2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mi a kompetencia?.
Advertisements

A Stratégiai vezetés gyakorlati kérdései
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Széchenyi tehetségműhely
FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE I.
2. előadás.
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A tanulók társas helyzete az iskolában
STILUSELMÉLETEK.
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
A vezetés Mi a vezetés?.
A CSOPORT MEGHATÁROZÁSA
VEZETÉSI STÍLUS A STÍLUS FOGALMA a VEZETÉSI stílus fogalma,
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
6. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Vezetés és a jó vezető a közigazgatásban
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia IT biztonság menedzsment a gyakorlatban (döntéshozóknak) Kovács Balázs META Group Stratis.
A MÁTRIX SZERVEZETI FORMA
A SZERVEZETI DEMOKRÁCIA A demokrácia legáltalánosabb szervezetelméleti jelentése: –a létező és markánsan megmutatkozni képes szervezeti érdekek megjelenítése.
A szervezeti centralizáció jelentősége
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Vezetés – Vezetési Stílusok
A vezetés mint menedzsment funkció
Vényköteles gyógyszerek expediálásakor végzendő betegoktatás
Motiváltság elérésében
Külső instruktorok felkészítése Érintett területek A hátrányos helyzetűekkel történő foglalkozás kérdései Minőségbiztosítási elvárások, előírások.
Vezetési technikák I. Salgó-Nemes Károly
A CSOPORTOK Dr. Dinnyés János professor emeritus Vezetéstudományi tanszék.
A pedagógus.
Kommunikáció a szervezetben
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3.KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI.
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
Delegálás.
Oktatásmenedzsment 2012/2013 – 1. félév.
A szervezeti kommunikáció
Csoportlélektani alapfogalmak
VII. Szervezeti kultúra
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
A vezetésről.
SZERVEZETI MAGATARTÁS V.
SZERVEZETI MOZGÁSOKAT BEFOLYÁSOLÓ FŐBB ERŐK
Pedagógiai hét 18. kerület PIHGY Iskolasegítő munkacsoport
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Szervezeti kultúra.
Neveléslélektan Debrecen
Master of Arts International Hotel Management To Lead & To Manage Dr. Juhász László PhD :34.
Vezetői hatékonyság, vezetési stílus
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Karrierépítés Motiváció „Ne jelentkezz ide, ha olyan vagy, mint egy talicska, csak addig mész, ameddig tolnak.” (Felirat egy munkásfelvételi hirdető táblán.)
Hatalom és szervezeti politika
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Motiváció a szervezetben
Vezetéselmélet, rendezvény szervezés készítette: Petrika Ibolya
fogalma, módszerei – vezetési elméletek
Előadás másolata:

2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK 1.A MENEDZSMENTRŐL ÁLTALÁBAN - KÖZÉPPONTBAN: AZ EMBER 2.A CSOPORTOK MŰKÖDÉSE 3. KOMMUNIKÁCIÓ 4.MOTIVÁCIÓ 5.VEZETÉSI STÍLUSOK 6.IDŐMENEDZSMENT - ZH 7.VEZETŐI KÉSZSÉGEK, KÉPESSÉGEK

VEZETÉSI STÍLUSOK A VEZETŐ MILYEN MÓDON ÉRI EL A SZERVEZETI CÉLOK ÉRVÉNYESÜLÉSÉT BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK a vezető személyisége a vezető személyisége a csoport tagjainak személyisége, egyedi célok a csoport tagjainak személyisége, egyedi célok szervezeti célok szervezeti célok külső környezeti tényezők külső környezeti tényezők VEZETŐI ESZKÖZÖK A CÉLOK ELÉRÉSÉHEZ VEZETŐI ESZKÖZÖK A CÉLOK ELÉRÉSÉHEZ UTASÍTÁS JOGA (DELEGÁLT HATALMÁNÁL FOGVA) UTASÍTÁS JOGA (DELEGÁLT HATALMÁNÁL FOGVA) JUTALMAZÁS/ BÜNTETÉS JOGA JUTALMAZÁS/ BÜNTETÉS JOGA MOTIVÁCIÓ ESZKÖZEI MOTIVÁCIÓ ESZKÖZEI

VEZETÉSI STÍLUSOK CSOPORTOSÍTÁS A VEZETŐI MGATARTÁS ALAPJÁN DÖNTÉSKÖZPONTÚ AUTOKRATIKUS AUTOKRATIKUS fegyelmező, egyeduralkodó minden lényeges kérdésben maga határoz DEMOKRATIKUS DEMOKRATIKUS erősíti a csoport részvételét a döntési folyamatban LASSIEZ FAIRE/ RÁHAGYÓ LASSIEZ FAIRE/ RÁHAGYÓ tanácsadó, „passzív” vezetés SZEMÉLYISÉGKÖZPONTÚ Blake-Moulton féle vezetési rács termelésorientáció beosztottakra irányuló figyelem erőtlen vezető teljesítményorientált emberközpontú középutas csapatépítő