „free-flow” - meg kell állni) -Drága (magas km díjak) Viszont: +Használat arányos (“méltányos”) +Nincs szükség külön ellenőrzésre, alacsony bliccelés +A hálózat üzemeltetésére, karbantartására, fejlesztésére, fedezetet biztosít Díjszedés a koncessziós társaságok által

A hazai díjszedés története Bevételek és költségek EU direktívák Az elektronikus díjszedés Az e-money Átalánydíj A hálózat növelésével a fajlagos díjbevétel - még emelkedő díjszint mellett is - csökken Aránytalan: –Az eseti, rövid szakaszokat használók számára fajlagosan drága (pl. oda-vissza Bp. – Szfvár, nyáron közel 20 Ft / km) –A rendszeres, nagy távolságú használat fajlagosan lényegesen olcsóbb (pl. évi 20 e Km kevesebb, mint 2 ! Ft / km) Szétválik az értékesítés és ellenőrzés Virtuális matrica – elektronikus regisztrálás és rendszám alapú ellenőrzés A matrica A matricás rendszer fokozatos elterjedése: Elektronikus matrica regisztráció és ellenőrzés: 2002-től

A hazai díjszedés története Bevételek és költségek EU direktívák Az elektronikus díjszedés Az e-money A matricás rendszer fő hiányossága

A hazai díjszedés története Bevételek és költségek EU direktívák Az elektronikus díjszedés Az e-money A bevételek és költségek (2006) Díj- kate- gória Díj- bevétel (Mrd Ft) Futás- teljesítmény (Mrd jkm/év) Díjka- tegória szorzó Fajlagos díjbevételi szorzó Bevételi hányad (%) D119,73,831,01,0068,5 D2 1,00,202,90,98 3,5 D3 1,10,244,30,87 3,7 D4 6,90,565,12,7924,3 A felhasználó-fizet elv nem arányosan érvényesül

A hazai díjszedés története Bevételek és költségek EU direktívák Az elektronikus díjszedés Az e-money A díjszintek arányos összehasonlítása

A hazai díjszedés története Bevételek és költségek EU direktívák Az elektronikus díjszedés Az e-money Az EU - direktívák és tervek Az Európai Parlament és a Tanács 2004/52/EK „interoperbilitási” irányelv 2006/38/EK irányelvvel módosított 1999/62/EK „Eurovignetta” irányelv Költség alapú használattal arányos díjszint Maximált matricás díjszint D4-ben 11 € / nap Kötelező technológiák (GPS, GSM / GPRS, DSRC) Kötelezően “multilane, free-flow” Arányos, diszkrimináció mentes rendszer Egységes díjszedési hálózat - Egy szerződés / Egy “OBU” - Minden EU tagállamban használható / Roaming

A hazai díjszedés története Bevételek és költségek EU direktívák Az elektronikus díjszedés Az e-money Elektronikus Díjszedés Díjstratégia - –A matricás rendszer negatívumainak kiküszöbölése –Csak D2 – D4 kategóriák Projekt –GKM a KKK-t bízta meg –Szakmai tanácsadók bevonása –Külön díjszedés és ellenőrzés –Ellenőrzés: az AAK (részben) meglévő rendszerével –Díjszedés: tárgyalásos közbeszerzés –Pénzügyi modellezés: Max. 69 mrd Ft szolgáltatási díj / 5év Heti 1 mrd Ft többletbevétel –Országgyűlési határozat

A hazai díjszedés története Bevételek és költségek EU direktívák Az elektronikus díjszedés Az e-money ED - díjstratégia Szakmai, politikai egyeztetés alatt Díjszint –Üzemeltetési, karbantartási költségek fedezete –Nemzetközi szintű leterelődés csökkentése –Teherviselő képesség (közvélemény kutatás) –Alternatív lehetőségek (vasút) Hálózat –Országon belüli leterelődés megakadályozása –Díjszedés és zónás forgalom korlátozás (3,5-12 t felett), kombinálva Új kategóriák –J2, J3, J4 (3,5 t felett, tengelyszám függő)

A hazai díjszedés története Bevételek és költségek EU direktívák Az elektronikus díjszedés Az e-money

A hazai díjszedés története Bevételek és költségek EU direktívák Az elektronikus díjszedés Az e-money Tárgyalásos, 2 fordulós közbeszerzés Technológia semleges megközelítés (megkötés: EU direktíva) Szolgáltatás-vásárlás, havi szolgáltatási díj fizetése mellett A díjszedési rendszer kiépítése és üzemeltetése 5 éven keresztül Státusz: –Jelentkezési szakasz lezárult (8 jelentkező) –Ajánlatkérés folyamatban (4 ajánlattevő) –Ajánlattétel: 2008 január –Tervezett indulás: 2009 ED - a projekt

A hazai díjszedés története Bevételek és költségek EU direktívák Az elektronikus díjszedés Az e-money És hol van az „e-money” ? Ami (többek közt) rögzített –OBU minden járműben –Díjfizetés úthasználati eseményenként (egy-egy szakasz megtétele) –Pre-pay / post-pay fizetés –Benzinkártya –Egyenleg (számla) kezelés És amit a pályázóktól várunk –Egyéb szolgáltatások lehetősége –Értékesítés, feltöltés – kényelmes, elektronikus megoldások