FIATALKORI BŰNÖZÉS ÉS VIKTIMOLÓGIA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Advertisements

A művészet autonómiája a tömegkultúra és szépség határán
GRAFFITI Brassai Orsolya június 2. …így is lehet!?
Rendszerszemléletű megközelítés az iskolai agresszió megelőzésében és kezelésében November 30. Ódry Színpad.
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
élménypedagógiai módszerek alkalmazási lehetőségei a tanitásban
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Eredmények és kételyek az iskolai agresszió megelőzésében Agressziókezelés a fővárosi fenntartású oktatási-, nevelési intézményekben október 6. NÉMETH.
Peremen billegő fiatalok
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Povorello XXI – A rend jövője PR és kommunikációs javaslatok.
Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen NANE
Szocializáció Fogalmak:
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA KIEMELT PROJEKT TÁMOP Elítéltek több szakaszos, társadalmi.
A politika intézmény-és rendszerelméleti megközelítései
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-I. Pszicho-dinamikai elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991 (81.o.)
Szociális tanuláselmélet
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
AZ AGRESSZIÓ.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
1 Oktatás és iskolázottság – nemi egyenlőtlenségek konferencia Az előadás címe: A hátrányos helyzetűek oktatásban való részvétele gender szempontból (különös.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Konfliktuskezelés - mediációval
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Magyar Tartalomipari Szövetség – A/016 – EQUAL IT-mentor projekt Motiváció felkeltése és fenntartása internethasználattal.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 A társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája 115/2003. (X. 28.) OGY határozat. Cselekvési program 1009/2004. (II. 26.) Korm.
Nemzeti stratégia a bűnmegelőzésről összeállította: Finszter Géza
Alkohol- drogproblémák és a segítés lehetőségei kurzus
NEVELÉSELMÉLET.
NEVELÉS A CSALÁDBAN.
KOMMUNIKÁCIÓ Gyula,
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
A kriminálpszichológia
A társadalmi bűnmegelőzés stratégiája egy éves tapasztalatai.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Gyermekvédelmi szemlélet az edzői munkában
Dr. Tóbiás László: A szociális képzők és a szociális szakma egészének hozzájárulása az inkluzív társadalom és a társadalmi részvétel fejlesztéséhez Inclusive.
A TÁRSADALMI BŰNMEGELŐZÉS REGIONÁLIS JELLEMZŐI
Az agressziókezelés elmélete és gyakorlata
Civil Európa – civilek Európában
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
Speciális gyermekvédelem
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “Uvia Youth”” HUSKROUA/1101/037 “Understand and Prevent Violence among Youth – “UviaYouth.
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
„Értsünk szót!” – szülők iskolája 2.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
Szociálpszichológia 2. Illés Anikó. A kommunikáció folyamata Feladó Üzenet Vevő Csatorna Kód Kontextus.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Az iskolai zaklatás jelensége alapfogalmai. Az agresszió fogalma pszichológiai háttere Agresszió minden olyan szándékos cselekvés, amelynek indítéka,
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése AGRESSZIÓ.
Az agresszió megelőzése és kezelésének lehetőségei dühterápiával Készítették: Cseh Annamária Czémán Imre Molnár József.
A szocializáció folyamata
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Kommunikáció típusai.
Közoktatási vezető II. félév
Az iskolai szervezet és fejlesztése
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

FIATALKORI BŰNÖZÉS ÉS VIKTIMOLÓGIA Kommunikáció és agresszió a problémás fiatalok világában

Bevezető megjegyzések 1. A fiatalkori bűnözők egyszerre tettesek és áldozatok is. 2. A halmozottan hátrányos helyzetű fiatalok körében az erőszakos bűnözés dominál. Kommunikáció:verbális –nonverbális:Szociológiai rendszerelméleti megközelités(Niklas Luhmann) Agresszió: negatív – pozitív: Pszichológiai megközelités (Kappéter István)

A fiatalkori bűnözés főbb jellegzetességei A mai fiatalkor meghatározása A bűnözés omniprezent,spontán, átmeneti, tettesek és áldozatok azonossága,leküzdése Két téves felfogás Majd minden fiatal időnként bűnözik Iskolai agresszivitás Lehetséges okok. Kriminogén tényezők Nem egy ok váltja ki a bűnözést Elektronikus bűnözés a fiataloknál

Kommunikáció és erőszak A funkcionálisan differenciált modern társadalom A rendszerelméleti kommunikáció Információ,közlés, megértés A szimbolikus kommunikációs médiumok A szimbiotikus mechanizmusok átvezetik a kommunikációt a cselekvésbe A fizikai erőszakalkalmazás is kommunikáció

Destruktív és konstruktív agresszió Az agresszió meghatározása Verbális és nonverbális agressziók példái A konstruktív agresszió a mindennapi életben, nevelésben, iskolában A fizikai erőszak a családban Erőforrás és szociális tanulás a destruktív agressziónál

A viktimológia és a fiatalok Fiatalok az információs társadalom aktorai és áldozatai A viktimológia :inter- vagy transzdiciplináris tudomány? A viktimológia három változata A viktimológia meghatározása Az áldozat fogalma Az áldozat jogai

A mediáció Általában a mediációról Fiatalok reszocializációjának előfeltétele A restaurativ igazságszolgáltatás elve Mediáció a büntetésvégrehajtásban Mediációs programok Egy magyar gyakorlat